УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про Міністерство фінансів України
1. Затвердити Положення про Міністерство фінансів України (додається).
2. Визнати таким, що втратив чинність, Указ Президента України від 26 серпня 1999 року N 1081 (
1081/99)
"Про затвердження Положення про Міністерство фінансів України".
3. Кабінету Міністрів України привести у тримісячний строк свої акти у відповідність із цим Указом.
4. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України
|
В.ЯНУКОВИЧ
|
м. Київ, 8 квітня 2011 року
N 446/2011
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 8 квітня 2011 року N 446/2011
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство фінансів України
1. Міністерство фінансів України (Мінфін України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мінфін України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної фінансової, бюджетної, а також податкової і митної політики (крім адміністрування податків, зборів, митних платежів та реалізації податкової і митної політики), політики у сфері державного фінансового контролю, казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку, випуску і проведення лотерей, організації та контролю за виготовленням цінних паперів, документів суворої звітності, видобутку, виробництва, використання та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, їх обігу та обліку, у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.
2. Мінфін України у своїй діяльності керується Конституцією (
254к/96-ВР)
та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України.
3. Основними завданнями Мінфіну України є:
формування та забезпечення реалізації державної фінансової, бюджетної, а також податкової і митної політики, крім адміністрування податків, зборів, митних платежів та реалізації податкової і митної політики;
формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку, випуску та проведення лотерей, організації та контролю за виготовленням цінних паперів, документів суворої звітності, видобутку, виробництва, використання та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, їх обігу та обліку, у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;
формування і забезпечення у межах повноважень реалізації державної політики у сфері державного фінансового контролю, координації та спрямовування діяльності органів виконавчої влади, уповноважених на проведення контролю за дотриманням бюджетного законодавства;
забезпечення концентрації фінансових ресурсів на пріоритетних напрямах соціально-економічного розвитку України;
здійснення заходів із підвищення ефективності управління державними фінансами;
проведення разом з іншими органами виконавчої влади аналізу фінансово-економічного стану держави, перспектив її дальшого розвитку;
розроблення разом з іншими центральними органами виконавчої влади проекту Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період;
розроблення в установленому порядку проекту закону про Державний бюджет України;
організація роботи, пов'язаної зі складанням та управлінням виконання Державного бюджету України, координація діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету;
розроблення в установленому порядку прогнозу Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди;
удосконалення міжбюджетних відносин;
забезпечення управління державним та гарантованим державним боргом;
удосконалення методів фінансового і бюджетного планування;
здійснення державного регулювання бухгалтерського обліку та фінансової і бюджетної звітності в Україні, розроблення стратегії розвитку національної системи бухгалтерського обліку, визначення єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку та складання фінансової і бюджетної звітності, обов'язкових для всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування (крім банків), адаптація законодавства з питань бухгалтерського обліку в Україні до законодавства Європейського Союзу та запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності;
забезпечення здійснення повноважень головного розпорядника бюджетних коштів в установах і організаціях, що належать до сфери управління Мінфіну України, центральних органах виконавчої влади;
інформування громадськості про економічні та фіскальні цілі держави.
4. Мінфін України відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє проект Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період;
2) здійснює прогнозування та аналіз доходів бюджету;
3) складає та уточнює прогноз Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди;
4) визначає основні організаційно-методичні засади бюджетного планування, які використовуються для підготовки бюджетних запитів і розроблення проекту Державного бюджету України та прогнозу Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди, загальний рівень доходів, видатків і кредитування бюджету, дає оцінку обсягу фінансування бюджету для складання проекту Державного бюджету України;
5) розробляє і доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних запитів на плановий і наступні за плановим два бюджетні періоди для підготовки проекту Державного бюджету України та прогнозу Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди, встановлює термін та порядок їх подання;
6) здійснює оцінку відповідності бюджетному законодавству бюджетних запитів, паспортів бюджетних програм, проектів зведених кошторисів для складання розпису державного бюджету;
7) здійснює аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, стосовно його відповідності меті, пріоритетності та ефективності використання бюджетних коштів;
8) здійснює оцінку виконання результативних показників бюджетних програм та відповідності звітності головних розпорядників бюджетних коштів показникам, установленим законом про Державний бюджет України;
9) складає проект закону про Державний бюджет України та готує відповідні матеріали, що до нього додаються;
10) здійснює підготовку аналітичних матеріалів до закону про Державний бюджет України;
11) аналізує обсяги дебіторської та кредиторської заборгованостей, причини їх виникнення та готує пропозиції щодо їх погашення;
12) готує проект протокольного рішення Кабінету Міністрів України щодо визначення переліків бюджетних програм, за якими необхідно затвердити порядки використання коштів державного бюджету або внести зміни до затверджених порядків використання коштів державного бюджету;
13) складає розпис Державного бюджету України згідно з бюджетними призначеннями та вносить зміни до нього, у тому числі в частині міжбюджетних трансфертів у розрізі місцевих бюджетів; розробляє інструктивні матеріали щодо складання розпису (тимчасового розпису) Державного бюджету України;
14) вносить зміни до розпису Державного бюджету України за загальним фондом з метою забезпечення збалансованості надходжень та витрат державного бюджету з дотриманням граничного обсягу річного дефіциту (профіциту) державного бюджету;
15) разом із головними розпорядниками бюджетних коштів затверджує паспорти бюджетних програм;
16) затверджує лімітні довідки про бюджетні асигнування, що містять бюджетні призначення та їх помісячний розподіл;
17) формує проект річного звіту про виконання закону про Державний бюджет України та здійснює публічне представлення звіту про виконання Державного бюджету України за попередній бюджетний період;
18) здійснює передачу бюджетних призначень та перерозподіл видатків бюджету за рішенням Кабінету Міністрів України, погодженим із Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;
19) затверджує загальні вимоги до визначення результативних показників бюджетних програм;
20) визначає організаційно-методологічні засади оцінки ефективності бюджетних програм;
21) визначає розміри фінансових нормативів бюджетної забезпеченості;
22) вносить у встановленому порядку пропозиції щодо щорічного перегляду ставок податків і зборів, установлених у фіксованому значенні, для компенсації інфляційного впливу на обсяг надходжень до бюджету;
23) визначає та забезпечує впровадження єдиних методологічних засад інформаційно-аналітичного забезпечення управління державними фінансами;
24) здійснює модернізацію державних фінансів, створює інтегровану систему управління державними фінансами в рамках реалізації спільного з Міжнародним банком реконструкції та розвитку Проектом модернізації державних фінансів (
996_060)
;
27) розробляє порядки обміну інформацією між Мінфіном України та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких координується та спрямовується Міністром фінансів України;
28) здійснює узгодження рішення про надання розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань чи податкового боргу стосовно загальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного бюджетного року;
29) здійснює державні внутрішні та зовнішні запозичення у межах, визначених законом про Державний бюджет України;
30) здійснює управління державним боргом та гарантованим державою боргом, зокрема:
розробляє та погоджує нормативно-правові акти з питань управління державним боргом;
здійснює управління ризиками, пов'язаними з державним боргом;
здійснює прогноз фінансування державного бюджету;
розробляє середньострокову стратегію управління державним боргом;
здійснює оперативний облік державного та гарантованого державою боргу;
веде реєстр державних гарантій;
здійснює погашення та обслуговування державного боргу;
здійснює правочини з державним боргом, включаючи обмін, випуск, купівлю, викуп та продаж державних боргових зобов'язань, за умови дотримання граничного обсягу державного боргу на кінець бюджетного періоду;
здійснює на відкритих аукціонах продаж прав вимоги простроченої більше трьох років заборгованості перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні гарантії, а також за кредитами з бюджету у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
здійснює заходи, спрямовані на підвищення привабливості інвестування в державні цінні папери України, і комплексні заходи з поліпшення кредитного рейтингу України;
затверджує порядок відбору та функціонування первинних дилерів;
31) здійснює реєстрацію зовнішніх запозичень суб'єктів господарювання державного сектору економіки;
32) затверджує та оприлюднює графік первинного розміщення державних цінних паперів;
33) розглядає звіти про виконання покладених на Державну казначейську службу України, Державну пробірну службу України, Державну службу фінансового моніторингу України, Державну фінансову інспекцію України завдань та планів їх роботи;
34) забезпечує регулювання міжбюджетних відносин між державним та місцевими бюджетами;
35) встановлює форми зведених показників за мережею, штатними розписами і контингентами установ та одержувачів бюджетних коштів;
36) забезпечує розроблення методики визначення міжбюджетних трансфертів;
37) затверджує форми звітності про виконання місцевих бюджетів;
38) запроваджує програмно-цільовий метод складання і виконання місцевих бюджетів та середньострокове бюджетне планування на місцевому рівні;
39) приймає рішення щодо безспірного вилучення коштів із місцевих бюджетів до державного бюджету;
40) погоджує обсяги та умови здійснення місцевих запозичень, здійснює реєстрацію місцевих запозичень і місцевих гарантій;
41) погоджує залучення на поворотній основі коштів єдиного казначейського рахунка для покриття тимчасових касових розривів місцевих бюджетів, Пенсійного фонду України та для надання середньострокових позик місцевим бюджетам;
42) затверджує порядок отримання і погашення позик на покриття тимчасових касових розривів, що виникають за загальним фондом та бюджетом розвитку місцевих бюджетів, у фінансових установах;
43) затверджує форми вимоги про повернення використаної не за цільовим призначенням суми субвенції та інформації про встановлення фактів нецільового використання субвенції;
44) проводить оцінку фінансового забезпечення проектів угод щодо регіонального розвитку та державних програм соціально-економічного розвитку територій;
45) забезпечує в установленому законодавством порядку участь держави в капіталізації банків, здійснює управління корпоративними правами цих банків та готує плани їх продажу;
46) формує та проводить у межах повноважень єдину державну фінансову політику щодо розвитку ринку фінансових послуг, розвитку державних банків, державної іпотечної установи та інших фінансових установ;
47) затверджує порядок проведення відкритого конкурсу із визначення уповноважених банків, через які здійснюватиметься виплата заробітної плати працівникам бюджетних установ, та проводить зазначений конкурс;
48) здійснює заходи (у тому числі фінансові операції) щодо забезпечення виконання фінансових та інших зобов'язань держави, що випливають із членства України у міжнародних фінансових організаціях згідно з угодами про вступ України до Міжнародного валютного фонду, Міжнародного банку реконструкції та розвитку, Міжнародної фінансової корпорації, Міжнародної асоціації розвитку та Багатостороннього агентства по гарантіях інвестицій, із членства в Європейському банку реконструкції та розвитку, із рамкових угод між Україною та Північним інвестиційним банком, між Україною та Європейським інвестиційним банком;
49) здійснює контроль за виконанням зобов'язань за угодами про реструктурування простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою;
50) забезпечує організацію роботи з використання бенефіціарами коштів міжнародних фінансових організацій;
51) здійснює заходи щодо реалізації програм, що впроваджуються в Україні із застосуванням секторальної бюджетної підтримки Європейського Союзу, залучення кредитних коштів Європейського Союзу та коштів на безповоротній основі;
52) укладає з суб'єктами господарювання - резидентами договори про порядок відшкодування видатків державного бюджету, які можуть виникнути внаслідок виконання Кабінетом Міністрів України гарантійних зобов'язань;
53) здійснює фінансове забезпечення захисту прав України у закордонних юрисдикційних органах та фінансування здійснення платежів, пов'язаних із виконанням рішень закордонних юрисдикційних органів, прийнятих за наслідками розгляду справ проти України;
54) залучає суб'єктів господарювання для представництва органів державної влади в судах у справах про стягнення заборгованості перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні гарантії, а також за кредитами з бюджету, в тому числі у процесі банкрутства, щодо стягнення якої органам податкової служби відмовлено;
55) здійснює фінансове забезпечення міжнародних виставок та військово-технічного співробітництва;
56) забезпечує міжнародне співробітництво та реалізацію зовнішньої політики у межах своїх повноважень;
57) бере участь у здійсненні заходів щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу у межах повноважень;
58) запроваджує міжнародні стандарти фінансової звітності;
59) формує Державний фонд дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України;
60) реалізовує державну політику у сфері виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності, здійснює державний контроль і координацію діяльності державних органів у цій сфері;
61) здійснює ліцензування діяльності суб'єктів господарювання у випадках, передбачених законодавством;
62) здійснює регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму щодо суб'єктів господарювання, які проводять лотереї або будь-які інші азартні ігри, суб'єктів господарювання, які здійснюють торгівлю дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них, аудиторів, аудиторських фірм, фізичних осіб - підприємців, які надають послуги з бухгалтерського обліку, Державної казначейської служби України та Державної фінансової інспекції України;
63) забезпечує у межах своїх повноважень співробітництво з Групою з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) та іншими міжнародними організаціями, діяльність яких спрямована на забезпечення міжнародного співробітництва у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;
64) здійснює нормативно-правове регулювання у фінансовій, бюджетній, податковій, митній сферах, крім адміністрування податків, зборів, митних платежів, у сфері державного фінансового контролю, казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку, випуску і проведення лотерей, організації та контролю за виготовленням цінних паперів, документів суворої звітності, видобутку, виробництва, використання та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, їх обігу та обліку, у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;
65) погоджує основні напрями контрольно-ревізійної роботи органів Державної фінансової інспекції України;
66) погоджує кошториси і штатні розписи Секретаріату Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади та обласних, Севастопольської міської державних адміністрацій;
67) погоджує кошторис Фонду гарантування вкладів фізичних осіб;
68) погоджує в установленому порядку типові штати бюджетних установ;
69) погоджує здійснення державними підприємствами, у тому числі господарськими товариствами (крім банків), у статутному фонді яких державі належить 50 і більше відсотків акцій (часток, паїв), залучення внутрішніх довгострокових (більше одного року) та зовнішніх кредитів (позик), надання гарантії або поручительства за такими зобов'язаннями;
70) забезпечує виконання законодавства у сферах, віднесених до відання Мінфіну України;
71) визначає пріоритетні напрями розвитку сфер, віднесених до відання Мінфіну України;
72) готує за участю інших заінтересованих центральних органів виконавчої влади експертні висновки до законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету (з обов'язковим визначенням вартісної величини такого впливу), можливостей фінансового забезпечення у відповідному бюджетному періоді та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, і пропозиції щодо їх розгляду;
73) здійснює інші повноваження, визначені законами України та покладені на Мінфін України Президентом України.
5. Мінфін України з метою організації своєї діяльності:
1) розробляє та подає в установленому порядку на розгляд Президентові України, Кабінетові Міністрів України проекти законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України;
2) розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства та подає їх в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України;
3) готує в межах повноважень висновки і пропозиції до проектів законів, інших актів законодавства, які надходять на погодження від інших органів;
4) готує зауваження та пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президентові України;
5) здійснює відповідно до законодавства управління об'єктами державної власності, що належать до сфери управління Мінфіну України;
6) забезпечує у межах повноважень реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням в апараті Мінфіну України, а також мобілізаційну підготовку, мобілізацію та контроль за здійсненням цих заходів;
7) забезпечує в межах повноважень здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх здійсненням в апараті Мінфіну України, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління;
8) здійснює добір кадрів в апарат Мінфіну України та на керівні посади на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, формує кадровий резерв на відповідні посади, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників апарату Мінфіну України;
9) організовує планово-фінансову роботу в апараті Мінфіну України, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує організацію та вдосконалення бухгалтерського обліку;
10) здійснює у межах повноважень разом із відповідними центральними органами виконавчої влади контроль за цільовим використанням державних коштів, передбачених для реалізації проектів, виконання програм, у тому числі міжнародних;
11) організовує наукову, науково-технічну, інвестиційну, інформаційну, видавничу діяльність, пропагування досягнень і передового досвіду, сприяє створенню і впровадженню сучасних інформаційних технологій та комп'ютерних мереж у сферах, віднесених до відання Мінфіну України;
12) організовує в Мінфіні України роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
13) організовує розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних із діяльністю Мінфіну України, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, а також стосовно актів, які ним видаються.
6. Мінфін України для виконання покладених на нього завдань має право:
1) залучати спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), вчених, представників інститутів громадянського суспільства (за згодою) для розгляду питань, що належать до компетенції Мінфіну України;
2) одержувати в установленому законодавством порядку безоплатно:
від міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на Мінфін України завдань;
від головних розпорядників бюджетних коштів інформацію, документи і матеріали, необхідні для складення проекту Державного бюджету України, розпису державного бюджету, прогнозу Державного бюджету України на
наступні за плановим два бюджетні періоди та аналізу виконання бюджетів, що входять до складу бюджетної системи держави, матеріали з питань надходження і використання коштів державних цільових фондів, їх кошториси та звіти;
від центральних і місцевих органів виконавчої влади, розпорядників бюджетних коштів інформацію про здійснення внутрішнього фінансового контролю і внутрішнього аудиту;
від центральних і місцевих органів виконавчої влади, Національного банку України, підприємств, установ та організацій, банків та інших фінансових установ усіх форм власності пояснення, матеріали та інформацію з питань, що виникають під час складання, розгляду, затвердження і виконання бюджетів та звітування про їх виконання, а також для виконання покладених на Мінфін України завдань;
від центральних органів виконавчої влади інформацію щодо розроблення і запровадження галузевих методичних рекомендацій щодо застосування положень (стандартів) бухгалтерського обліку;
від банку, у капіталізації якого бере участь держава, Національного банку України та інших органів державної влади інформацію про фінансовий стан цього банку, у тому числі таку, що містить банківську таємницю;
від суб'єктів первинного фінансового моніторингу інформацію, необхідну для виконання функцій з регулювання і нагляду за такими суб'єктами;
від суб'єктів господарювання, яким надані ліцензії Мінфіном України на провадження господарської діяльності, інформацію, необхідну для здійснення контролю за їх діяльністю;
від Державної фінансової інспекції України щомісяця в установленому порядку звіти про проведення контрольних заходів;
від органів місцевого самоврядування, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій інформацію про здійснені запозичення, у тому числі надходження від розміщення облігацій місцевих позик та надходження від укладених договорів про отримання позик, кредитів, кредитних ліній у фінансових установах;
від Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку інформацію про реєстрацію випуску облігацій місцевих позик та надходження від їх розміщення, а також про погашення;
від суб'єктів господарювання, яким надані ліцензії на провадження господарської діяльності, пов'язаної з випуском та проведенням лотерей, інформацію, необхідну для здійснення контролю за їх діяльністю;
від позичальників, що отримали кредити під державні гарантії, інформацію щодо отримання, погашення та обслуговування таких кредитів;
від державних підприємств, у тому числі господарських товариств, у статутному фонді яких державі належить 50 і більше відсотків акцій (часток, паїв), що отримали зовнішні кредити, інформацію щодо отримання, погашення та обслуговування таких кредитів;
3) зупиняти у межах своїх повноважень здійснення бюджетних асигнувань у випадках, передбачених законодавством;
4) зупиняти в установленому законодавством порядку здійснення операцій з бюджетними коштами в разі виявлення порушення бюджетного законодавства;
5) здійснювати внутрішній фінансовий контроль та аудит на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління;
6) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;
7) користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, державними, у тому числі урядовими, системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами для забезпечення виконання завдань, покладених на нього.
7. Мінфін України у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими органами державної влади, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, з органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, а також підприємствами, установами та організаціями, всеукраїнськими об'єднаннями профспілок і всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців.
8. Мінфін України у межах своїх повноважень, на основі та на виконання Конституції (
254к/96-ВР)
та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує і контролює їх виконання.
Нормативно-правові акти Мінфіну України, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, видаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (
1160-15)
.
Нормативно-правові акти Мінфіну України підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку.
Нормативно-правові акти Мінфіну України, видані у межах його повноважень, обов'язкові до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами та місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами.
9. Мінфін України очолює Міністр, який призначається на посаду за поданням Прем'єр-міністра України і звільняється з посади Президентом України.
Міністр має першого заступника, заступника Міністра - керівника апарату, які призначаються на посади за поданням Прем'єр-міністра України, внесеним на підставі пропозицій Міністра, і звільняються з посади Президентом України.
У разі потреби для забезпечення здійснення Мінфіном України окремих завдань за рішенням Президента України у Мінфіні України вводиться посада заступника Міністра.
Обов'язки першого заступника Міністра, заступника Міністра (за наявності), заступника Міністра - керівника апарату та розподіл повноважень між першим заступником Міністра і заступником Міністра (за наявності) визначаються Міністром.
Заступник Міністра - керівник апарату здійснює керівництво діяльністю апарату Мінфіну України, призначає на посади та звільняє з посад державних службовців та працівників апарату Мінфіну України (крім тих, які призначаються на посади та звільняються з посад Міністром).
10. Міністр:
1) очолює Мінфін України, здійснює керівництво його діяльністю;
2) спрямовує і координує здійснення центральними органами виконавчої влади заходів з питань, віднесених до відання Мінфіну України;
3) спрямовує та координує діяльність Державної казначейської служби України, Державної пробірної служби України, Державної служби фінансового моніторингу України, Державної фінансової інспекції України (далі - служби), в тому числі:
формує державну політику у відповідній сфері та контролює її реалізацію службами;
погоджує та подає на розгляд Кабінету Міністрів України розроблені службами проекти законів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України;
визначає пріоритети роботи служб і шляхи виконання покладених на них завдань, затверджує плани їх роботи;
вносить пропозиції Прем'єр-міністру України щодо кандидатур на посади керівників служб і за пропозицією їх керівників - кандидатури на посади їх заступників;
погоджує структуру апаратів служб;
видає обов'язкові до виконання службами накази та доручення з питань спрямування та координації їх діяльності;
погоджує призначення на посади і звільнення з посад керівників та заступників керівників територіальних органів служб;
погоджує призначення на посади і звільнення з посад керівників та заступників керівників структурних підрозділів апаратів служб;
погоджує пропозиції керівників служб щодо утворення, реорганізації, ліквідації їх територіальних органів, вносить на розгляд Кабінету Міністрів України відповідне подання;
порушує перед Кабінетом Міністрів України питання щодо скасування актів служб повністю чи в окремій частині;
доручає керівникам служб скасувати акти їх територіальних органів повністю чи в окремій частині, а в разі відмови скасовує такі акти повністю чи в окремій частині;
порушує перед Президентом України питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників служб та їх заступників;
ініціює питання притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів апаратів служб, територіальних органів служб та їх заступників, а також керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери їх управління;
ініціює питання проведення службового розслідування стосовно керівників служб, їх заступників, інших державних службовців і працівників апаратів служб та їх територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління;
приймає рішення щодо проведення перевірки діяльності служб та їх територіальних органів;
заслуховує звіти про виконання покладених на служби завдань і планів їх роботи;
визначає структурний підрозділ апарату Мінфіну України, що відповідає за взаємодію зі службами;
визначає посадових осіб Мінфіну України, які включаються до складу колегій служб;
установлює порядок обміну інформацією між Мінфіном України та службами, періодичність її подання;
приймає рішення про надання повноважень щодо спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади першому заступнику Міністра;
вирішує інші питання, пов'язані зі спрямуванням і координацією діяльності служб;
4) визначає стратегічні напрями роботи Мінфіну України та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани роботи Мінфіну України, звіти про їх виконання;
5) організовує та контролює виконання Конституції України (
254к/96-ВР)
та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України в апараті Мінфіну України;
6) бере участь у розгляді питань на засіданнях Кабінету Міністрів України та вносить пропозиції щодо порядку денного таких засідань;
7) подає на розгляд Кабінету Міністрів України проекти законів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, розробником яких є Мінфін України та служби;
8) представляє в установленому порядку проекти законів України, розробником яких є Мінфін України та служби, і доповідає з інших питань, що належать до компетенції Мінфіну України, під час їх розгляду на пленарних засіданнях Верховної Ради України;
9) погоджує проекти актів Кабінету Міністрів України, проекти законів та актів Президента України, що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Верховної Ради України та Президента України;
10) приймає рішення про включення бюджетного запиту до проекту Державного бюджету України перед поданням його на розгляд Кабінету Міністрів України;
11) визначає посадову особу з числа заступників, відповідальну за забезпечення взаємодії з Верховною Радою України;
12) приймає рішення про розподіл бюджетних коштів, головним розпорядником яких є Мінфін України, та бюджетних коштів, передбачених для утримання центрального апарату Мінфіну України;
13) затверджує розпис Державного бюджету України у місячний строк з дня прийняття закону про Державний бюджет України;
14) вносить зміни до розпису Державного бюджету України за загальним фондом з метою забезпечення збалансованості надходжень та витрат державного бюджету з дотриманням граничного обсягу річного дефіциту (профіциту) державного бюджету;
15) здійснює за дорученням Кабінету Міністрів України державні внутрішні та зовнішні запозичення у межах, визначених законом про Державний бюджет України;
16) вчиняє за рішенням Кабінету Міністрів України правочини щодо надання гарантій для забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов'язань суб'єктів господарювання - резидентів України виключно у межах, визначених законом про Державний бюджет України;
17) за погодженням з Національним банком України має право у межах поточного бюджетного періоду здійснювати на конкурсних засадах та/або шляхом проведення аукціонів розміщення тимчасово вільних коштів єдиного казначейського рахунка та коштів валютних рахунків державного бюджету на депозитах або шляхом придбання державних цінних паперів з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду;
18) веде переговори і підписує міжнародні договори України відповідно до наданих йому повноважень;
19) приймає рішення про застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства;
20) приймає в установленому порядку рішення про зменшення бюджетних асигнувань головному розпоряднику бюджетних коштів;
21) приймає в установленому порядку рішення про зупинення операцій з бюджетними коштами;
22) приймає в установленому порядку рішення про зупинення бюджетних асигнувань;
23) приймає рішення щодо застосування санкцій до суб'єктів первинного фінансового моніторингу відповідно до законодавства;
24) затверджує положення про самостійні структурні підрозділи апарату Мінфіну України, призначає на посади та звільняє з посад їх керівників та заступників керівників, присвоює їм ранги державних службовців, приймає рішення щодо їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
25) укладає та розриває контракти з керівниками підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Мінфіну України, притягує їх до дисциплінарної відповідальності;
26) вносить подання щодо представлення в установленому порядку працівників центрального апарату Мінфіну України, керівників підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Мінфіну України, до відзначення державними нагородами України;
27) порушує в установленому порядку питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності своїх заступників;
28) представляє Мінфін України у публічно-правових відносинах з іншими органами, підприємствами, установами і організаціями в Україні та за її межами;
29) підписує накази Мінфіну України;
30) забезпечує вирішення питань, що виникають під час взаємовідносин між центральним апаратом Мінфіну України, Апаратом Верховної Ради України, Адміністрацією Президента України і Секретаріатом Кабінету Міністрів України, а також співпраці Мінфіну України з іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування у процесі виконання завдань, покладених на Мінфін України;
31) організовує роботу колегії Мінфіну України і головує на її засіданнях;
32) забезпечує особистий прийом громадян посадовими особами Мінфіну України та розгляд їх письмових звернень;
33) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
11. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Мінфіну України, обговорення найважливіших напрямів його діяльності у Міністерстві утворюється колегія у складі Міністра (голова колегії), першого заступника та заступників Міністра за посадою. У разі потреби до складу колегії Міністерства можуть включатися керівники структурних підрозділів апарату Мінфіну України, а також у встановленому порядку інші особи.
Рішення колегії можуть бути реалізовані шляхом видання відповідного наказу Міністерства.
Для розгляду наукових рекомендацій та проведення фахових консультацій з основних питань діяльності у Мінфіні України можуть утворюватися інші постійні або тимчасові консультативні, дорадчі органи.
Рішення про утворення чи ліквідацію колегії, інших постійних або тимчасових консультативних, дорадчих органів, їх кількісний та персональний склад, положення про них затверджуються Міністром.
12. Положення про Мінфін України затверджується Президентом України.
Гранична чисельність державних службовців та працівників Мінфіну України затверджується Кабінетом Міністрів України.
Структура апарату Мінфіну України затверджується Міністром.
Штатний розпис і кошторис Мінфіну України затверджуються заступником Міністра - керівником апарату Мінфіну України.
13. Мінфін України є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України.
14. Мінфін України припиняється шляхом реорганізації або ліквідації Президентом України за поданням Прем'єр-міністра України.
Глава Адміністрації
Президента України
|
С.ЛЬОВОЧКІН
|