ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 листопада 2001 р.
за № 955/6146
Про затвердження Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів
З метою реалізації вимог статті 14 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (
2658-14)
, створення єдиної системи навчальних закладів, що здійснюють професійну підготовку оцінювачів за програмами базової підготовки та підвищення кваліфікації, забезпечення виконання навчальними закладами вимог з професійної підготовки оцінювачів НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів (додається).
2. Управлінню оцінки майна і фінансово-господарського аналізу (Н.Лебідь):
керуватися зазначеним Положенням під час підготовки угод про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів для укладання з навчальними закладами;
в установленому порядку здійснити реєстрацію вищезазначеного Положення в Міністерстві юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
29.10.2001 № 1977
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 листопада 2001 р.
за № 955/6146
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено з метою реалізації вимог Закону України "Про Фонд державного майна України" (
4107-17)
, Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (
2658-14)
, для створення єдиної системи навчальних закладів, що здійснюють професійну підготовку оцінювачів за програмами базової підготовки та підвищення кваліфікації, та забезпечення виконання вказаними закладами вимог з професійної підготовки оцінювачів.
2. Професійна підготовка оцінювачів здійснюється навчальними закладами, які уклали угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів (далі - угода) з Фондом державного майна України (далі - Фонд).
3. Угода укладається між Фондом і навчальними закладами на строк, що не перевищує три роки. Продовження строку дії угоди здійснюється на строк, що також не перевищує три роки.
4. Фонд веде реєстр навчальних закладів, з якими уклав угоду про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, та оприлюднює його через засоби масової інформації.
5. Фонд сприяє створенню конкурентного середовища серед навчальних закладів, які здійснюють професійну підготовку оцінювачів.
6. Фонд контролює дотримання умов угод, укладених з навчальними закладами та спільно з саморегулівними організаціями оцінювачів, їх об'єднаннями, здійснює контроль за якістю професійної підготовки оцінювачів навчальними закладами, що уклали угоди.
II. Вимоги угоди щодо організації навчального процесу
7. Професійна підготовка оцінювачів проводиться за програмами базової підготовки та програмами підвищення кваліфікації.
8. Під час професійної підготовки оцінювачів навчальні заклади використовують навчальні програми базової підготовки та підвищення кваліфікації оцінювачів, загальні вимоги до змісту яких встановлено наказом Фонду від 15 квітня 2004 року № 754 (
z0562-04)
"Про затвердження Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05 травня 2004 року за № 562/9161 (із змінами).
9. Програми базової підготовки оцінювачів затверджуються наказом Фонду та є єдиними для всіх навчальних закладів. Програми підвищення кваліфікації оцінювачів розробляють навчальні заклади та погоджують з Фондом. Навчальний заклад зобов'язаний забезпечити організацію навчального процесу оцінювачів відповідно до розробленого навчально-методичного комплексу за напрямом(ами) оцінки майна та спеціалізацією(ями) в межах напряму(ів).
Навчально-методичний комплекс розробляється для всіх модулів, зазначених у тематичних планах та програмах курсів базової підготовки оцінювачів за напрямами та спеціалізаціями оцінки майна та повинен забезпечити всі основні етапи навчального процесу: надання навчальної інформації і її сприйняття, закріплення й удосконалення знань, умінь і навичок, їх застосування й контроль.
Навчально-методичний комплекс включає:
робочу навчальну програму;
зміст лекційного курсу;
методичні вказівки та/або рекомендації для виконання практичних занять;
навчально-методичні матеріали для проміжного контролю.
10. В угоді про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів зазначаються програми, за якими навчальний заклад може проводити навчання оцінювачів.
У випадку підвищення кваліфікації за програмами, що включають тренінги і практичні заняття, а також відповідно до спеціальних тематичних програм загальна кількість годин навчальних програм не повинна бути меншою, ніж це визначено загальними вимогами до програм підвищення кваліфікації.
11. Навчальний заклад самостійно визначає викладацький склад, забезпечує фізичних осіб, що проходять професійну підготовку, навчально-методичною літературою з метою забезпечення належної якості викладання навчального матеріалу.
Попередній контроль рівня знань здійснюється навчальним закладом шляхом тестування або проведення заліку осіб, які прослухали курс базової підготовки. За результатами тестування або заліку приймається рішення стосовно доцільності направлення зазначених вище осіб на стажування. У випадку нескладання тестування або заліку особами, які прослухали курс базової підготовки, вони повторно складають тестування або залік у порядку, встановленому навчальним закладом для проведення тестування або заліку, з урахуванням пункту 10 цього Положення.
12. Навчальний заклад організовує стажування фізичних осіб, які прослухали курс базової підготовки, в порядку, встановленомуФондом.
13. Навчальний заклад організовує комплектування груп для складання кваліфікаційного іспиту та повідомляє про це Фонд з метою скликання Екзаменаційної комісії.
14. Навчальний заклад зобов'язаний забезпечити належні умови для проведення навчального процесу з базової підготовки оцінювачів, підвищення кваліфікації оцінювачів, складання фізичними особами кваліфікаційного іспиту. Площа приміщень для проведення навчального процесу та (або) складання кваліфікаційного іспиту повинна становити не менше ніж 2,4 кв. метра на одну особу.
У разі комплектування груп для складання кваліфікаційного іспиту з фізичних осіб, які проходили навчання у різних навчальних закладах, навчальний заклад, на базі якого фізична особа проходила навчання за програмами базової підготовки оцінювачів, заздалегідь, але не пізніше 10 календарних днів до запланованої дати проведення кваліфікаційного іспиту повідомляє Фонд та навчальний заклад, на базі якого проходитиме кваліфікаційний іспит, про фізичних осіб, які виявили бажання складати кваліфікаційний іспит.
15. Фізичній особі, що пройшла навчання за програмою базової підготовки оцінювачів, навчальний заклад видає документ про те, що особа навчалася за відповідним курсом. Фізичній особі, що прослухала навчальний курс за програмами підвищення кваліфікації оцінювачів або якій зараховується підвищення кваліфікації відповідно до інших форм підвищення кваліфікації, зазначених у наказі Фонду від 15 квітня 2004 року № 754 (
z0562-04)
"Про затвердження Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 05 травня 2004 року за № 562/9161 (зі змінами), видається посвідчення про підвищення кваліфікації оцінювача за відповідним(и) напрямом(ами) та спеціалізацією(ями) в межах напряму(ів).
16. За формою, що встановлюється Фондом, та на підставі рішення Екзаменаційної комісії навчальний заклад у 7-денний строк забезпечує підготовку кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів та передає їх до Фонду для підписання. Фонд забезпечує видачу кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів фізичним особам, які успішно склали кваліфікаційний іспит.
17. У 5-денний термін навчальний заклад у двох примірниках готує переліки фізичних осіб, які пройшли навчання за програмами базової підготовки оцінювачів. Один примірник надається до Фонду. Фонд та навчальний заклад забезпечують збереження зазначених документів.
18. З метою прийняття рішення Фондом про доцільність укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів з навчальним закладом, а також забезпечення належного рівня контролю за їх підготовкою утворюється Комісія з тестування навчальних закладів (далі - Комісія).
Комісія утворюється з числа фахівців центрального апарату Фонду та саморегулівних організацій оцінювачів, їх об'єднань (по одному представнику від кожної організації), науковців, фахівців у сфері оціночної діяльності.
19. До складу Комісії входять: Голова Комісії, заступник Голови Комісії та члени Комісії. Один із членів Комісії виконує функції секретаря. У разі відсутності Голови Комісії його функції виконує заступник.
20. Склад Комісії затверджується наказом Фонду. Зміни до складу Комісії вносяться за поданням Голови Комісії та оформляються наказом Фонду.
21. До повноважень Комісії належать:
визначення відповідності кадрового, навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального закладу покладеним на нього завданням щодо підготовки оцінювачів;
контроль ефективності здійснення навчального процесу (склад слухачів; відвідування лекцій; додержання тематичних планів лекцій; відповідність кадрового складу викладачів списку, наданому для укладання угоди; якість підготовки навчально-методичної літератури, забезпечення нею слухачів);
перевірка виконання навчальним закладом умов угоди з Фондом (надання інформації Фонду, додержання розкладу лекцій, правильність оформлення кваліфікаційних документів оцінювачів);
перевірка рівня засвоєння знань слухачами, що пройшли курс навчання за базовою підготовкою оцінювачів та направляються на проходження стажування (участь у тестуванні слухачів та перевірці заповнених ними тестів);
здійснення перевірки змісту та якості розробки навчально-методичного комплексу;
здійснення моніторингу якості підготовки слухачів з оцінки різними навчальними закладами за визначеними показниками. Комісія може визначати за результатами тестування середній рівень знань слухачів (у балах);
надання методичної допомоги щодо:
розроблення (вдосконалення) навчальними закладами тестів для перевірки знань слухачів;
підготовки рекомендацій стосовно складання слухачами навчального звіту;
розроблення програм базової підготовки оцінювачів та програм підвищення кваліфікації оцінювачів;
розроблення Фондом нормативно-правових актів, що регулюють процеси навчання оцінювачів, стажування, складання іспитів.
22. Під час здійснення Комісією своїх функцій та з метою вирішення питань, які потребують залучення до роботи інших фахівців, за рішенням Голови Комісії утворюються робочі групи з перевірки спроможності навчального закладу здійснювати професійну підготовку оцінювачів та виконання навчальними закладами умов угоди з Фондом, до яких входять особи, що не є членами Комісії (фахівці Фонду; представники, делеговані саморегулівними організаціями оцінювачів, їх об'єднаннями; інші фахівці).
Зазначену робочу групу очолює представник, призначений із складу Комісії. Перевірка навчальних закладів, які подали до Фонду відповідні документи з метою укладення (продовження строку дії) угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, здійснюється перед прийняттям Фондом рішення щодо укладення або продовження строку дії угоди. У разі надходження до Фонду скарги щодо неналежної діяльності навчального закладу в сфері професійної підготовки оцінювачів або у разі невиконання навчальним закладом умов угоди з Фондом, за рішенням Комісії призначається додаткова перевірка навчального закладу.
23. За результатами проведеної перевірки робочою групою складається висновок перевірки, який підписують особи, що здійснили перевірку, та з яким ознайомлюється керівник цього навчального закладу.
24. Висновок перевірки не пізніше двох тижнів від дати його складання подається до Комісії. Керівник робочої групи, яка здійснювала перевірку, доповідає Комісії про результати проведеної перевірки, зокрема висвітлює позитивні сторони роботи навчального закладу, а також вказує на виявлені недоліки.
Рішення, відповідно до якого Голова Комісії затверджує (або не затверджує у разі визнання матеріалів перевірки, здійсненої робочою групою, недостатніми) висновок перевірки, приймається після обговорення членами Комісії матеріалів перевірки. Один примірник висновку перевірки надсилається навчальному закладу, а інший залишається в Комісії.
Комісія може запросити на своє засідання уповноваженого представника навчального закладу, що перевірявся, з метою прийняття виваженого рішення під час обговорення питань, пов'язаних з діяльністю навчального закладу.
25. За результатом перевірки навчального закладу Комісія рекомендує Фонду:
укласти (продовжити строк дії) з навчальним закладом угоду(и) або не укладати (не продовжувати строк дії) угоду(и), якщо під час перевірки навчального закладу виявлено неспроможність навчального закладу здійснювати професійну підготовку оцінювачів (у разі якщо перевірка здійснювалася до укладення (до продовження строку дії) Фонду угоди з навчальним закладом);
визнати роботу навчального закладу з професійної підготовки оцінювачів такою, що відповідає вимогам угоди, укладеної з Фондом (у разі необхідності надати навчальному закладу відповідні рекомендації щодо вдосконалення професійної підготовки оцінювачів);
зазначити про порушення вимог угоди, укладеної з Фондом, вказати на недоліки у процесі підготовки оцінювачів, а також внести пропозицію Фонду стосовно розірвання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів (у разі встановлення неодноразових фактів порушень навчального процесу, зокрема, невиконання навчальним закладом умов угоди з Фондом, незабезпечення функціонування навчально-методичного комплексу, неусунення навчальним закладом зауважень, встановлених попередньою перевіркою).
26. Засідання Комісії вважається правомочним у разі присутності не менш як двох третин її кількісного складу. Рішення Комісії приймається більшістю голосів і оформляється протоколом, який затверджує Голова Комісії.
27. У разі потреби Комісія звертається до Фонду щодо необхідності оприлюднення інформації про свою діяльність на веб-сторінці Фонду в Інтернеті.
III. Порядок укладання угоди
28. Для укладання угоди навчальний заклад подає до Фонду такі документи:
заяву про укладання угоди за формою згідно з додатком 1;
копію установчих документів;
документи, що підтверджують можливість здійснення навчання за формами, затвердженими цим Положенням, відповідно до чинного законодавства;
копії документів, що підтверджують право власності та/або користування приміщеннями навчального закладу; ;
проекти робочих програм з підвищення кваліфікації оцінювачів, зазначені у заяві;
проект угоди з професійної підготовки оцінювачів, підготовлений відповідно до примірної форми угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів згідно з додатком 2;
список викладачів, які залучаються до навчального процесу, із зазначенням рівнів їх кваліфікації, посад, наукових ступенів та вчених звань (за наявності) згідно з додатком 3 до цього Положення;
зразок документа про те, що особа навчалася за відповідним курсом базової підготовки оцінювачів та зразок посвідчення про підвищення кваліфікації;
зразок навчально-методичної літератури, яка буде надаватися слухачам.
29. Для продовження дії угоди навчальний заклад подає до Фонду за один місяць до закінчення строку дії угоди такі документи:
заяву про продовження угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів за формою, передбаченою додатком 1 до цього Положення;
копію установчих документів (у разі внесення змін до вищезазначених документів);
копії документів, що підтверджують право власності та/або користування приміщеннями навчального закладу;
проекти робочих програм з підвищення кваліфікації оцінювачів, розроблені з урахуванням змін у законодавстві і рекомендацій Фонду;
список викладачів, які залучаються до навчального процесу, із зазначенням рівня їх кваліфікації, посади, наукових ступенів та вчених звань;
зразок навчально-методичної літератури, яка буде надаватися слухачам;
висновок перевірки навчального закладу, затверджений Комісією.
Усі вищезазначені документи повинні бути підписані керівником та скріплені печаткою навчального закладу (за наявності).
30. Фонд розглядає документи, подані навчальним закладом для укладення (продовженням строку дії) угоди, у строк, що не перевищує 30 календарних днів від дати їх надходження.
Фонд відмовляє навчальному закладу в укладенні (продовженні строку дії) угоди у разі відсутності у повному обсязі документів, зазначених у пунктах 28 та 29 цього Положення, їх невідповідності вимогам або неналежного оформлення.
31. Усі спори щодо укладання угоди або її розірвання вирішуються у встановленому чинним законодавством порядку.
Начальник Управління
оцінки майна
і фінансово-господарського
аналізу
|
Н. Лебідь
|
Додаток 1
до Положення про порядок укладання
угоди про співробітництво
з професійної підготовки оцінювачів
(пункт 28)
ЗАЯВА
про укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів
Додаток 2
до Положення про порядок укладання
угоди про співробітництво
з професійної підготовки оцінювачів
(пункт 28)
ПРИМІРНА ФОРМА УГОДИ
про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів
Додаток 3
до Положення про порядок укладання
угоди про співробітництво
з професійної підготовки оцінювачів
(пункт 28)
ВІДОМОСТІ
про викладачів, які залучаються до навчального процесу
№ з/п
|
Прізвище, ім'я, по батькові
|
Освіта
|
Дата видачі та номер кваліфікаційного свідоцтва оцінювача (за наявності)
|
Місце роботи
|
Наукові ступені, вчені звання (за наявності)
|
Відомості про членство у саморегулівних організаціях оцінювачів (далі - СРО)
|
Відомості про рекомендації СРО та/або державного органу приватизації щодо здійснення викладацької діяльності із зазначенням реквізитів рекомендаційного листа
|
Теми, які висвітлюватиме викладач, із зазначенням наявності планів лекцій
|
Підпис викладача
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|