КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 8 червня 2004 р. N 746
Київ
|
Про затвердження Програми розвитку державної служби на 2005-2010 роки
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Програму розвитку державної служби на 2005-2010 роки (далі - Програма), що додається.
2. Головному управлінню державної служби і Міністерству фінансів передбачати починаючи з 2005 року під час складання проекту Державного бюджету України кошти, необхідні для виконання Програми.
3. Контроль за виконанням Програми покласти на Головне управління державної служби.
Прем'єр-міністр України
|
В.ЯНУКОВИЧ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 червня 2004 р. N 746
ПРОГРАМА
розвитку державної служби на 2005-2010 роки
I. Загальна частина
Державна служба є складовою державного управління, спрямованою на задоволення потреб суспільства, забезпечення захисту основних прав і свобод людини і громадянина, послідовного і сталого розвитку країни та поступового входження її до європейської спільноти.
Метою цієї Програми, що розроблена відповідно до Конституції України (
254к/96-ВР)
, законодавства України, положень Послання Президента України "Європейський вибір. Концептуальні засади стратегії економічного і соціального розвитку України на 2002-2011 роки" (
n0001100-02)
, Указу Президента України від 5 березня 2004 р. N 278 (
278/2004)
"Про концепцію адаптації інституту державної служби в Україні до стандартів Європейського Союзу", є визначення та здійснення комплексу заходів, спрямованих на забезпечення ефективної діяльності органів державної влади, інших державних органів (далі - державні органи) та досягнення європейських стандартів рівня життя громадян України.
Програма передбачає спрямування зусиль державних органів на розвиток професійної, ефективної та прозорої державної служби в Україні.
II. Цілі та основні завдання Програми
З урахуванням потреби в гармонізації системи державної служби Програма передбачає такі цілі та завдання:
підвищення ефективності виконання державною службою завдань і функцій держави. Для цього необхідно:
- визначити та запровадити стандарти професійної діяльності державних службовців на засадах стратегічного планування діяльності державних органів з орієнтацією на надання державних послуг (далі - послуги);
- забезпечити моніторинг ефективності діяльності державних органів та їх посадових осіб щодо реалізації стратегічних документів і надання послуг;
- удосконалити систему добору кадрів на державну службу для визначення найбільш кваліфікованих фахівців з питань економічної, підприємницької, фінансової, банківської та інших видів діяльності, обізнаних із сучасними управлінськими технологіями, та здібних випускників вищих навчальних закладів;
- удосконалити систему оплати праці державних службовців на засадах забезпечення її конкурентоспроможності на ринку праці та заохочення державних службовців за результативну, сумлінну роботу;
забезпечення прозорості державної служби, високого рівня відповідальності та звітності за підготовку і виконання управлінських рішень, надання послуг шляхом:
- створення прозорої системи управління персоналом державної служби;
- посилення відповідальності державних службовців за результати своєї діяльності;
- запровадження прозорої процедури просування по службі на підставі професійних досягнень;
адаптація інституту державної служби до європейських стандартів з урахуванням національних особливостей шляхом забезпечення:
- комплексного розвитку законодавства про державну службу як професійного засобу виконання завдань і функцій держави; системного визначення видів державної служби; удосконалення законодавства з питань проходження державної служби;
- політичної нейтральності державних службовців у процесі виконання своїх професійних обов'язків, посилення їх правової та соціальної захищеності;
- стимулювання професійного зростання та високих результатів діяльності державних службовців на засадах рівності оплати за однакові обсяг, інтенсивність роботи і рівень відповідальності;
- удосконалення системи професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з урахуванням подальшої професіоналізації державної служби, засад організації навчання державних службовців в країнах - членах ЄС.
III. Державна служба і громадянське суспільство
Подальший розвиток державної служби здійснюватиметься на таких принципах і засадах взаємодії системи державної служби та громадянського суспільства:
законність і правова регламентація діяльності державних органів та державних службовців, запобігання проявам суб'єктивізму і недопущення порушень установленого порядку прийняття рішень і надання послуг;
дотримання державними службовцями вимог законодавства з питань державної служби та антикорупційного законодавства, етичних норм і правил поведінки, належне виконання посадових обов'язків;
демократизація та прозорість системи державної служби;
професіоналізм у підготовці управлінських рішень і наданні послуг;
прозорість процедури прийняття державними органами рішень, забезпечення участі громадян у процесі їх підготовки;
об'єктивність інформування громадян України про діяльність державних органів і державних службовців;
захищеність державних службовців від втручання в їх діяльність;
заміщення посад державної служби професійно підготовленими, висококваліфікованими фахівцями;
оприлюднення через засоби масової інформації відомостей про доходи, отримані протягом року державними службовцями, які займають посади I-II категорій;
створення умов для запобігання виникненню обставин, що сприяють проявам корупції і зловживанням на державній службі;
забезпечення збереження конфіденційної інформації, отриманої під час виконання державними службовцями посадових обов'язків.
IV. Підвищення ефективності виконання державною службою завдань і функцій держави
Заходи, спрямовані на підвищення ефективності виконання державною службою завдань і функцій держави, здійснюватимуться з урахуванням результатів комплексного систематичного аналізу діяльності державних органів та їх апарату. Такий аналіз започатковується з 2005 року і включатиме функціональне обстеження та дослідження щодо:
повноважень, завдань і функцій державного органу та його апарату, а також процедури підготовки, затвердження та виконання програми його діяльності з урахуванням визначених для цього ресурсів;
функціональної та організаційної структури державного органу відповідно до цілей його діяльності;
ресурсного, інформаційного та кадрового забезпечення для реалізації цілей діяльності державного органу;
запровадження починаючи з 2007 року стратегічного планування діяльності державних органів та їх апарату, державних службовців;
доцільності надання певних послуг конкретними державними органами;
проведення громадської оцінки результатів діяльності державного органу шляхом залучення спеціально підготовлених експертів та опитування громадян для визначення рівня задоволення їх потреб у послугах.
Надання послуг державними службовцями стане складовою їх професійної діяльності, що потребуватиме здійснення починаючи з 2006 року таких заходів:
визначення груп споживачів послуг і складення переліків послуг, які їм надаються;
установлення порядку і регламенту надання послуг, визначення критеріїв оцінки їх якості, міри відповідальності державних службовців;
заохочення державних службовців за досягнення ними високих результатів у роботі;
вивчення доцільності передачі права надання окремих послуг бюджетним установам та організаціям.
Для проведення оцінки якості надання послуг державними органами та їх апаратом, забезпечення виконання функцій держави з урахуванням громадської думки необхідно започаткувати з 2007 року дієвий моніторинг ефективності надання послуг (далі - моніторинг), який включатиме:
проведення контент-аналізу засобів масової інформації щодо оцінки результативності діяльності державних органів;
вивчення результатів щорічної оцінки діяльності державних службовців;
соціологічні дослідження щодо оцінки громадянами порядку надання послуг та їх якості;
періодичне проведення "гарячої лінії" з метою визначення проблем, які виникають у процесі надання послуг;
проведення громадських слухань.
Результати моніторингу використовуються для:
удосконалення функціональної та організаційної структури державних органів, їх діяльності;
забезпечення оперативного управління з урахуванням відхилень від прогнозованих показників діяльності;
підготовки пропозицій щодо посилення відповідальності державних службовців за результати діяльності державного органу;
удосконалення методології планування професійної діяльності на основі результату, кількісні і якісні показники якого визначають ступінь його досягнення.
Для організації моніторингу в 2005 році необхідно забезпечити:
надання центральному органу виконавчої влади з питань державної служби та його територіальним органам повноваження на проведення аналізу результатів діяльності державних службовців з подальшою підготовкою пропозицій щодо її вдосконалення;
здійснення нагляду за дотриманням професійної етики поведінки державних службовців.
Стандарти надання послуг повинні бути науково обґрунтовані, а їх запровадження та удосконалення здійснюватиметься з урахуванням результатів соціологічних досліджень.
З метою забезпечення ефективності роботи державних службовців необхідно створити умови для досягнення конкурентоспроможності державної служби на ринку праці, що передбачає:
встановлення рівня оплати праці, що стимулюватиме залучення на державну службу висококваліфікованих фахівців і запобігатиме відпливу професіоналів, а також сприятиме сумлінній, високопродуктивній праці (виходячи з реальних можливостей державного бюджету);
збільшення в 2 рази посадових окладів державних службовців порівняно з тими, що встановлені на момент прийняття цієї Програми;
законодавче закріплення у 2005 році з урахуванням досвіду країн - членів ЄС превалюючої частки посадового окладу державного службовця у його заробітній платі;
наближення у період до 2007 року розміру заробітної плати державного службовця найнижчої категорії посад до не менш як трикратного розміру прожиткового мінімуму, що визначається щороку Верховною Радою України, та забезпечення оптимального співвідношення між розмірами посадових окладів державних службовців;
стимулювання праці державних службовців за результатами її щорічної оцінки.
V. Прозорість і відповідальність у сфері державної служби
Державна служба як інструмент реалізації державної політики в демократичній державі повинна стати прозорою для громадського контролю та відповідальною перед державою.
Прозорість державної служби та діяльності державних службовців законодавчо врегульовується та передбачає розроблення відповідних механізмів і технологій. З цією метою необхідно протягом 2005-2006 років визначити правові основи щодо:
об'єктивного та вичерпного інформування громадськості про діяльність державних органів та їх апарату;
створення умов для взаємодії між державними органами та громадськістю;
залучення широких верств населення до обговорення та оцінки програм діяльності державних органів;
запровадження процедури публічної звітності державних органів та їх керівників;
організації відкритого доступу до архівних матеріалів державних органів.
Для забезпечення належного рівня відповідальності доцільно створити починаючи з 2007 року єдину систему планування, оцінювання та заохочення державних службовців, що передбачає:
встановлення відповідальності державних службовців за результати їх діяльності;
встановлення кількісних і якісних показників для визначення ступеня досягнення результату діяльності кожного державного органу і встановлення відповідності між ними та результатами роботи державного службовця;
удосконалення порядку проведення щорічної оцінки діяльності державних службовців на основі впровадження методики врахування результатів їх роботи для оцінки роботи державного органу в цілому;
встановлення прозорого механізму заохочення державних службовців за досягнення визначених планових показників діяльності та їх перевищення;
розроблення засобів організаційно-методичного забезпечення впровадження зазначеної системи в державних органах.
Посиленню відповідальності державних службовців сприятиме:
спрямованість діяльності кожного державного органу на поліпшення добробуту населення, розвиток суспільства, збереження навколишнього природного середовища;
звітування державних органів та їх керівників про результати діяльності;
порівняльний аналіз результатів діяльності державних органів;
оприлюднення інформації про відповідальність державних органів та інших надавачів послуг;
встановлення дисциплінарної відповідальності за порушення правил поведінки державних службовців;
законодавче врегулювання процедури дисциплінарного провадження щодо державних службовців, у тому числі шляхом створення апеляційних комісій при державних органах.
VI. Розвиток нормативно-правового забезпечення функціонування системи державної служби
Нормативно-правова база функціонування системи державної служби покликана забезпечити цілісність законодавства з питань виконання завдань і функцій держави в системі державного управління.
Розвиток законодавства з питань державної служби повинен здійснюватися відповідно до Конституції України (
254к/96-ВР)
, законів, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права, міжнародних договорів України, стандартів Європейського Союзу щодо організації та функціонування державної служби, національних особливостей державного устрою.
З метою законодавчого та нормативно-правового врегулювання питань організації державної служби необхідно забезпечити починаючи з 2005 року:
розроблення та прийняття ряду актів законодавства, що визначатимуть особливості організації окремих видів державної служби на умовах концептуальної єдності їх проходження та реальної консолідації управління державною службою;
нормативно-правове врегулювання статусу державного службовця з урахуванням виду державної служби та відповідного механізму проходження державної служби, визначення основ професійної етики поведінки державного службовця та відповідальності за її порушення.
Розроблення проектів актів законодавства з питань державної служби повинне здійснюватися згідно з вимогами до ефективності державного управління, що передбачає уточнення правового статусу інституту державної служби. В зазначених проектах актів необхідно:
визначити перелік осіб, які підпадають під дію законодавства з питань державної служби та мають статус державних службовців;
визначити критерії класифікації посад державних службовців відповідно до змісту і характеру роботи, міри відповідальності та контролю за її виконання;
переглянути порядок віднесення посад в державних органах до посад державних службовців;
визначити основи надання послуг, місце і роль в цьому процесі державної служби та державних службовців;
визначити як функції державної служби надання рекомендацій і порад з питань формування державної політики та її реалізації, провадження адміністративних дій, надання послуг фізичним та юридичним особам;
визначити механізм забезпечення політичної незалежності і стабільності державної служби.
Розроблення нормативно-правового забезпечення функціонування системи державної служби повинне бути завершено у 2006 році.
Розвиток інституту державної служби передбачає визначення не пізніше ніж у 2007 році і забезпечення дотримання стандартів професійної діяльності, що потребує:
розроблення та прийняття ряду нормативно-правових актів, які б визначали перелік, порядок та регламент надання послуг для кожного державного органу;
запровадження відповідальності державних службовців за дотримання стандартів та юрисдикційних основ захисту виконання державними службовцями своїх повноважень.
Гармонізація системи державної служби із стандартами ЄС потребує уточнення статусу державних службовців, особливості якого пов'язуються із запровадженням процедури надання послуг. Для цього необхідно передбачити нормативно-правове врегулювання прав і обов'язків державних службовців щодо:
надання послуг фізичним і юридичним особам;
розроблення рекомендацій і порад з питань формування і реалізації державної політики, управлінських рішень та їх виконання;
дотримання норм, правил в межах посадових повноважень в процесі їх виконання.
Уточнення статусу державних службовців обумовлює законодавче визначення вимог до кандидатів на зайняття посад державних службовців різних категорій, удосконалення процедури прийняття та просування по службі.
Підвищення вимог до державних службовців супроводжуватиметься здійсненням заходів щодо їх соціальної захищеності, зокрема з удосконалення їх матеріального заохочення.
Прийняті нормативно-правові акти повинні забезпечити починаючи з 2007 року:
перехід до демократичної системи просування по службі державних службовців;
просування по службі державного службовця відповідно до його професійних досягнень і професійної підготовки;
визначення основ формування, розвитку і функціонування системи професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування;
визначення основ управління системою державної служби та професійного навчання.
На основі нормативно-правових актів з питань державної служби необхідно прийняти Кодекс державної служби України, який в частині делегованих повноважень регулюватиме питання служби в органах місцевого самоврядування.
VII. Раціоналізація системи управління державною службою
Ефективне управління державною службою передбачає удосконалення законодавства щодо проведення єдиної політики у сфері державної служби. З метою раціоналізації системи управління державною службою слід забезпечити починаючи з 2005 року:
проведення моніторингу ефективності діяльності державних органів та їх посадових осіб на основі систематичного комплексного аналізу результатів їх діяльності;
запровадження механізму аналізу звернень громадян з питань ефективності функціонування апарату державних органів, посилення протидії проявам корупції, бюрократизму і корпоративності;
удосконалення аналітико-прогностичної, інформаційної та координаційної діяльності у сфері державної служби шляхом формування відповідного інституціонального забезпечення на центральному і місцевому рівні в частині реалізації прямого управління державною службою.
Серед пріоритетних напрямів раціоналізації управління державною службою належне місце повинне зайняти врегулювання процедурних питань проходження державної служби, зокрема в частині:
добору кадрів із застосуванням механізму ротації, прозорості просування по службі на основі використання інституту кадрового резерву, впровадження процедури тестування при проведенні іспитів у процесі конкурсу на зайняття посад державних службовців;
впровадження механізму попереднього відбору для включення до резерву на посади державних службовців із залученням центрів оцінювання персоналу, що утворюються в системі управління державною службою;
залучення до державної служби молоді і закріплення осіб, які мають досвід роботи і позитивну оцінку їх діяльності;
адаптації молодих державних службовців, планування їх кар'єри, розв'язання соціальних проблем.
VIII. Професіоналізація державної служби
Пріоритетним напрямом кадрової політики є створення дієвого механізму підготовки та залучення до роботи на державній службі висококваліфікованих фахівців, забезпечення конкурентоспроможності державної служби на ринку праці.
Професіоналізація державної служби передбачає:
поступову і планомірну зміну пропорцій у кадровому складі державних службовців з метою досягнення в перспективі стану, коли переважна більшість державних службовців буде мати професійну освіту у галузі державного управління;
цільову підготовку починаючи з 2005 року висококваліфікованих фахівців державного управління, в тому числі з міжнародного права, світової та європейської інтеграції;
оновлення змісту і державних стандартів професійного навчання, що відповідає перспективам розвитку державного управління та державної служби, держави і суспільства в цілому;
створення ефективної системи формування та розподілу починаючи з 2006 року державного замовлення на підготовку державних службовців в освітній галузі "Державне управління";
збільшення обсягів державного замовлення на професійне навчання державних службовців з урахуванням спеціалізацій, зокрема з аналізу політики, управління трансформаційними процесами;
проведення починаючи з 2006 року незалежної оцінки рівня фахової підготовленості та ділових якостей кандидатів на посади державних службовців та державних службовців при просуванні по службі;
проведення ліцензування та акредитації закладів для професійного навчання державних службовців із залученням центрального органу виконавчої влади з питань державної служби;
підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників системи професійного навчання державних службовців один раз на три роки;
поступовий перехід до безперервного навчання протягом періоду перебування на державній службі із застосуванням сучасних інформаційних технологій.
У контексті адаптації інституту державної служби в Україні до стандартів ЄС необхідно актуалізувати зміст навчання шляхом введення починаючи з 2005 року до програми професійної підготовки таких модулів:
право та інституції ЄС;
загальна міжнародна політика і політика безпеки;
європейська економічна інтеграція з акцентом на розвиток внутрішнього ринку;
законодавство ЄС та держав - членів ЄС;
комунікативні навички і основи ведення переговорів.
Під час прийому на державну службу та просування по службі слід враховувати:
результати професійного навчання;
володіння кандидатом на посаду державного службовця принаймні однією з офіційних мов ЄС;
наявність у кандидата на посаду державного службовця таких якостей, як ініціативність, спроможність до творчості, новаторства.
IX. Застосування інформаційних технологій в системі державної служби
Функціонування системи державної служби передбачає широке застосування інформаційних комп'ютерних технологій, що сприятимуть підвищенню ефективності діяльності державних службовців, зміні її характеру, посиливши аналітичну складову в процесі прийняття рішень.
Для цього необхідно здійснити такі заходи:
розширити спектр доступної для аналізу інформації, зокрема стосовно вакантних посад державних службовців, результатів контролю за дотриманням порядку проходження державної служби, державної статистичної звітності з питань державної служби, відомостей про кандидатури для роботи на посадах державних службовців;
забезпечити функціонування інформаційної системи з питань професійного навчання, добору кадрів і обліку проходження служби державними службовцями;
забезпечити можливість проведення регулярного обміну досвідом між державними службовцями та обговорення актуальних проблем державного управління, місцевого самоврядування, державної служби та служби в органах місцевого самоврядування;
забезпечити відкритість і прозорість державної служби.
Технологічною основою для застосування засобів інформатизації в системі державної служби повинна бути інформаційна мережа системи управління державною службою, побудована на базі Спеціальної інформаційно-телекомунікаційної системи (СІТС) органів виконавчої влади.
Інформаційні технології повинні забезпечити управління розподіленими базами даних і централізовану актуалізацію засобів їх супроводження, сумісність з інформаційною системою "Електронний Уряд".
Забезпечення функціонування інформаційної мережі здійснюється в результаті створення таких наскрізних програмно-технологічних комплексів:
управління персоналом державної служби, який починаючи з 2005 року повинен включати засоби:
- обліку відомостей про державних службовців, у тому числі засоби інформаційного обміну і віддаленої актуалізації баз даних;
- аналізу резерву та процесів просування по службі державних службовців;
- віддаленого тестування та оцінки персоналу;
- ведення інтегрованої бази щодо кількісного і якісного складу державних службовців та аналізу показників кадрового потенціалу державного управління на його відповідність професійно-кваліфікаційним характеристикам посад в державних органах;
моніторингу діяльності органів державної влади, який з 2006 року повинен включати засоби:
- обліку документів і контролю їх виконання;
- оцінки соціологічних досліджень з питань діяльності державних органів;
- аналізу електронних публікацій, звернень громадян щодо ефективності діяльності державних органів, надання ними послуг фізичним та юридичним особам;
інформаційного забезпечення функціонування системи державної служби, який починаючи з 2005 року повинен реалізувати технології:
- супроводження класифікаторів і реєстрів системи державної служби;
- підготовки та рубрикації інформаційних матеріалів, включаючи засоби ведення довідкової бази даних з питань державної служби та її кадрового забезпечення;
- дистанційного інформування та надання консультацій державним службовцям з використанням технологій мережі Інтернет;
дистанційного професійного навчання державних службовців, у межах якого у 2007 році повинні бути створені:
- регіональні вузли навчальної мережі з технологією підготовки і підтримки дистанційних навчальних курсів;
- засоби автоматизації управління системою професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
- засоби забезпечення функціонування дистанційного навчання державних службовців з використанням телекомунікаційної мережі та локальних автоматизованих навчальних систем;
- довідкова підсистема з питань змісту та рекомендацій щодо професіоналізації державної служби;
телекомунікаційної мережі інфраструктури управління державною службою. У рамках програмно-технологічного комплексу протягом 2005-2007 років необхідно створити:
- вузол інформаційної мережі в центральному органі виконавчої влади з питань державної служби з технологічними засобами підтримки і ведення баз даних загального користування;
- засоби забезпечення обміну інформацією між центральним і місцевим рівнями системи управління державною службою на базі СІТС;
- засоби безпеки експлуатації інформаційної мережі та програмно-технологічних комплексів.
X. Фінансове забезпечення
Заходи щодо розвитку державної служби наведено в додатку.
Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється щороку відповідно до законодавства під час підготовки проекту Державного бюджету України на відповідний рік за поданням головного виконавця Програми - центрального органу виконавчої влади з питань державної служби.
Додаток
до Програми
ЗАХОДИ
щодо розвитку державної служби на 2005-2010 роки
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Найменування | Завдання |Відпові- |Строки | Орієнтовний обсяг фінансування за роками,
заходу | |дальні за| вико- | тис. гривень
| |виконання| нання,|-----------------------------------------------
| | | роки | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Підвищення ефективності виконання державною службою
завдань і функцій держави
1. Комплексний 1655 1825 3378,3 3691,1 4081 4536
аналіз
діяльності
державних
органів та
їх апарату
науково- Голов- 2005- 230 30
методичне держ- 2006
забезпечення служба
функціонального Центр
обстеження сприяння
органів інститу-
виконавчої ційному
влади усіх розвитку
рівнів державної
служби
функціональне Голов- -"- 1425 1565
обстеження держ-
органів служба
виконавчої та її
влади усіх терито-
рівнів ріальні
органи
розроблення та Голов- 2006- 230 278,3 306,1 320 341
впровадження держ- 2010
методик служба
комплексного Центр
аналізу сприяння
діяльності інститу-
державних ційному
органів та їх розвитку
апарату державної
служби
проведення Голов- 2007- 2850 3110 3456 3850
комплексного держ- 2010
аналізу служба
діяльності та її
державних терито-
органів та їх ріальні
апарату органи
впровадження Мінеконо- -"- 250 275 305 345
стратегічного міки інші
планування в державні
діяльність органи
державних
органів, їх
апарату і
державних
службовців
2. Запровад- 2120 1660 1674 1499 1670 1834
ження
надання
державними
службовцями
послуг
визначення Голов- 2005 200 150
переліку держ-
послуг і їх служба
споживачів інші
державні
органи
розроблення, -"- 2005- 1800 630 700 735 830 910
впровадження і 2010
періодичний
перегляд
порядку та
регламенту
надання
послуг
розроблення та Голов- 2005- 120 100
впровадження держ- 2006
порядку служба
заохочення Мінпраці
державних
службовців за
досягнення у
професійній
діяльності
впровадження Голов- 2006- 240 280
правових основ держ- 2007
і створення служба
технології інші
передачі державні
функцій щодо органи
надання окремих
послуг
бюджетним
установам та
організаціям
розроблення, -"- 2006- 540 694 764 840 924
впровадження та 2010
вдосконалення
стандартів
професійної
діяльності
державних
службовців щодо
надання послуг
3. Моніторинг 1300 1906 2157 2343 2593 2847
ефектив-
ності
надання
послуг
державними
службовцями
здійснення Голов- 2005- 200 250 290 326 404 446
аналізу держ- 2010
результатів служба
щорічної оцінки інші
діяльності державні
державних органи
службовців щодо
надання послуг
проведення -"- -"- 850 930 1023 1125 1237 1360
соціологічних
досліджень щодо
ефективності
надання послуг
державними
органами та їх
посадовими
особами
впровадження Голов- -"- 250 266 284 296 312 337
контент-аналізу держ-
засобів масової служба
інформації щодо
діяльності
державних
органів та
надання послуг
впровадження Мінфін 2006- 460 560 596 640 704
процедури Голов- 2010
контролю в держ-
практику оцінки служба
діяльності
державних
органів
4. Досягнення 50 56 596 754 354 377
конкуренто-
спромож-
ності
державної
служби на
ринку праці
забезпечення Мінпраці 2005- 50 56 62 68 75 84
кваліметричної Мінфін 2010
оцінки роботи Голов-
державних держ-
службовців служба
забезпечення Голов- 2005- 280* 420*
рівних умов держ- 2006
оплати праці служба
в межах кожної Мінпраці
категорії посад Мінфін
державних
службовців за
однакові обсяг,
інтенсивність
роботи і рівень
відпові-
дальності
забезпечення Мінпраці 2005- 254* 266* 279* 293*
оплати праці і Мінфін 2010
пенсійного Голов-
утримання держ-
державних служба
службовців на
засадах їх
соціальної
захищеності з
урахуванням
досвіду країн -
членів ЄС
Прозорість і відповідальність
у сфері державної служби
5. Формування 650 1458 1552 940 1011 1085
та реалі-
зація
механізму
забезпе-
чення
прозорості
діяльності
державних
службовців
створення Голов- 2005- 100 110 126 132 147 161
методичної та держ- 2010
інструктивної служба
бази для
надання
роз'яснень і
консультацій
через мережу
Інтернет щодо
підстав і
порядку
отримання
послуг
впровадження -"- 2006- 732 761 107 114 124
сучасних 2010
інформаційних
технологій для
проведення
регулярного
обміну досвідом
між державними
службовцями та
обговорення
актуальних
проблем
державного
управління
впровадження Голов- 2005- 350 386 415 431 450 475
прозорих держ- 2010
механізмів служба
обліку
вакантних
посад державних
службовців та
їх заповнення
інформування Голов- -"- 200 230 250 270 300 325
громадськості держ-
з питань служба
європейської МЗС
інтеграції у
сфері державної
служби
6. Підвищення 340 1330 2410 2570 2867 3114
відпо-
відальності
державних
службовців
впровадження Голов- 2007- 990 1070 1197 1324
механізму держ- 2010
звітності служба
державних інші
органів та їх державні
керівників про органи
реалізацію
планів
стратегічного
розвитку
розроблення Голов- 2006- 810 840 880 980 1070
порядку держ- 2010
дисциплінарного служба
провадження
щодо державних
службовців з
урахуванням
апеляційного
механізму
розгляду рішень
посилення Голов- 2005- 340 520 580 620 690 720
державного держ- 2010
нагляду і служба
контролю за МВС
дотриманням СБУ
законодавства Державна
про державну податкова
службу адмініст-
(з урахуванням рація
його оновлення)
та антикоруп-
ційного
законодавства
7. Створення 70 1050 1068 622 707 785
єдиної
системи
планування,
оцінювання
та заохо-
чення
державних
службовців
удосконалення Голов- 2006- 470 978 510 561 617
державно- держ- 2010
службових служба
відносин на
засадах системи
планування,
оцінювання та
заохочення
державних
службовців за
досягнення у
професійній
діяльності
створення -"- 2005- 70 500
системи 2006
планування
діяльності
державних
службовців,
заснованої на
технології
управління
проектами
модернізація -"- 2007- 80 90 112 146 168
процесів 2010
атестації,
щорічного та
поточного
оцінювання
діяльності
державних
службовців на
засадах
визначення
особистого
вкладу в
досягнення
результатів
діяльності
органу
Розвиток нормативно-правового забезпечення
функціонування системи державної служби
8. Законодавче 760 1359 1085 250 275 310
та норма-
тивно-
правове
врегулю-
вання основ
організації
державної
служби в
Україні
опрацювання Голов- 2005 120
засад держ-
реалізації служба
Концепції Мін'юст
законодавства
про державну
службу
створення бази -"- 2005- 450 850 935 250 275 310
законодавчих 2010
актів та
комплексу
відповідного
нормативно-
правового
забезпечення
державної
служби з
урахуванням
Концепції
законодавства
про державну
службу
розроблення та -"- 2005- 80 89
впровадження 2006
Кодексу етики
державного
службовця
законодавче -"- -"- 110 230
закріплення
процедури
виконання
державним
службовцем
посадових
обов'язків
(адміністра-
тивних дій)
нормативно- -"- 2006- 190 150
правове і 2007
методичне
супроводження
та забезпечення
системи
просування по
службі
державних
службовців
9. Дослідження 480 590 710 827 829 999
сфері
державної
служби з
питань її
адаптації
до стан-
дартів ЄС
реалізація -"- 2005- 180 200 220 237 239 259
пілотних 2010
проектів з
розроблення
нормативно-
правових актів
на основі
використання
підходів до
нормо-
проектувальної
роботи у сфері
державної
служби в
країнах -
членах ЄС
розроблення та Голов- -"- 300 390 490 590 590 740
вдосконалення держ-
форм і змісту служба
навчання з
урахуванням
досвіду країн -
членів ЄС
Раціоналізація системи управління державною службою
10. Інститу- Голов- 2005- 18800,7 18653,2 21394,9 23746,3 27802,5 31378,1
ційний держ- 2010
розвиток служба
системи
державної
служби
підвищення -"- -"- 9076,9 10040,5 10860 11945 14250 16427,6
інституційної
спроможності
центрального
органу
виконавчої
влади з питань
державної
служби
створення і -"- -"- 4757 1479,2 1627,5 1790,5 1944,5 2150,5
забезпечення
діяльності
територіальних
органів
Головдержслужби
забезпечення -"- -"- 4966,8 5463,5 6009,8 6610,8 7108 7500
діяльності
Центру сприяння
інституційного
розвитку
державної
служби
організація та -"- 2006- 1670 2897,6 3400 4500 5300
забезпечення 2010
діяльності
центрів
оцінювання
персоналу в
системі
державної
служби
11. Упорядкува- 420 581 286 314 345 379
ння проце-
дурних
питань
проходження
державної
служби
удосконалення Голов- 2005 30
правових засад держ-
для просування служба
по службі із
застосуванням
інституту
кадрового
резерву
реалізація -"- 2005- 210 261 286 314 345 379
системи 2010
супроводження
кадрового
резерву на
посади
державних
службовців на
основі
незалежного
оцінювання
персоналу та
кандидатів на
посади
державних
службовців
розроблення -"- 2005- 180 320
механізму 2006
планування
кар'єри
державних
службовців та
його адаптація
Професіоналізація державної служби
12. Удоскона- 606 1914 2060 2252 2380 2610
лення
добору на
державну
службу
розроблення і Голов- 2006- 1260 1340 1460 1560 1760
впровадження держ- 2010
механізму служба
оцінки інші
професійних, державні
ділових і органи
моральних
якостей
кандидатів на
посади
державних
службовців
підготовка та Голов- 2005- 606 654 720 792 820 850
залучення держ- 2010
молоді до служба
державної та її
служби, територі-
створення умов альні
для її органи
професійного Мініс-
росту терство у
справах
сім'ї,
дітей та
молоді
інші
державні
органи
13. Підготовка 25245 27679 29430 30767 32040 33780
державних
службовців,
оновлення
державних
стандартів
і змісту
професій-
ного
навчання
наукове Голов- -"- 300 312 425 460 480 490
супроводження держ-
визначення служба
потреб у Націо-
професійному нальна
навчанні академія
державних державно-
службовців і го управ-
посадових осіб ління
місцевого
самоврядування
здійснення -"- 2005- 900 1190 1450 1614 1740 1875
прикладних 2007
розробок з
організації
професійного
навчання
державних
службовців у
сфері
європейської та
євроатлантичної
інтеграції
підвищення -"- 2005- 316 348 383 421 448 465
кваліфікації 2010
державних
службовців з
питань
технології
професійної
діяльності
розроблення, -"- -"- 300 340 700 780 370 430
вдосконалення
та науково-
методичне
супроводження
державних
стандартів у
освітній галузі
"Державне
управління"
актуалізація -"- -"- 900 900 900 900 900 900
змісту
професійного
навчання на
основі широкого
використання
вітчизняного
та іноземного
досвіду у сфері
державного
управління та
державної
служби
підвищення -"- -"- 600 600 600 600 600 600
кваліфікації
науково-
педагогічних
працівників
системи
професійного
навчання
державних
службовців
підготовка -"- -"- 21527 23527 24500 25500 27000 28500
фахівців в
освітній галузі
"Державне
управління"
підвищення Голов- -"- 402 462 472 492 502 520
кваліфікації держ-
працівників служба
державних МВС
органів та
органів
місцевого
самоврядування
з питань
боротьби з
корупцією
Застосування інформаційних технологій
в системі державної служби
14. Створення 4808 8036 7334 3464 3728 1655
інформа-
ційно-
аналітичної
системи
функціо-
нального
управління
державною
службою
створення Голов- 2005- 3620 5570 5560 2300 1380 1380
корпоративної держ- 2010
мережі системи служба
управління
державною
службою на базі
спеціальної
інформаційно-
телекомуні-
каційної
системи та
забезпечення її
функціонування
впровадження Голов- 2005- 638 1448 864 864 2073
сучасних держ- 2010
інформаційних служба
технологій для
організації
діловодства та
вдосконалення
контролю за
виконанням
документів,
забезпечення
оперативності
отримання та
обробки
інформації
створення -"- -"- 250 438 630 140 100 100
програмно-
технологічного
комплексу для
впровадження
інформаційних
технологій в
процеси
управління
персоналом
державної
служби
створення -"- -"- 80 400 200 80 95 95
програмно-
технологічного
комплексу для
моніторингу
діяльності
державних
органів
створення -"- -"- 220 180 80 80 80 80
програмно-
технологічного
комплексу для
підтримки бази
нормативно-
довідкової
інформації в
інформаційно-
аналітичній
системі
державної
служби
15. Забезпе- 1170 1550 4066 2292 1708 987
чення
технології
безпе-
рервного
навчання
державних
службовців
організація Голов- -"- 300 300 300 60 60 60
розроблення та держ-
впровадження служба
комп'ютерних Націо-
засобів нальна
навчання для академія
підвищення державно-
кваліфікації го управ-
державних ління
службовців
підтримка Голов- 2007- 3380 1936 1246 489
телекому- держ- 2010
нікаційних служба
можливостей для Націо-
дистанційного нальна
навчання і академія
підвищення державно-
кваліфікації го управ-
державних ління
службовців центри
перепід-
готовки і
підви-
щення
кваліфі-
кації
підготовка Голов- 2005- 870 1250 386 586 402 438
комп'ютерних держ- 2010
версій служба
професійних Націо-
програм нальна
навчання в академія
освітній галузі державно-
"Державне го управ-
управління" ління
_______________
Разом 58475,5 69647,2 78921,2 76621,4 82380,5 86676,1
Усього за 2005-2010 роки - 452721,9 тис. гривень
_______________
* Розрахунки витрат на завдання проводяться щороку за поданням відповідальних за виконання.