КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 12 березня 2005 р. № 179
Київ
|
Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Установити, що у складі апарату центральних органів виконавчої влади (крім міністерств) утворюються такі структурні підрозділи (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу):
департамент - структурний підрозділ, що утворюється для виконання окремих завдань з реалізації державної політики за певними напрямами діяльності центрального органу виконавчої влади, за умови, що в його складі буде не менш як чотири відділи. У разі коли штатна чисельність департаменту перевищує 32 одиниці, до його складу можуть входити управління (не менше двох). Департамент очолює директор. Директор департаменту, штатна чисельність якого не перевищує 32 одиниці, може мати не більше двох заступників - начальників відділів. У разі коли штатна чисельність департаменту становить понад 32 одиниці, директор департаменту може мати не більше трьох заступників, у тому числі одного заступника, який не очолює відділ (управління). У складі департаменту Національної поліції та департаменту Державної фіскальної служби з штатною чисельністю понад 150 одиниць можуть утворюватися головні управління з штатною чисельністю не менш як 70 одиниць. Головне управління департаменту очолює начальник, який може мати не більше трьох заступників. У головному управлінні департаменту можуть утворюватися управління, відділи, сектори, відділення;
управління (самостійний відділ) - структурний підрозділ одногалузевого або однофункціонального спрямування. До складу управління входять не менш як два відділи. Самостійний відділ утворюється з штатною чисельністю не менш як 5 одиниць. Управління (самостійний відділ) очолює керівник (начальник). Начальник управління, штатна чисельність якого не перевищує 13 одиниць, може мати одного заступника - начальника відділу. У разі коли штатна чисельність управління становить понад 13 одиниць, начальник управління може мати не більше двох заступників - начальників відділів. Управління може бути самостійним або входити до складу департаменту. Начальники головних управлінь (управлінь) податкової міліції Державної фіскальної служби, штатна чисельність яких перевищує 40 одиниць, можуть мати не більше трьох заступників. Начальники органів досудового розслідування головних управлінь Національної поліції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, штатна чисельність яких перевищує 40 одиниць, можуть мати не більше трьох заступників;
самостійний сектор - структурний підрозділ, що утворюється для виконання завдань за окремим напрямом діяльності органу виконавчої влади, функції якого неможливо поєднати з функціями інших структурних підрозділів, з штатною чисельністю не менш як 2 одиниці. Сектор очолює завідувач;
відділ у складі департаменту (управління) - структурний підрозділ, що утворюється для виконання завдань за одним напрямом (функцією) діяльності органу виконавчої влади, з штатною чисельністю не менш як 4 одиниці. Відділ очолює начальник.
Начальник відділу (як самостійного, так і у складі управління чи департаменту) може мати не більш як одного заступника. Така посада може вводитися в разі, коли штатна чисельність відділу становить не менш як 5 одиниць. Начальники відділів у складі органів досудового розслідування Національної поліції, штатна чисельність яких перевищує 14 одиниць, можуть мати не більше двох заступників.
У разі потреби у складі департаменту, управління та самостійного відділу може утворюватися сектор з штатною чисельністю не менш як 2 одиниці. Такі сектори у складі департаменту та управління утворюються понад нормативну кількість відділів, а в складі самостійного відділу - понад мінімальну штатну чисельність самостійного відділу. У складі департаментів, головних управлінь, управлінь, відділів Національної поліції можуть утворюватися відділення штатною чисельністю не менш як три працівники. Відділення очолює начальник.
У структурі апарату центрального органу виконавчої влади може утворюватися структурний підрозділ із забезпечення діяльності керівника відповідно до критеріїв, зазначених у цьому пункті.
Перелік та штатна чисельність структурних підрозділів, які можуть утворюватися у складі апарату центрального органу виконавчої влади, встановлюється керівником відповідного органу з урахуванням граничної чисельності працівників апарату, складності та обсягу покладених на орган завдань.
1-1. У складі апарату міністерств утворюються (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу):
директорат - самостійний структурний підрозділ, що утворюється для виконання завдань, пов’язаних із забезпеченням формування державної політики в одній або декількох сферах компетенції міністерства, координацією та моніторингом її реалізації, проведення аналізу та оцінки впливу її реалізації на заінтересовані сторони, а також інших завдань, крім тих, що пов’язані з виконанням функцій з надання адміністративних послуг, управління об’єктами державної власності або здійснення державного нагляду (контролю). До складу директорату входять не менш як дві експертні групи та у разі потреби - відділ (відділи), головне (головні) управління. Директорат очолює генеральний директор, посада якого належить до посад фахівців з питань реформ, або директор. Генеральний директор (директор) директорату, штатна чисельність якого не перевищує 32 одиниці, може мати одного заступника. У разі коли штатна чисельність директорату становить понад 32 одиниці, генеральний директор (директор) директорату може мати не більше двох заступників. Генеральний директор (директор) директорату не може мати заступників, які не очолюють експертні групи (головні управління);
директорат стратегічного планування та європейської інтеграції - самостійний структурний підрозділ, що може утворюватися для виконання завдань, пов’язаних із стратегічним плануванням діяльності та плануванням бюджету міністерства, європейською інтеграцією, координацією виконання міністерством міжнародних зобов’язань, а також координацією роботи із забезпечення формування державної політики у сферах компетенції міністерства;
експертна група - структурний підрозділ, що входить до складу директорату та утворюється для виконання завдань за визначеними напрямами (функціями) діяльності директорату. Експертну групу очолює керівник. До складу експертних груп входять державні експерти, можуть входити провідні, головні спеціалісти, а також працівники, які виконують функції з обслуговування, робота яких пов’язана з документальним забезпеченням та діловодством. До складу експертних груп Міністерства закордонних справ також можуть входити посади послів з особливих доручень, радників, перших, других, третіх секретарів та аташе. До складу експертних груп Міністерства оборони можуть також входити військовослужбовці;
головне управління у складі директорату - структурний підрозділ, що утворюється для виконання завдань за одним напрямом (функцією) діяльності директорату. До складу головного управління входить не менш як два відділи. Головне управління очолює начальник. Начальник головного управління може мати одного заступника, який очолює відділ;
відділ у складі директорату (головного управління) - структурний підрозділ із штатною чисельністю не менш як три одиниці, що утворюється для виконання завдань за одним напрямом (функцією) діяльності директорату або головного управління. До складу відділу входять провідні, головні спеціалісти. Відділ очолює начальник. До складу відділу Міністерства закордонних справ також можуть входити посади послів з особливих доручень, радників, перших, других, третіх секретарів та аташе.
У міністерствах також утворюється секретаріат - сукупність самостійних структурних підрозділів і посад, що здійснюють організаційне, правове, фінансово-економічне, матеріально-технічне забезпечення діяльності міністерства, зокрема щодо: забезпечення функціонування документообігу, здійснення контролю за дотриманням строків виконання завдань і заходів, відповідальним за виконання яких є міністерство; управління персоналом, ведення бухгалтерського обліку і звітності; протокольного забезпечення міжнародного співробітництва; реалізації законодавства щодо доступу до публічної інформації, організації розгляду звернень громадян; забезпечення ІТ-підтримки та захисту інформації; забезпечення здійснення державних закупівель; забезпечення взаємодії із засобами масової інформації та зв’язків з громадськістю; матеріально-технічного та господарського забезпечення; взаємодії з органами державної влади; дотримання вимог щодо охорони праці та цивільного захисту.
У міністерствах можуть утворюватися департаменти, управління, відділи та сектори відповідно до вимог, установлених пунктом 1 цієї постанови для департаментів, управлінь, відділів та секторів центральних органів виконавчої влади.
У разі коли виконання завдань за окремим напрямом діяльності директорату, департаменту за обсягом може бути покладено на одного державного експерта, головного спеціаліста, у складі директорату, департаменту вводяться посади державних експертів, головних спеціалістів, що не входять до експертних груп, відділів.
Департаменти у складі апарату Міністерства юстиції, крім завдань, визначених пунктом 1 цієї постанови для департаменту, можуть виконувати також інші завдання, у тому числі проведення правової експертизи проектів нормативно-правових актів.
У складі департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції можуть утворюватися управління, юрисдикція якого поширюється на територію м. Києва, та відділи, юрисдикція яких поширюється на території районів у м. Києві.
У разі неможливості заповнення посади у директораті апарату Міністерства закордонних справ у порядку ротації посадових осіб дипломатичної служби проводиться конкурс на зайняття такої посади у порядку, встановленому Законом України "Про державну службу".
Формування структури Міністерства оборони визначається Міністром оборони з урахуванням дії особливого періоду та визначених законами спеціальних вимог.
У Міноборони як центральному органі виконавчої влади та органі військового управління можуть створюватися окремі структурні підрозділи (департаменти, управління, відділи) для виконання завдань військово-політичного і адміністративного керівництва Збройними Силами, управління в умовах особливого періоду Державною спеціальною службою транспорту та розвідувальним органом, що підпорядковані Міноборони.
Перелік структурних підрозділів, які можуть утворюватися у складі апарату міністерства, встановлюється міністром з урахуванням граничної чисельності працівників апарату, складності та обсягу покладених на орган завдань.
1-2. У складі апарату Національного агентства з питань державної служби та Державного агентства з питань електронного урядування, крім підрозділів, зазначених у пункті 1 цієї постанови, утворюються генеральні департаменти - структурні підрозділи для виконання завдань, пов’язаних із підготовкою та реалізацією реформ, спрямованих на досягнення цілей, визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України (188-20)
у відповідних сферах компетенції цих центральних органів виконавчої влади.
До складу генеральних департаментів входять експертні групи, які утворюються для виконання завдань за окремими напрямами діяльності. До складу експертних груп входять державні експерти, можуть входити провідні, головні спеціалісти. Переведення державних службовців на посади провідних, головних спеціалістів генерального департаменту здійснюється (за їх згодою) в установленому порядку за рішенням керівника державної служби. У разі коли виконання завдань за окремим напрямом діяльності генерального департаменту за обсягом може бути покладено на одного державного експерта, у складі генерального департаменту вводяться посади державних експертів, що не входять до експертних груп.
Генеральний департамент очолює директор. У разі відсутності директора його повноваження виконує один із керівників експертних груп або державних експертів відповідно до наказу керівника центрального органу виконавчої влади.
Штатна чисельність генерального департаменту та експертних груп у його складі встановлюється керівником центрального органу виконавчої влади з урахуванням складності та обсягу покладених на зазначені структурні підрозділи завдань.
1-3. У складі апарату міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій може утворюватися як самостійний (департамент, директорат, управління, відділ, сектор) структурний підрозділ з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації для виконання завдань високого ступеня складності, пов’язаних із цифровим розвитком органу виконавчої влади, а також координацією, розробленням і виконанням програм, проектів, завдань і заходів у відповідній сфері.
2. У центральних органах виконавчої влади у разі недоцільності утворення в апараті підрозділів, зазначених у пунктах 1 і 1-3 цієї постанови, для виконання окремих функцій вводяться посади відповідних спеціалістів.
3-1. У складі місцевих державних адміністрацій утворюються такі структурні підрозділи (якщо інше не передбачено законодавчими актами):
департамент - структурний підрозділ обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (крім їх апаратів), що утворюється для виконання основних завдань високого ступеня складності (багатогалузевість, багатофункціональність), координації роботи, пов’язаної з виконанням таких завдань, за умови, що в його складі буде не менш як два управління;
управління - структурний підрозділ місцевої державної адміністрації одногалузевого або однофункціонального спрямування, до складу якого входить не менш як два самостійних відділи;
відділ - структурний підрозділ місцевої державної адміністрації, що утворюється для виконання завдань за одним напрямом діяльності місцевої державної адміністрації з штатною чисельністю не менше ніж п’ять одиниць в обласній державній адміністрації та не менше ніж три одиниці у районній державній адміністрації;
сектор - структурний підрозділ місцевої державної адміністрації, що утворюється для виконання завдань за одним напрямом діяльності місцевої державної адміністрації, функції якого неможливо поєднати з функціями інших структурних підрозділів, з штатною чисельністю не менше ніж дві одиниці.
Кількість заступників керівників зазначених структурних підрозділів визначається за критеріями, установленими для апарату центрального органу виконавчої влади.
4. Установити, що у складі апарату обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, їх структурних підрозділів, зазначених у пункті 3-1 цієї постанови, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, міжрегіональних територіальних органів, повноваження яких поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць, можуть утворюватися (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу) відповідно управління, самостійні відділи, відділи та самостійні сектори, сектори у складі управлінь і самостійних відділів з урахуванням критеріїв, установлених для апарату центральних органів виконавчої влади, за винятком відділів адміністрування Державного реєстру виборців у складі апарату обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, штатна чисельність яких може становити не менш як три одиниці.
У складі апарату районних державних адміністрацій, їх самостійних управлінь, відділів та інших структурних підрозділів, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади в районах та містах обласного значення можуть утворюватися (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу) відділи із штатною чисельністю не менш як три одиниці, за винятком відділів ведення Державного реєстру виборців у складі апарату районних державних адміністрацій та архівних відділів районних державних адміністрацій, чисельність працівників яких може становити не менш як дві одиниці, та сектори із штатною чисельністю не менш як дві одиниці.
У складі територіальних органів Міністерства юстиції або їх структурних підрозділів (якщо інше не передбачено актами, що мають вищу юридичну силу) можуть утворюватися на правах відокремленого підрозділу, що виконує частину функцій відповідного територіального органу, управління, відділи, сектори з урахуванням критеріїв, установлених для апарату центральних органів виконавчої влади. Зазначені відокремлені підрозділи можуть очолюватися заступником керівника територіального органу.
Керівники міжрегіональних територіальних органів Міністерства юстиції можуть мати не більше восьми заступників.
У складі міжрегіональних територіальних органів Міністерства юстиції можуть утворюватися відділи, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах, міст (міст обласного значення), із штатною чисельністю не менш як три одиниці.
Начальники відділів державної виконавчої служби міжрегіональних територіальних органів Міністерства юстиції можуть мати двох заступників у разі, коли штатна чисельність працівників таких відділів становить не менш як 14 одиниць.
5. Надати керівникам міністерств та інших центральних органів виконавчої влади право зберігати за працівниками апарату, які переводяться за їх згодою на посаду з меншим посадовим окладом у зв'язку із змінами його структури, що випливають з цієї постанови, умови оплати праці та порядок медичного і санаторно-курортного обслуговування, які вони мали за попередньою посадою.
6. Центральним та місцевим органам виконавчої влади здійснити у двомісячний строк заходи щодо приведення у відповідність з цією постановою структури, номенклатури посад та штатної чисельності структурних підрозділів.
7. Міністерству праці та соціальної політики за погодженням з Міністерством фінансів у двотижневий строк подати пропозиції щодо умов оплати праці працівників центральних органів виконавчої влади у зв'язку із змінами, що випливають з цієї постанови.
8. Установити, що до затвердження нових умов оплати праці працівників центральних органів виконавчої влади посадовий оклад завідуючого самостійним сектором встановлюється на рівні посадового окладу начальника відділу в складі управління.
9. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2002 р. № 1550 "Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади та його структурних підрозділів" (1550-2002-п)
(Офіційний вісник України, 2002 р., № 42, ст. 1949);
постанову Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 р. № 73 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2002 р. № 1550" (73-2003-п)
(Офіційний вісник України, 2003 р., № 4, ст 130);
постанову Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 365 "Про внесення зміни до пункту 8 постанови Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2002 р. № 1550" (365-2004-п)
(Офіційний вісник України, 2004 р., № 12, ст. 737).
Прем'єр-міністр України
|
Ю.ТИМОШЕНКО
|