У Х В А Л А
                   КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ

               Ухвала Конституційного Суду України
       про відмову у відкритті конституційного провадження
               у справі за конституційним поданням
            Верховної Ради Автономної Республіки Крим
              щодо відповідності Конституції України
            (конституційності) положень Закону України
            "Про Державний бюджет України на 2002 рік"
            у частині розрахункових показників доходів
           і витрат бюджету Автономної Республіки Крим


     м. Київ, 18 квітня 2002 року               Справа N 2-28/2002
              N 26-у/2002

     vd20020418 vn26-у/2002

     Конституційний Суд України у  складі  суддів  Конституційного
Суду України:

     Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
     Вознюка Володимира Денисовича,
     Іващенка Володимира Івановича - суддя-доповідач,
     Козюбри Миколи Івановича,
     Корнієнка Миколи Івановича,
     Малинникової Людмили Федорівни,
     Мироненка Олександра Миколайовича,
     Савенка Миколи Дмитровича,
     Селівона Миколи Федосовича,
     Тимченка Івана Артемовича,
     Тихого Володимира Павловича,
     Чубар Людмили Пантеліївни,

     розглянув питання про відкриття конституційного провадження у
справі   за  конституційним  поданням  Верховної  Ради  Автономної
Республіки   Крим   щодо    відповідності    Конституції   України
( 254к/96-ВР )  (конституційності)   положень    Закону    України
"Про Державний бюджет України на 2002 рік" від 20 грудня 2001 року
N 2905-III ( 2905-14 ) (Офіційний  вісник  України, 2002 р.,  N 2,
ст. 50) у частині  розрахункових  показників  доходів   і   витрат
бюджету Автономної Республіки Крим.

     Заслухавши суддю-доповідача   Іващенка   В.І.  та  дослідивши
матеріали справи, Конституційний Суд України

                        у с т а н о в и в:

     1. Верховна Рада Автономної  Республіки  Крим  звернулася  до
Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо
відповідності    Конституції    України     (     254к/96-ВР     )
(конституційності)  положень  Закону України "Про Державний бюджет
України  на  2002  рік"  (  2905-14  )  у  частині   розрахункових
показників доходів і витрат бюджету Автономної Республіки Крим.

     Суб'єкт права  на конституційне подання вважає,  що положення
цього Закону в частині розрахункових показників доходів та  витрат
бюджету Автономної Республіки Крим є такими, що порушують державні
гарантії фінансової самостійності Автономної Республіки Крим,  які
відповідно  до  статей 92,  138 Конституції України ( 254к/96-ВР )
передбачені  частиною  першою статті 67 Бюджетного кодексу України
( 2542-14 )  та  Законом  України  "Про  затвердження  Конституції
Автономної Республіки Крим" ( 350-14 ) (пункт 2 статті 3, підпункт
14 пункту 1 статті 18 Конституції Автономної Республіки Крим).

     2. Вирішуючи    питання    про    відкриття   конституційного
провадження, Конституційний Суд України виходить з таких підстав.

     Відповідно до пункту 1 частини першої статті 150  Конституції
України ( 254к/96-ВР ) до повноважень Конституційного Суду України
належить вирішення питань про  відповідність  Конституції  України
(конституційність)  законів та інших правових актів Верховної Ради
України,  актів  Президента  України,  актів  Кабінету   Міністрів
України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
Закони та інші  правові  акти  за  рішенням  Конституційного  Суду
України   визнаються   неконституційними  повністю  чи  в  окремій
частині,   якщо   вони   не   відповідають   Конституції   України
( 254к/96-ВР ) (частина перша статті 152 Конституції України).

     Підставою для  розгляду справи Конституційним Судом України є
конституційне  подання,   в   якому   викладаються   аргументи   і
стверджується про неконституційність законів, інших правових актів
Верховної Ради України,  актів Президента України,  актів Кабінету
Міністрів   України,  правових  актів  Верховної  Ради  Автономної
Республіки  Крим  (частина   перша   статті   71   Закону  України
"Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ).

     Згідно з Конституцією України ( 254к/96-ВР ) Державний бюджет
України і бюджетна система України, система оподаткування, податки
і  збори встановлюються виключно законами України (пункт 1 частини
другої статті 92).  Бюджетна система України будується на  засадах
справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між
громадянами   та   територіальними    громадами   (частина   перша
статті  95),  виключно  законом  про  Державний   бюджет   України
визначаються  будь-які  видатки   держави   на   загальносуспільні
потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків (частина  друга
статті  95).  Автономна  Республіка  Крим є невід'ємною  складовою
частиною України і в межах повноважень,  визначених   Конституцією
України  ( 254к/96-ВР ), вирішує питання, віднесені до її  відання
(стаття 134). У бюджетній сфері  до  відання Автономної Республіки
Крим   належить   розроблення,  затвердження  і  виконання бюджету
Автономної   Республіки   Крим  на  основі  єдиної  податкової  та
бюджетної політики України (пункт 4 частини першої статті 138).

     Статтею 67 Бюджетного кодексу України ( 2542-14 )  визначено,
що  надходження  та  витрати  бюджету  Автономної  Республіки Крим
формуються у порядку,  встановленому цим Кодексом,  із урахуванням
Закону України "Про затвердження Конституції Автономної Республіки
Крим" ( 350-14 ). Згідно з Конституцією Автономної Республіки Крим
(  rb239k002-98  )  віданню  Автономної  Республіки  Крим підлягає
складання,  затвердження,  виконання бюджету Автономної Республіки
Крим,  а  також  зарахування  відповідно  до  Конституції  України
(  254к/96-ВР ) і законів України до бюджету Автономної Республіки
Крим  податків  та  зборів, які збираються на території Автономної
Республіки  Крим,  за  винятком місцевих, з подальшою передачею до
Державного  бюджету  України  коштів  для загальнодержавних витрат
(підпункт 13 пункту 1 статті 18).

     Суб'єкт права  на  конституційне  подання  -  Верховна   Рада
Автономної   Республіки  Крим  -  стверджує,   що у Законі України
"Про Державний бюджет України на 2002 рік" ( 2905-14 )  викладений
вище  механізм  міжбюджетних  відносин   не  застосовано,  що  має
наслідком  недостатнє  фінансування   видаткової  частини  бюджету
Автономної Республіки  Крим. У конституційному поданні наголошено,
що  норми  Закону  України  "Про  Державний  бюджет   України   на
2002 рік" ( 2905-14 ) у частині розрахункових  показників  доходів
і  витрат  бюджету  Автономної Республіки Крим, порушуючи державні
гарантії   фінансової  самостійності  Автономної  Республіки Крим,
суперечать  положенням   статей   92,  138   Конституції   України
( 254к/96-ВР ), однак ніяких аргументів на  підтвердження цього не
наведено.  Більше  того,  як  свідчить  аналіз положень зазначених
статей Конституції України ( 254к/96-ВР ), про  надання  державних
гарантій фінансової самостійності Автономній Республіці Крим у них
не йдеться. Тобто, фактично суб'єкт права на конституційне подання
обгрунтовує  неконституційність  Закону  України  "Про   Державний
бюджет  України на 2002 рік" ( 2905-14 )  у  частині розрахункових
показників  доходів  і  витрат  бюджету Автономної Республіки Крим
тим,  що  норми  цього  Закону  суперечать  положенням  Бюджетного
кодексу  України ( 2542-14 ) та Конституції Автономної  Республіки
Крим,  затвердженої Законом України "Про затвердження  Конституції
Автономної Республіки Крим" ( 350-14 ).

     Із викладеного вбачається,  що немає  підстав  для  відкриття
конституційного   провадження   у  справі  за  цим  конституційним
поданням  Верховної  Ради  Автономної  Республіки  Крим,  оскільки
зазначене конституційне подання не містить передбаченого пунктом 4
статті 39   Закону   України   "Про  Конституційний  Суд  України"
( 422/96-ВР )     правового     обгрунтування    тверджень    щодо
неконституційності правового акта (його окремих положень).

     3. Колегія   суддів   Конституційного    Суду    України    з
конституційних  подань  своєю  Ухвалою  від  3  квітня  2002  року
відмовила у відкритті  конституційного  провадження  у  справі  на
підставі пунктів 2, 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний
Суд України"  (  422/96-ВР  )  -  невідповідність  конституційного
подання вимогам,  передбаченим Конституцією України ( 254к/96-ВР )
і Законом України "Про Конституційний Суд України"  ( 422/96-ВР ),
та непідвідомчість Конституційному Суду України питань,  порушених
у конституційному поданні.

     Виходячи  з  наведеного  та   керуючись    частиною    другою
статті  147,  статтею  150  Конституції  України   ( 254к/96-ВР ),
пунктом   2   статті   45,  статтями   39,   50   Закону   України
"Про Конституційний Суд України", ( 422/96-ВР ) Конституційний Суд
України

                          у х в а л и в:

     1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі
за конституційним поданням Верховної  Ради  Автономної  Республіки
Крим   щодо  відповідності  Конституції  України  (  254к/96-ВР  )
(конституційності) положень Закону України "Про  Державний  бюджет
України   на  2002  рік"  (  2905-14  )  у  частині  розрахункових
показників доходів і витрат бюджету Автономної Республіки Крим  на
підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд
України" ( 422/96-ВР ) - невідповідність  конституційного  подання
вимогам,  передбаченим  Конституцією  України  (  254к/96-ВР  )  і
Законом України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ).

     2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може
бути оскарженою.


                                        КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ