ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 4685/С/17-0515 від 14.12.2001




     ДПА України розглянула лист щодо можливості переходу фізичної
особи,  яка  здійснює  підприємницьку  діяльність  з  виготовлення
ювелірних виробів з дорогоцінних металів та їх продажу в обмін  на
лом   дорогоцінних   металів   з   оплатою   вартості   послуг  по
виготовленню,  на  спрощену  систему  оподаткування,   обліку   та
звітності,  запроваджену  Указом  Президента України "Про спрощену
систему  оподаткування,  обліку  та  звітності  суб'єктів   малого
підприємництва"   ( 727/98 ) (в редакції від 28.09.99 р.  N 746/99
( 746/99 ) з урахуванням положень Закону України від 19.10.2000 р.
N 2063-III   (   2063-14   )   "Про   державну   підтримку  малого
підприємництва", і повідомляє.
     Закон України "Про державну підтримку малого  підприємництва"
визначає  правові  засади  державної  підтримки  суб'єктів  малого
підприємництва,   незалежно   від   форми   власності,   з   метою
якнайшвидшого  виходу  із  економічної кризи та створення умов для
більш широкого впровадження ринкових реформ в Україні.
     Цим Законом     визначено     поняття     суб'єктів    малого
підприємництва,  сферу  дії  Закону,  мету  держпідтримки   малого
підприємництва,  органи,  що здійснюють таку підтримку, програму і
основні напрями державної підтримки малого підприємництва.
     Згідно із  Законом  України  "Про  державну  підтримку малого
підприємництва" (  2063-14  ),  до суб'єктів малого підприємництва
віднесені фізичні особи,  які зареєстровані у встановленому чинним
законодавством  порядку  як  суб'єкти підприємницької діяльності і
які здійснюють підприємницьку  діяльність,  не  заборонену  чинним
законодавством (ст. 1).
     Дія цього Закону ( 2063-14  )  не  поширюється,  зокрема,  на
суб'єктів    підприємницької   діяльності,   які   є   виробниками
підакцизних товарів (ст.2). Тобто, держпідтримка, одним з основних
напрямів   здійснення   якої  є  запровадження  спрощеної  системи
оподаткування,  обліку   та   звітності   (ст.5),   на   суб'єктів
підприємницької діяльності, які є виробниками підакцизних товарів,
не поширюється.
     Як видно з листа, громадянин займається виготовленням виробів
з дорогоцінних металів для  їх  реалізації  шляхом  їх  обміну  на
брухт.  Тому,   враховуючи  положення  ст.2  названого вище Закону
( 2063-14  ),  громадянин  не  може  обрати  спосіб  оподаткування
одержуваних від цієї діяльності доходів за єдиним податком.
     Водночас, згідно    із Ліцензійними   умовами     провадження
господарської  діяльності  з  виготовлення  виробів з дорогоцінних
металів   і   дорогоцінного   каміння,    дорогоцінного    каміння
органогенного   утворення,  напівдорогоцінного  каміння,  торгівлі
виробами  з  дорогоцінних   металів   і   дорогоцінного   каміння,
дорогоцінного каміння органогенного утворення,  напівдорогоцінного
каміння,  затвердженими  наказом  Держкомітету  України  з  питань
регуляторної  політики  та  підприємництва,  Мінфіну  України  від
26.12.2000 р.  N 82/350 ( z0025-01 ),  зареєстрованими в  Мін'юсті
України    16.01.2001   р.   N   25/5216,   якими   встановлюються
кваліфікаційні,  організаційні,  технологічні та інші  вимоги  для
провадження  такої господарської діяльності та які є обов'язковими
для суб'єктів господарювання всіх форм власності,  що виготовляють
вироби  з  дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння,  торгують
виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного  каміння,  терміни
вживаються у такому значенні:
     - виготовлення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного
каміння   -   діяльність,   пов'язана   з   випуском  продукції  з
дорогоцінних металів і  дорогоцінного каміння,  у тому  числі  при
проведенні   науково-дослідних   робіт;  діяльність,  пов'язана  з
випуском  продукції,  що  містить  у  собі  дорогоцінні  метали  і
дорогоцінне каміння;
     - торгівля виробами з дорогоцінних  металів  і  дорогоцінного
каміння   -   будь-які   операції, що  здійснюються  за договорами
купівлі-продажу, міни,  поставки  та   іншими   цивільно-правовими
договорами,  які  передбачають передачу прав власності на товари і
включають у себе оптову,  роздрібну,  комісійну торгівлю, торгівлю
прийнятими  під  заставу  та  скупленими у населення ювелірними та
побутовими  виробами  з  дорогоцінних  металів   і   дорогоцінного
каміння.
     Підтвердженням того,  що  до  договорів  міни  застосовуються
відповідно правила про договір купівлі-продажу,  є також положення
ст.241 та 242 Цивільного кодексу України ( 1540-06  ),  згідно  із
якими "кожен з тих,  хто бере участь у міні,  вважається продавцем
того майна,  яке він дає  в  обмін,  і  покупцем  майна,  яке  він
одержує".

 Заступник Голови                                     Г.Бондаренко

 "Бізнес-Бухгалтерія: право - податки - консультації",
 N 18/2, 09.05.2002