ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ Л И С Т N 7056/5/16-1218 від 12.10.2000 ДПА України розглянула лист обласної держадміністрації щодо пропозицій по звільненню від оподаткування ПДВ операцій з надання житлово-комунальних послуг населенню і повідомляє таке. Відповідно до п.6 Тимчасового регламенту засідань КМУ та його Президії, затвердженого постановою КМУ від 08.07.93 р. N 523 ( 523-93-п ), матеріали, що вносяться до КМУ, у тому числі і проекти законів, повинні бути підготовлені відповідно до вимог Положення про підготовку проектів постанов і розпоряджень КМУ, згідно з п.2 якого проекти рішень подаються разом з пояснювальною запискою, що має містити необхідні обгрунтування і прогнози очікуваних соціально-економічних та інших наслідків їх реалізації. Крім того, ст.34 Закону України "Про бюджетну систему України" ( 512-12 ) встановлено, що ВРУ та КМУ, інші органи виконавчої влади, приймаючи рішення, які зумовлюють скорочення надходжень або виникнення чи збільшення видатків з Держбюджету України або місцевих бюджетів, повинні передбачати джерела їх покриття. Проте до пропозицій, винесених на розгляд обласною держадміністрацією, пояснювальна записка не подана і відповідні джерела покриття скорочень надходжень до Держбюджету не наведені. Так, Основними положеннями податкової політики в Україні, схваленими Постановою ВРУ від 04.12.96 р. N 561/96-ВР ( 561/96-ВР ), встановлено, що з метою зниження розмірів ставок податків та інших обов'язкових платежів слід передбачати розширення бази для нарахування податків та інших обов'язкових платежів за рахунок скорочення і скасування пільг при визначенні об'єктів оподаткування. Разом з тим п.5 Указу Президента України від 09.06.98 р. N 606/98 ( 606/98 ) "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 червня 1998 року "Про хід виконання Указу Президента України від 21 січня 1998 року N 41 "Про запровадження режиму жорсткого обмеження бюджетних видатків та інших державних витрат, заходи щодо забезпечення надходження доходів до бюджету і запобігання фінансовій кризі" КМУ заборонено розглядати звернення міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, окремих підприємств, установ і організацій про надання додаткових податкових пільг, скасування заборгованості з податків, відстрочення платежів до бюджету, продовження строків повернення бюджетних позичок, виділення додаткових бюджетних асигнувань. Підсумовуючи викладене вище, а також враховуючи те, що п.2 постанови КМУ від 19.04.99 р. N 620 ( 620-99-п ) "Про підсумки виконання Державного бюджету України за 1998 рік та заходи щодо забезпечення своєчасного формування зведеного та Державного бюджетів України на 2000 рік" до прийняття Податкового кодексу МФУ і ДПАУ заборонено розглядати пропозиції міністерств, інших центральних і місцевих органів влади про надання пільг з оподаткування, а також те, що п.1 розпорядження КМУ від 30.12.99 р. N 1464-р ( 1464-99-р ) встановлено, що з метою запобігання зменшенню надходжень до бюджету, забезпечення своєчасної і в повному обсязі виплати заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат установити, що звернення міністерств, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади окремих підприємств, установ і організацій про надання додаткових пільг, у тому числі щодо митного оформлення товарів, які ввозяться на митну територію України, списання заборгованості з податків і зборів (обов'язкових платежів) і відстрочення платежів до бюджету, продовження терміну повернення бюджетних позичок, КМУ не розглядаються і повертаються в установленому порядку, ДПА України не має законодавчих підстав для підтримки пропозицій обласної держадміністрації. Заступник Голови Г.Оперенко "Бізнес-Бухгалтерія: право - податки - консультації", N 19/1, 13.05.2002