УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.09.2012 № 1029
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 листопада 2012 р.
за № 1979/22291
Про внесення змін до Положення про спеціалізовану школу (школу-інтернат) системи Міністерства культури і мистецтв України
Відповідно до Законів України "Про освіту" (
1060-12)
, "Про культуру" (
2778-17)
, "Про загальну середню освіту" (
651-14)
, Положення про загальноосвітній навчальний заклад (
778-2010-п)
, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778, з метою забезпечення ефективного функціонування державних середніх спеціалізованих мистецьких шкіл (шкіл-інтернатів) сфери управління Міністерства культури України НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Положення про спеціалізовану школу (школу-інтернат) системи Міністерства культури і мистецтв України (
z0291-04)
, затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України від 27 січня 2004 року № 35, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 4 березня 2004 року за 291/8890 (із змінами), виклавши його у новій редакції, що додається.
2. Департаменту формування державної політики у сфері культури, мистецтв та освіти (Гомольська Л.П.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Кохана Т.Г.
ПОГОДЖЕНО:
Заступник Міністра освіти і науки,
молоді та спорту України
|
Б.М. Жебровський
|
Заступник Міністра
соціальної політики України
|
Л. Дроздова
|
Заступник Керівника
Спільного представницького органу профспілок,
заступник Голови Федерації профспілок України
|
С.М. Кондрюк
|
Перший заступник Голови
Спільного представницького органу
сторони роботодавців на національному рівні
|
О. Мірошниченко
|
Голова Профспілки
працівників культури України
|
Л.Ф. Перелигіна
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства культури
і мистецтв України
27.04.2004 № 35
(у редакції наказу
Міністерства культури України
25.09.2012 № 1029)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 листопада 2012 р.
за № 1979/22291
ПОЛОЖЕННЯ
про державну середню спеціалізовану мистецьку школу (школу-інтернат), що належить до сфери управління Міністерства культури України
I. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає основні засади та регламентує діяльність державних середніх спеціалізованих мистецьких шкіл (шкіл-інтернатів), що належать до сфери управління Міністерства культури України (далі - Мінкультури України).
1.2. У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про загальну середню освіту" (
651-14)
.
1.3. Державна середня спеціалізована мистецька школа (школа-інтернат), що належить до сфери управління Мінкультури України (далі - Школа), у своїй діяльності керується Конституцією України (
254к/96-ВР)
, Законами України "Про освіту" (
1060-12)
, "Про культуру" (
2778-17)
, "Про загальну середню освіту" (
651-14)
, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад (
778-2010-п)
, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778, іншими нормативно-правовими актами, у тому числі цим Положенням та статутом Школи.
1.4. Школа є загальноосвітнім навчальним закладом державної форми власності і має статус державного навчального закладу, який забезпечує повну загальну середню освіту та фахову мистецьку (музичну, художню, хореографічну, хорову та іншу) допрофесійну підготовку творчо обдарованих учнів.
1.5. Школа є юридичною особою, має рахунки в установах банків, самостійний баланс, штамп, печатку.
1.6. Створення, реорганізація та ліквідація Школи здійснюються Мінкультури України відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту" (
651-14)
, Положення про порядок створення, реорганізації і ліквідації навчально-виховних закладів (
228-94-п)
, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 1994 року № 228.
1.7. Школа діє на підставі статуту, затвердженого Мінкультури України, який розробляється на основі цього Положення, та типового статуту, затвердженого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (далі - МОНмолодьспорт України).
1.8. Статут Школи підлягає державній реєстрації у місцевих органах виконавчої влади або органах місцевого самоврядування.
1.9. Головним завданням Школи є забезпечення реалізації права громадян на загальну середню освіту та набуття виконавської та художньої майстерності в галузі фахової (мистецької) допрофесійної підготовки, поглиблене вивчення предметів мистецького напряму з метою вступу до профільних вищих навчальних закладів, формування і розвиток соціально зрілої творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, а також створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.10. Відповідно до освітнього рівня Школа є загальноосвітнім навчальним закладом I-III ступенів з поглибленим вивченням предметів та курсів відповідного мистецького напряму (музичного, художнього, хореографічного мистецтва):
I ступінь - початкова школа, строк навчання 4 роки (1-4 класи). Початкова школа надає початкову загальну середню освіту та початкову фахову мистецьку підготовку, основною метою якої є забезпечення всебічного розвитку нахилів, здібностей, талантів учнів, подальше становлення їх особистостей, залучення до джерел світової культури;
II ступінь - основна школа, строк навчання 5 років (5-9 класи). Основна школа забезпечує базову загальну середню освіту та фахову мистецьку допрофесійну підготовку на рівні вимог до вступника вищого мистецького навчального закладу I-II рівнів акредитації, розвиває індивідуальні здібності учнів, їх творче і теоретичне мислення, сприяє формуванню загальнолюдської моралі, гуманістичних основ світогляду, особистих якостей, професійному самовизначенню;
III ступінь - старша школа, строк навчання 2 роки (10-11 класи). Старша школа забезпечує повну загальну середню освіту, фахову мистецьку допрофесійну підготовку і є основним етапом, на якому завершується оволодіння учнями загальноосвітніми та професійними знаннями, уміннями та навичками, необхідними для подальшого навчання в мистецьких навчальних закладах культури і мистецтв I-IV рівнів акредитації.
Строк навчання в Школі I-III ступенів становить 11 років.
Школи всіх трьох ступенів можуть функціонувати разом або самостійно.
У Школі може здійснюватись навчання дітей у підготовчих групах (0 клас).
1.11. Громадяни України здобувають повну загальну середню освіту та фахову (мистецьку) допрофесійну підготовку на безоплатній основі.
1.12. Іногородні учні Школи забезпечуються проживанням і харчуванням в інтернаті Школи.
Проживання і харчування учнів, що проживають у інтернаті Школи, здійснюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2002 року № 1243 (
1243-2002-п)
"Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів".
1.13. Учні 1-4 класів Школи забезпечуються безкоштовним харчуванням відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 року № 116 (
116-2011-п)
"Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладання податком на додану вартість".
Організацію харчування вихованців у Школі забезпечує Мінкультури України та керівник цього закладу.
1.14. Іноземці та особи без громадянства здобувають повну загальну середню освіту та фахову (мистецьку) допрофесійну підготовку в Школі відповідно до чинного законодавства України та міжнародних договорів України.
1.15. Навчання у Школі здійснюється у класах. Класи у Школі формуються за погодженням із Мінкультури України згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, та відповідно до виконання плану прийому.
Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів загальноосвітнього та фахового мистецького циклів у Школі здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОНмолодьспортом України.
II. Зарахування учнів до Школи та їх відрахування
2.1. Зарахування учнів до Школи здійснюється на конкурсній основі.
2.2. Директор Школи зобов’язаний вжити заходів щодо ознайомлення дітей та батьків або осіб, які їх замінюють, із статутом Школи, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію навчально-виховного процесу у Школі.
2.3. Учні, які пройшли конкурс, зараховуються до Школи наказом директора на підставі рішення приймальної комісії. Зарахування учнів проводиться протягом 5 робочих днів після оголошення результатів конкурсу.
План прийому до Школи затверджується щороку.
2.4 Учні, які зараховані до Школи, але не приступили до занять без поважних причин протягом 10 робочих днів від їх початку, відраховуються зі Школи. На звільнені місця проводиться додатковий конкурсний прийом.
2.5. Переведення учнів Школи до наступного класу здійснюється відповідно до Інструкції про переведення та випуск учнів (вихованців) навчальних закладів системи загальної середньої освіти (
z0383-08)
, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 14 квітня 2008 року № 319, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 6 травня 2008 року за № 383/15074.
У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву із зазначенням причини вибуття.
У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування учня до іншого навчального закладу.
2.6. Учні, які мають за підсумками річного (семестрового) оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні з предметів загальноосвітнього та фахового (мистецького) циклів, згідно зі статутом Школи за рішенням педагогічної ради та відповідного наказу директора можуть відраховуватися зі Школи.
За рішенням педагогічної ради Школи як виключний засіб педагогічного впливу за неодноразові порушення правил внутрішнього розпорядку Школи допускається відрахування учнів зі Школи та переведення їх до закладу за місцем проживання.
III. Організація навчально-виховного процесу
3.1. Навчально-виховний процес у Школі здійснюється за двома циклами: загальноосвітнім та фаховим (мистецьким).
Для організації і здійснення навчального процесу в Школі діють методичні об’єднання на обох циклах та відділи (відділення) на фаховому (мистецькому) циклі.
3.2. Навчально-виховний процес у Школі здійснюється відповідно до робочих навчальних планів, складених на основі типових навчальних планів, затверджених МОНмолодьспортом України. Робочі навчальні плани затверджуються Мінкультури України за погодженням МОНмолодьспорту України.
Індивідуалізація й диференціація навчання у Школі забезпечуються реалізацією інваріантної та варіативної частин державних стандартів освіти. Варіативна частина формується Школою з урахуванням спеціалізації, профілю навчання та багаторічного досвіду допрофесійної фахової (мистецької) підготовки творчо обдарованих учнів у державних середніх спеціалізованих мистецьких школах (школах-інтернатах), що належать до сфери управління Мінкультури України.
Робочі навчальні плани Школи підлягають оновленню та перезатвердженню при зміні типових навчальних планів МОНмолодьспорту України.
Експериментальні навчальні плани, нові освітні програми, педагогічні новації і технології впроваджуються Мінкультурою України за погодженням з МОНмолодьспортом України.
3.3. Школа забезпечує надання рівня загальної середньої освіти відповідно до державних стандартів освіти, єдність навчання і виховання.
3.4. Школа працює на загальноосвітньому циклі за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОНмолодьспорту України, і забезпечує виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей учнів.
На фаховому мистецькому циклі Школа працює за навчальними програмами, які забезпечують підготовку виконавської майстерності на кожному ступені навчання відповідно до вікових та природних здібностей учнів.
3.5. Школа обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України "Про освіту" (
1060-12)
, "Про загальну середню освіту" (
651-14)
та статуту Школи, з урахуванням специфіки Школи, профілю та інших особливостей організації навчально-виховного процесу.
3.6. Навчально-виховний процес у Школі здійснюється за груповою та індивідуальною формами навчання. З метою якісної реалізації фахової (мистецької) підготовки Школа працює в режимі "повного дня" для оптимального поєднання загальноосвітньої та фахової мистецької (музичної, художньої, хореографічної, хорової та іншої) допрофесійної підготовки творчо обдарованих учнів.
3.7. У Школі поглиблене вивчення предметів фахового мистецького циклу поєднується з творчою, науково-методичною та науково-дослідною роботою.
3.8. Школа як державний навчальний заклад може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з Переліком платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності (
796-2010-п)
, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 796, та відповідно до Порядку надання платних послуг державними та комунальними навчальними закладами (
z1196-10)
, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України від 23 липня 2010 року № 736/902/758, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 листопада 2010 року за № 1196/18491.
3.9. Навчальний рік у Школі відповідно до статті 16 Закону України "Про загальну середню освіту" (
651-14)
починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
3.10. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
3.11. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри (триместри)) та режим роботи встановлюються Школою у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, який щороку затверджується Мінкультури України за погодженням МОНмолодьспорту України до початку навчального року.
Структура навчального року та графік учнівських канікул можуть змінюватись з урахуванням місцевих особливостей та кліматичних умов за погодженням з Мінкультури України. При цьому залишається незмінною загальна тривалість навчального року, що встановлена Законом України "Про загальну середню освіту" (
651-14)
.
3.12. Тривалість уроків у Школі становить: у 1-х класах - 35 хвилин, у 2-4-х класах - 40 хвилин, у 5-11-х класах - 45 хвилин.
Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та органами державної санітарно-епідемілогічної служби.
3.13. Школа може обрати інші, крім уроку, форми організації навчально-виховного процесу.
3.14. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви - не менш як 20 хвилин.
3.15. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану Школи з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором Школи.
3.16. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.
3.17. Залучення учнів до діяльності, не передбаченої навчальною програмою та робочим навчальним планом Школи, дозволяється лише за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
3.18. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем (викладачем) відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.
IV. Оцінювання навчальних досягнень учнів
4.1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (
z0566-11)
затверджені наказом МОНмолодьспорту України від 13 квітня 2011 року № 329, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 року за № 566/19304.
4.2. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОНмолодьспортом України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
4.3. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради Школи може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу.
У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
4.4. Школа може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів на фаховому (мистецькому) циклі, затверджені Мінкультури України. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
4.5. Доцільність виставлення учням оцінки з поведінки, за участь у суспільно корисній, громадській діяльності та критерії виставлення такої оцінки визначаються статутом Школи. До додатків до документів про освіту (свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту) зазначені оцінки не виставляються.
4.6. Навчання з предметів загальноосвітнього циклу у випускних (4-х, 9-х і 11-х) класах Школи завершується державною підсумковою атестацією відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (
z0151-08)
, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18 лютого 2008 року № 94, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 лютого 2008 року за № 151/14842 (із змінами).
4.7. Доцільність та кількість перевідних (конкурсних) іспитів із предметів фахового мистецького циклу у випускних (4-х, 9-х і 11-х) та інших класах визначаються статутом Школи.
4.8. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 листопада 1997 року № 1260 (
1260-97-п)
"Про документи про освіту та вчені звання".
4.9. Учням, які закінчили основну школу (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.
Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до Школи III ступеня та вищого навчального закладу I-II рівнів акредитації.
4.10. Учням, які закінчили старшу школу (11-й клас), видається атестат про повну загальну середню освіту.
Атестат про повну загальну середню освіту дає право на вступ до вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.
4.11. Випускникам 9-х, 11-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета загальноосвітнього циклу, видається табель успішності.
4.12. Учні 8-11-х класів Школи забезпечуються стипендією відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2004 року № 882 (
882-2004-п)
"Питання стипендіального забезпечення".
4.13. За відмінні успіхи в навчанні з предметів загальноосвітнього та фахового (мистецького) циклів учні 2-8-х та 10-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом "За високі досягнення у навчанні", а випускники Школи III ступеня - похвальною грамотою "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів", медалями - золотою "За високі досягнення у навчанні" або срібною "За досягнення у навчанні". За відмінні успіхи в навчанні випускникам Школи II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.
За успіхи у навчанні учням статутом Школи можуть встановлюватися інші форми морального і матеріального заохочення (стипендії, винагороди тощо).
4.14. Свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв про базову загальну середню освіту, атестатів про повну загальну середню освіту, золотих і срібних медалей, похвальних грамот та листів здійснюється МОНмолодьспортом України.
V. Виховний процес у Школі
5.1. Виховання учнів у Школі здійснюється під час проведення уроків, в процесі групової, індивідуальної, позаурочної та позашкільної роботи.
5.2. Цілі виховного процесу в Школі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції (
254к/96-ВР)
та законах України, інших нормативно-правових актах.
5.3. Дисципліна в Школі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту Школи.
Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
VI. Учасники навчально-виховного процесу
6.1. Учасниками навчально-виховного процесу в Школі є учні, педагогічні працівники, психологи, бібліотекарі, інші спеціалісти Школи, керівники, батьки або особи, які їх замінюють.
6.2. Статус, права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу визначаються Законами України "Про освіту" (
1060-12)
, "Про загальну середню освіту" (
651-14)
, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад (
778-2010-п)
, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням, статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку Школи.
6.3. Учень - особа, яка навчається і виховується в Школі.
6.4. Учні Школи мають гарантоване державою право на:
доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти та (фахової) мистецької допрофесійної підготовки у Школі;
вибір фахового напряму, фахового відділу (відділення), форми навчання, спецкурсів, позакласних занять;
безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
користування навчально-методичною, науково-творчою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та лікувально-оздоровчою базою Школи;
участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
отримання додаткових, у тому числі платних освітніх послуг;
перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів як загальноосвітнього, так і фахового (мистецького) циклів;
участь в роботі органів громадського самоврядування Школи;
участь в роботі добровільних самодіяльних об’єднань, творчих студій, гуртків, груп за інтересами тощо;
повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;
захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
6.5. Учні Школи зобов’язані:
оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено затвердженим Державним стандартом загальної середньої освіти (
24-2004-п)
та навчальним планом фахового мистецького циклу;
підвищувати свій загальний культурний рівень;
брати активну участь у творчій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами, навчальним планом та статутом Школи;
дотримуватись вимог законодавства України, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників Школи;
виконувати вимоги педагогічних та інших працівників Школи відповідно до статуту та правил внутрішнього розпорядку Школи;
дбайливо ставитися до державного і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;
дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку Школи;
дотримуватися правил особистої гігієни.
6.6. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки в Школі. Перелік посад педагогічних працівників Школи затверджується відповідно до Переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників (
963-2000-п)
, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року № 963.
6.7. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників Школи, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України "Про загальну середню освіту" (
651-14)
та іншими законодавчими актами.
6.8. Обсяг педагогічного навантаження вчителів та викладачів визначається директором Школи відповідно до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (
z0056-93)
, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15 квітня 1993 року № 102, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 травня 1993 року за № 56 (із змінами).
Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
6.9. Директор Школи призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, керівників методичних об’єднань, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами, затвердженими МОНмолодьспортом України, статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку Школи.
6.10. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність Школи, здійснюється лише за їх згодою.
6.11. Педагогічні працівники Школи підлягають атестації відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників навчальних закладів та навчально-методичних установ сфери культури (
z1311-11)
, затвердженого наказом Міністерства культури України від 31 жовтня 2011 року № 75, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 року за № 1311/20049.
6.12. Педагогічні працівники Школи мають право:
самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров’я учнів;
брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів та інших органів самоврядування Школи, в заходах, пов’язаних із організацією навчально-виховної роботи;
обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації, навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, творчу роботу;
вносити директору Школи, Мінкультури України, МОНмолодьспорту України пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;
на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством України;
порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
6.13. Педагогічні працівники Школи зобов’язані:
забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін загальноосвітнього циклу відповідно до навчальних програм із дотриманням вимог затвердженого Державного стандарту загальної середньої освіти (
24-2004-п)
та навчальних програм фахового мистецького циклу на рівні робочого навчального плану, який забезпечує фахову мистецьку допрофесійну підготовку творчо обдарованих учнів;
контролювати рівень навчальних досягнень учнів;
забезпечувати оцінювання навчальних досягнень учнів відповідно до критеріїв оцінювання, доводити результати навчальних досягнень до відома учнів, батьків, осіб, що їх замінюють, директора Школи;
сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей учнів, а також збереженню їх здоров’я;
виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
виконувати статут Школи, правила внутрішнього трудового розпорядку, умови трудового договору (контракту);
брати участь у роботі педагогічної ради;
виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб, повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;
готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;
постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;
виконувати накази директора Школи, Мінкультури України, МОНмолодьспорту України;
вести відповідну документацію.
6.14. Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством України, статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку Школи.
6.15. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
обирати фаховий (мистецький) профіль та форми навчання і виховання дітей;
створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів самоврядування;
звертатися до Мінкультури України, МОНмолодьспорту України, директора Школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
приймати рішення про участь дитини в науковій, творчій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності Школи;
брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Школи;
на захист законних прав дітей в органах громадського самоврядування Школи та відповідних державних, судових органах.
6.16. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:
створювати умови для здобуття учнями повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
забезпечувати дотримання дітьми вимог статуту Школи;
поважати честь і гідність дитини та працівників Школи;
постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мови, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
VII. Управління Школою
7.1. Керівництво Школою здійснює її директор. Директором Школи може бути громадянин України, який має повну вищу фахову (мистецьку) освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки.
7.2. Директор Школи призначається на посаду Мінкультури України шляхом укладанням із ним контракту за попереднім погодженням з МОНмолодьспортом України.
7.3. Заступники директора Школи призначаються на посаду та звільняються з посади наказом директора Школи за погодженням із Мінкультури України.
7.4. Директор Школи:
здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
організує навчально-виховний процес;
забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти (
24-2004-п)
, фахової мистецької допрофесійної підготовки, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;
розпоряджається в установленому порядку майном Школи та її коштами;
підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об’єднаннями за інтересами;
забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;
контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
щороку звітує про свою роботу на загальних зборах колективу.
7.5. Директор Школи є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління Школою.
7.6. Засідання педагогічної ради проводяться відповідно до потреб, але не менш як чотири рази на рік.
7.7. Педагогічна рада розглядає питання:
удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
планування та режиму роботи Школи;
переведення учнів до наступного класу та їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
участі в інноваційній, експериментальній та творчій діяльності Школи, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;
морального та матеріального заохочення учнів та працівників Школи;
морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;
інші питання, пов’язані з діяльністю Школи.
7.8. Органом громадського самоврядування Школи є загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.
Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються статутом Школи і колективним договором.
Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора про здійснення керівництва Школою, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності Школи.
7.9. За рішенням загальних зборів (конференції) Школи можуть створюватися і діяти рада Школи, діяльність якої регулюється статутом Школи, а також піклувальна рада.
У Школі можуть створюватися учнівський комітет, батьківський комітет, комісії, асоціації, які діють на підставі положень, розроблених і затверджених в установленому законодавством порядку.
Члени піклувальної ради Школи обираються на загальних зборах (конференціях). Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів та окремих громадян.
Піклувальна рада вживає заходів до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування Школи, поліпшення умов для організації навчально-виховного процесу, стимулювання творчої праці педагогічних працівників.
VIII. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність
8.1. Матеріально-технічна база Школи включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.
8.2. Майно Школи є державною власністю і закріплюється за нею на правах оперативного управління та не може бути вилученим у неї, окрім підстав, передбачених законодавством України.
8.3. Школа є бюджетною установою і фінансується з державного бюджету.
8.4. Фінансово-господарська діяльність Школи проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України (
2456-17)
, Законів України "Про освіту" (
1060-12)
, "Про загальну середню освіту" (
651-14)
та інших нормативно-правових актів.
8.5. Кошторис доходів і видатків Школи затверджується Мінкультури України у порядку, визначеному законодавством.
8.6. Джерелами формування кошторису Школи є:
кошти державного бюджету для забезпечення виконання Державного стандарту загальної середньої освіти (
24-2004-п)
і стандарту фахової (мистецької) допрофесійної підготовки;
кошти, отримані від надання платних послуг відповідно до статутної діяльності;
кошти, отримані від передачі в оренду майна;
благодійні внески юридичних і фізичних осіб;
інші джерела, не заборонені законодавством України.
8.7. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в Школі визначається законодавством.
За рішенням Мінкультури України бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.
8.8. Школа має право згідно із законодавством придбавати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників Школи.
8.9. Звітність про діяльність Школи ведеться відповідно до законодавства України.
IХ. Міжнародне співробітництво
9.1. Школа за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування або власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
Школа має право відповідно до законодавства укладати договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.
9.2. Участь Школи у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.
Х. Контроль за діяльністю Школи
10.1. Державний контроль за діяльністю Школи здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти та фахової мистецької допрофесійної підготовки.
10.2. Державний контроль за діяльністю Школи здійснюють Мінкультури України, МОНмолодьспорт України, Державна інспекція навчальних закладів України, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування і підпорядковані їм органи управління освітою.
10.3. Основною формою державного контролю за діяльністю Школи є державна атестація Школи, яка проводиться не рідше ніж один раз на десять років Мінкультури України у порядку, встановленому МОНмолодьспортом України.
Директор Департаменту
формування державної
політики у сфері культури,
мистецтв та освіти
|
Л.П. Гомольська
|