УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 441/241 від 13.07.2001
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 серпня 2001 р.
за N 653/5844
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства інфраструктури України № 793/425 від 19.11.2020 (z1300-20) )

Про введення в дію системи вертикального ешелонування ІКАО

Відповідно до Указів Президента України від 18 жовтня 2000 року N 1143/2000 (1143/2000) "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 27 вересня 2000 року "Про стан авіаційного транспорту та авіаційної промисловості України", від 11 червня 1998 року N 615/98 (615/98) "Про затвердження Стратегії інтеграції України до Європейського Союзу" та з метою впровадження в Україні процедур і правил Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити та ввести в дію з 00.00 годин UTC 1 листопада 2001 року систему вертикального ешелонування ІКАО в метричному вимірі (далі - система ешелонування) (додаток 1) у повітряному просторі обслуговування повітряного руху України та повітряному просторі над акваторією Чорного моря, де відповідно до міжнародних угод відповідальність за безпеку польотів та організацію обслуговування повітряного руху покладена на Україну (далі - повітряний простір України).
2. Затвердити та ввести в дію з 00.00 годин UTC 1 листопада 2001 року таблицю необхідних дій у разі відмови радіозв'язку під час виконання польоту (додаток 2).
3. Директору Державного департаменту авіаційного транспорту Шкатюку А.Г.:
3.1. Забезпечити подання цього наказу в установленому порядку до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3.2. Довести інформацію про введення в дію системи ешелонування у повітряному просторі України до відома зацікавлених міністерств, підприємств і організацій.
3.3. До 01.09.2001 привести нормативно-правові акти, які регулюють правила виконання польотів цивільної авіації України, у відповідність до зазначеної системи ешелонування, про що повідомити Мінтранс України до 01.10.2001.
4. Начальнику Генерального штабу Збройних Сил України - першому заступнику Міністра оборони України генерал-полковнику Шкідченку В.П.:
4.1. Довести інформацію про введення в дію даної системи ешелонування у повітряному просторі України до відома зацікавлених підрозділів Міністерства оборони України.
4.2. До 01.09.2001 привести нормативно-правові акти, які регулюють правила виконання польотів державної авіації України, у відповідність до вказаної системи ешелонування.
5. Уважати такими, що не застосовуються на території України з 00.00 годин UTC 1 листопада 2001 року:
5.1. Статті 63, 67, 68, 243, 244, 245, 248 (підп. 2), 249, 250, 251, 253, 255, 257, 259 (другий абзац), додатки 4, 9 "Основных правил полетов в воздушном пространстве СССР" (ОПП-85), уведених у дію наказом головнокомандуючого ВПС СРСР від 3 липня 1985 року N 161.
5.2. Пункти 5.8.1, 5.8.6, 8.2.7.4, 8.2.7.5, 8.2.7.6, 8.2.7.8 "Наставления по производству полетов в гражданской авиации СССР" (НПП ГА-85), затвердженого наказом Міністра цивільної авіації СРСР від 8 квітня 1985 року N 77.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра транспорту України Демиденка А.Ф. та начальника Генерального штабу Збройних Сил України - першого заступника Міністра оборони України генерал-полковника Шкідченка В.П.
Міністр транспорту України
Міністр оборони України -
генерал армії України
В.Пустовойтенко
О.Кузьмук
Додаток 1
до п. 1 спільного наказу
Мінтрансу України та
Міноборони України
від 13.07.2001 N 441/24

Таблиця крейсерських ешелонів польоту у повітряному просторі України

(Таблиця 1)
Лінія шляху*
Від 000 град. до 179 град.
Від 180 град. до 359 град.
Польоти за ППП
Польоти за ПВП
Польоти за ППП
Польоти за ПВП
Номер
ешелону
Ешелон
/
Абс.
висота
(м) **
Номер
ешелону
Ешелон
/
Абс.
висота
(м) **
Номер
ешелону
Ешелон
/
Абс.
висота
(м) **
Номер
ешелону
Ешелон
/
Абс.
висота
(м) **
10
300
-
-
20
600
-
-
30
900
35
1050
40
1200
45
1350
50
1500
55
1700
60
1850
65
2000
70
2150
75
2300
80
2450
85
2600
90
2750
95
2900
100
3050
105
3200
110
3350
115
3500
120
3650
125
3800
130
3950
135
4100
140
4250
145
4400
150
4550
155
4700
160
4900
165
5050
170
5200
175
5350
180
5500
185
5650
190
5800
195
5950
200
6100
205
6250
210
6400
215
6550
220
6700
225
6850
230
7000
235
7150
240
7300
245
7450
250
7600
255
7750
260
7900
265
8100
270
8250
275
8400
280
8550
285
8700
290
8850
300
9150
310
9450
320
9750
330
10050
340
10350
350
10650
360
10950
370
11300
380
11600
390
11900
400
12200
410
12500
420
12800
430
13100
440
13400
450
13700
460
14000
470
14350
480
14650
490
14950
500
15250
510
15550
520
15850
і
т.п.
і т.п.
і т.п.
і т.п.
і т.п.
і т.п.
і
т.п.
і т.п.
_____________
* Лінія шляху, напрямок якої у диспетчерських районах визначається за істинним меридіаном. У диспетчерських зонах напрямок лінії шляху визначається за магнітним меридіаном.
** Крейсерські ешелони, на яких виконуються політ або частина польоту, визначаються:
а) ешелонами під час польотів на найнижчому з ешелонів, що використовуються, або вище цього ешелону, або, де це застосовується, вище абсолютної висоти переходу;
б) абсолютними висотами під час польотів нижче найнижчого з ешелонів, що використовуються, або, де це застосовується, на абсолютній висоті переходу або нижче неї.
Примітка. Абсолютна висота переходу - абсолютна висота, на якій або нижче якої положення повітряного судна у вертикальній площині дається у величинах абсолютної висоти.
Таблиця крейсерських ешелонів польоту в повітряному просторі України
У районах, де застосовується мінімум вертикального ешелонування у 300 м між ешелонами польоту 8850 м (номер ешелону 290) і 12500 м (номер ешелону 410) включно
(Таблиця 2)
Лінія шляху*
Від 000 град. до 179 град.
Від 180 град. до 359 град.
Польоти за ППП
Польоти за ПВП
Польоти за ППП
Польоти за ПВП
Номер
ешелону
Ешелон
/
Абс.
висота
(м) **
Номер
ешелону
Ешелон
/
Абс.
висота
(м) **
Номер
ешелону
Ешелон
/
Абс.
висота
(м) **
Номер
ешелону
Ешелон
/
Абс.
висота
(м) **
10
300
-
-
20
600
-
-
30
900
35
1050
40
1200
45
1350
50
1500
55
1700
60
1850
65
2000
70
2150
75
2300
80
2450
85
2600
90
2750
95
2900
100
3050
105
3200
110
3350
115
3500
120
3650
125
3800
130
3950
135
4100
140
4250
145
4400
150
4550
155
4700
160
4900
165
5050
170
5200
175
5350
180
5500
185
5650
190
5800
195
5950
200
6100
205
6250
210
6400
215
6550
220
6700
225
6850
230
7000
235
7150
240
7300
245
7450
250
7600
255
7750
260
7900
265
8100
270
8250
275
8400
280
8550
285
8700
290
8850
300
9150
310
9450
320
9750
330
10050
340
10350
350
10650
360
10950
370
11300
380
11600
390
11900
400
12200
410
12500
430
13100
450
13700
470
14350
490
14950
510
15550
і
т.п.
і т.п.
і
т.п.
і т.п.
____________
* Лінія шляху, напрямок якої у диспетчерських районах визначається за істинним меридіаном. У диспетчерських зонах напрямок лінії шляху визначається за магнітним меридіаном.
** Крейсерські ешелони, на яких виконуються політ або частина польоту, визначаються:
а) ешелонами під час польотів на найнижчому з ешелонів, що використовуються, або вище цього ешелону, або, де це застосовується, вище абсолютної висоти переходу;
б) абсолютними висотами під час польотів нижче найнижчого з ешелонів, що використовуються, або, де це застосовується, на абсолютній висоті переходу або нижче неї.
Примітка. Абсолютна висота переходу - абсолютна висота, на якій або нижче якої положення повітряного судна у вертикальній площині дається у величинах абсолютної висоти.
Додаток 2
до п. 2 спільного наказу
Мінтрансу України та
Міноборони України
від 13.07.2001 N 441/241

Таблиця необхідних дії у разі відмови зв'язку під час виконання польоту

Контрольований політ
за ПВП
Контрольований політ за ППП у метеорологічних умовах
польоту за приладами або в умовах, коли продовження
виконання польотів за ПВП неможливе
1. Установити код
відповідача 7600 або
ввімкнути сигнал
"Лихо"
1. Установити код відповідача 7600 або ввімкнути сигнал "Лихо".
2. Продовжувати політ
у візуальних
метеорологічних
умовах
2. Якщо є намір продовжувати політ на аеродром призначення,
тоді виконувати вимоги пунктів з 3 до 9, як указано нижче
3. Здійснити
посадку на
найближчому
аеродромі, що
підходить за
технічними
характеристиками
3. Якщо політ
виконується у
середовищі без точок
обов'язкового
донесення або якщо
надані попередні
вказівки не доповідати
про проліт точки
обов'язкового
донесення,
витримувати
останній дозволений
рівень польоту або
мінімальну безпечну
висоту польоту,
залежно від того,
що вище, протягом 7
хвилин після:
- часу зайняття
цього рівня
польоту, або
- часу, коли
було встановлено
код 7600,
залежно від того,
що настало пізніше
3. Якщо політ
виконується у
середовищі з точками
обов'язкового
донесення,
витримувати останній
дозволений рівень
польоту або
мінімальну безпечну
висоту польоту, в
залежно від того, що
вище, протягом 7
хвилин після:
- часу зайняття цього
рівня польоту,
або
- попередньо
повідомленого
екіпажем
розрахункового часу
проходження точки
обов'язкового
донесення,
або
- часу, коли екіпаж
не доповів про
проліт точки
обов'язкового
донесення,
залежно від того, що
настало пізніше
3. Якщо здійснювалося
радіолокаційне
наведення або політ
зі зміщенням
паралельно маршруту
зональної навігації
без указання межі
дозволу,
виходити найкоротшим
маршрутом на маршрут
поточного плану
польоту, беручи до
уваги значення
мінімальної безпечної
висоти польоту
4. Доповісти час
прибуття відповідному
органу ОПР,
використовуючи
найоперативніші
канали зв'язку.
4. Почати зміну (зміни) рівня польоту відповідно до наданого
плану польоту.
_____________
Примітка. Наданий план польоту є план польоту, наданий до
органів ОПР пілотом або представником експлуатанта до
початку виконання польоту, без змін, що могли виникнути в
ході виконання польоту
5. Прямувати згідно з поточним планом польоту до відповідно
зазначеного навігаційного засобу, що обслуговує аеродром
призначення, та, якщо необхідно, очікувати над цим засобом до
початку зниження.
_____________
Примітка. Поточний план польоту є план польоту з урахуванням
змін, які було внесено відповідними диспетчерськими дозволами
6. Почати зниження від навігаційного засобу, що обслуговує
аеродром призначення, в ас, що збігається, або максимально
наближений до очікуваного часу заходження на посадку, що був
в останній раз отриманий та підтверджений, або, якщо очікуваного
часу заходження на посадку не було отримано та підтверджено,
тоді в час, що збігається або максимально наближений до
розрахункового часу прибуття поточного плану польоту.
7. Здійснити нормальне заходження на посадку за приладами за
процедурами, що опубліковані для зазначеного навігаційного засобу.
8. Здійснити посадку, по змозі, протягом 30 хвилин від
розрахункового часу прибуття поточного плану польоту, або від
останнього підтвердженого часу заходження на посадку, залежно від
того, що настане пізніше.
9. Якщо з метеорологичних умов командир повітряного судна не зміг
здійснити посадку на аеродромі призначення, він зобов'язаний
зайняти мінімальний безпечний ешелон польоту та прийняти рішення
щодо прямування на запасний аеродром на мінімально безпечному
ешелоні або на спеціально встановлених для польотів без
радіозв'язку ешелонах польоту 4550 м (номер ешелону 150), або 4250
м (номер ешелону 140), у залежності від напрямку польоту.