КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 17 березня 2011 р. № 298
Київ
|
Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров'я
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров'я, що додається.
Прем'єр-міністр України
|
М.АЗАРОВ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 березня 2011 р. № 298
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 27 листопада 2019 р. № 1172 (1172-2019-п)
)
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених МОЗ у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я (далі - бюджетні кошти).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем програм є МОЗ.
Одержувачем бюджетних коштів є державне підприємство "Медичні закупівлі України", що належить до сфери управління МОЗ і одержує кошти на виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування протягом відповідного бюджетного періоду.
Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня за напрямом використання коштів на закупівлю продуктів лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію, є структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - структурні підрозділи з питань охорони здоров’я).
Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я розраховують потребу в закупівлі продуктів лікувального харчування для дітей віком до трьох років, хворих на фенілкетонурію, згідно з методичними рекомендаціями щодо планування та розрахунку потреби у продуктах лікувального харчування для лікування хворих на фенілкетонурію, затвердженими МОЗ.
3. Бюджетні кошти спрямовуються:
1) на закупівлю лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів та допоміжних засобів до них (далі - товари);
2) на закупівлю продуктів лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію;
3) на закупівлю товарів і послуг, пов’язаних з поставками, або управлінських послуг, які надаються спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі (зокрема доставку, страхування, резервування коштів та інші пов’язані послуги) на підставі письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору, контракту тощо);
4) на оплату банківських послуг (закупівлю коштів в іноземній валюті);
5) на оплату послуг із супроводження товарів на всій території України уповноваженими МОЗ підприємствами та/або іншими суб’єктами господарювання, оплату в разі потреби послуг з перекладу інструкції про застосування товарів відповідно до вимог Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" (2704-19)
;
6) на виконання державним підприємством "Медичні закупівлі України" програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування, зокрема оплату праці, нарахування на оплату праці, предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю, оплату послуг, видатків на відрядження, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, інших поточних видатків, придбання обладнання і предметів довгострокового користування;
7) на закупівлю лікарських засобів, що підлягають закупівлі відповідно до договорів керованого доступу.
8) на закупівлю медичних виробів та допоміжних засобів до них для проведення лабораторних досліджень (тестувань на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2) методом полімеразної ланцюгової реакції відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння між Кабінетом Міністрів України та Державним секретарем її Британської Величності, що діє через Департамент з гарантування експортних кредитів, який функціонує як Агентство експортного фінансування Сполученого Королівства, схваленого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2020 р. № 1207, за умови фінансування 15 відсотків їх вартості за рахунок бюджетних коштів загального фонду державного бюджету та фінансування 85 відсотків їх вартості за рахунок бюджетних коштів спеціального фонду державного бюджету (кредитних коштів) на підставі письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору, контракту тощо).
4. Використання бюджетних коштів для закупівлі товарів здійснюється на підставі номенклатури, затвердженої МОЗ.
Порядок взаємодії між МОЗ як головним розпорядником бюджетних коштів та одержувачем бюджетних коштів, медико-технічні вимоги до товарів і послуг, які є предметом закупівлі, а також порядок виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я затверджуються наказом МОЗ в установленому порядку.
5. МОЗ затверджує номенклатуру товарів, що закуповуватимуться за бюджетною програмою "Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру" за бюджетні кошти в наступному бюджетному періоді (далі — номенклатура), до 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому будуть здійснюватися закупівлі.
6. У договорі про закупівлю товарів і послуг з метою недопущення виникнення кредиторської заборгованості на кінець року зазначається умова щодо можливості коригування визначеної в такому договорі суми в разі зменшення бюджетних призначень.
7. Державне підприємство "Медичні закупівлі України" подає щокварталу до 15 числа наступного місяця МОЗ інформацію про використання бюджетних коштів.
8. МОЗ подає у визначений для квартальної фінансової звітності строк Мінфіну інформацію про виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я за встановленою ним формою і звітність про виконання паспортів програм.
9. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрацію, облік зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
10. Складення і подання фінансової та бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
11. Розподіл, коригування заявок на закупівлю, постачання, моніторинг рівня забезпечення товарами, крім продуктів лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію, та імунобіологічних препаратів (вакцин), і послугами, вирішення інших питань, що виникають у ході виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, здійснюються МОЗ або за дорученням МОЗ державним підприємством "Медичні закупівлі України" як власником товару.
Розподіл видатків на закупівлю товарів і послуг
12. Розподіл бюджетних коштів, що спрямовуються на закупівлю товарів і послуг, здійснюється за напрямами використання коштів. Видатки за напрямами використання коштів, що необхідні для виконання програми медичних гарантій, спрямовуються в першочерговому порядку до задоволення потреби в повному обсязі.
13. Розподіл видатків за напрямами використання коштів, що не входять до програми медичних гарантій, здійснюється із застосуванням таких критеріїв: поширеність захворювання, аспекти інноваційності лікарських засобів, соціально-економічні наслідки (ефективність використання фінансових ресурсів для програм закупівель і реімбурсації (відшкодуванні вартості лікарських засобів).
Визначення потреби за номенклатурою
14. Заявки на закупівлю товарів і послуг подаються структурними підрозділами з питань охорони здоров’я, закладами охорони здоров’я, що належать до сфери управління МОЗ (далі — підпорядковані установи), до МОЗ, крім заявок на закупівлю продуктів лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів та допоміжних засобів до них для проведення лабораторних досліджень (тестувань на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2) методом полімеразної ланцюгової реакції.
Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я запитують інформацію щодо потреби у товарах, зокрема у закладів охорони здоров’я приватної форми власності та фізичних осіб — підприємців, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг з НСЗУ договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.
Потреба в імунобіологічних препаратах (вакцинах), медичних виробах та допоміжних засобах до них для проведення лабораторних досліджень (тестувань на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2) методом полімеразної ланцюгової реакції визначається МОЗ на національному рівні з територіальним розподілом.
15. Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, підпорядковані установи складають заявки щодо потреби в закупівлі за бюджетні кошти згідно з номенклатурою (крім заявок для забезпечення продуктами лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію, та для задоволення потреби в імунобіологічних препаратах (вакцинах), медичних виробах та допоміжних засобах до них для проведення лабораторних досліджень (тестувань на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2) методом полімеразної ланцюгової реакції) та забезпечують їх подання МОЗ до 1 жовтня року, що передує бюджетному періоду, в якому будуть здійснюватися закупівлі.
Гранична потреба в товарах, що передбачені для закупівлі у відповідному бюджетному періоді, крім потреби в імунобіологічних препаратах (вакцинах), визначається МОЗ таким чином:
за територіальним розподілом - для напрямів профілактики, діагностики та лікування, які відповідають пріоритетним напрямам розвитку сфери охорони здоров’я, пропорційно стовідсотковій потребі, крім залишків та очікуваних поставок (закупівлі за кошти минулих періодів), з урахуванням фактичного обсягу фінансування видатків;
за територіальним розподілом - для інших напрямів профілактики, діагностики та лікування пропорційно стовідсотковій потребі, крім залишків та очікуваних поставок (закупівлі за кошти минулих періодів), з урахуванням фактичного обсягу фінансування видатків, що залишився після визначення граничної потреби для напрямів профілактики, діагностики та лікування, які відповідають пріоритетним напрямам розвитку сфери охорони здоров’я.
Під час формування потреби в закупівлі товарів і послуг застосовуються нормативні акти МОЗ з планування, розрахунку та визначення обсягів, кількості товарів і послуг, що закуповуються за рахунок коштів державного бюджету.
16. МОЗ затверджує кількість товарів і послуг, що закуповуватимуться за бюджетні кошти в наступному бюджетному періоді, у 30-денний строк від дня прийняття наказу щодо затвердження відповідних паспортів бюджетних програм.
17. Заявки на закупівлю товарів і послуг складаються згідно з фактичною потребою підпорядкованих установ, закладів охорони здоров’я, а також фізичних осіб — підприємців відповідного регіону, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг з НСЗУ договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, а також з урахуванням ефективності використання бюджетних коштів, обґрунтування потреби в таких товарах і послугах, а також залишків товарів і послуг та очікуваних поставок товарів, зокрема таких, що закуплені за кошти минулих періодів та отримані з інших джерел, не заборонених законом, у межах загальної суми бюджетних призначень, які були визначені за кожним напрямом використання коштів.
Керівники структурних підрозділів з питань охорони здоров’я та підпорядкованих установ несуть персональну відповідальність за своєчасність, достовірність і зміст поданих заявок. Заявка, подана структурним підрозділом з питань охорони здоров’я, підпорядкованою установою, є підставою для обов’язкового приймання структурними підрозділами з питань охорони здоров’я, підпорядкованими установами, закладами охорони здоров’я, закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності, а також фізичними особами — підприємцями, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг з НСЗУ договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій товарів і послуг, закуплених за кошти державного бюджету, за умови дотримання умов закупівлі, що зазначені в інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, або наявності письмового погодження постачання товару з іншими характеристиками.
МОЗ здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю та змістом заявок.
У разі наявності фінансових ресурсів за напрямами використання коштів МОЗ має право спрямовувати бюджетні кошти на забезпечення підвищення рівня фінансування інших напрямів, що не забезпечені в повному обсязі та абсолютне значення дефіциту коштів за якими є найбільшим за програмою, або формування запасів товарів, що не перевищує двадцятип’ятивідсоткового річного обсягу потреби.
Розподіл товарів і послуг
18. Розподіл товарів і послуг, закуплених у межах бюджетних призначень, між структурними підрозділами з питань охорони здоров’я та підпорядкованими установами здійснюється МОЗ або за дорученням МОЗ державним підприємством "Медичні закупівлі України" як власником товару. Розподіл здійснюється відповідно до розрахунків, що проводяться з урахуванням потреби, зазначеної в заявках та визначеної на національному рівні, крім продуктів лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію.
"Коригування заявок на закупівлю товарів і послуг, поданих структурними підрозділами з питань охорони здоров’я та підпорядкованими установами, здійснюється МОЗ або за дорученням МОЗ державним підприємством "Медичні закупівлі України" як власником товару пропорційно фактичному обсягу фінансування видатків, зокрема в разі зменшення та/або збільшення обсягів фінансування за окремим напрямом закупівель товарів і послуг, крім напрямів, що стосуються вірусних гепатитів, туберкульозу, ВІЛ-інфекції, імунопрофілактики, донорства крові, замісної підтримувальної терапії та інфекційних захворювань, що супроводжуються високим рівнем летальності. Зазначені напрями потребують погодження з державною установою "Центр громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України". Про результати такого коригування МОЗ або за дорученням МОЗ державне підприємство "Медичні закупівлі України" повідомляє структурним підрозділам з питань охорони здоров’я та підпорядкованим установам. У разі коли протягом п’яти робочих днів з дня отримання повідомлення не надійшли зауваження, коригування вважаються здійсненими.
19. Закупівля товарів і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому законом порядку.
В угодах (договорах) щодо закупівлі може передбачатись попередня оплата в разі закупівлі:
на строк не більше одного року - лікарських засобів, медичних виробів та пов’язаних послуг;
на строк не більше 26 місяців - лікарських засобів, медичних виробів, імунобіологічних препаратів (вакцин) та пов’язаних послуг, що закуповуються на підставі укладених у 2019 році із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, угод (договорів) щодо закупівлі;
на строк не більше 18 місяців - імунобіологічних препаратів (вакцин) та пов’язаних послуг;
на строк не більше 24 місяців - лікарських засобів, медичних виробів, імунобіологічних препаратів (вакцин) та пов’язаних послуг, які закуповуються на підставі укладених у 2018 році із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, угод (договорів) щодо закупівлі;
на строк не більше 40 місяців - лікарських засобів, вакцин для профілактики кору, паротиту та краснухи, які закуповуються на підставі укладених у 2017 році із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, угод (договорів) щодо закупівлі;
на строк не більше 50 місяців - вакцин для профілактики кору, паротиту та краснухи, які закуповуються на підставі укладених у 2016 році із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, угод (договорів) щодо закупівлі.
Попередня оплата таких товарів і послуг проводиться з урахуванням положень бюджетного законодавства.
Постачання товарів і послуг структурним підрозділам з питань охорони здоров’я для подальшого забезпечення ними закладів охорони здоров’я, зокрема приватної форми власності, підпорядкованим установам, закладам охорони здоров’я, а також фізичним особам — підприємцям, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг з НСЗУ договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій згідно з умовами укладених договорів про закупівлю товарів і послуг на підставі заявок на закупівлю товарів і послуг за бюджетні кошти (крім заявок для забезпечення продуктами лікувального харчування для дітей, хворих на фенілкетонурію) здійснюється уповноваженими МОЗ підприємствами та/або іншими суб’єктами господарювання.
20. Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я у строк, що не перевищує трьох робочих днів від дня видання МОЗ наказу про розподіл товару, розподіляють між закладами охорони здоров’я товари і послуги, придбані за рахунок бюджетних коштів МОЗ або за дорученням МОЗ державним підприємством "Медичні закупівлі України". У разі потреби структурні підрозділи з питань охорони здоров’я здійснюють перерозподіл товарів і послуг, придбаних за рахунок бюджетних коштів.
Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я також розподіляють товари, придбані за рахунок бюджетних коштів МОЗ або за дорученням МОЗ державним підприємством "Медичні закупівлі України", у строк, що не перевищує трьох робочих днів від дня видання МОЗ наказу про розподіл товару, між закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності, а також фізичними особами — підприємцями, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики та товари за умови укладення ними як надавачами медичних послуг з НСЗУ договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. Заклади охорони здоров’я, що надають стаціонарну акушерсько-гінекологічну і неонатологічну допомогу, отримують імунобіологічні препарати (вакцини) незалежно від наявності договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладених з НЗСУ.
Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я у строк, що не перевищує двох робочих днів від дня видання керівником структурного підрозділу з питань охорони здоров’я наказу про розподіл товарів, повідомляють про здійснений розподіл державному підприємству "Медичні закупівлі України" як власнику товару шляхом надсилання засобами електронного зв’язку копії наказу про розподіл товарів з обов’язковим зазначенням найменувань закладів охорони здоров’я, інформації про фізичних осіб — підприємців відповідного регіону, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг з НСЗУ договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, на адресу яких здійснюється постачання товару, їх місцезнаходження, прізвищ, імен, по батькові осіб, відповідальних за отримання товару, та їх контактних даних.
Перерозподіл товарів і послуг згідно з фактичною потребою здійснюється структурними підрозділами з питань охорони здоров’я за результатами моніторингу рівня забезпечення товарами і послугами закладів охорони здоров’я відповідного регіону, а також рівня забезпечення товарами закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності, а також фізичних осіб - підприємців, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів з НСЗУ про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.
Використання товарів
21. Використання товарів здійснюється відповідно до медико-технологічних документів з урахуванням вимог з планування, розрахунку, та визначення обсягів, кількості товарів, що закуповуються за рахунок коштів державного бюджету, встановлених МОЗ.
22. Використання залишків товарів, закуплених за рахунок бюджетних коштів у попередніх бюджетних періодах, може здійснюватися у поточному бюджетному періоді для надання медичної допомоги у розрізі інших захворювань та заходів з імунопрофілактики за епідемічними показаннями (у разі виникнення несприятливої епідемічної ситуації за наявності можливого ризику інфікування у випадку контакту особи з джерелом інфекції).
23. Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, підпорядковані установи, заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, а також фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, забезпечують першочергове використання одержаних товарів з меншим строком придатності.
У разі прогнозованої неможливості використання товарів у межах строку придатності структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, підпорядковані установи, заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, зобов’язані ініціювати перерозподіл одержаних товарів не менш як за п’ять місяців до завершення строку придатності або у разі, коли строк придатності товарів становить не менш як 30 відсотків, загального строку придатності.
Моніторинг використання товарів і послуг
24. Заклади охорони здоров’я подають у строк, визначений МОЗ, звіти про використання товарів (за номенклатурою) і послуг та інформацію про їх залишки, вартість, зокрема таких, що закуплені за кошти місцевих бюджетів та отримані з інших джерел, не заборонених законом, структурним підрозділам з питань охорони здоров’я для узагальнення, опублікування на своїх офіційних веб-сайтах.
Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, заклади охорони здоров’я, підпорядковані установи, заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, а також фізичні особи — підприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, надсилають двічі на місяць (за використання товару протягом 1—15 числа звітного місяця — до 20 числа звітного місяця; за використання товару протягом 16—31 числа звітного місяця — до 6 числа місяця, наступного за звітним) державному підприємству "Медичні закупівлі України" в установлений ним спосіб інформацію про використання та залишки поставлених державним підприємством "Медичні закупівлі України" товарів (у разі наявності).
25. МОЗ та/або за відповідним рішенням МОЗ - державне підприємство "Медичні закупівлі України" проводять моніторинг рівня забезпечення відповідними товарами і послугами підпорядкованих установ, а також закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності, а також фізичних осіб - підприємців, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, і перерозподіляє залишки одержаних товарів у десятиденний строк згідно з фактичною потребою.
Державна установа "Центр громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України" проводить моніторинг рівня забезпечення препаратами та медичними виробами закладів охорони здоров’я за напрямами, що стосуються вірусних гепатитів, туберкульозу, ВІЛ-інфекції, імунопрофілактики, донорства крові, замісної підтримувальної терапії та інфекційних захворювань, що супроводжуються високим рівнем летальності.
З метою коригування рівня забезпечення товарами і послугами їх перерозподіл може здійснюватися закладами охорони здоров’я, підпорядкованими установами, а також закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності, що надають стаціонарну акушерсько-гінекологічну та неонатологічну допомогу фізичними особами - підприємцями, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, та самостійно за взаємним погодженням з наданням до МОЗ або державного підприємства "Медичні закупівлі України" та відповідного структурного підрозділу з питань охорони здоров’я протягом одного робочого дня після здійснення перерозподілу одержаних товарів підтвердних документів про перерозподіл згідно з фактичною потребою, зазначеною в заявках та/або інших підтвердних документах.
Особливості використання коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету
26. Джерелом фінансування видатків за спеціальним фондом державного бюджету є надходження коштів кредиту Уряду Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії (далі — кредитор), що залучається державою з метою закупівлі медичних виробів та допоміжних засобів до них для проведення лабораторних досліджень (тестувань на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2) методом полімеразної ланцюгової реакції (далі — проект).
27. Закупівля медичних виробів та допоміжних засобів до них для проведення лабораторних досліджень (тестувань на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2) методом полімеразної ланцюгової реакції здійснюється державним підприємством "Медичні закупівлі України" на підставі письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору, контракту тощо) з виробником із Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії (далі – постачальник).
28. Міністр фінансів від імені держави укладає кредитний договір (угоду про надання кредиту) з Урядом Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії на умовах, визначених відповідною постановою Кабінету Міністрів України.
29. За рахунок коштів кредиту здійснюється часткове фінансування проекту до 85 відсотків загальної суми письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору, контракту тощо), а також може здійснюватись фінансування страхової премії (премії за ризик), що розраховується відповідно до правил Угоди ОЕСР.
30. Вибірка коштів кредиту здійснюється на користь постачальника, а також на користь кредитора у разі фінансування страхової премії (премії за ризик) на підставі документів, наданих постачальником, відповідно до письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору, контракту тощо) та кредитного договору (угоди про надання кредиту).
На підставі визначених документів, погоджених державним підприємством "Медичні закупівлі України" та МОЗ, Мінфін подає кредитору запит на отримання кредиту відповідно до кредитного договору (угоди про надання кредиту).
31. Валютою розрахунків та платежів за кредитним договором (угодою про надання кредиту) є фунти стерлінгів. В обліку виконання державного бюджету використання бюджетних коштів відображається в еквіваленті національної валюти за офіційним курсом Національного банку на дату проведення операції.
32. Мінфін надає Казначейству розпорядження про відображення операцій за спеціальним фондом державного бюджету в частині здійснення державних запозичень, а також подає державному підприємству "Медичні закупівлі України" та МОЗ інформацію про вибірку коштів кредиту.
33. Казначейство забезпечує відображення операцій у частині здійснення державних запозичень органами Казначейства в обліку та звітності про виконання бюджетів. Відображення видатків в обліку виконання державного бюджету за відповідними кодами бюджетної класифікації здійснюється органами Казначейства в установленому законодавством порядку.
34. Кредитні кошти, що спрямовуються на фінансування проекту, використовуються виключно за призначенням в установленому законом порядку і не можуть бути використані в інших цілях. Бюджетні кошти за спеціальним фондом не використовуються для сплати податків, зборів та митних платежів, на погашення штрафних санкцій та/або пені, що можуть виникати у рамках реалізації проекту.
35. Кошти, передбачені у спеціальному фонді державного бюджету, спрямовуються для фінансування письмових домовленостей (меморандуму, угоди, базової угоди, договору, контракту тощо) про закупівлю товарів і послуг на безповоротній основі.