ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ Л И С Т N 7185/7/25-0017 від 26.04.2002 Про вжиття заходів, спрямованих на поліпшення роботи з розгляду скарг 3 метою забезпечення захисту прав і законних інтересів платників податків та дотримання вимог актів законодавства і наказів ДПА України щодо здійснення податкового контролю, оформлення та реалізації матеріалів перевірок і розгляду скарг платників податків зобов'язую: 1. Розглянути доповідну записку Головного управління апеляцій на виробничих нарадах за участю керівників і працівників підрозділів апеляцій, податкового аудиту та валютного контролю, податкової міліції, примусового стягнення податкової заборгованості, правового забезпечення, внутрівідомчого контролю і справляння податків з детальним аналізом стану роботи з розгляду первинних та повторних скарг платників податків за I квартал 2002 р. і вжити заходів по усуненню наявних недоліків і порушень та забезпечити виконання вимог законодавства України і наказів ДПА України від 26.11.2001 р. N 470 "Про стан роботи податкових органів Донецької і Закарпатської областей з розгляду скарг платників податків" та від 03.04.2002 р. N 144 "Про затвердження Положення про Головне управління апеляцій та питання розгляду скарг платників податків" і до 29.05.2002 р. головам ДПА (ДПІ) надати інформацію до Головного управління апеляцій про притягнення до відповідальності працівників, винних у неякісному проведенні перевірок, прийнятті неправомірних рішень та несвоєчасному розгляді скарг платників податків. 2. Першому заступнику Голови ДПА України, заступникам Голови ДПА України, начальникам головних управлінь податкового аудиту і валютного контролю, податкової міліції, примусового стягнення податкової заборгованості, оподаткування фізичних осіб, департаментів з питань адміністрування, акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів та боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, головам ДПА в АР Крим, областях, м.Києві та Севастополі у місячний термін розробити та затвердити конкретні заходи, спрямовані на поліпшення організації та здійснення поточного і наступного податкового контролю, оформлення і узгодження матеріалів перевірок та прийняття рішень відповідно до вимог законодавства України. 3. Попередити керівників регіональних ДПА і ДПІ, що вони будуть притягнуті до відповідальності у разі збільшення кількості обгрунтованих скарг платників податків. 4. Начальникам головних управлінь (управлінь) і департаментів забезпечити надання податкових роз'яснень у разі, коли нормою закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону або нормами різних законів чи різних нормативно-правових актів припускається неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого може бути прийняте рішення як на користь платника податків, так і на користь контролюючого органу, також надавати працівникам податкових органів правила користування податковими роз'ясненнями. У місячний термін підготувати податкові роз'яснення з питань щодо строків сплати податку на прибуток і ПДВ, оподаткування поворотної фінансової допомоги реактивної електроенергії, експорту продукції та послуг використання податкових пільг при інвестуванні будівництва житла для військовослужбовців та членів їх сім'ї застосування штрафних (фінансових) санкцій, у тому числі щодо здійснення операцій у зовнішньоекономічній діяльності та розрахунків в іноземній валюті. Голова М.Азаров "Бізнес-Бухгалтерія. Право. Податки. Консультації", N 23/1-2, 10.06.2002 р.