УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
19.03.2010 N 147
Зареєстровано в Міністерстві 
юстиції України 
6 квітня 2010 р. 
за N 277/17572 
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації N 576 (z1298-21) від 20.09.2021 )

Про встановлення рівнів якості послуг рухомого (мобільного) зв'язку

Відповідно до Законів України "Про телекомунікації" (1280-15) , "Про захист прав споживачів" (1023-12) , з метою забезпечення споживачів послугами рухомого (мобільного) зв'язку гарантованої якості НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Показники якості послуг рухомого (мобільного) зв'язку та їх граничні нормовані рівні, що додаються.
2. Державній адміністрації зв'язку в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - голову Державної авіаційної адміністрації Давидова О.М.
Міністр К.Єфименко ПОГОДЖЕНО: Голова Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики Л.В.Лосюк Голова Національної комісії з питань регулювання зв'язку України С.Колобов Голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва О.Кужель
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
19.03.2010  N 147
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 квітня 2010 р.
за N 277/17572

ПОКАЗНИКИ ЯКОСТІ

послуг рухомого (мобільного) зв'язку та їх граничні нормовані рівні

Таблиця 1. Показники та параметри якості основних послуг

---------------------------------------------------------------------
|         Вид           |Показники (параметри) | Граничні нормовані |
|      показників       |  та їх позначення    |  рівні показників  |
|                       |                      |  (параметрів) (1)  |
|-----------------------+----------------------+--------------------|
|          1            |          2           |          3         |
|-------------------------------------------------------------------|
|  ППЯ з надання доступу до мережі рухомого (мобільного) зв'язку    |
|-------------------------------------------------------------------|
|1.1.  Показники, які   |1.1.1.  Коефіцієнт    |не більше 0,05      |
|характеризують         |непридатності         |                    |
|придатність            |радіомережі (К    )   |                    |
|радіомережі (Network   |              нпрм    |                    |
|Availability, NAv)     |                      |                    |
|-----------------------+----------------------+--------------------|
|1.2. Показники, які    |1.2.1. Коефіцієнт     |не більше 0,05      |
|характеризують         |недоступності мережі  |                    |
|доступність мережі     |(К   )                |                    |
|рухомого (мобільного)  |  ндм                 |                    |
|зв'язку (МРЗ)          |----------------------+--------------------|
|(Network               |1.2.2. Нормований час |не більше 30 с      |
|Accessibility, NAc)    |підключення та        |                    |
|                       |реєстрації у мережі   |                    |
|                       |PLMN (Т    )          |                    |
|                       |       нпрм           |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |1.2.3. Відсоток спроб |не менше 90%        |
|                       |підключення та        |                    |
|                       |реєстрації у мережі   |                    |
|                       |PLMN, які             |                    |
|                       |відповідають нормам   |                    |
|                       |за часом підключення  |                    |
|                       |та реєстрації у       |                    |
|                       |мережі PLMN (Q   )    |                    |
|                       |              прм     |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |1.2.4. Відсоток       |не більше 10%       |
|                       |неуспішних спроб      |                    |
|                       |приєднання до мережі  |                    |
|                       |з комутацією пакетів  |                    |
|                       |(Q   )                |                    |
|                       |  нсп                 |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |1.2.5. Нормований час |не більше 30 с      |
|                       |приєднання до мережі  |                    |
|                       |з комутацією пакетів  |                    |
|                       |(Т   )                |                    |
|                       |  нпр                 |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |1.2.6. Відсоток спроб |не менше 90%        |
|                       |приєднання до мережі  |                    |
|                       |з комутацією пакетів, |                    |
|                       |які відповідають      |                    |
|                       |нормам за  часом      |                    |
|                       |приєднання до мережі  |                    |
|                       |з комутацією пакетів  |                    |
|                       |(Q   )                |                    |
|                       |  пкп                 |                    |
|-------------------------------------------------------------------|
| ППЯ послуг голосової телефонії (Services of Voice Telephony, SVT) |
|-------------------------------------------------------------------|
|1.3. Показники, які    |1.3.1. Відсоток       |                    |
|характеризують         |неуспішних викликів(2)|                    |
|доступність            |(Q   ) для:           |                    |
|послуги                |  нув                 |                    |
|(Service Accessibility,|----------------------+--------------------|
|SAc)                   |а) міжнародних        |не встановлюється   |
|                       |викликів              |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |б) національних       |не більше 10%       |
|                       |викликів              |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |1.3.2. Нормований час |                    |
|                       |завершення викликів   |                    |
|                       |(Т    ) для:          |                    |
|                       |  чзвн                |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |а) міжнародних        |не встановлюється   |
|                       |викликів              |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |б) національних       |не більше 10 с      |
|                       |викликів              |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |1.3.3. Відсоток       |                    |
|                       |викликів, які         |                    |
|                       |відповідають нормам за|                    |
|                       |часом завершення      |                    |
|                       |викликів (2)          |                    |
|                       |(Q    ) для:          |                    |
|                       |  ввчз                |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |а) міжнародних        |не встановлюється   |
|                       |викликів              |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |б) національних       |не менше 90%        |
|                       |викликів              |                    |
|-----------------------+----------------------+--------------------|
|1.4. Показники, які    |1.4.1. Нормований     |                    |
|характеризують         |рівень якості передачі|                    |
|повноцінність послуги  |мовної інформації     |                    |
|(Service Integrity,    |(Q    ) для методів   |                    |
|SIn)                   |  нрям                |                    |
|                       |оцінки:               |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |за автоматичним       |не менше 3,0 (3)    |
|                       |методом вимірювання   |                    |
|                       |якості передачі мови  |                    |
|                       |(PESQ)                |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |з використанням       |не менше 70,0       |
|                       |одиниць рейтингу R    |                    |
|                       |(Quality Rating)      |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |за середньою          |не менше 3,5        |
|                       |експертною оцінкою    |                    |
|                       |(MOS)                 |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |1.4.2. Відсоток       |                    |
|                       |з'єднань, що          |                    |
|                       |відповідають нормам за|                    |
|                       |якістю передачі мовної|                    |
|                       |інформації (Q    ),   |                    |
|                       |             звям     |                    |
|                       |для методів оцінки:   |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |за автоматичним       |не менше 70%        |
|                       |методом вимірювання   |                    |
|                       |якості передачі мови  |                    |
|                       |(PESQ)                |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |з використанням       |не менше 80%        |
|                       |одиниць рейтингу R    |                    |
|                       |(Quality Rating)      |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |за середньою          |не менше 80%        |
|                       |експертною оцінкою    |                    |
|                       |(MOS)                 |                    |
|-----------------------+----------------------+--------------------|
|1.5. Показники, які    |1.5.1. Відсоток       |                    |
|характеризують         |встановлених з'єднань,|                    |
|безперервність послуги |які закінчилися       |                    |
|(Service Retainability,|передчасним           |                    |
|SRe)                   |роз'єднанням не за    |                    |
|                       |ініціативою абонента  |                    |
|                       |(Q   ), для:          |                    |
|                       |  рвз                 |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |а) міжнародних        |не встановлюється   |
|                       |з'єднань              |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |б) національних       |не більше 5%        |
|                       |з'єднань              |                    |
|-------------------------------------------------------------------|
|    (1) Граничні нормовані рівні показників якості повинні         |
|виконуватися в нормальних умовах роботи телекомунікаційної мережі  |
|оператора, а також незалежно від технологій, які застосовуються    |
|у мережі. Результати випробування параметрів якості послуг у       |
|надзвичайних умовах виключаються.                                  |
|    (2) У разі автоматизованої перевірки повинна бути забезпечена  |
|відносна точність не менше 10%. У разі неавтоматизованої перевірки |
|повинна бути забезпечена відносна точність не менше 20%. Якщо      |
|результати спостережень під час неавтоматизованої перевірки не     |
|укладаються у встановлені норми, то необхідно провести додаткові   |
|спостереження для забезпечення відносної точності 10%. Результати  |
|спостережень повинні забезпечувати рівень довіри не менше 95%.     |
|Під час здійснення контролю показників якості з кінцевого          |
|обладнання споживачів телекомунікаційних послуг або з точки        |
|підключення кінцевого обладнання споживачів до телекомунікаційної  |
|мережі результати спостережень повинні забезпечувати відносну      |
|точність не менше 60% з рівнем довіри не менше 80%.                |
|    (3) Результати спостережень повинні забезпечувати відносну     |
|точність не менше 20% з рівнем довіри не менше 80%.                |
|    Під час здійснення контролю показників якості з кінцевого      |
|обладнання споживачів телекомунікаційних послуг або з точки        |
|підключення кінцевого обладнання споживачів до телекомунікаційної  |
|мережі результати спостережень повинні забезпечувати відносну      |
|точність не менше 60% з рівнем довіри не менше 80%.                |
--------------------------------------------------------------------- 

Таблиця 2. Показники та параметри якості додаткових послуг

---------------------------------------------------------------------
|          Вид          |Показники (параметри) | Граничні нормовані |
|       показників      |  та їх позначення    |  рівні показників  |
|                       |                      |  (параметрів) (1)  |
|-------------------------------------------------------------------|
|    ППЯ послуги пошуку інформації в Web (Web Browsing, HTTP)       |
|-------------------------------------------------------------------|
|2.1. Показники, які    |2.1.1. Відсоток       |не більше 5%        |
|характеризують         |неуспішних спроб      |                    |
|доступність послуги    |встановлення          |                    |
|(Service               |TCP/IP-з'єднання для  |                    |
|Accessibility, SAc)    |отримання послуги     |                    |
|                       |НТТР (2) (Q      )    |                    |
|                       |           н_НТТР     |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |2.1.2. Нормований час |не більше 10 с      |
|                       |встановлення          |                    |
|                       |TCP/IP-з'єднання для  |                    |
|                       |доступу до послуги    |                    |
|                       |НТТР                  |                    |
|                       |(Т               )    |                    |
|                       |  н_всп_посл_НТТР     |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |2.1.3. Відсоток       |не більше 5%        |
|                       |TCP/IP-з'єднань для   |                    |
|                       |доступу до послуги    |                    |
|                       |НТТР, під час         |                    |
|                       |встановлення яких     |                    |
|                       |відбулось перевищення |                    |
|                       |нормованого часу      |                    |
|                       |(Q       )            |                    |
|                       |  невч_IP             |                    |
|-----------------------+----------------------+--------------------|
|2.2. Показники, які    |2.2.1. Середня        |не встановлюється   |
|характеризують         |швидкість передавання |                    |
|повноту послуг         |даних (V       )      |                    |
|(Service Integrity, SI)|        шв_НТТР       |                    |
|-------------------------------------------------------------------|
|    ППЯ послуги передавання та приймання текстових повідомлень     |
|                   (Short Message Service, SMS)                    |
|-------------------------------------------------------------------|
|2.3. Показники, які    |2.3.1. Відсоток       |не менше 80%        |
|характеризують         |успішно переданих SMS |                    |
|доступність послуг     |до SMSC (2)           |                    |
|(Service               |(Q             )      |                    |
|Accessibility, SAc)    |  усп_перед_SMS       |                    |
|-----------------------+----------------------+--------------------|
|2.4. Показники, які    |2.4.1. Нормований час |не більше 30 с      |
|характеризують         |доставки повідомлення |                    |
|повноту послуг         |SMS до SMSC           |                    |
|(Service Integrity, SI)|(Т               )    |                    |
|                       |  н_дост_пов_SMSC     |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |2.4.2. Відсоток       |не менше 95%        |
|                       |повідомлень SMS, що   |                    |
|                       |відповідають нормам   |                    |
|                       |за часом доставки до  |                    |
|                       |SMSC (2)              |                    |
|                       |(Q               )    |                    |
|                       |  н_дост_пов_SMSC     |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |2.4.3. Нормований час |не більше 60 с      |
|                       |доставки повідомлення |                    |
|                       |SMS від кінця до кінця|                    |
|                       |(Т             )      |                    |
|                       |  н_дост_пов_КК       |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |2.4.4. Відсоток       |не менше 80%        |
|                       |повідомлень SMS, що   |                    |
|                       |відповідають нормам   |                    |
|                       |за часом доставки від |                    |
|                       |кінця до кінця (2)    |                    |
|                       |(Q             )      |                    |
|                       |  н_дост_пов_КК       |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |2.4.5. Відсоток       |не більше 5%        |
|                       |недоставлених         |                    |
|                       |повідомлень SMS       |                    |
|                       |(Q          )         |                    |
|                       |  н_дост_SMS          |                    |
|-------------------------------------------------------------------|
|    (1) Граничні нормовані рівні показників якості повинні         |
|виконуватися в нормальних умовах роботи телекомунікаційної мережі  |
|оператора, а також незалежно від технологій, які застосовуються    |
|у мережі. Результати оцінки показників якості у надзвичайних       |
|умовах виключаються.                                               |
|    (2) У разі автоматизованої перевірки повинна бути забезпечена  |
|відносна точність не менше 10%. У разі неавтоматизованої перевірки |
|повинна бути забезпечена відносна точність не менше 20%. Якщо      |
|результати спостережень під час неавтоматизованої перевірки        |
|не укладаються у встановлені норми, то необхідно провести додаткові|
|спостереження для забезпечення відносної точності 10%. Результати  |
|спостережень повинні забезпечувати рівень довіри не менше 95%.     |
|    Під час здійснення контролю показників якості з кінцевого      |
|обладнання споживачів телекомунікаційних послуг або з точки        |
|підключення кінцевого обладнання споживачів до телекомунікаційної  |
|мережі результати спостережень повинні забезпечувати відносну      |
|точність не менше 60% з рівнем довіри не менше 80%.                |
--------------------------------------------------------------------- 

Таблиця 3. Показники та параметри якості обслуговування споживачів

---------------------------------------------------------------------
|          Вид          |Показники (параметри) | Граничні нормовані |
|       показників      |  та їх позначення    |  рівні показників  |
|                       |                      |    (параметрів) *  |
|-----------------------+----------------------+--------------------|
|3.1. Показники, які    |3.1.1. Нормований час |не більше однієї    |
|характеризують         |усунення пошкоджень   |доби                |
|надійність надання     |МРЗЗК та відновлення  |                    |
|послуг (Services       |доступу до послуг  зі |                    |
|Reliability, SR)       |встановленими         |                    |
|                       |значеннями показників |                    |
|                       |якості (Т    )        |                    |
|                       |         чупн         |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |3.1.2. Відсоток  заяв |не менше 95%        |
|                       |про  пошкодження      |                    |
|                       |МРЗЗК, виконаних за   |                    |
|                       |нормований час (Q    )|                    |
|                       |                 зупн |                    |
|-----------------------+----------------------+--------------------|
|3.2. Показники, які    |3.2.1. Відсоток       |не більше 1%        |
|характеризують         |рахунків, на які були |                    |
|проведення нарахувань  |отримані звернення    |                    |
|за послуги (Charging   |від споживачів щодо   |                    |
|Performance, CP)       |їх некоректності      |                    |
|                       |(неправильності)      |                    |
|                       |(Q    )               |                    |
|                       |  знкр                |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |3.2.2. Відсоток       |не більше 1%        |
|                       |відкритих особових    |                    |
|                       |рахунків абонентів    |                    |
|                       |попередньо оплачених  |                    |
|                       |послуг, на які були   |                    |
|                       |отримані звернення    |                    |
|                       |від споживачів  щодо  |                    |
|                       |некоректності         |                    |
|                       |(неправильності)      |                    |
|                       |розрахунку за надані  |                    |
|                       |послуги (Q    )       |                    |
|                       |          знор        |                    |
|-----------------------+----------------------+--------------------|
|3.3. Показники         |3.3.1. Відсоток       |не більше 1%        |
|задоволеності          |звернень щодо         |                    |
|споживачів             |організаційних        |                    |
|обслуговуванням        |аспектів              |                    |
|(Satisfaction of       |обслуговування (Q    )|                    |
|users by service, SUS) |                 зоас |                    |
|                       |----------------------+--------------------|
|                       |3.3.2. Відсоток       |не більше 1,5%      |
|                       |звернень щодо         |                    |
|                       |технічних  аспектів   |                    |
|                       |обслуговування (Q    )|                    |
|                       |                 зтао |                    |
|-------------------------------------------------------------------|
|    * Граничні нормовані рівні показників якості повинні           |
|виконуватися в нормальних умовах роботи телекомунікаційної мережі  |
|оператора, а також незалежно від технологій, які застосовуються    |
|у мережі. Результати оцінки показників якості при надзвичайних     |
|умовах виключаються.                                               |
--------------------------------------------------------------------- 
Примітка. Методи випробування якості послуг фіксованого телефонного зв'язку зазначені у СОУ 64.2-00017584-006:2009 "Телекомунікаційні мережі рухомого (мобільного) зв'язку загального користування. ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНІ ПОСЛУГИ. Показники якості. Методи випробування".
Перший заступник голови Держзв'язку В.Смоляр