ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ, ТЕЛЕБАЧЕННЯ ТА
                      РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ

 N 3508/24/9 від 27.11.2001

                                      Державна податкова
                                      адміністрація України

                                      На N 7790/5/15-1216
                                      від 31.10.2001 р.




     Держкомінформ України    розглянув    Ваше   звернення   щодо
визначення  понять  "видавнича  продукція",  "замовник  видавничої
продукції",   "безпосередній  споживач  видавничої  продукції"  та
повідомляє наступне.
     Відповідно до    ст.1    Закону    "Про   видавничу   справу"
( 318/97-ВР ) (далі - Закон),  видавнича  продукція  -  сукупність
видань,  призначених  до  випуску  або  випущених  у світ видавцем
(видавцями).   Видання   -   твір   (документ),    який    пройшов
редакційно-видавниче  опрацювання,  виготовлений  друкуванням  або
іншим способом,  містить інформацію,  призначену для поширення,  і
відповідає  вимогам державних стандартів,  інших нормативних актів
щодо   видавничого   оформлення,   поліграфічного   і   технічного
виконання.   Ст.22  Закону  наводить  примірний  перелік  об'єктів
видавничої  справи,  які  розрізняються  за  певними  ознаками,  -
зокрема,        офіційні,        наукові,       науково-виробничі,
громадсько-політичні,  рекламні,  довідкові,  художньо-літературні
видання, бібліографічні, оглядові, образотворчі видання, текстові,
нотні,  карткові, листівки, періодичні (газети, журнали, збірники,
бюлетені,  дайджести,  календарі) та неперіодичні видання (книжки,
брошури) та ін.  Крім того,  ч.2 ст.22 Закону вказує,  що об'єктом
видавничої  справи  можуть  бути й інші види видавничої продукції,
визначені стандартами.  В сфері видавничої  справи  на  даний  час
чинний Державний стандарт України 3017-95.  Видання. Основні види.
Терміни та визначення.  Отже,  видавнича  продукція  -  твори,  що
містять інформацію,  призначену для поширення,  пройшли редакційне
опрацювання та є об'єктом видавничої справи.
     Замовник видавничої  продукції,  відповідно  до  ст.1  Закону
( 318/97-ВР ), - фізична чи юридична особа, яка замовляє видавничу
продукцію,  беручи  на  себе  фінансові  зобов'язання.  Виходячи з
положень  Закону,  замовником  видавничої  продукції   може   бути
замовник на виготовлення видавничої продукції, в т. ч. видавець (в
такому разі замовник укладає договір  на  виготовлення  видавничої
продукції),  а  також розповсюджувач видавничої продукції - особа,
що   реалізує   видавничу   продукцію   безпосередньо   чи   через
посередників   (укладає   договір   на   купівлю  продукції  у  її
виготівника). Крім того, замовником видавничої продукції може бути
її  безпосередній споживач - особа,  яка купує видавничу продукцію
для власних потреб, а не для здійснення підприємницької діяльності
(приватні особи, підприємства, установи, організації).