УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 9 серпня 2001 р. N 1001
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 957 ( 957-2002-п ) від 11.07.2002 )
Про Державний департамент туризму
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про Державний департамент туризму
(додається).
2. Розмістити Державний департамент туризму у будинку по
вул. Ярославів Вал, 36, у м. Києві загальною площею
1787 кв. метрів на умовах суборенди.
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 серпня 2001 р. N 1001
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний департамент туризму
1. Державний департамент туризму (Держтуризм) є урядовим
органом державного управління у сфері туризму, що діє у складі
Держкоммолодьспорттуризму та підпорядковується йому.
2. Держтуризм у своїй діяльності керується Конституцією
України ( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента
України і Кабінету Міністрів України, наказами
Держкоммолодьспорттуризму, а також цим Положенням.
У межах своїх повноважень Держтуризм організовує виконання
актів законодавства та здійснює систематичний контроль за їх
реалізацією.
Держтуризм узагальнює практику застосування законодавства з
питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо
вдосконалення законодавства і вносить їх на розгляд
Держкоммолодьспорттуризму.
3. Основними завданнями Держтуризму є:
участь у формуванні та реалізації державної політики з питань
туризму;
розроблення та реалізація державних цільових програм розвитку
туристично-рекреаційної сфери, удосконалення ринку туристичних
послуг з метою становлення туризму як високорентабельної сфери
економіки;
визначення перспектив і напрямів розвитку внутрішнього,
зарубіжного та іноземного туризму, розбудови його
матеріально-технічної бази;
міжгалузева координація та функціональне регулювання з питань
туризму;
організація та розвиток системи наукового,
інформаційно-рекламного забезпечення туристично-рекреаційної
сфери;
залучення громадян до раціонального використання вільного
часу, проведення змістовного дозвілля, ознайомлення з культурною
спадщиною, природним середовищем, організація оздоровчого туризму
для населення;
розширення співробітництва з міжнародними туристичними
організаціями, участь у міжнародних програмах розвитку
туристично-рекреаційної сфери.
4. Держтуризм відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє разом з центральними і місцевими органами
виконавчої влади, органами місцевого самоврядування за участю
громадських організацій концепції, програми з питань туризму та
забезпечує їх реалізацію;
2) готує у межах своєї компетенції пропозиції до проектів
Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Державної програми
економічного і соціального розвитку України та Державного бюджету
України;
3) виступає за дорученням Держкоммолодьспорттуризму
замовником наукових і маркетингово-аналітичних досліджень,
проектних розроблень комплексного характеру, пов'язаних із
розвитком туристичної галузі;
4) бере участь у реалізації державних програм зайнятості
населення, вивчає попит на фахівців галузі туризму, сприяє
здійсненню підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації
кадрів для підприємств туристичної індустрії, введенню курсу
туризму в навчальних закладах;
5) здійснює відповідно до законодавства ліцензування
організації іноземного, внутрішнього, зарубіжного туризму,
екскурсійної діяльності, методичне керівництво роботою, пов'язаною
з ліцензуванням підприємницької діяльності в галузі туризму та
контроль за проведенням цієї роботи;
6) веде Державний реєстр суб'єктів туристичної діяльності,
контролює виконання ними вимог нормативно-правових актів у галузі
туризму;
7) бере участь у розробленні державних стандартів у сфері
туристичних послуг та сертифікації цих послуг;
8) здійснює заходи, спрямовані на поглиблення економічної
реформи, формування ринкової інфраструктури, корпоративних і
ринкових відносин підприємств туристичної галузі;
9) розробляє пропозиції щодо збільшення надходжень до
бюджету, зростання потенціалу туристичних організацій та обсягів
реалізації вітчизняного туристичного продукту на зовнішньому
ринку;
10) сприяє розвитку конкуренції на ринку туристичних послуг,
створює рівні можливості на ньому для всіх суб'єктів
підприємництва незалежно від форми власності;
11) подає в установленому порядку пропозиції щодо зміни умов
оподаткування, валютного регулювання, визначення особливостей
приватизації, демонополізації та реструктуризації підприємств
туристично-рекреаційної сфери, розвитку виробництва сувенірної,
рекламної продукції тощо;
12) розробляє пропозиції щодо вдосконалення
фінансово-економічних нормативів, системи фінансування, обліку та
звітності і державної статистики з питань, що належать до
компетенції Держтуризму;
13) визначає за погодженням з органами державної статистики
обсяги галузевої статистичної звітності, забезпечує збирання і
оброблення даних та здійснення контролю за їх достовірністю;
14) бере участь за дорученням Держкоммолодьспорттуризму у
підготовці міжнародних договорів, а також у підготовці та
проведенні міжнародних заходів з питань, що належать до його
компетенції;
15) вживає заходів до вдосконалення зовнішньоекономічної
діяльності туристичних підприємств, забезпечення захисту їх
інтересів на внутрішньому та зовнішньому ринку;
16) вносить в установленому порядку пропозиції щодо спрощення
для туристів візових, митних, прикордонних та інших видів
контролю;
17) вживає у межах своїх повноважень заходів до забезпечення
прав іноземних туристів в Україні та вітчизняних туристів за
кордоном;
18) здійснює інформаційну, рекламну та видавничу діяльність з
метою пропагування України як туристичної держави;
19) бере участь за дорученням Держкоммолодьспорттуризму у
проведенні вітчизняних та зарубіжних туристичних виставок,
виставок-ярмарок, бірж;
20) бере участь в організації роботи з відкриття туристичних
представництв в зарубіжних країнах;
21) бере участь у розробленні проектів програм соціального і
економічного розвитку сіл, міст, інших населених пунктів щодо
розвитку туризму;
22) організовує та координує роботу заінтересованих
підприємств, установ, організацій та фізичних осіб із створення
матеріально-технічної бази для розміщення, харчування,
транспортного, торговельного, медичного, спортивного, культурного
обслуговування туристів;
23) бере участь у вирішенні питань щодо облаштування мережі
міжнародних транспортних коридорів об'єктами туристичної
інфраструктури, залученні інвестицій, отриманні кредитів для
потреб розвитку туристичної індустрії;
24) розробляє проекти нормативно-правових актів з питань
забезпечення захисту та безпеки туристів, визначає порядок
створення та діяльності пошуково-рятувальних служб суб'єктів
туристичної діяльності разом із заінтересованими органами
виконавчої влади;
25) бере участь у підготовці методичних і науково-практичних
семінарів, конференцій, інших заходах з обміну досвідом у сфері
туризму;
26) надає методичну і практичну допомогу суб'єктам
підприємницької діяльності щодо реалізації та надання туристичних
послуг;
27) забезпечує у межах своїх повноважень надання
інформаційних, правових послуг та консультацій з питань розвитку
туризму;
28) сприяє реалізації заходів щодо забезпечення туристичними
підприємствами умов охорони та гігієни праці, а також пожежної та
екологічної безпеки;
29) здійснює організаційно-технічне забезпечення роботи
Національної ради по туризму;
30) вносить керівництву Держкоммолодьспорттуризму пропозиції
щодо відзначення підприємств, установ, організацій, громадян за
видатні заслуги в розвитку туризму, а також нагородження відомчими
відзнаками;
31) забезпечує, у межах своїх повноважень, реалізацію
державної політики стосовно державної таємниці, здійснення
контролю за її збереженням;
32) виконує інші функції відповідно до покладених на нього
завдань.
5. Держтуризм має право:
1) за дорученням Держкоммолодьспорттуризму представляти його
інтереси з питань, які належать до компетенції Держтуризму у
взаємовідносинах з підприємствами, установами та організаціями;
2) залучати спеціалістів органів виконавчої влади, органів
місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій
(за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать
до його компетенції;
3) здійснювати у межах своїх повноважень контроль, проводити
перевірки щодо дотримання ліцензійних умов на підприємствах, в
установах та організаціях туристичної галузі;
4) одержувати в установленому порядку від органів виконавчої
влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та
організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на
нього завдань;
5) скликати в установленому порядку наради з питань, що
належать до його компетенції;
6) подавати пропозиції Держкоммолодьспорттуризму щодо
призначення на посаду та звільнення з посади керівників установ та
організацій, що належать до сфери його управління.
6. Держтуризм під час виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з центральними і місцевими органами виконавчої влади,
відповідними органами Автономної Республіки Крим, органами
місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, а також
відповідними органами іноземних держав.
7. Держтуризм у межах своїх повноважень видає накази
організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх
виконання.
8. Держтуризм очолює директор, який призначається на посаду
та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням
Голови Держкоммолодьспорттуризму.
Директор Держтуризму за посадою є членом колегії
Держкоммолодьспорттуризму.
9. Директор Держтуризму має трьох заступників, у тому числі
одного першого, які призначаються на посаду та звільняються з
посади Кабінетом Міністрів України за поданням Голови
Держкоммолодьспорттуризму, погодженим з директором Держтуризму.
10. Директор Держтуризму:
здійснює керівництво діяльністю Держтуризму, несе персональну
відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Головою
Держкоммолодьспорттуризму за виконання покладених на Держтуризм
завдань;
призначає на посаду і звільняє з посади керівників
структурних підрозділів та інших працівників Держтуризму, крім
заступників директора;
розподіляє обов'язки між заступниками, керівниками
структурних підрозділів Держтуризму та визначає ступінь їх
відповідальності;
притягає в установленому порядку до дисциплінарної
відповідальності керівників структурних підрозділів, крім
заступників директора;
підписує видані в межах компетенції Держтуризму накази,
організовує перевірку їх виконання;
затверджує положення про структурні підрозділи Держтуризму;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим
Положенням.
11. Для узгодженого вирішення питань, що належать до
компетенції Держтуризму, обговорення найважливіших напрямів його
діяльності може створюватися колегія у складі директора
Держтуризму (голова колегії), його заступників за посадою та інших
його працівників.
До складу колегії можуть входити представники інших
центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств,
установ та організацій, народні депутати України.
Персональний склад колегії затверджується Головою
Держкоммолодьспорттуризму.
Рішення колегії проводяться у життя наказами Держтуризму.
12. Граничну чисельність працівників та структуру Держтуризму
затверджує Голова Держкоммолодьспорттуризму в межах граничної
чисельності працівників центрального апарату
Держкоммолодьспорттуризму, затвердженої Кабінетом Міністрів
України.
Штатний розпис, кошторис доходів і видатків Держтуризму
затверджує директор Держтуризму за погодженням з Головою
Держкоммолодьспорттуризму та Мінфіном.
13. Держтуризм утримується за рахунок державного бюджету в
межах коштів, передбачених на утримання Держкоммолодьспорттуризму.
14. Держтуризм є юридичною особою, має самостійний баланс,
реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із
зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.