КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ П О С Т А Н О В А від 30 березня 1995 р. N 223 Київ Про стан соціально-економічного розвитку Автономної Республіки Крим Заслухавши і обговоривши доповідь виконуючого обов'язки Прем'єр-міністра Уряду Автономної Республіки Крим Демиденка А.Ф. та співдоповідь Міністра економіки України Шпека Р.В. і заступника Міністра фінансів України Дімітрієва І.Г. про стан соціально-економічного розвитку Автономної Республіки Крим, Кабінет Міністрів України відзначає, що становище в економіці та соціальній сфері в Автономній Республіці Крим, як і в цілому в Україні, залишається складним. Триває скорочення обсягів промислового виробництва: у 1994 році - на 27 відсотків, у січні-лютому 1995 року - на 30,1 відсотка (в Україні - відповідно на 27,7 і 14,1 відсотка). Найбільший спад виробництва продукції має місце на підприємствах нафтохімічної та легкої промисловості, чорної металургії, промисловості будівельних матеріалів. Знизили обсяги виробництва промислової продукції 211 підприємств, або 76,2 відсотка їх загальної кількості. Погіршується стан справ в агропромисловому комплексі, капітальному будівництві, на транспорті. Загострюється фінансове становище підприємств і організацій, зростає їх взаємна заборгованість. Споживачі Автономної Республіки Крим мають найвищий в Україні рівень заборгованості по оплаті за спожиту електроенергію. На кінець березня ц.р. не оплачено понад 70 відсотків відпущеної електроенергії. Ситуація ускладнювалася посухою, епідемією холери, необхідністю відволікання фінансових коштів на облаштування в Криму депортованих народів, а також нестабільним політичним становищем, відсутністю дієздатної виконавчої влади, частою зміною складу Уряду. Це призвело до різкого скорочення числа відпочиваючих у Криму і, як наслідок, до значних втрат бюджету і доходів населення. Автономна Республіка Крим залишається одним із найбільш небезпечних криміногенних регіонів України. Тут більше, ніж у будь-якій області України, зросла організована злочинність, збільшилась кількість злочинів корисливо-насильницької спрямованості. З 1994 року бюджет Автономної Республіки Крим формувався відповідно до Договору про бюджетні взаємовідносини між Урядом України і Урядом Автономної Республіки Крим, згідно з якими в республіканський бюджет Криму зараховувалися всі податки, збори і обов'язкові платежі, що стягувалися на її території. При цьому Автономна Республіка Крим мала брати участь у фінансуванні частини загальнодержавних видатків бюджету України (4,3 відсотка). Нині заборгованість Автономної Республіки Крим перед державним бюджетом за минулий рік становить 2,7 трлн. карбованців. Незважаючи на всі труднощі з виконанням Державного бюджету України, Автономній Республіці Крим надавалася фінансова допомога. У 1994 році профінансовано видатки, пов'язані з поверненням депортованих народів, на загальну суму 1048,5 млрд. крб., у тому числі на капітальні вкладення - 804,1 млрд. карбованців. Для закупівлі продукції під державний контракт виділено 1781,2 млрд. карбованців. Надавалася допомога в реалізації заходів, пов'язаних з посухою, ліквідацією вогнищ холери. У 1995 році Автономній Республіці Крим для стабілізації її економіки надано позичку з державного бюджету в сумі 450 млрд. карбованців. Під державний контракт було виділено 600 млрд. крб., а також профінансовано видатки на будівництво об'єктів соціальної сфери на селі у сумі 200 млрд. карбованців. У поточному році відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10 грудня 1994 р. N 819 ( 819-94-п ) за взаємними розрахунками між державним бюджетом та бюджетом Автономної Республіки Крим республіці передано 607 млрд. карбованців. Забезпечено постачання відповідних матеріальних, продовольчих ресурсів, пально-мастильних матеріалів, обладнання. Передбачається виділення централізованих капіталовкладень на спорудження об'єктів водопостачання та очисних споруд. Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ: 1. Запропонувати Урядові Автономної Республіки Крим розробити до 20 квітня 1995 р. програму стабілізації соціально-економічної ситуації в Криму на 1995 рік та вжити заходів до її реалізації. З питань, що потребують рішення Уряду України, внести відповідні пропозиції. 2. Міністерству економіки, Міністерству фінансів разом з Урядом Автономної Республіки Крим, відповідними міністерствами і відомствами розглянути під час формування Державної програми економічного та соціального розвитку України на 1995 рік заходи щодо стабілізації соціально-економічної ситуації в Автономній Республіці Крим, які потребують державної підтримки, виходячи з необхідності забезпечення першочергових потреб населення, пов'язаних з водо-, газопостачанням, проблемами житлово-комунального господарства та сільськогосподарського виробництва. 3. Міністерству фінансів: профінансувати до 15 травня ц.р. заходи, передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 р. N 819, в обсязі 600 млрд. карбованців; під час доопрацювання проекту Державного бюджету України в Верховній Раді України порушити питання щодо можливості збільшення коштів на фінансування видатків, пов'язаних з поверненням депортованих народів, та виділення коштів, еквівалентних 1 млн. доларів США, на придбання тролейбусів для маршруту Ялта-Сімферополь; виділити протягом квітня-травня ц.р. 500 млрд. крб. на будівництво комплексу водопровідних споруд для подання води від Вілінського водозабору до Загорського гідровузла. 4. Фондові державного майна разом з міністерствами і відомствами завершити до 1 травня ц.р. інвентаризацію об'єктів загальнодержавної власності та підготовку за участю Уряду Автономної Республіки Крим проекту рішення щодо додаткової передачі до власності Криму об'єктів, що перебувають у загальнодержавній власності. Урядові Автономної Республіки Крим забезпечити подальше розмежування майна, що передається, між республіканською (Автономної Республіки Крим) і комунальною власністю різних рівнів. 5. З метою виконання Указу Президента України від 19 лютого 1994 р. N 56 ( 56/94 ) Фондові державного майна України разом з Урядом Автономної Республіки Крим вжити заходів для завершення до 15 травня 1995 р. створення в Криму єдиної системи органів приватизації та регіонального центру проведення сертифікатних аукціонів. 6. Міністерству машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії разом з Урядом Автономної Республіки Крим підготувати пропозиції щодо конверсії підприємств оборонного комплексу міст Сімферополя, Феодосії і Керчі, визначити номенклатуру і обсяги продукції, виробництво якої може бути розміщено на цих підприємствах. 7. Міністерству економіки, Міністерству фінансів разом з відповідними міністерствами і відомствами розглянути питання про фінансування будівництва в м. Керчі тролейбусного комплексу і придбання для нього рухомого складу. 8. Державному комітетові по земельних ресурсах, Міністерству сільського господарства і продовольства, Міністерству фінансів разом з Урядом Автономної Республіки Крим внести до 1 червня 1995 р. Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо підпорядкування землевпорядної служби усіх рівнів в Криму Державному комітетові України по земельних ресурсах. 9. Міжвідомчій комісії з розгляду і підготовки документів щодо створення спеціальних (вільних) економічних зон на підставі поданих документів розглянути питання про можливість створення спеціальної економічної зони "Сиваш" і внести відповідні пропозиції Кабінету Міністрів України. 10. Українському національному інформаційному агентству, Державному комітетові телебачення і радіомовлення, редакції газети "Урядовий кур'єр" забезпечити постійне висвітлення заходів, що здійснюються для стабілізації соціально-економічної ситуації в Автономній Республіці Крим. 11. На підтримання звернення керівництва Уряду, голів міських та районних Рад Автономної Республіки Крим щодо необхідності збереження керованості економікою і соціальною сферою, створення та функціонування на всій території держави єдиної системи органів державної виконавчої влади з вертикальним підпорядкуванням, вважати за необхідне звернутися до Президента України з проханням терміново визначити до прийняття і затвердження Конституції Автономної Республіки Крим порядок організації та обсяг повноважень Уряду Автономної Республіки Крим, його взаємовідносини з органами державної виконавчої влади України. Звернутися до Верховної Ради України із законодавчою ініціативою про скасування Закону Республіки Крим "Про Уряд Криму", яким Уряд Автономної Республіки Крим наділений повноваженнями, які належать до компетенції України, що суперечить Конституції ( 888-09 ) та законам України, і фактично виведений із єдиної системи органів державної виконавчої влади України. Виконуючий обов'язки Прем'єр-міністра України Є. МАРЧУК Міністр Кабінету Міністрів України В. ПУСТОВОЙТЕНКО Інд.18