ДЕРЖАВНА СЛУЖБА НОТАРІУСА


Чи має право нотаріус, який працював у державній нотаріальній конторі, на пенсію державного службовця?


Відповідно до п. 5 Указу Президента "Про врегулювання діяльності нотаріату в Україні" № 932/98 від 23.08.1998 року державні нотаріуси у частині оплати праці та пенсійного забезпечення прирівнюються до державних службовців відповідних категорій.

У порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів № 283 від 03.05.1994 року, вказано, що до стажу державної служби зараховується робота на посадах керівних працівників і спеціалістів в апараті органів, служба в яких — серед них названо й нотаріат — надає право на призначення пенсії державного службовця (п. 2 цього нормативного акта). Документом для визначення стажу державної служби є трудова книжка та інші документи, які відповідно до чинного законодавства підтверджують стаж роботи (п. 4). Причому записи в трудовій книжці при звільненні або переведенні на іншу роботу повинні провадитись у точній відповідності до формулювань чинного законодавства і з посиланням на відповідну статтю, пункт закону (п. 2,3 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мінюсту, Мінсоцзахисту України № 58 від 29.07.1993 року). Зокрема, у трудовій книжці державного службовця робиться запис про присвоєння, зміну і позбавлення відповідного рангу (ст. 26 Закону "Про державну службу").

Оскільки згідно зі ст. 81 Закону "Про пенсійне забезпечення" призначення пенсій і оформлення документів для їх виплати здійснюється органами Пенсійного фонду України, відповідно їх відмова призначити пенсію може бути оскаржена до суду у порядку глави 31-А Цивільного процесуального кодексу.

Сторінку підготувала Тетяна НІКОЛАЄВА

По материалам газеты "Юридичний вісник України" № 29 від 20-26 ЛИПНЯ 2002 року;