Узгодження операцій із заставленими активами

 

 

Підприємство, активи якого перебувають у податковій заставі, має намір передати їх частину до статутного фонду дочірнього підприємства. Які особливості узгодження з органами державної податкової служби цієї операції?

 

 

З 1 жовтня 2001 р. набрала чинності ст. 8 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-III « Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (далі — Закон № 2181-III), п. «б» пп. 8.6.1 п. 8.6 якої передбачено, що платник податків, активи якого перебувають у податковій заставі, здійснює вільне розпорядження ними, за винятком операцій, що підлягають письмовому узгодженню з податковим органом: використання об’єктів нерухомого чи рухомого майна, майнових чи немайнових прав, а також коштів для здійснення прямих чи портфельних інвестицій, а також цінних паперів, що засвідчують відносини боргу, надання гарантій, поручительств, уступлення вимоги та переведення боргу, виплату дивідендів, розміщення депозитів або надання кредитів.

Тому для своєчасного узгодження операцій з активами підприємству необхідно подати заяву до органу державної податкової служби за місцем своєї реєстрації про звільнення окремих видів його активів з-під податкової застави. Органи державної податкової служби можуть надати письмову згоду про звільнення окремих активів підприємства з-під податкової застави за умови, що звичайна вартість інших активів, які залишаться у податковій заставі, буде більшою суми податкового боргу, забезпеченого такою податковою заставою, у два чи більше разів, з урахуванням сум будь-яких інших прав дійсних вимог до активів такого платника податків, які мають пріоритет над таким правом податкової застави.

 

 

 

Консультують фахівці Головного управління стягнення податкової заборгованості ДПА України

 

 

По материалам журнала "ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ" № 29 від СЕРПЕНЯ 2002 року;