Чи потрібно підприємству сплачувати податок з реклами, якщо воно рекламує
свої послуги через мережу Інтернет на власному
веб-сайті?
Відповідно до ст. 15 Закону України від 25.06.91 р. №
1251-ХІІ
«Про систему оподаткування» (зі змінами та доповненнями) податок з реклами
належить до місцевих податків i зборів, а механізм його справляння та порядок
сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами в межах граничних
розмірів ставок, установлених законами України.
Декретом Кабінету Міністрів
України від 20.05.93 р. №
56-93 «Про місцеві податки i збори» (далі — Декрет №
56-93) визначено види місцевих податків i зборів, їх граничні розміри та порядок
обчислення. А у ст. 11 Декрету №
56-93 визначено об’єкт оподаткування, платників
податку, зазначено граничні розміри ставок податку з реклами.
Об’єктом
податку з реклами є вартість послуг за встановлення та розміщення реклами.
Податок з реклами сплачується з усіх видів оголошень i повідомлень, які
передають інформацію з комерційною метою за допомогою засобів масової
інформації, афіш, плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів, майна та
одягу; на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті та в інших
місцях.
Граничний розмір податку з реклами не повинен перевищувати 0,1%
вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5% за розміщення реклами
на тривалий час.
Основні засади рекламної діяльності в Україні, регулювання
правових відносин, що виникають у процесі створення, розповсюдження, одержання
реклами, визначає Закон України від 03.07.96 р. №
270/96-ВР «Про рекламу» (зі
змінами та доповненнями; далі — Закон №
270/96-ВР).
Згідно зі ст. 1 цього
Закону реклама — це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка
розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або
опосередкованого одержання прибутку. Тобто інформація на веб-сайті про власні
послуги (продукцію) є рекламою, яка повинна оподатковуватися в порядку,
встановленому рішенням органу місцевого самоврядування.
Крім того, п. 3 ст.
9 Закону №
270/96-ВР визначено, що інформаційний, авторський або редакційний
матеріал, який цілеспрямовано звертає увагу споживачів на конкретну марку
(модель, артикул) продукції чи на її виробника для формування інтересу та
сприяння реалізації продукції, а також містить вихідні дані (реквізити) особи,
яка виробляє або розповсюджує зазначену продукцію, вважається рекламою.
У
разі якщо суб’єкт господарювання розміщує на своєму веб-сайті власну рекламу або
рекламу іншого рекламодавця, він повинен нараховувати податок з реклами з
розрахунку тарифів на платні послуги за розміщення реклами, затверджених для
розрахунків зі сторонніми організаціями.
Відповідно до ст. 19 Декрету №
56-93 податок з реклами перераховується до бюджету у строки, встановлені
рішенням органу місцевого самоврядування.
Консультують фахівці Головного управління оподаткування юридичних осіб ДПА
України