Реклама через мережу Інтернет

Чи потрібно підприємству сплачувати податок з реклами, якщо воно рекламує свої послуги через мережу Інтернет на власному веб-сайті?

Відповідно до ст. 15 Закону України від 25.06.91 р. № 1251-ХІІ «Про систему оподаткування» (зі змінами та доповненнями) податок з реклами належить до місцевих податків i зборів, а механізм його справляння та порядок сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України.
Декретом Кабінету Міністрів України від 20.05.93 р. № 56-93 «Про місцеві податки i збори» (далі — Декрет № 56-93) визначено види місцевих податків i зборів, їх граничні розміри та порядок обчислення. А у ст. 11 Декрету № 56-93 визначено об’єкт оподаткування, платників податку, зазначено граничні розміри ставок податку з реклами.
Об’єктом податку з реклами є вартість послуг за встановлення та розміщення реклами.
Податок з реклами сплачується з усіх видів оголошень i повідомлень, які передають інформацію з комерційною метою за допомогою засобів масової інформації, афіш, плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів, майна та одягу; на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті та в інших місцях.
Граничний розмір податку з реклами не повинен перевищувати 0,1% вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5% за розміщення реклами на тривалий час.
Основні засади рекламної діяльності в Україні, регулювання правових відносин, що виникають у процесі створення, розповсюдження, одержання реклами, визначає Закон України від 03.07.96 р. № 270/96-ВР «Про рекламу» (зі змінами та доповненнями; далі — Закон № 270/96-ВР).
Згідно зі ст. 1 цього Закону реклама — це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку. Тобто інформація на веб-сайті про власні послуги (продукцію) є рекламою, яка повинна оподатковуватися в порядку, встановленому рішенням органу місцевого самоврядування.
Крім того, п. 3 ст. 9 Закону № 270/96-ВР визначено, що інформаційний, авторський або редакційний матеріал, який цілеспрямовано звертає увагу споживачів на конкретну марку (модель, артикул) продукції чи на її виробника для формування інтересу та сприяння реалізації продукції, а також містить вихідні дані (реквізити) особи, яка виробляє або розповсюджує зазначену продукцію, вважається рекламою.
У разі якщо суб’єкт господарювання розміщує на своєму веб-сайті власну рекламу або рекламу іншого рекламодавця, він повинен нараховувати податок з реклами з розрахунку тарифів на платні послуги за розміщення реклами, затверджених для розрахунків зі сторонніми організаціями.
Відповідно до ст. 19 Декрету № 56-93 податок з реклами перераховується до бюджету у строки, встановлені рішенням органу місцевого самоврядування.

Консультують фахівці Головного управління оподаткування юридичних осіб ДПА України

По материалам журнала "ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ" № 29 від СЕРПЕНЯ 2002 року;