Відображення доходів i витрат
благодійних організацій в обліку i звітності

Чи обкладаються ПДВ операції з надання послуг з правової допомоги, яка надається іноземною компанією (нерезидентом) українським підприємствам — платникам ПДВ?
(К. Стаднік, Донецька обл.)

1. Поняття благодійництва i благодійних організацій у чинному законодавстві
Нормативна база, якою слід керуватися благодійним організаціям з метою організації, реєстрації, оподаткування i звітності, складається з таких нормативних актів:
Закон України від 16.09.97 р. № 531/97-ВР «Про благодійництво та благодійні організації»;
Закон України від 28.12.94 р. № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» (у редакції Закону України від 22.05.97 р. № 283/97-ВР);
Закон України від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»;
Закон України від 21.12.2000 р. № 2181-III «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»;
Положення про порядок державної реєстрації благодійних організацій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.98 р. № 382;
Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ, затверджене наказом ДПА України від 11.07.97 р. № 232;
Методичні рекомендації щодо структури ознаки неприбуткових установ (організацій), затверджені наказом ДПА України від 17.11.98 р. № 550;
Порядок складання звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями, затверджений наказом ДПА України від 11.07.97 р. № 233;
План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань i господарських операцій підприємств i організацій, затверджений наказом Мінфіну України від 30.11.99 р. № 291;
Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань i господарських операцій підприємств i організацій, затверджена наказом Мінфіну України від 30.11.99 р. № 291;
наказ Мінфіну України від 14.12.99 р. № 298 «Про порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги»;
Положення (стандарти) бухгалтерського обліку.
Терміни i поняття, використані в цій статті, визначено ст. 1 Закону України «Про благодійництво та благодійні організації»:
благодійна організація — недержавна організація, головною метою діяльності якої є здійснення благодійної діяльності в інтересах суспільства або окремих категорій осіб відповідно до зазначеного Закону;
благодійництво — добровільна безкорислива пожертва фізичних та юридичних осіб у наданні набувачам матеріальної, фінансової, організаційної та іншої благодійної допомоги.
Специфічними формами благодійництва є меценатство i спонсорство. Меценатство — це добровільна безкорислива діяльність фізичних осіб щодо матеріальної, фінансової та іншої підтримки одержувачів благодійної допомоги. Спонсорство — добровільна неприбуткова участь фізичних i юридичних осіб у матеріальній підтримці благодійної діяльності з метою популяризації винятково свого імені (назви), торговельної марки.
Однією з форм благодійництва є гуманітарна й інша матеріальна допомога, порядок i здійснення якої на території України визначає Кабінет Міністрів України відповідно до Конституції та законів України.
Абзацом «б» пп. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» визначено, що благодійні фонди i благодійні організації, створені в порядку, визначеному законом для проведення благодійної діяльності, є неприбутковими установами й організаціями.

2. Бухгалтерський облік у благодійних організаціях
Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що набрав чинності з 1 січня 2000 р., повною мірою поширюється на благодійні організації. Отже, на них поширюються Положення (стандарти) бухгалтерського обліку i новий План рахунків. Бухгалтерський облік неприбуткових організацій, до яких належать i благодійні організації, має деякі особливості.
Облік доходів
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про благодійництво та благодійні організації» кошти благодійних організацій формуються за рахунок таких джерел:
внесків засновників та інших благодійників;
благодійних внесків i пожертвувань, що мають цільовий характер;
надходжень від проведення благодійних компаній щодо збору благодійних пожертвувань, благодійних масових заходів, благодійних лотерей i аукціонів з реалізації майна i пожертвувань, що надійшли від благодійників;
доходів від депозитних внесків i від цінних паперів, надходжень від підприємств i організацій, які перебувають у власності благодійних організацій.
Єдине обмеження, установлене зазначеним Законом, полягає в тому, що джерелом формування коштів благодійної організації не можуть бути кредити.
Поняття доходів та їх облік регулюються Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 15 «Доходи».
Усі кошти, одержані як джерело фінансування певних заходів, у тому числі внески засновників, є цільовим фінансуванням. Це випливає з Інструкції про застосування Плану рахунків. Інші нормативні акти, використані в цій статті, визначення цільового фінансування не містять.
Цільове фінансування не визнається доходом до того часу, поки немає підтвердження того, що воно буде одержано i підприємство виконає умови щодо такого фінансування. Одержане цільове фінансування визнається доходом протягом тих періодів, у яких було понесено витрати, пов’язані з виконанням умов цільового фінансування.
Цільове фінансування капітальних інвестицій визнається доходом протягом періоду корисного використання відповідних об’єктів основних засобів (ОЗ) i нематеріальних активів (НМА) пропорційно сумі нарахованої амортизації цих об’єктів.
Цільове фінансування, одержане як компенсація витрат (або збитків), понесених підприємством, або з метою негайної фінансової підтримки підприємства без майбутніх пов’язаних з цим витрат, визнається доходом того періоду, у якому утворилася дебіторська заборгованість, пов’язана з цим фінансуванням.
Відсотки визнаються доходом у тому звітному періоді, до якого вони належать, виходячи з бази їх нарахування i терміну користування відповідними активами.
Цілком очевидно, що доходи, визнані в бухгалтерському обліку, відрізняються від поняття доходів з метою податкового обліку. Теоретично їхні значення можуть збігтися, наприклад, якщо цільове фінансування одержано оборотними активами i витрати понесено в тому ж звітному періоді в сумі такого фінансування. В усіх інших випадках період відображення доходу i його сума з метою оподаткування не збігаються з періодом i сумою визнаного доходу в бухгалтерському обліку. Нижче подано таблицю, в якій наведено ці розбіжності. У податковій звітності доходи відображають за фактом їх надходження, що в таблиці зазначено у графі 5 номером рядка, за яким цей дохід відображається. У бухгалтерському обліку момент визнання доходу зазначено у графі 4 номером відповідного рядка у Звіті про фінансові результати.
Надходження коштів у вигляді благодійних внесків відображається за кредитом рахунку 48 «Цільове фінансування i цільові надходження». За дебетом рахунку 48 відображають:
визнання фінансування доходом у кореспонденції з рахунками 719 «Інші доходи від операційної діяльності» та 745 «Дохід від безоплатно одержаних активів»;
повернення невикористаних сум у кореспонденції з рахунком 311 «Поточні рахунки в національній валюті»;
зменшення цільового фінансування при використанні на капітальні інвестиції в кореспонденції з рахунком 69 «Доходи майбутніх періодів».
Аналітичний облік коштів цільових надходжень ведеться за їх призначенням i джерелами надходжень. Для цього можна відкривати субрахунки до рахунку 48.
Визнані доходи благодійних організацій від безоплатно одержаних активів, спрямовані на здійснення благодійної діяльності, відображають за кредитом рахунку 719. Списання на субрахунок 791 «Результат основної діяльності» рахунку 79 «Фінансові результати» здійснюється щомісяця або щороку.
Надходження пожертвувань у вигляді необоротних активів відображаються за кредитом субрахунку 424 «Безоплатно одержані необоротні активи». За дебетом субрахунку 424 відображається визнання доходу в сумі амортизації в кореспонденції із субрахунком 745 «Дохід від безоплатно одержаних активів».
Визнані доходи благодійних організацій від безоплатно одержаних активів, використані на капітальні інвестиції, відображаються за кредитом субрахунку 745. Списання на субрахунок 793 «Результат іншої звичайної діяльності» рахунку 79 «Фінансові результати» здійснюється щомісяця або щороку.
Доходи від одержаних відсотків є іншими фінансовими доходами та враховуються за кредитом субрахунку 732 «Відсотки одержані». Субрахунок 732 кореспондується із субрахунком 792 «Результат фінансових операцій».

Облік витрат
Витрати благодійної організації складаються з витрат на здійснення статутних цілей i на утримання самої організації. Розмір витрат на утримання не може перевищувати 20% кошторису благодійної організації на поточний рік. Це обмеження встановлено ст. 20 Закону України «Про благодійництво та благодійні організації».
Бухгалтерський облік витрат регулюється Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати».
Інструкцією щодо застосування Плану рахунків благодійним організаціям надано право вибору методу обліку витрат: із застосуванням рахунків класу 8 «Витрати за елементами», класу 9 «Витрати діяльності» i класів 8 i 9 одночасно. Тобто благодійні організації для обліку витрат можуть використовувати тільки рахунки класу 8 зі списанням у дебет рахунку 23 «Виробництво» щомісяця сум у частині прямих i загальновиробничих витрат i в дебет рахунку 79 «Фінансові результати» наприкінці року або щомісяця сум у частині адміністративних та інших операційних витрат. З метою аналітичного обліку до рахунку 23 можна відкривати субрахунки.
Для контролю за витратами щодо кожного виду цільового фінансування i лімітованих витрат на утримання можна наказом про облікову політику конкретно визначити відповідні субрахунки. Одним із варіантів може бути відображення витрат з цільового фінансування на рахунку 23, а операційних витрат на утримання — на рахунку 84 «Інші операційні витрати». Якщо в процесі благодійної діяльності не здійснюється виробництво готової продукції, робіт, послуг, то рахунок 23 можна не застосовувати й обліковувати всі витрати на окремих субрахунках рахунку 84.
Рахунки класу 8 дають вичерпну інформацію для складання розділу II Звіту про фінансові результати, тобто формують витрати за елементами:
80 «Матеріальні витрати»
81 «Витрати на оплату праці»
82 «Відрахування на соціальні заходи»
83 «Амортизація»
84 «Інші операційні витрати».
Облік предметів, придбаних або виготовлених з метою благодійництва, можна вести на одному з рахунків класу 2 «Запаси», наприклад, 26 «Готова продукція» або 28 «Товари». Хоча, звичайно, ні готовою продукцією, ні тим більше товарами вони не є. Відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 «Запаси» товари i готова продукція власного виробництва — це запаси, призначені для продажу. Благодійні організації придбавають i виготовляють активи не для продажу, а з метою благодійництва, що однозначно визначено всіма нормативними актами, що регулюють їх діяльність. Однак нормативними документами окремий рахунок для обліку тих предметів, які не принесуть вигоди у подальшому, не регламентовано.


Наказ про облікову політику підприємства
« __ » січня 200 __ р. м. Запоріжжя
Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», з метою забезпечення єдиних методологічних принципів бухгалтерського обліку відповідно до Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку

НАКАЗУЮ:

1. Головному бухгалтеру _____________ забезпечити протягом року незмінність облікової політики.
2. Амортизацію нематеріальних активів (програмних продуктів) нараховувати прямолінійним методом. Термін корисного використання програмних продуктів установити 3 роки з дати введення в експлуатацію.
3. Амортизацію основних засобів для бухгалтерського обліку нараховувати прямолінійним методом. Установити термін корисного використання з дати введення в експлуатацію (для визначення норми амортизації методом прямолінійного списання):
меблів — 5 років;
ПЕОМ i оргтехніки — 3 роки;
іншого устаткування — 3 роки.
4. Установити вартісну межу предметів, що належать до малоцінних необоротних матеріальних активів i придбаваються в адміністративних цілях, у сумі 500 грн. Знос малоцінних необоротних матеріальних активів, що придбаваються в адміністративних цілях, нараховувати в сумі 100% суми, що амортизується, в першому місяці використання.
5. Запаси, що придбаваються для виробництва предметів з метою благодійництва або в адміністративних цілях, враховувати за собівартістю. При вибутті запаси оцінювати за ідентифікованою собівартістю відповідної одиниці запасів.
6. Резерви майбутніх витрат не створювати.
7. Інвентаризацію робити на дату складання річного балансу.
8. Облік предметів, що придбаваються або виготовляються в цілях благодійництва, здійснювати на рахунку 26 «Готова продукція».
9. Облік витрат здійснювати із застосуванням рахунків класу 8. Витрати на здійснення благодійництва вести на окремих субрахунках рахунку 23 «Виробництво» відповідно до видів цільового фінансування.
           
   
Директор _______________

 

При визначенні облікової політики, мабуть, варто вибирати найпростіші варіанти обліку. Нижче подано зразок наказу, який можна розглядати як рекомендацію щодо організації бухгалтерського обліку в благодійній організації.

3. Числовий приклад
Благодійну організацію «Щасливе дитинство» створено з метою здійснення заходів, що сприяють розвитку дитячої художньої творчості. У 2001 р. організація одержала кошти в сумі 85 тис. грн., у тому числі членські внески — 10 тис. грн.; цільове фінансування на проведення конкурсу — 50 тис. грн.; цільове фінансування на видання спеціалізованої брошури — 25 тис. грн. Одержано безоплатно оргтехніку (комп’ютер i ксерокс) на суму 6 тис. грн. для адміністративних цілей.
Витрати на утримання організації становили:
зарплата персоналу — 2000 грн.;
оренда адміністративного приміщення — 1200 грн.;
послуги зв’язку — 2400 грн.;
оренда автомобіля — 1800 грн.;
вартість ПММ, використаних легковим автомобілем, — 1900 грн.;
витрати на відрядження — 700 грн.;
розрахунково-касове обслуговування банку — 300 грн.
Нараховано амортизацію оргтехніки за рік прямолінійним методом виходячи з установленого терміну експлуатації 3 роки.
Витрати на здійснення статутної діяльності становили:
оренда залу для проведення конкурсу — 8000 грн.;
розміщення інформації про проведення конкурсу — 14000 грн.;
видання художнього альбому робіт учасників конкурсу — 6000 грн.;
проживання учасників конкурсу в готелі — 12000 грн.;
транспортне обслуговування учасників конкурсу — 3000 грн.;
витрати на підготовку брошури до друку — 10000 грн.;
витрати на друк брошури — 9000 грн.;
розсилання брошури — 5000 грн.
Нижче в таблиці подано бухгалтерські записи, що фіксують господарські операції, та відображення їх у Звіті про фінансові результати.
Для забезпечення аналітичного обліку доходів i витрат у розрізі здійснюваних благодійних заходів i на утримання благодійної організації на рахунках 48 «Цільове фінансування i цільові надходження» i 23 «Виробництво» відкрито відповідні субрахунки:
481 «Цільове фінансування у вигляді членських внесків»
482 «Цільове фінансування на проведення конкурсу»
483 «Цільове фінансування на видання брошури»
231 «Витрати на проведення конкурсу»
232 «Витрати на видання брошури».

№ з/п
Зміст операції
Дт
Кт
Сума, грн.
Рядок у звіті ф. № 2
1
Нарахування заробітної плати
811«Виплати за окладами й тарифами»
661«Розрахунки за заробітною платою»
2000
240
2
Обов’язкові відрахування на заробітну плату:на пенсійне страхування (32%)

на соціальне страхування по непрацездатності (2,9%)

на соціальне страхування на випадок безробіття (2,1%)

на соціальне страхування від нещасного випадку (0,2%)
821«Відрахування на пенсійне забезпечення»


822«Відрахування на соціальне страхування»


823«Страхування на випадок безробіття»


826«Страхування від нещасного випадку»


651«За пенсійним забезпеченням»


652«За соціальним страхуванням»


653«За страхуванням на випадок безробіття»


656«За страхуванням від нещасного випадку»
640


58


42


4
250


250


250


250
3
Оренда приміщення
84 «Інші операційні витрати»
685 «Розрахунки з іншими кредиторами»
1200
270
4
Послуги зв’язку
84 «Інші операційні витрати»
685 «Розрахунки з іншими кредиторами»
2400
270
5
Оприбуткування ПММ відповідно до авансових звітів
203 «Паливо»
372 «Розрахунки з підзвітними особами»
1900
6
Списання ПММ на підставі дорожніх листів
803 «Витрати палива й енергії»
203 «Паливо»
1900
230
7
Оренда легкового автомобіля
84 «Інші операційні витрати»
685 «Розрахунки з іншими кредиторами»
1800
270
8
Витрати на відрядження відповідно до авансових звітів
84 «Інші операційні витрати»
372 «Розрахунки з підзвітними особами»
700
270
9
Розрахунково-касове обслуговування
84 «Інші операційні витрати»
311«Поточні рахунки в національній валюті»
300
270
10
Надходження членських внесків на розрахунковий рахунок
311«Поточні рахунки в національній валюті»
481«Цільове фінансування у вигляді членських внесків»
8000
11
Надходження членських внесків до каси
301 «Каса в національній валюті»
481«Цільове фінансування у вигляді членських внесків»
2000
12
Здавання членських внесків до банку
311«Поточні рахунки в національній валюті»
301«Каса в національній валюті»
2000
13
Надходження коштів на проведення конкурсу
311«Поточні рахунки в національній валюті»
482«Цільове фінансування на проведення конкурсу»
50000
14
Витрати на оренду залу для проведення конкурсу (згідно з актом)
231«Витрати на проведення конкурсу»
631«Розрахунки з вітчизняними постачальниками»
8000
270
15
Інформація про проведення конкурсу в ЗМІ (згідно з актами)
231«Витрати на проведення конкурсу»
631«Розрахунки з вітчизняними постачальниками»
14000
270
16
Оприбуткування виданого художнього альбому робіт учасників конкурсу (згідно з накладною)
26«Готова продукція»
631«Розрахунки з вітчизняними постачальниками»
6000
17
Роздача художнього альбому робіт учасникам конкурсу
231«Витрати на проведення конкурсу»
26«Готова продукція»
6000
18
Готельне обслуговування учасників конкурсу
231«Витрати на проведення конкурсу»
631«Розрахунки з вітчизняними постачальниками»
12000
270
19
ранспортне обслуговування учасників конкурсу (згідно з актом транспортної організації)
231«Витрати на проведення конкурсу»
631«Розрахунки з вітчизняними постачальниками»
3000
270
20
изнання доходів від цільового фінансування в сумі понесених витрат на проведення конкурсу
(8000 + 14000 + 6000 + 12000 + 3000)
482«Цільове фінансування на проведення конкурсу»
719«Інші доходи від операційної діяльності»
43000
21
Надходження коштів на видання брошури «Розвиток художніх нахилів у дітей»
311«Поточні рахунки в національній валюті»
483«Цільове фінансування на видання брошури»
25000
22
итрати на підготовку брошури до друку (складання, верстка, редагування тощо)
26«Готова продукція»
631«Розрахунки з вітчизняними постачальниками»
10000
23
итрати на друк брошури (згідно з рахунком на оплату)
26«Готова продукція»
631«Розрахунки з вітчизняними постачальниками»
9000
24
Розповсюдження брошури
232«Витрати на видання брошури»
28«Товари»
19000
25
итрати на цільове розсилання брошури
232«Витрати на видання брошури»
631«Розрахунки з вітчизняними постачальниками»
5000
270
26
изнання доходів від цільового фінансування в сумі понесених витрат на видання і розповсюдження брошури (10000 + 9000 + 5000)
483«Цільове фінансування на видання брошури»
719«Інші доходи від операційної діяльності»
24000
27
изнання доходів у сумі витрат на утримання (2000 + 640 + 58 + 42 + 4 + 1200 ++ 2400 + 1900 + 1800 + 700 + 300)
481«Цільове фінансування у вигляді членських внесків»
719«Інші доходи від операційної діяльності»
11044
28
прибуткування безоплатно одержаної оргтехніки
104«Машини та обладнання»
424 «Безоплатно одержані необоротні активи»
6000
29
Нарахування амортизації оргтехніки лінійним методом при терміні експлуатації 3 роки (6000 : 3)
831«Амортизація основних засобів»
131«Знос основних засобів»
2000
260
30
изнання доходу від безоплатного одержання ОЗ у сумі нарахованої амортизації
424«Безоплатно одержані необоротні активи»
745«Дохід від безоплатно одержаних активів»
2000
31
іднесення визнаних доходів від операційної діяльності на формування фінансових результатів (43000 + 24000 + 11044)
719«Інші доходи від операційної діяльності»
791«Результат основної діяльності»
78044
60
32
іднесення визнаних доходів від безоплатно одержаних активів на формування фінансових результатів
745«Дохід від безоплатно одержаних активів»
793«Результат іншої звичайної діяльності»
2000
130
33 Списання понесених витрат на утримання організації:

зарплатана пенсійне страхування

на соціальне страхування по непрацездатностін

на соціальне страхування на випадок безробіття

на соціальне страхування від нещасного випадку

амортизаціяПММ

інші адміністративні витрати
(1200 + 2400 + 1800 + 700 + 300)
791«Результат основної діяльності»
791«Результат основної діяльності»
791«Результат основної діяльності»
791«Результат основної діяльності»
791«Результат основної діяльності»
791«Результат основної діяльності»
791«Результат основної діяльності»
791«Результат основної діяльності»
811«Виплати за окладами й тарифами»
821«Відрахування на пенсійне забезпечення»
822«Відрахування на соціальне страхування»
823«Страхування на випадок безробіття»
826«Страхування від нещасного випадку»
831«Амортизація основних засобів»
803«Витрати палива й енергії»
84«Інші операційні витрати»
2000

640

56

42

4

2000

1900

6400
070

070

070

070

070

070

070

070
34 Списання витрат на проведення конкурсу 791«Результат основної діяльності» 231«Витрати на проведення конкурсу» 43000 090
35 Списання витрат на виготовлення і розсилання брошури 791«Результат основної діяльності» 232«Витрати на видання брошури» 24000 090


Звіт про фінансові результати
за __________ рік ________ 2001 р.
Форма № 2 Код за ДКУД 118010031
І. Фінансові результати
Стаття Кодрядк За звітний період За попередній період
1 2 3 4
Дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) 10
Податок на додану вартість 15
Акцизний збір 20
  25
Інші вирахування з доходу 30
Чистий дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) 35
Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) 40
Валовий:      
прибуток 50
збиток 55
Інші операційні доходи 60 78,1
Адміністративні витрати 70 13,1
итрати на збут 80
Інші операційні витрати 90 67
Фінансові результати від операційної діяльності:      
Прибуток 100
Збиток 105 2
Дохід від участі в капіталі 110
Інші фінансові доходи 120
Інші доходи 130 2
Фінансові витрати 140
трати від участі в капіталі 150
Інші витрати 160
Фінансові результати від звичайної діяльності до оподаткування:      
прибуток 170
збиток 175
Податок на прибуток від звичайної діяльності 180
Фінансові результати від звичайної діяльності:      
прибуток 190
збиток 195
Надзвичайні:      
доходи 200
витрати 205
Податки з надзвичайного прибутку 210
Чистий:      
прибуток 220
збиток 225


ІІ. Елементи операційних витрат
 
Найменування показника Код рядка За звітний період За попередній період
1 2 3 4
Матеріальні витрати 230 1,9
Витрати на оплату праці 240 2,0
Відрахування на соціальні заходи 250 0,8
Амортизація 260 2,0
Інші операційні витрати 270 73,4
Разом 280 80,1


Звіт, що подається до органів податкової служби, виглядає таким чином.
  Додаток
до Порядку складання звіту
про використання коштів
неприбутковими установами й організаціями   

ПОДАТКОВИЙ ЗВІТ
про використання коштів неприбутковими установами й організаціями

   
№ з/п
Показники
Код рядка
За звітний квартал
Наростаючим підсумком з початку звітного року
1
2
3
4
I частина
1
Бюджетне фінансування установ (організацій), що віднесені до неприбуткових відповідно до абзацу «а» пп. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 (ознака неприбутковості з 0001 по 004) (сума рядків 1.1, 1.2, 1.3)
1
1.1
Фактично одержане фінансування по загальному фонду
1.1
 
 
1.2
Залишки коштів на рахунках спеціального фонду, що перейшли з попереднього року
1.2
1.3
Доходи, одержані бюджетною установою (організацією), що зараховані на рахунки спеціального фонду цієї установи (організації), згідно із затвердженим в установленому порядку кошторисом (сума рядків з 1.3.1. по 1.3.4)
1.3
1.3.1
сума одержаної безповоротної допомоги або безоплатних надходжень чи добровільних пожертвувань (сума рядків 1.3.1.1 та 1.3.1.2)
1.3.1
1.3.1.1
сума коштів
1.3.1.1
1.3.1.2
вартість майна
1.3.1.2
1.3.2
пасивні доходи
1.3.2
1.3.3
доходи від надання державних послуг (видачі дозволів (ліцензій), сертифікатів, посвідчень, реєстрації, інших послуг, обов’язковість придбання яких передбачена законодавством)
1.3.3
1.3.4
доходи від надання платних послуг бюджетною установою (організацією)
1.3.4
2
Доходи неприбуткових установ (організацій), що включені до Реєстру неприбуткових відповідно до абзацу «б» пп. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 (ознака неприбутковості з 0005 по 0008 та 0014) (сума рядків 2.1, 2.2, 2.3, 2.4)
2
2.1
Сума одержаної безповоротної допомоги або безоплатних надходжень чи добровільних пожертвувань (сума рядків 2.1.1 та 1.2.1.2)
2.1
91,0
2.1.1
сума коштів
2.1.1
85,0
2.1.2
вартість майна
2.1.2
6,0
2.2
Пасивні доходи
2.2
2.3
Доходи, одержані від проведення основної діяльності
2.3
2.4
Активи (кошти або майно), що передані неприбутковій організації після ліквідації іншої
2.4
3
Доходи пенсійних фондів та кредитних спілок, що включені до Реєстру неприбуткових відповідно до абзацу «в» пп. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 (ознака неприбутковості 0009 та 0010)(сума рядків з 3.1 по 3.2)
3
3.1
Доходи пенсійних фондів (сума рядків 3.1.1 та 3.1.2)
3.1
3.1.1
кошти, які надходять до пенсійних фондів у вигляді внесків на додаткове пенсійне забезпечення, у тому числі і внески на інші потреби, передбачені законодавством
3.1.1
3.1.2
пасивні доходи, отримані з джерел, визначених законодавством про пенсійні фонди
3.1.2
3.2
Доходи кредитних спілок (сума рядків 3.2.1 та 3.2.2)
3.2
3.2.1
кошти, які надходять до кредитних спілок у вигляді внесків на додаткове пенсійне забезпечення, у тому числі й внески на інші потреби, передбачені законодавством
3.2.1
3.2.2
пасивні доходи, отримані з джерел, визначених законодавством про кредитні спілки
3.2.2
4
Доходи неприбуткових організацій, що включені до Реєстру неприбуткових відповідно до абзацу «г» пп. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 (ознака неприбутковості 0011) (сума рядків 4.1 та 4.2)
4
4.1
Доходи, отримані у вигляді коштів або майна від проведення основної діяльності
4.1
4.2
Пасивні доходи
4.2
5
Доходи неприбуткових організацій, що включені до Реєстру неприбуткових відповідно до абзацу «д» пп. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 (ознака неприбутковості 0012) (сума рядків 5.1 та 5.2)
5
5.1
Разові або періодичні внески засновників та членів
5.1
5.2
Пасивні доходи
5.2
6
Доходи неприбуткових організацій, що включені до Реєстру неприбуткових відповідно до абзацу «е» пп. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 (ознака неприбутковості 0013) (сума рядків 6.1, 6.2 та 6.3)
6
6.1
Сума одержаної безповоротної допомоги або безоплатних надходжень чи добровільних пожертвувань (сума рядків 6.1.1 та 6.1.2)
6.1
6.1.1
сума коштів
6.1.1
6.1.2
вартість майна
6.1.2
6.2
Доходи від надання культових послуг
6.2
6.3
Пасивні доходи
6.3
7
Доходи неприбуткових організацій, що включені до Реєстру неприбуткових відповідно до абзацу «є» пп. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 (ознака неприбутковості 0015) (сума рядків 7.1 та 7.2)
7
7.1
Доходи, які надходять таким неприбутковим організаціям для забезпечення потреб їх основної діяльності у вигляді (сума рядків з 7.1.1 по 7.1.3)
7.1
7.1.1
внесків
7.1.1
7.1.2
суми коштів
7.1.2
7.1.3
вартості майна
7.1.3
7.2
Пасивні доходи
7.2
8
Профінансовані видатки бюджетної установи (організації) (сума рядків 8.1 та 8.2)
8
8.1
Сума видатків за загальним фондом відповідно до затверджених в установленому порядку кошторисів бюджетних установ (організацій)
8.1
8.2
Сума видатків за спеціальним фондом відповідно до затверджених в установленому порядку кошторисів бюджетних установ (організацій)
8.2
9
Загальна сума профінансованих видатків неприбуткової установи (організації), крім бюджетної (сума рядків 9.1 та 9.2)
9
78,1
9.1
Сума витрат на утримання неприбуткової установи (організації), крім бюджетних, у межах кошторису
9.1
11,1
9.2
Витрати, що здійснюються неприбутковою установою (організацією) для виконання статутних завдань (проведення основної діяльності) (сума рядків з 9.2.1 по 9.2.9)
9.2
67,0
9.2.1
для проведення благодійної діяльності
9.2.1
9.2.2
для проведення екологічної діяльності
9.2.2
9.2.3
для проведення оздоровчої діяльності
9.2.3
9.2.4
для проведення освітньої діяльності
9.2.4
9.2.5
для проведення аматорсько-спортивної діяльності
9.2.5
9.2.6
для проведення просвітньої діяльності
9.2.6
9.2.7
для проведення культурної діяльності
9.2.7
67,0
9.2.8
для проведення наукової діяльності
9.2.8
9.2.9
сума витрат на інші цілі, передбачені статутними документами
9.2.9
II частина
10
Сума доходів з інших джерел, що підлягають оподаткуванню
10
11 Витрати, прямо пов’язані з отриманням доходів з інших джерел 11
12 Прибуток, що підлягає оподаткуванню(різниця рядків 10 та 11) 12
13 Нарахований податок на прибуток з інших доходів за звітний період (рядок 12 х 30 : 100) 13
14 Сума доходів, що звільняються від оподаткування, отриманих за попередній звітний (податковий) рік 14
15 Прибуток від доходу з інших джерел, зменшений на суму податку за попередній звітний (податковий) рік 15
16 Загальні валові доходи за попередній звітний (податковий) рік (сума рядків 14 та 15) 16
17 Сума витрат за попередній звітний (податковий) рік та за I квартал поточного року 17
18 Нерозподілена сума прибутку на кінець I кварталу, наступного за звітним (різниця рядків 16 та 17) 18
19 Норматив отримання доходів згідно із законодавством (рядок 16 х 25 : 100) 19
20 Сума перевищення (різниця рядків 18 та 19) 20
21 Нарахований податок на прибуток із суми перевищення (позитивне значення рядка 20 х 30 : 100) 21
22 Нарахований податок на прибуток у I кварталі (сума рядків 13 та 21) 22

У рамках однієї статті неможливо охопити всі аспекти діяльності благодійних організацій. Цю тему буде продовжено в подальших публікаціях, під час підготовки яких ми врахуємо запитання, що надходять від читачів на адресу редакції.

Лариса ЦЕРЕТЕЛІ,
аудиторська фірма «Міраж», м. Запоріжжя

По материалам журнала "ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ" № 32 СЕРПЕНЬ 2002 року;