Податок з реклами

 
 

Продукцією видавництва «Друкарня» є буклети i календарі, у яких замовники передбачають назву своєї фірми, телефони та інші відомості про себе. Чи варто вважати ці відомості рекламою фірми замовника i включати у вартість цих замовлень податок з реклами?
(Поліграфічне видавництво «Друкарня»)

 
 

Основні засади рекламної діяльності в Україні, регулювання правових відносин, що виникають у процесі створення, розповсюдження, одержання реклами визначає Закон України від 03.07.96 р. № 270/96-ВР «Про рекламу».
Відповідно до ст. 1 зазначеного Закону реклама — спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку. Крім того, ст. 9 визначено, що матеріал, який цілеспрямовано звертає увагу споживачів на конкретну марку (модель, артикул) продукції чи на її виробника для формування інтересу i сприяння реалізації продукції, а також містить вихідні дані (реквізити) особи, що виробляє або розповсюджує зазначену продукцію, вважається рекламою.
Порядок справляння місцевих податків i зборів визначено Декретом № 56-93.
Згідно зі ст. 11 зазначеного Декрету об’єктом оподаткування податком з реклами є вартість послуг за встановлення та розміщення реклами. Платниками податку з реклами є юридичні особи та громадяни. Граничний розмір податку з реклами не повинен перевищувати 0,1 відсотка вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5 відсотка за розміщення її на тривалий час.
Податок з реклами сплачується під час оплати послуг за встановлення та розміщення реклами з усіх видів оголошень i повідомлень, які передають інформацію з комерційною метою за допомогою засобів масової інформації, преси, телебачення, афіш, плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів, майна та одягу: на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті та в інших місцях.
Виходячи з вищевикладеного, видавництву доведеться відслідковувати, чи є інформація, яку розміщує замовник, рекламою, а саме: чи розміщується вона з метою одержання прибутку, залучення уваги споживача до конкретної фірми, продукції, що вона випускає, або послуг, які нею надаються. I тільки у випадку, якщо зазначена інформація ідентифікується як реклама, видавництво повинно включати податок з реклами в рахунок, що виставляється замовнику.

 
 

Консультують фахівці Головного управління оподаткування юридичних осіб ДПА України

 
 
По материалам журнала "ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ" № 33 ВЕРЕСЕНЬ 2002 року;