• Ліквідація заставлених активів



Обладнання нашого підприємства, яке має заборгованість перед бюджетом, застаріле та виводиться з експлуатації. Обладнання перебуває в податковій заставі. Чи підлягають узгодженню з податковим органом такі операції?

Відповідно до п. 8.6 ст. 8 Закону № 2181-III операції з ліквідації об’єктів нерухомого або рухомого майна, за винятком їх ліквідації внаслідок обставин непереборної дії (форс-мажорних обставин) або відповідно до рішень органів державного управління, підлягають письмовому узгодженню з податковим органом.
Порядком ведення бухгалтерського обліку визначено, що ліквідація активів боржника передбачає списання таких активів з балансу підприємства.
При цьому нормами чинного законодавства не передбачено виключень при здійсненні операцій зі списання з балансу підприємства активів, які перебувають у податковій заставі, внаслідок їх фізичного або морального зносу, без письмового узгодження з податковим органом.
Враховуючи вищевикладене, у разі здійснення операцій із виведення з експлуатації основних засобів, що перебувають у податковій заставі, внаслідок їх морального або фізичного зносу такі операції підлягають обов’язковому узгодженню з органами державної податкової служби.


Консультують фахівці Головного управління стягнення податкової заборгованості ДПА України

 
ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ № 38 жовтень 2002 року