ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ ІНСТРУКТИВНИЙ ЛИСТ N 10-23-8224 від 26.06.2002 Регіональні відділення ФДМУ, Фонд майна Автономної Республіки Крим Про порядок перерахування штрафних санкцій за неналежне виконання зобов'язань за договорами купівлі-продажу державного майна У зв'язку з тим що за останній час збільшилася кількість запитів покупців державного майна України з питання визначення напрямів і порядку перерахування штрафних санкцій за неналежне виконання умов договорів купівлі-продажу державного майна, Управління реалізації та контролю за виконанням договірних умов вважає за необхідне надати такі роз'яснення. Згідно зі статтею 15 Закону України "Про Державний бюджет України на 2002 рік" ( 2905-14 ) три відсотки коштів від приватизації державного майна та інших надходжень, безпосередньо пов'язаних з процесом приватизації, є одним із джерел формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2002 рік у частині фінансування. Частиною 5 статті 29 Закону України "Про приватизацію державного майна" ( 2163-12 ) у разі повного або часткового невиконання умов договорів купівлі-продажу визначено відповідальність покупців. Зокрема встановлено розміри штрафів, які перераховуються до Державного бюджету України: "... у разі розірвання договору купівлі-продажу у зв'язку з невиконанням умов договору щодо внесення інвестицій внесені частково інвестиції не повертаються, а в разі невнесення інвестицій на день подачі позову про розірвання договору покупець сплачує штраф у розмірі 10 відсотків загального обсягу інвестицій; у разі недотримання покупцем зобов'язань щодо збереження протягом визначеного періоду профілю діяльності приватизованого об'єкта покупець сплачує штраф у розмірі 10 відсотків вартості придбаного майна; за недопущення працівників державних органів приватизації, протидію чи перешкоджання проведенню ними перевірки дотримання умов договору купівлі-продажу державного майна на керівника приватизованого підприємства накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний встановлений факт". Законодавством не передбачено порядок перерахування нарахованої органами приватизації пені. Так, згідно з вищезазначеною статтею Закону ( 2163-12 ) "у разі порушення встановлених умовами договору кулівлі-продажу строків внесення інвестицій у встановленому обсязі покупцями сплачується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості не внесених інвестицій за кожний день прострочення". Згідно зі статтею 179 Цивільного кодексу України ( 1540-06 ) пенею є "визначена законом або договором грошова сума, яку боржник повинен сплатити кредиторові в разі невиконання або неналежного виконання зобов'язання, зокрема в разі прострочення виконання". Враховуючи зазначене, пеня є мірою відповідальності покупця державного майна за невиконання (несвоєчасне виконання) зобов'язань за договором купівлі-продажу і перераховується на рахунки органів приватизації як надходження, безпосередньо пов'язані з процесом приватизації. При цьому у платіжних документах графа "призначення платежу" має бути заповнена реченням такого змісту: "За невиконання (несвоєчасне виконання) умов договору (вказуються реквізити договору)". Інструктивний лист від 22.11.2000 N 10-23-14378 втратив чинність. Заступник Голови Фонду Д.Парфененко "Державний інформаційний бюлетень про приватизацію", N 10, 2002 р.