П О С Т А Н О В А
                   від 14 квітня 1997 р. N 341
                               Київ

        Про Положення про Державну автомобільну інспекцію
                  Міністерства внутрішніх справ


     Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:

     Затвердити Положення  про  Державну  автомобільну   інспекцію
Міністерства внутрішніх справ (додається).


     Прем'єр-міністр України                        П.ЛАЗАРЕНКО

     Інд.34

                                        ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                від 14 квітня 1997 р. N 341

                            ПОЛОЖЕННЯ
               про Державну автомобільну інспекцію
                  Міністерства внутрішніх справ

     1. Державна автомобільна інспекція (далі - Державтоінспекція)
є складовою частиною системи МВС.
     До складу      Державтоінспекції      входять      Управління
Державтоінспекції  МВС,  управління  (відділи)   Державтоінспекції
головних управлінь МВС у Автономній Республіці Крим,  м.  Києві та
Київській області,  управлінь МВС в областях,  м. Севастополі, від
діли  (відділення)  Державтоінспекції  районних  і міських органів
внутрішніх справ.

     2. Державтоінспекція    у    своїй    діяльності    керується
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, постановами
Верховної  Ради  України,  указами  і  розпорядженнями  Президента
України,  декретами,  постановами   і   розпорядженнями   Кабінету
Міністрів України, цим Положенням, нормативними актами МВС.

     3. Основними  завданнями  Державтоінспекції  є:
     реалізація в  межах своєї компетенції державної політики щодо
забезпечення безпеки дорожнього руху;
     організація контролю    за    додержанням    законів,   інших
нормативних актів з питань  безпеки  дорожнього  руху  та  охорони
навколишнього      середовища      від      шкідливого      впливу
автомототранспортних засобів (далі - транспортних засобів);
     удосконалення регулювання    дорожнього    руху    з    метою
забезпечення його безпеки та підвищення ефективності  використання
транспортних засобів;
     виявлення та припинення фактів порушення  безпеки  дорожнього
руху, а також виявлення причин і умов, що сприяють їх вчиненню.

     4. Державтоінспекція відповідно до покладених на неї завдань:

     1) бере  участь  у  розробленні  проектів  законів  та  інших
нормативних актів і документів,  у  тому  числі  правил,  норм  та
стандартів,  державних і регіональних програм забезпечення безпеки
дорожнього руху і його учасників;
     2) вносить  пропозиції  керівництву  МВС стосовно розроблення
відомчих нормативних актів про дорожній рух,  у тому числі разом з
іншими  центральними  органами  виконавчої  влади,  які  після  їх
прийняття є  обов'язковими  для  центральних  і  місцевих  органів
виконавчої влади, підприємств, установ і організацій незалежно від
форм власності та господарювання  (далі  -  центральні  і  місцеві
органи виконавчої влади та організації);
     3) узагальнює практику застосування  законодавства  з  питань
забезпечення   безпеки   дорожнього   руху,  розробляє  і  вносить
керівництву МВС пропозиції щодо його удосконалення;
     4) здійснює контроль за дотриманням власниками (володільцями)
транспортних засобів, а також громадянами, посадовими і службовими
особами  вимог  Закону  України  "Про  дорожній  рух" ( 3353-12 ),
правил,  норм  та  стандартів  з   питань   забезпечення   безпеки
дорожнього руху, які регламентують вимоги щодо:
     прав і обов'язків учасників дорожнього руху;
     організації дорожнього руху;
     допуску громадян   до   керування   транспортними   засобами,
реєстрації та обліку цих транспортних засобів;
     перевезення надгабаритних   великовагових   та    небезпечних
вантажів;
     переобладнання та експлуатації транспортних засобів;
     підготовки та підвищення  кваліфікації  учасників  дорожнього
руху;
     технічного стану  транспортних  засобів;
     виконання власниками    автомобільних    доріг,   вулиць   та
залізничних переїздів вимог безпеки дорожнього руху;
     виготовлення і     застосування    технічних    засобів    та
автоматизованих систем керування дорожнім рухом;
     охорони довкілля від шкідливого впливу транспортних засобів;

     5) забезпечує безпеку учасників дорожнього  руху,  захист  їх
прав та законних інтересів;
     6) виявляє  та  вживає  заходів  до попередження і припинення
адміністративних правопорушень Правил дорожнього руху ( 1094-93-п)
забезпечує розгляд справ, віднесених до відання Державтоінспекції;
     7) здійснює  профілактику  правопорушень  у   сфері   безпеки
дорожнього руху та серед його учасників,  вносить до центральних і
місцевих органів  виконавчої  влади  та  організацій  подання  про
необхідність  усунення  причин і умов,  що сприяють вчиненню таких
правопорушень;
     8) бере участь в охороні громадського порядку та боротьбі  із
злочинністю,  в тому числі пов'язаною з використанням транспортних
засобів;
     9) забезпечує  захист  власності  учасників  дорожнього руху,
транспортних засобів і вантажів від злочинних посягань;
    10) виявляє  і припиняє перевезення з порушенням законодавства
вантажів, наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів,
зброї, боєприпасів тощо;
    11) здійснює  в  межах   своєї   компетенції   відповідно   до
законодавства  заходи,  спрямовані  на розкриття злочинів,  розшук
осіб, які їх вчинили;
    12) забезпечує    супроводження    в   установленому   порядку
небезпечних,   надгабаритних   та   великовагових   вантажів,   що
перевозяться транспортними засобами;
    13) організовує  супроводження  і  забезпечує  безпечний   рух
транспортних засобів спеціального призначення;
    14) координує здійснення в Україні науково-технічних  розробок
з питань забезпечення безпеки дорожнього руху та їх впровадження у
практичну діяльність;
    15) вивчає   та   бере   участь   у   впровадженні  в  Україні
міжнародного досвіду з підвищення безпеки дорожнього руху;
    16) здійснює   контроль   за   дотриманням   правил  утримання
автомобільних доріг,  вулиць, залізничних переїздів та правил кори
стування ними;
    17) регулює  дорожній  рух,  у  тому  числі  з   використанням
технічних засобів та автоматизованих систем;
    18) вживає  разом  з  відповідними  центральними  і  місцевими
органами   виконавчої   влади   та   організаціями   заходів  щодо
запобігання   дитячому   дорожньо-транспортному   травматизму   та
порушенням Правил дорожнього руху неповнолітніми;
    19) приймає  державні  іспити  на  отримання  права  керування
транспортними засобами,  видає посвідчення на право керування цими
засобами;
    20) здійснює державну реєстрацію та облік транспортних засобів
згідно з установленими правилами,  видає реєстраційні документи  і
державні  номерні  знаки,  веде  облік  цих документів та номерних
знаків;
    21) перевіряє    наявність   сертифікатів   на   відповідність
транспортних засобів вимогам діючих  в  Україні  правил,  норм  та
стандартів;
    22) провадить невідкладні дії на місцях  дорожньо-транспортних
пригод, вживає у разі потреби заходів для евакуації людей, надання
їм  першої  медичної  допомоги,  а  також  сприяє  транспортуванню
пошкоджених  транспортних засобів та охороні майна,  що залишилося
без нагляду;
    23) забезпечує  відповідно  до  своєї  компетенції організацію
руху  транспортних  засобів  у  місцях  проведення   першочергових
аварійно-рятівних робіт, протокольних, спортивних та інших масових
заходів;
    24) погоджує  відповідно до вимог Закону України "Про дорожній
рух",  інших   актів   законодавства   проекти   на   будівництво,
реконструкцію і ремонт автомобільних доріг,  вулиць та залізничних
переїздів,  а  також  автозаправних  станцій,  станцій  технічного
обслуговування  автомобілів,  автостоянок,  комплексів  дорожнього
сервісу та інших споруд у межах відведення автомобільних доріг або
червоних   ліній   міських  вулиць  і  доріг,  проекти  детального
планування  та  забудови  окремих  територій  населених   пунктів,
генпланів окремих забудов в населених пунктах, проекти комплексних
транспортних  схем  та  спорудження  ліній  міського  електричного
транспорту,  бере  участь в експертизі проектів генеральних планів
населених пунктів;
    25) надає  учасникам дорожнього руху інформацію,  отриману від
гідрометеорологічних,  дорожніх,  комунальних та інших організацій
про умови дорожнього руху;
    26) надає правову допомогу і необхідну  інформацію  про  умови
дорожнього руху його учасникам, особливо неповнолітнім, інвалідам,
громадянам похилого віку;
    27) бере   участь  у  розробленні  нормативів  щодо  створення
безпечних  умов  для  пересування  найбільш  уразливих   учасників
дорожнього   руху  -  дітей,  інвалідів,  велосипедистів  і  людей
похилого віку;
    28) організовує   і   здійснює   серед  населення  роз'яснення
законів,  інших нормативних актів з  питань  забезпечення  безпеки
дорожнього   руху,   використовує  з  цією  метою  засоби  масової
інформації,  а також власні видання,  кіно-,  відео-  і  друковану
продукцію,    проводить   огляди,   конкурси,   змагання,   сприяє
організації вивчення громадянами,  особливо неповнолітніми, Правил
дорожнього руху ( 1094-93-п );
    29) погоджує  проекти  конструкцій  транспортних   засобів   у
частині  дотримання  вимог  щодо  забезпечення  безпеки дорожнього
руху,  бере  участь  у  випробуванні  і  прийманні  зразків  нових
конструкцій цих транспортних засобів;
    30) веде в установленому  порядку  облік  і  провадить  аналіз
дорожньо-транспортних пригод, порушень законодавства, в тому числі
правил,  нормативів,  стандартів  з  питань  забезпечення  безпеки
дорожнього  руху  і  вжитих  до порушників заходів,  а також облік
водіїв транспортних засобів,  зареєстрованих у  Державтоінспекції,
впроваджує  державну  автоматизовану інформаційно-пошукову систему
"Дорожній  рух",  веде  у   межах   своїх   повноважень   державну
статистику;
    31) визначає основні вимоги щодо  організації,  регулювання  і
керування дорожнім рухом;
    32) аналізує умови та стан дорожнього руху,  виявляє  та  веде
облік   аварійно-небезпечних   ділянок   доріг   і  вулиць,  місць
концентрації дорожньо-транспортних  пригод,  розробляє  пропозиції
щодо   вдосконалення   організації  дорожнього  руху,  вносить  їх
відповідним   підприємствам,   установам   та   організаціям   для
впровадження, контролює їх виконання;
    33) погоджує  подані  в   установленому   порядку   пропозиції
стосовно  обладнання  засобами  організації  дорожнього руху місць
виконання дорожніх робіт,  проекти та схеми організації дорожнього
руху,  встановлення будь-яких світлових сигналів, дорожніх знаків,
нанесення лінії  дорожньої  розмітки,  розміщення  огороджувальних
пристроїв,  зелених  насаджень  та  зовнішнього  освітлення доріг,
облаштування,  реконструкції,  ремонту та  ліквідації  залізничних
переїздів,  розміщення в смугах відведення автомобільних доріг або
червоних  ліній  міських  вулиць  і  доріг  кіосків,  павільйонів,
рекламоносіїв,  пересувних  торгівельних  пунктів  і інших споруд,
маршрути  руху  пасажирського  транспорту,  розміщення  посадочних
майданчиків, зупинок таксі та інших транспортних засобів, маршрути
організованого руху громадян і місця їх збору,  порядок проведення
спортивних та інших масових заходів, які можуть створити перешкоди
дорожньому руху;
    34) видає  в установленому порядку дозволи на рух транспортних
засобів з надгабаритними,  великоваговими,  небезпечними вантажами
та  в  колоні,  параметри  і  перелік  яких  встановлені Правилами
дорожнього руху,  державними стандартами,  угодами про міждержавні
перевезення   небезпечних   вантажів   і   здійснює   контроль  за
дотриманням при цьому відповідними посадовими і службовими особами
та  громадянами  норм,  правил  та стандартів забезпечення безпеки
дорожнього руху;
    35) разом з власником дороги,  вулиці чи залізничного переїзду
встановлює  місце  переїзду   автомобільних   доріг,   вулиць   та
залізничних переїздів транспортними засобами на гусеничному ходу;
    36) відповідно до законодавства проводить дізнання за  фактами
дорожньо-транспортних пригод та скоєння інших злочинів;
    37) веде автоматизований  облік,  накопичення,  оброблення  та
використання даних про транспортні засоби, що підлягають державній
реєстрації органами Державтоінспекції,  в тому  числі  відповідних
даних  про  митне  оформлення та нотаріальне посвідчення угод щодо
них,   інформації   правоохоронних   органів    про    перебування
транспортних засобів у розшуку,  під арештом тощо,  а також даних,
що надходять до органів МВС в рамках міжнародного  співробітництва
у сфері боротьби із злочинністю;
    38) здійснює в установленому порядку на автомобільних  дорогах
у  місцях  розташування контрольних пунктів перевірку транспортних
засобів та їх власників з метою припинення переміщення викраденого
транспорту за межі України;
    39) разом   з   відповідними   службами    Міноборони,    МНС,
Національної гвардії, дорожніх, комунальних, транспортних та інших
підприємств,  установ та організацій здійснює  невідкладні  заходи
щодо  організації  дорожнього  руху  на  вулицях  і дорогах у разі
виникнення  стихійного  лиха,  аварій  та  катастроф,   оголошення
окремих  місцевостей  зонами  надзвичайної  екологічної  ситуації,
інших надзвичайних подій, а також для евакуації громадян, техніки,
підприємств, установ та організацій;
    40) контролює  внесення   обов'язкових   платежів   власниками
транспортних засобів;
    41) бере участь у розгляді клопотань та  підготовці  висновків
про   помилування   засуджених  за  фактами  дорожньо-транспортних
пригод;
    42) розглядає   заяви,  скарги  та  пропозиції  громадян  щодо
забезпечення безпеки дорожнього руху,  вживає заходів для усунення
причин, які їх викликають;
    43) при здійснені реєстрації транспортних засобів  веде  облік
підприємств,  що реалізують ці засоби або номерні агрегати до них,
видає  в   установленому   порядку   зазначеним   організаціям   і
громадянам-підприємцям  ліцензії  на право їх реалізації,  а також
бланки довідок-рахунків;
    44) погоджує   подані   пропозиції   стосовно  закріплення  за
конкретними ділянками  автомобільних  доріг,  вулиць,  залізничних
переїздів лікувальних закладів,  що можуть здійснювати цілодобовий
прийом, обстеження і лікування потерпілих.
    45) контролює   укомплектування   патрульних   автомобілів   і
приміщень стаціонарних постів медичним майном і медикаментами  для
надання     першої    медичної   допомоги   потерпілим   внаслідок
дорожньо-транспортних пригод.

     5. Підрозділи  Державтоінспекції  мають  права,   передбачені
Законами  України  "Про міліцію" (  565-12  ),  "Про дорожній рух"
( 3353-12 ), "Про  оперативно-розшукову  діяльність" ( 2135-12  ),
іншими нормативними актами,  що регулюють їх діяльність.  Зокрема,
працівники   Державтоінспекції   під   час   виконання   службових
обов'язків мають право:
     1) перевіряти     виконання     власниками     (володільцями)
транспортних засобів вимог законодавства,  в  тому  числі  правил,
норм та стандартів, що стосуються забезпечення безпеки  дорожнього
руху і охорони довкілля,  а також вимагати і  отримувати  від  них
безплатно   необхідні   відомості   та  документацію;  здійснювати
контроль транспортних засобів  Міноборони,  Національної  гвардії,
Держкомкордону,   СБУ,  внутрішніх  військ  МВС,  інших  утворених
відповідно  до  законів  військових  формувань  тільки  в  частині
дотримання водіями Правил дорожнього руху (1094-93-п);
     2) давати  посадовим  і  службовим   особам   та   громадянам
обов'язкові  для виконання приписи про усунення порушень законодав
ства,  в тому числі правил, норм та стандартів, що стосуються забе
зпечення  безпеки  дорожнього  руху,  а  у  разі невиконання таких
приписів - притягувати винних осіб до передбаченої  законодавством
відповідальності;
     3) вживати відповідно до законодавства необхідних заходів для
розшуку злочинців та викрадених транспортних засобів,  провадження
дізнання,   розслідування   кримінальних    справ    за    фактами
дорожньо-транспортних  пригод та інших злочинів,  провадити підроз
ділами дорожньої міліції оперативно-розшукову діяльність,  а також
криміналістичні  дослідження;  у  військових частинах і з'єднаннях
Збройних Сил,  підрозділах Служби безпеки та Національної гвардії,
інших   утворених  відповідно  до  законів  військових  формувань,
провадити    дізнання     тільки     за     фактами     конкретних
дорожньо-транспортних пригод та пов'язаних з ними злочинів;
     4) обмежувати,  забороняти  та  вносити  оперативні  зміни  в
організацію  руху на окремих ділянках автомобільних доріг і вулиць
у  випадках  затримання  злочинців,  проведення  в   установленому
порядку  масових  та  протокольних  заходів  або у разі виникнення
загрози  безпеці  дорожнього  руху,  під  час   стихійного   лиха,
оголошення  окремих  місцевостей  зонами  надзвичайної екологічної
ситуації,  аварій, катастроф, інших надзвичайних подій, а також на
залізничних переїздах,  що не відповідають правилам їх утримання у
безпечному для дорожнього  руху  стані;  забороняти  чи  припиняти
ремонтно-будівельні  та  інші  роботи  на  автомобільних  дорогах,
вулицях,  залізничних  переїздах,  що  проводяться  з   порушенням
правил, норм та стандартів забезпечення безпеки дорожнього руху, у
невідкладних випадках самостійно  огороджувати  зазначені  ділянки
технічними   засобами  регулювання  дорожнього  руху  з  наступним
відшкодуванням цих витрат виконавцями робіт;
    5) зупиняти  транспортні засоби у разі порушення вимог правил,
норм та стандартів забезпечення безпеки дорожнього  руху,  наявних
ознак,  що  свідчать  про їх технічну несправність або забруднення
довкілля,  а  також  у  разі  наявності  даних  про  те,  що  вони
використовуються з протиправною метою, оглядати транспортні засоби
і перевіряти у водіїв документи на право користування і  керування
ними,  дорожні(маршрутні)  листи  та  відповідність  вантажів,  що
перевозяться,  товарно-транспортним та іншим документам,  а  також
перевіряти    їх   наявність   у   базах   даних   автоматизованих
інформаційно-пошукових систем  Державтоінспекції,  у  передбачених
законодавством випадках затримувати ці документи та вантажі;
     6) забороняти подальший рух  та  відстороняти  від  керування
транспортними  засобами водіїв у випадках,  передбачених Правилами
дорожнього руху та іншими актами законодавства;
     7) проводити  в  установленому  законодавством  порядку огляд
осіб,  які підозрюються у вчиненні адміністративного порушення або
злочину   для   визначення  наявності  в  їх  організмі  алкоголю,
наркотичних  засобів,  психотропних  чи  токсичних   речовин   або
направляти чи доставляти зазначених осіб до медичних установ, якщо
результат огляду  необхідний  для  підтвердження  чи  спростування
факту правопорушення або об'єктивного розгляду;
     8) застосовувати до правопорушників заходи фізичного  впливу,
спеціальні  засоби  і  зброю у випадках і в порядку,  передбачених
законодавством;
     9) здійснювати   в   установленому   законодавством   порядку
адміністративне затримання і особистий огляд громадян, які вчинили
адміністративне  правопорушення,  огляд  їх  речей,  транспортного
засобу і вантажу;
    10) використовувати   в   установленому   порядку   спеціальні
технічні і транспортні засоби для виявлення  і  фіксації  порушень
правил  дорожнього руху,  обстеження водіїв,  нагляду за технічним
станом  транспортних  засобів,  автомобільних  доріг,  вулиць   та
залізничних переїздів, примусової зупинки транспортних засобів, їх
транспортування на спеціальні майданчики у  випадках  порушень  во
діями правил зупинки і стоянки, дешифрування показань тахографів;
    11) здійснювати  в   установленому   порядку   фотографування,
звукозапис,   кіно-  та  відеозйомку  для  виявлення  та  фіксації
протиправних діянь;
    12) використовувати засоби масової інформації для доведення до
громадськості оперативних  повідомлень  про  зміни  в  організації
дорожнього руху, факти злочинів на транспорті, розшук злочинців та
стан аварійності тощо;
    13) здійснювати  контроль  за  технічним  станом  транспортних
засобів,  додержанням нормативів  вмісту  забруднюючих  речовин  у
відпрацьованих  газах  та  шкідливого  впливу  фізичних  факторів,
встановлених для відповідного типу  автомобільного  транспорту  та
сільськогосподарської техніки;
    14) у  випадках,  передбачених   законодавством,   затримувати
транспортні  засоби  і  доставляти  їх на спеціальні майданчики чи
стоянки для тимчасового зберігання;
    15) використовувати   в   установленому   порядку  транспортні
засоби,  за винятком спеціальних і оперативних,  дипломатичних, та
інших представництв іноземних держав, міжнародних організацій, для
виконання   непередбачених   невідкладних   службових   обов'язків
пов'язаних із затриманням правопорушників,  та для транспортування
пошкоджених транспортних засобів,  а  також  для  відправлення  до
найближчого  лікувального  закладу  осіб,  які потребують негайної
медичної допомоги;
    16) забороняти експлуатацію пасажирського транспорту,  а також
перевезення надгабаритних, великовагових та небезпечних вантажів у
разі  невиконання водіями,  посадовими і службовими особами правил
норм,  стандартів забезпечення безпеки дорожнього руху,  притягати
винних  у  цьому  до  відповідальності згідно із законодавством та
стягувати з них установлені суми зборів;
    17) у    передбачених   законодавством   випадках   забороняти
експлуатацію транспортних засобів із вилученням номерних знаків;
    18) не допускати до експлуатації транспортні засоби і пристрої
до  них,  виготовлені  або  переобладнані   з   порушенням   вимог
нормативів,  без  проектної  документації  (у  випадках  коли така
документація передбачена відповідними нормативними актами) або  за
документацією, не погодженою у відповідному порядку;
    19) вимагати  від  посадових  і  службових  осіб  підприємств,
установ   і   організацій   незалежно   від   форм   власності   і
господарювання,  а також від громадян документи,  що підтверджують
право власності на транспортні засоби та номерні агрегати до них;
    20) викликати  до  Державтоінспекції  громадян,  посадових   і
службових  осіб  у  справах  і  за матеріалами,  які перебувають у
провадженні, для дачі письмових чи усних пояснень;
    21) відповідно   до   законодавства  складати  адміністративні
протоколи,     накладати     адміністративні     стягнення      на
громадян,посадових і службових осіб ,  які вчинили адміністративне
правопорушення;
    22) перевіряти  в  передбачених законодавством випадках знання
водіями транспортних засобів  Правил  дорожнього  руху  і  навичок
керування ними та направляти водіїв на медичний огляд;
    23) видавати    підприємствам    (об'єднанням),     установам,
організаціям  незалежно від форм власності і господарювання дозвіл
на  право  проведення  технічних  оглядів   транспортних   засобів
спеціально уповноваженими комісіями;
    24) перевіряти на відповідність встановленим правилам, нормам,
та стандартам з безпеки дорожнього руху проекти детальної забудови
окремих територій  населених  пунктів,  генеральні  плани  окремих
забудов в населених пунктах,  комплексні транспортні схеми міст та
автоматизовані системи,  дислокацію технічних засобів  регулювання
дорожнього  руху;
    25) подавати   пропозиції   відповідним    органам    місцевої
виконавчої  влади  щодо фінансування проектних і будівельних робіт
для поліпшення стану вуличної  мережі  та  організації  дорожнього
руху в населених пунктах;
    26) виступати замовником розроблення і виготовлення  технічних
засобів керування дорожнім рухом,  номерних знаків,  реєстраційних
документів і посвідчень  водія,  аварійно-рятівного  устаткування,
яке  використовується  на  місцях  дорожньо-транспортних  пригод з
метою зменшення тяжкості їх наслідків,  а  також  інших  технічних
засобів  і  приладів,  що  сприяють  підвищенню безпеки дорожнього
руху,  розшуку  викрадених   транспортних   засобів;
    27) забороняти встановлення та експлуатацію технічних  засобів
регулювання  дорожнього  руху,  кіосків,   панно,   рекламоносіїв,
плакатів,  транспарантів , що не відповідають вимогам правил, норм
та стандартів з безпеки дорожнього руху;
    28)  визначати  потребу в підготовці спеціалістів для служб і
підрозділів  Державтоінспекції,  а також у навчальних закладах для
цієї  мети,  укладати з ними відповідні угоди щодо забезпечення їх
сучасними  технічними  засобами організації і контролю за дорожнім
рухом;
    29) брати участь у роботі:
      технічних і науково-технічних рад,архітектурно-планувальних,
проектних   і   господарських   організацій,   якими розглядаються
конструкції   транспортних   засобів,   плани   і проекти розвитку
автомобілебудування   та   забудови   міст   і  населених пунктів,
комплексні   транспортні   схеми   міст,   маршрути  пасажирського
транспорту    загального    користування,    комплексні   схеми та
автоматизовані  системи  регулювання дорожнього руху, будівництва,
реконструкції  і  ремонту автомобільних доріг, вулиць, залізничних
переїздів,     автозаправних     станцій,     станцій   технічного
обслуговування автомобілів, комплексів дорожнього сервісу та інших
дорожніх споруд;
     комісій, які приймають в експлуатацію закінчені будівництвом,
реконструкцією та ремонтом автомобільні дороги, вулиці, залізничні
переїзди та інші  дорожні  споруди,  лінії  міського  електричного
транспорту,  автоматизовані  системи керування та комплексні схеми
розвитку дорожнього руху;
     комісій  з  питань  випробування  та приймання до виробництва
транспортних  засобів,  обстеження  маршрутів  руху  пасажирського
транспорту  загального  користування, ділянок автомобільних доріг,
вулиць,  дорожніх  споруд  та залізничних переїздів для визначення
експлуатаційного  стану  і  умов  дорожнього  руху та необхідності
виконання робіт з їх реконструкції чи ремонту;
     з  формування  навчальних  планів підготовки спеціалістів для
служб  і підрозділів Державтоінспекції, організації і фінансування
видання  підручників,  навчальних  посібників та іншої літератури,
необхідної для підготовки зазначених спеціалістів;
     з      визначення      тематики      науково-дослідних     та
проектно-конструкторських  робіт  з  питань  забезпечення  безпеки
дорожнього  руху,  разом  з  Науково-дослідним  центром  з безпеки
дорожнього  руху  МВС   здійснювати  координацію  цих досліджень і
розробок    та    забезпечувати    разом    із    заінтересованими
міністерствами,  відомствами, об'єднаннями та науковими установами
впровадження їх у практику;
     міжнародних організацій з питань безпеки дорожнього руху;
    30) передавати в установленому порядку матеріали на осіб,  які
порушили вимоги законодавства щодо забезпечення безпеки дорожнього
руху,   на   розгляд  інших  державних  органів,  адміністративних
комісій, трудових колективів або громадських організацій;
    31) у випадках, передбачених законодавством, позбавляти водіїв
права   на   керування   транспортними   засобами    та   вилучати
посвідчення;
    32) отримувати від органів юстиції,  митних та  правоохоронних
органів  необхідну  інформацію про митне проходження та оформлення
транспортних  засобів,  нотаріальне  посвідчення  угод  щодо  них,
перебування  транспортних засобів у розшуку,  під арештом тощо,  в
тому числі інформацію,  що  надходить  до  органів  МВС  у  рамках
міжнародного співробітництва у сфері боротьби із злочинністю;
    33) здійснювати супроводження відповідних транспортних засобів
патрульним     транспортом    Державтоінспекції,    погодження   в
установленому порядку питань забезпечення безпеки дорожнього руху,
реалізацію   спеціальної  продукції  Державтоінспекції,  доставку,
буксирування,  збереження і охорону транспортних  засобів,  видачу
технічних  умов  на  проектування тощо. У разі якщо законодавством
передбачено надання зазначених послуг  за  плату,  отримані  кошти
спрямовуються     на    зміцнення    матеріально-технічної    бази
Державтоінспекції та фінансування соціальних програм.

     6.   Управління   Державтоінспекції   МВС   підпорядковується
Міністерству  внутрішніх  справ,  а  її  територіальні  структурні
підрозділи - безпосередньо відповідним органам внутрішніх справ.
     Начальник   Управління   Державтоінспекції  МВС призначається
Міністром внутрішніх справ.
     Начальники управлінь  (відділів) Державтоінспекції,  головних
управлінь МВС у Автономній Республіці Крим,  м.Києві та  Київській
області,  управлінь  МВС  в областях і м.Севастополі призначаються
першим  заступником  Міністра   внутрішніх   справ   за   поданням
начальників   головних  управлінь  МВС,  управлінь  МВС  регіонів,
погодженим з начальником Управління Державтоінспекції МВС .
     Начальники відділів   і   відділень  Державтоінспекції  міст,
районів та районів у містах  призначаються  начальниками  головних
управлінь  МВС у Автономній Республіці Крим,  м.Києві та Київській
області,  управлінь МВС в областях  і  м.Севастополі  за  поданням
начальників   управлінь,  відділів  Державтоінспекції  відповідних
головних управлінь  МВС,  управлінь  МВС  регіонів,  погодженим  з
начальниками  відповідних  міських,  районних  органів  внутрішніх
справ.
     7. Державтоінспекція  провадить свою діяльність у взаємодії з
іншими  службами  і   підрозділами   органів   внутрішніх   справ,
державними   органами   та  органами  місцевого  самоврядування  і
об'єднаннями громадян,  в тому числі інших держав, підприємствами,
установами,   організаціями   незалежно   від  форм  власності  та
господарювання,  військовою  автомобільною  інспекцією  та  іншими
підрозділами  Міноборони,  Служби  безпеки,  Національної гвардії,
Держкомкордону,  Державної митної служби,  посадовими і службовими
особами  та  громадянами  з питань забезпечення безпеки дорожнього
руху та його учасників, охорони громадського порядку, профілактики
та   розкриття   злочинів   і  зменшення  забруднення  транспортом
навколишнього середовища,  а також надає їм необхідну  допомогу  у
розв`язанні   цих   проблем.  Працівники   Державтоінспекції    не
залучаються  до  виконання  завдань,  що   не   належать   до   її
компетенції.
     8. Фінансування    та    матеріально-технічне    забезпечення
Державтоінспекції  здійснюється  відповідно  до  законодавства  за
рахунок коштів державного і місцевих бюджетів,  а також  інших  не
заборонених законодавством джерел фінансування.
     Чисельність  працівників  підрозділів  Державтоінспекції,  що
утримуються на кошти державного бюджету, і витрати на їх утримання
затверджуються Кабінетом Міністрів України.
     Чисельність працівників Державтоінспекції,  що утримуються на
кошти місцевих бюджетів,  і витрати на їх  утримання  визначаються
Радою міністрів Автономної Республіки Крим,  обласними,  Київською
та Севастопольською міськими радами за поданням головних управлінь
МВС, управлінь МВС регіонів, погодженим з Міністерством внутрішніх
справ.

     9. Управління Державтоінспекції МВС, її структурні підрозділи
в  головних управліннях МВС у Автономній Республіці Крим,  м.Києві
та Київській області, управліннях МВС в областях та м.Севастополі,
міських  і  районних  управліннях  (відділах)  внутрішніх  справ є
юридичними особами,  мають рахунки в установах банків,  печатки із
зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.