ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ
                     У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ

                             Л И С Т

                   03.02.2003  N 1220/10/31-034


                 Податок з матеріальної допомоги


     Законодавчим актом,  що регулює порядок оподаткування доходів
громадян,  є Декрет  Кабінету  Міністрів України від 26.12.1992 р.
N 13-92 ( 13-92 ) "Про прибутковий податок з громадян" зі  змінами
й  доповненнями  (далі  -  Декрет),   яким   визначено   платників
прибуткового  податку,  ставки,  об'єкти  оподаткування та порядок
проведення річних перерахунків.

     Механізм застосування  Декрету  (  13-92  )   регламентується
Інструкцією   "Про   прибутковий   податок  з  громадян"  (далі  -
Інструкція),  затвердженою наказом Головної  державної  податкової
інспекції України  N  12  (  z0064-93  )  від 21 квітня 1993 року,
зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 9 червня  1993  року
за N 64.

     Законом України  від  07.12.2000  року N 2136-III ( 2136-14 )
були внесені зміни до пункту "і" статті 5 Декрету ( 13-92  )  щодо
оподаткування благодійної допомоги.  Цими змінами встановлено,  що
до  сукупного  оподаткованого  доходу,  отриманого  громадянами  в
період,  за  який здійснюється оподаткування,  не включаються суми
матеріальної допомоги (як у грошовій,  так і в  натуральній  формі
незалежно  від  її  розміру),  яка  надходить у вигляді коштів або
майна на  користь  осіб,  що  постраждали  внаслідок  екологічних,
техногенних   та   інших   катастроф   у  місцевостях,  оголошених
Президентом  України  зонами  надзвичайної  екологічної  ситуації,
надається  місцевими    органами  виконавчої влади,  профспілками,
фондом    соціального   страхування,   благодійними   фондами   та
іноземними державами.

     На момент прийняття рішення Закарпатської обласної  ради  від
30.03.2000  р.  N  223 "Про впорядкування умов кредитування нового
будівництва та відновлення житла для населення області"  ця  норма
Декрету  ще  не  діяла,  тому  з матеріальної допомоги утримувався
прибутковий   податок.   Правової   підставою    для    повернення
прибуткового податку є п.  6 ст.  6 Декрету  (  13-92  ),  в  якій
встановлено,  що  органи  місцевого самоврядування базового рівня,
враховуючи матеріальний стан,  мають  право  додатково  зменшувати
сукупний оподаткований доход окремих громадян або звільнити їх від
сплати  податку  в  календарному  році.  Отже,   замовнику   варто
звернутися  до  Мукачівської міської ради із заявою про повернення
прибуткового податку,  на основі рішення  якої  Мукачівською  ОДПІ
буде  зроблено  перерахунок  прибуткового податку,  а висновок про
повернення надлишку утриманих сум  буде  направлено  у  фінансовий
відділ та відділ державного казначейства.

 В.о. голови ДПА
 у Закарпатській області                                  І.Деркач

 "Урядовий кур'єр",
 N 50, 18.03.2003 р.