ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ Л И С Т 25.10.2002 N 949/3/20-2211 (Витяг) Із набранням чинності Законом України від 21.12.2000 р. N 2181-III ( 2181-14 ) "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платники податків стали більш широко використовувати норми цього Закону для відстрочення сплати донарахованих за результатами перевірок сум шляхом їх адміноскарження. Згідно з Законом ( 2181-14 ) протягом строку оскарження податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, податкові зобов'язання вважаються неузгодженими, пеня за несплату донарахованих сум не стягується. Таким чином, платник податку, подаючи поетапно скарги до податкових органів різних рівнів, фактично отримуй безвідсотковий бюджетний кредит на суму нарахованого за результатами перевірки податкового зобов'язання. Змінити ситуацію на краще може прийняття змін до Закону N 2181-III ( 2181-14 ), а саме пп.5.2.4 доповнити абзацом такого змісту: "У випадку якщо остаточне рішення за результатами адміністративного оскарження буде прийнято на користь податкового органу, нарахування пені і штрафів починати з першого робочого дня, що настає за останнім днем граничного терміну сплати". Прошу доручити МФУ, ДПАУ, Мін'юсту підготувати пропозиції про внесення змін до пп.5.2.4 Закону N 2181-III ( 2181-14 ) стосовно порядку нарахування пені і штрафів у разі визнання правомірним рішення контролюючого (податкового) органу за результатами адміноскарження. Голова М.Азаров "Бізнес - Бухгалтерія: Право. Податки. Консультації", N 13, 31 березня 2003 р.