Як може    бути    підтверджено   документально   перебування
працівника на робочому  місці  в  нетверезому  стані?  Чи  вважати
порушенням  трудового  законодавства,  якщо працівник перебував на
робочому місці в нетверезому стані після закінчення робочого часу?
Як бути,   якщо   правопорушник   не   з'являється   на  засідання
адмінкомісії  при  виконкомі  селищної  ради,  а  термін  розгляду
адмінсправи закінчується?
                      В.Лисяк, смт Нова Прага Кіровоградської обл.

     Частиною першою ст.179 Кодексу  України  про  адміністративні
правопорушення (   80731-10    )    встановлено    адміністративну
відповідальність за вчинення таких дій:
     - розпивання  спиртних  напоїв  на  виробництві  (на  робочих
місцях,   у  приміщеннях  і  на  території  підприємств,  установ,
організацій);
     - перебування на роботі в нетверезому стані.

     Ознаками об'єктивної сторони правопорушень є місце  вчинення:
робоче   місце,   приміщення,   територія  підприємства,  установи
(організації),  де особа розпиває спиртні напої  або  перебуває  в
нетверезому  стані.  Час  вчинення правопорушення значення не має.
Статтею 251  цього Кодексу ( 80731-10 ) визначено,  що доказами по
справі можуть бути:  протокол про адміністративне  правопорушення,
пояснення    особи,    яка    притягається   до   адміністративної
відповідальності,  потерпілих,  свідків, висновок експерта, речові
докази,  протокол  про вилучення речей і документів,  а також інші
документи.

     Оцінює докази відповідний орган,  котрий розглядає справи про
адміністративні  правопорушення  за своїм внутрішнім переконанням,
що грунтується на всебічному,  повному і об'єктивному  дослідженні
всіх обставин   справи   в  їх  сукупності,  керуючись  законом  і
правосвідомістю (ст.251 Кодексу ( 80731-10 ).  Ним не  встановлено
жодних  переваг  одних  доказів  над іншими,  тому об'єктивність і
переконливість певних доказів оцінює орган  (посадова  особа),  що
розглядає справу про адміністративне правопорушення.

     Відповідно до  частини  2  ст.256 цього Кодексу (  80731-10 )
протокол підписується особою, яка його склала, особою, яка вчинила
адміністративне правопорушення.  За наявності свідків і потерпілих
може бути підписано  також  цими  особами.  В  наведеному  випадку
йдеться  лише  про  можливість,  а  не  обов'язковість  підписання
протоколу свідками або потерпілими.  Для  визначення  правильності
складання  протоколу слід керуватись частиною 1 цієї статті,  якою
визначено,  що має бути зазначено в протоколі про  адміністративне
правопорушення.

     Згідно зі   ст.268   Кодексу   (   80731-10   )   справа  про
адміністративне правопорушення розглядається в присутності  особи,
яка   притягається   до   кримінальної  відповідальності.  В  разі
відсутності цієї особи справу може бути розглянуто  лише  в  разі,
коли  є  достатні дані про своєчасне її сповіщення про місце і час
розгляду  справи  і  якщо  від  неї  не  надійшло  клопотання  про
відкладення справи.  Випадки обов'язкової присутності особи, котра
притягається до  відповідальності  під  час  розгляду  справи  про
адміністративне  правопорушення,  названо в частині 2 цієї статті.
Обов'язкової    присутності    особи,    яка    притягається    до
адміністративної   відповідальності  за  вчинення  правопорушення,
передбаченого ст.179,  згідно з частиною 2 ст.268 не  вимагається.
Якщо   є   достатні  дані  про  своєчасне  сповіщення  особи,  яка
притягається до відповідальності,  місце та час розгляду справи, і
нез'явлення  її  на  засідання,  справу може бути розглянуто за її
відсутності.

     Під час  розгляду  справи  про адміністративне правопорушення
з'ясовуються  такі  обставини:  чи  було  вчинено  адміністративне
правопорушення,  чи винна особа в його вчиненні,  чи підлягає вона
адміністративній відповідальності,  чи є обставини, що пом'якшують
або обтяжують відповідальність,  чи заподіяно майнову шкоду,  чи є
підстави   для   передавання   матеріалів   про    адміністративне
правопорушення   на  розгляд  громадської  організації,  трудового
колективу,  а  також  інші  обставини,  що  мають   значення   для
правильного вирішення справи.

     Невизнання особою,  котра  притягається  до  адміністративної
відповідальності,  своєї вини чи факту правопорушення не позбавляє
орган,  що  розглядає  справу  про адміністративне правопорушення,
права ухвалити відповідне рішення про накладення адміністративного
стягнення, якщо є для цього достатні підстави (названі вище).

     Кіровоградська обласна державна адміністрація.