Імпортер підакцизної продукції, що підлягає маркуванню акцизними марками, не ввозить готову продукцію у повному обсязі та повертає відповідну частину акцизних марок, пошкоджених у процесі виробництва іноземним підприємством-виробником. Як здійснюється подальший продаж акцизних марок такому імпортеру? Т.Ратушний, м. Київ Пунктом 23 Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.96 р. N 1284 ( 1284-96-п ) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.98 р. N 1956 ( 1959-98-п ), далі - Положення, затверджене постановою N 1284), передбачено, що на оригіналі зовнішньоекономічного договору ДПА України робиться відмітка про кількість виданих марок. У разі ввезення алкогольних напоїв і тютюнових виробів на територію України у контракті (договорі) робиться відмітка про кількість ввезених маркованих товарів, а якщо товар ввозиться кількома партіями, відмітка робиться про кожну партію. Продаж марок акцизного збору для ввезення наступної партії виробів здійснюється після подання продавцю марок копії ввізної вантажної митної декларації про ввезення попередньої партії товарів і копії платіжних документів про сплату акцизного збору в повному обсязі, а під кожний наступний контракт - після подання продавцю марок копії ввізної вантажної митної декларації про ввезення продукції за попереднім контрактом. Отже, у разі ввезення імпортером партії готової продукції та невикористаних акцизних марок продавець марок акцизного збору здійснює подальший продаж акцизних марок з урахуванням кількості невикористаних під час виробництва марок акцизного збору, яка повинна визначатися за даними вантажної митної декларації, тобто як різниця між кількістю продукції, яку необхідно ввозити за наступною партією (контрактом), та кількістю марок, які фактично не були використані при виробництві попередньої партії товару. При визначенні кількості акцизних марок також необхідно враховувати сплачені суми акцизного збору під час їх попереднього придбання, обчислені при фактичному ввезенні готової продукції та при наданні імпортером розрахунку потреби в марках для ввезення наступної партії товару. У разі пошкодження (зіпсування) частини акцизних марок під час їх наклеювання підприємством-нерезидентом імпортер має подати документ, який підтверджує факт такого пошкодження. Зазначений документ має бути нотаріально засвідчений за місцем видачі, легалізований належним чином у консульських установах, які представляють інтереси України, якщо міжнародними договорами України не передбачено інше, і супроводжуватися перекладом на українську мову, який засвідчується печаткою офіційного перекладача. Легалізація документів іноземних виробників (представників) здійснюється відповідно до Віденської конвенції 1963 р. "Про консульські зносини" ( 995_047 ) та Указу Президента України від 02.04.94 р. N 127/94 ( 127/94 ) "Про консульський статут України". Порядок легалізації передбачено Інструкцією про порядок консульської легалізації офіційних документів в Україні і за кордоном, затвердженою наказом Міністерства закордонних справ України від 04.06.2002 р. N 113 ( z0535-02 ), зареєстрованим у Мін'юсті України 26.06.2002 р. за N 535/6823. При цьому відповідно до п. 37 Положення, затвердженого постановою N 1284 ( 1284-96-п ), сума акцизного збору не відшкодовується та не враховується при наступному придбанні акцизних марок. Григорій СИНИЦЯ, заступник начальника ДААК. Ольга ІЛЮШКО, начальник управління контролю за сплатою акцизного збору.