Які дії підприємства у разі пропажі або знищення первинних документів, регістрів? Згідно із Законом України від 16.07.99 р. N 996-XIV ( 996-14 ) "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом установленого терміну (не менше трьох років) несе власник або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів. Терміни зберігання документів встановлено Переліком типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств із зазначенням термінів зберігання документів ( v0011353-97 ), затвердженим наказом Головного архівного управління. Відповідно до п. 6.10 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого за погодженням з МВС України наказом Мінфіну України від 24.05.95 р. N 88 ( z0168-95 ), керівник підприємства повинен письмово повідомити правоохоронні органи про пропажу або знищення первинних документів, облікових регістрів, призначити комісію із запрошенням фахівців для участі в її роботі для встановлення переліку відсутніх документів і розслідування причин їх пропажі або знищення, забезпечити складання комісією акта, копія якого у 10-денний термін надсилається до вищестоящого органу та органу державної податкової служби. Відповідь підготовлено за сприяння начальника Управління методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України, заслуженого економіста України, канд. екон. наук, доцента Валерія ПАРХОМЕНКА