• Визначення строків для прийняття
і надсилання рішення за розглядом скарги
(заяви) платника податків


 
 


В абзаці десятому п. 3 Положення № 93 (зі змінами, внесеними наказом № 260) визначено термін «дата подання скарги (заяви)», у тому числі у разі надсилання скарги (заяви) поштою. Від якої дати необхідно рахувати двадцять календарних днів для прийняття та надсилання платнику податків вмотивованого рішення за розглядом скарги (заяви) або надсилання рішення про продовження строків розгляду скарги (заяви)?

Абзацом першим пп. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181-III та п. 8 Положення № 93 передбачено, що орган державної податкової служби зобов’язаний прийняти вмотивоване рішення за розглядом скарги (заяви) та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги (заяви) платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або вручити йому рішення під розписку.
З урахуванням положень п. 16.2 ст. 16 Закону № 2181-III керівник органу державної податкової служби (або його заступник) може прийняти рішення про продовження строків розгляду скарги (заяви) платника податків (строк розгляду скарги (заяви) з урахуванням продовження не повинен перевищувати шістдесяти календарних днів) та письмово повідомити про це платника податків (надіслати рішення на його адресу поштою з повідомленням про вручення або вручити йому рішення під розписку) до закінчення двадцятиденного строку з дати отримання органом державної податкової служби скарги (заяви) платника податків.
Враховуючи норми Закону № 2181-III та Положення № 93 вищезазначені строки для прийняття i надсилання рішення за розглядом скарги (заяви) платника податків або рішення про продовження строків розгляду скарги (заяви) необхідно рахувати від дня отримання органом державної податкової служби скарги (заяви) від платника податків, а не від дати надіслання платником податків скарги (заяви) поштою з повідомленням про вручення.
Слід зазначити, що згідно з абзацами третіми п. 3 та п. 10 Положення № 93 реєстрація скарги (заяви) платника податків повинна відбуватися в день її подання або надходження до органу державної податкової служби (у разі надсилання поштою) i у вступній частині рішення за розглядом скарги (заяви) або у рішенні про продовження розгляду скарги (заяви) зазначаються дата i номер прийняття скарги (заяви) до розгляду за даними журналу реєстрації вхідної кореспонденції.
Звертаємо увагу платників податків, що починаючи з 10 липня 2003 р. повторні скарги (заяви) на податкові повідомлення-рішення або на інші рішення, передбачені у п. 2 Положення № 93 (зі змінами та доповненнями, внесеними наказом № 82 та наказом № 260), подаються безпосередньо або надсилаються поштою з повідомленням про вручення до відповідного органу державної податкової служби вищого рівня (абзац перший пп. 5.1 п. 5 Положення № 93), а також згідно з абзацом четвертим пп. 1 п. 3 Положення № 93 в обов’язковому порядку у скарзі (заяві) необхідно зазначити адресу, на яку потрібно надіслати рішення (відповідь) за скаргою (заявою).


Консультують фахівці Головного управління апеляцій ДПА України

 
ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ № 32 серпень 2003 року