• Терміни подання декларацій, нарахування штрафу
|
У разі зміни протягом року грошової оцінки
землі, з урахуванням якої сума земельного податку значно збільшується,
чи повинно підприємство подавати до відповідних органів державної
податкової служби декларацію (уточнений розрахунок) з виправленими
показниками щодо встановленої грошової оцінки? Чи повинно
підприємство в цьому разі при поданні декларації з виправленими
показниками (уточненого розрахунку), які збільшують (зменшують)
податкові зобов’язання, нараховувати i сплачувати штрафні
санкції, визначені чинним законодавством? Які терміни подання
декларації та сплати земельного податку?
(ВАТ «Плесо», м. Самбір, Львівська обл.)
|
|
Земельний податок та орендна плата за земельні ділянки сплачуються платниками
(крім громадян та виробників сільськогосподарської i рибної продукції)
за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю,
щомісяця протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним
днем звітного (податкового) місяця (ст. 55 Закону № 380-IV).
Тобто якщо базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю
є місяць, податкові декларації повинні подаватися за базовий податковий
(звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при
сплаті місячних авансових внесків), — протягом 20 календарних днів,
що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Однак виходячи з того, що щомісячне подання декларації зі сплати земельного
податку визнається недоцільним як для платників, так i для податкових
органів, то подання такого розрахунку (один раз на рік до 1 лютого поточного
року) прирівнюється до подання місячних розрахунків за наступні податкові
періоди поточного року i звільняє платника земельного податку від обов’язку
подання щомісячних розрахунків за наступні податкові періоди поточного
року, оскільки Закон № 2181-III не забороняє платнику визначати річний
розмір податкового зобов’язання i декларувати його наперед на початку
року. Такий підхід відповідає насамперед інтересам платників i задовольняє
вимоги інших положень законодавства України.
Зазначена норма підтверджується i роз’ясненням Комітету Верховної Ради
України з питань фінансів i банківської діяльності, наданим у листі
№ 06-10/187.
Юридичні особи самостійно обчислюють суму земельного податку i щороку
станом на 1 січня i до 1 лютого подають дані відповідному органу державної
податкової служби (ст. 14 Закону № 2535-ХІІ). Форму розрахунку та порядок
його подання затверджено наказом № 434. Розрахунок подається на поточний
рік (до 1 лютого) з розбивкою річної суми земельного податку рівними
частками за місяцями.
У разі зміни протягом року бази оподаткування або грошової оцінки землі
наказом № 434 передбачено, що розрахунок та/або уточнений Розрахунок
розмірів податку за землю подається юридичною особою протягом місяця
від дня виникнення такої зміни, що має бути підтверджено відповідним
органом земельних ресурсів.
У разі подання платниками земельного податку за звітний період нової
декларації з виправленими показниками до закінчення граничного терміну
подання за такий самий звітний період (тобто протягом 20 календарних
днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового)
місяця), штрафи, визначені Законом № 2181-III, не застосовуються.
Проте в разі прострочення платниками цього терміну слід керуватися вимогами
абзацу першого п. 17.2 ст. 17 Закону № 2181-III, яким, зокрема, визначено,
що платник податків, який до початку його перевірки контролюючим органом
самостійно виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових
періодів, зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок i сплатити суму
такої недоплати та штраф у розмірі п’яти відсотків від такої суми до
подання такого уточнюючого розрахунку.
|