КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ФІНАНСІВ І БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Л И С Т 01.09.2003 N 06-10/630 Державній податковій адміністрації України Пенсійному фонду України Фонду соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (Витяг) ...Зазначений Закон* ( 2181-14, 1127-15 ) підпунктами 18.3.1 і 18.3.2 пункту 18.3 остаточно врегульовує питання списання та/або розстрочення податкового боргу (включаючи пені і штрафні санкції) з платників податків, пов'язаного з виплатою заробітної плати, негрошовою формою розрахунків шляхом взаємозаліку заборгованості за позиками та/або товарним кредитом, який рахується станом на 31 грудня 2001 р. за даними податкових декларацій, актів звірянь, розрахунків та даними бухгалтерського обліку платників податків і не сплачений на день набрання чинності цим Законом. При цьому списанню підлягає виключно податковий борг, що виник у зв'язку з погашенням (виплатою) кредиторської заборгованості за заробітною платою, яка числилася за даними бухгалтерського обліку платників податків станом на 31 грудня 1999 року, шляхом взаємозаліку дебіторської заборгованості за позиками та/або товарним кредитом, згідно з бухгалтерським обліком, за працівниками платників податків. Механізм списання та/або розстрочення податкового боргу повністю коригується згідно з нормами пункту 18.1 статті 18 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" ( 2181-14 ), а строки визначення такого податкового боргу, який підлягає списанню та/або розстроченню, збігається зі строками, визначеними вищезазначеною нормою. Як випливає зі звернень, застосування означених підпунктів 18.3.1 та 18.3.2 пункту 18.3 Закону України від 11 липня 2003 року N 1127-IV ( 2181-14, 1127-15 ) стало технічно неможливим у зв'язку з відсутністю такого боргу на особових рахунках платників податків у контролюючих органах, який (податковий борг) одночасно числиться за даними бухгалтерського обліку платників податків. Це неузгодження виникло на підставі того, що контролюючі органи примусово (з 1 січня 2002 року до 26 березня 2003 року) направляли платежі, які були перераховані платниками податків на погашення поточних податкових зобов'язань, на погашення податкового боргу у порядку календарної черговості його виникнення, що призвело до того, що податковий борг за такими платниками податків на їхніх особових рахунках на дату введення Закону України в дію від 11 липня 2003 року N 1127-IV не числився, але числився за даними бухгалтерського обліку таких платників податків. Із зазначеного випливає, що контролюючі органи не дотримувалися вимог Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21 грудня 2000 року N 2181-III ( 2181-14 ) і порушували права платників податків, надані їм зазначеним Законом України, самостійно визначати черговість платежів до бюджетів та державних цільових фондів. Виходячи із викладеного, зазначаємо, що такий податковий борг, який підлягає списанню та/або розстроченню згідно з підпунктами 18.3.1 та 18.3.2 пункту 18.3 Закону України від 11 липня 2003 року N 1127-IV ( 2181-14, 1127-15 ), повинен бути відновлений контролюючими органами на особових рахунках платників податків станом на 31 грудня 2001 року на підставі даних бухгалтерського обліку платників податків, підтверджених актами перевірок контролюючих органів, що надасть усім платникам податків однакові умови для списання та/або розстрочення такого податкового боргу... Просимо контролюючі органи у своїх нормативних документах з впровадження цього Закону ( 2181-14, 1127-15 ) в дію врахувати зазначене роз'яснення та довести його до відома підпорядкованих їм органів на місцях. Голова Комітету С.Буряк _____________________ * Йдеться про Закон України від 11.07.03 N 1127-IV.