Компанiя реалiзувала товар за цiною, нижчою вiд цiни придбан-
     ня.  Який порядок нарахування ПДВ в податковому облiку -  вiд
     цiни реалiзацiї чи вiд цiни придбання?

     * * *

     Перш за все треба визначити, що  до  набуття  чинностi  Указу
Президента України вiд 22 червня  1999  р.  N 699/99  "Про  деякi
питання обкладення податком на додану вартiсть"  (опублiкований  у
газетi "Урядовий кур'єр" 26.06.99 р.  N 118),  база  оподаткування
операцiй з продажу товарiв (робiт, послуг) визначається за нормами
статтi 4 Закону України вiд 3 квiтня 1997 року  N 168/97-ВР  "Про
податок  на  додану  вартiсть"  (iз  змiнами  та  доповненнями)  i
залежить вона вiд умов продажу товарiв (робiт, послуг).
     На  жаль  в  запитi  вiдсутня  повна  iнформацiя  щодо   умов
здiйсненої операцiї з продажу товарiв.
     За загальним порядком по п.  4.1  Закону  база  оподаткування
операцiй з продажу товарiв визначається виходячи з  їх  договiрної
(контрактної) вартостi, визначеної за вiльними  або  регульованими
цiнами (тарифами) з урахуванням акцизного  збору,  ввiзного  мита,
iнших податкiв та  зборiв  (обов'язкових  платежiв),  за  винятком
податку на додану вартiсть, що включається в цiну товарiв.  Тобто,
вiд цiни реалiзацiї.
     Але у разi продажу товарiв:  а) в межах  бартерної  операцiї;
б) пов'язанiй особi; в) суб'єкту пiдприємницької дiяльностi,  який
не зареєстрований як  платник  ПДВ;  а  також  у  разi  здiйснення
операцiй: а) з безоплатної передачi товарiв (робiт,  послуг),  яка
до речi, вiдповiдно до п. 1.4 Закону, є операцiєю продажу  товару;
б) натуральних виплат у рахунок оплати працi фiзичним  особам,  що
перебувають у трудових вiдносинах з платником; в) передачi товарiв
(робiт, послуг) у межах балансу платника податку для невиробничого
використання, витрати на яке  не  вiдносяться  до  валових  витрат
виробництва (обiгу);
     база оподаткування визначається виходячи iз  фактичної  цiни,
але не може бути нижчою за звичайнi цiни* (пункт 4.2 Закону).


*  У податкових цiлях з введенням в дiю, з З0 вересня  1998  року,
   Указу Президента України вiд 23.07.98 N817/98 "Про деякi заходи
   з врегулювання пiдприємницької  дiяльностi"  звичайнi  цiни  на
   товари (роботи, послуги) установлюються на пiдставi  статистич-
   ної оцiнки рiвня цiн реалiзацiї таких товарiв  (робiт,  послуг)
   на внутрiшньому ринку України,  яка  провадиться  уповноваженим
   державним органом у визначеному ним порядку.
   Обов'язки щодо органiзацiї статистичного спостереження за дина-
   мiкою цiн i тарифiв на товари та послуги покладено на Державний
   комiтет статистики України, який перiодично публiкує статистич-
   нi данi у збiрнику "Середнi цiни та iндекси".
   При здiйсненнi операцiй, що проводяться в  межах  областi, слiд
   керуватись  статистичною  iнформацiєю  щодо  цiн  на  товари  в
   регiонах, що є у розпорядженнi обласних управлiнь статистики.
   У випадках вiдсутностi статистичних даних  про  рiвень  цiн  на
   окремi види товарiв (робiт, послуг) звичайнi цiни  можуть  бути
   встановленi вiдповiдно до Указу органами виконавчої влади.


------------------------------------------------------------------
"Налоговый, банковский, таможенный КОНСУЛЬТАНТ"
N 29/99, стр. 14
[13.07.1999]
Катерина СТЕШНИШИНА
головний державний податковий iнспектор ДПА у м. Києвi
------------------------------------------------------------------