ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                   29.10.2003  N 8973/6/15-3416

                                      Український бухгалтерський
                                      тижневик "Дебет-Кредит"


           Про рекламну інформацію на візитних картках


     Державна податкова  адміністрація України у відповідь на лист
Українського   бухгалтерського   тижневика   "Дебет-Кредит"    від
30.09.2003  р.  N  1065  щодо рекламної інформації,  зазначеної на
візитних картках працівників  фірми,  якщо  вона  містить  логотип
фірми,   реквізити   та   робочі  телефони,  у  межах  компетенції
повідомляє таке.

     Основним документом,  що  регулює  організацію  та проведення
рекламних заходів,  а також  здійснення  рекламної  діяльності,  є
Закон  України  від  03.07.96  р.  N  270/96-ВР ( 270/96-ВР ) "Про
рекламу" (із змінами та доповненнями,  у редакції  Закону  України
від 11.07.2003 р. N 1121-IV ( 1121-15 ). Цей Закон визначає засади
рекламної діяльності в Україні,  регулює відносини, що виникають у
процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.

     Згідно з цим Законом ( 270/96-ВР ),  реклама - це  інформація
про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який
спосіб  і  призначена  сформувати   або   підтримати   обізнаність
споживачів  реклами  та  їх  інтерес  щодо  таких особи чи товару.
Відповідно до цього Закону, особа - це фізична особа, у тому числі
суб'єкт підприємницької діяльності, юридична особа будь-якої форми
власності,  представництво  нерезидента  в  Україні,  а  товар   -
будь-який  предмет  господарського обігу,  в тому числі продукція,
роботи,  послуги,  цінні  папери,  об'єкти  права  інтелектуальної
власності.

     Статтею 2 зазначеного Закону ( 270/96-ВР ) визначено,  що дія
цього  Закону  не  поширюється  на  оголошення  фізичних осіб,  не
пов'язані з підприємницькою діяльністю.

     Враховуючи зазначене,    Державна   податкова   адміністрація
України вважає,  що візитні  картки  працівників  фірми,  на  яких
розміщено   логотип   фірми,   реквізити   та  робочі  телефони  є
інформацією про  особу,  що  розповсюджена  в  будь-якій  формі  і
підтримує  обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо такої
особи. Така інформація, на нашу думку, є рекламою.

     Разом з  тим,  контроль  за дотриманням законодавства України
про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень:
     спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у
сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів;
     Антимонопольний комітет    України    -    щодо    дотримання
законодавства про захист економічної конкуренції;
     Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення
- щодо телерадіоорганізацій усіх форм власності.

 Заступник голови                                          С.Лекар