УГОДА МІЖ КАБІНЕТОМ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ І УРЯДОМ ТУРКМЕНИСТАНУ ПРО СПІВРОБІТНИЦТВО І ВЗАЄМОДОПОМОГУ З ПИТАНЬ ДОДЕРЖАННЯ ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА ( Угоду затверджено Постановою КМ N 1389 ( 1389-2001-п ) від 25.10.2001 ) Кабінет Міністрів України і Уряд Туркменистану, які надалі іменуються Сторонами. виходячи з важливості міжнародного співробітництва і взаємодопомоги з питань додержання податкового законодавства і бажаючи з цією метою надавати один одному якомога більш широке сприяння, домовились про таке: Стаття 1 Визначення термінів Для цілей цієї Угоди терміни, що вживаються, означають: "податкове законодавство" - сукупність юридичних норм, що встановлюють види податків і порядок їх справляння на території даної Сторони і регулюють відносини, пов'язані з виникненням, зміною та припиненням податкових зобов'язань: "порушення податкового законодавства" - протиправна дія або бездіяльність, яка виявляється у невиконанні або неналежному виконанні платником податків зобов'язань перед бюджетом, за яку законодавством Сторони встановлена юридичну відповідальність: "компетентні податкові органи": стосовно України - Державна податкова адміністрація України: стосовно Туркменистану - Головна державна податкова служба Туркменистану: "податкова служба, що запитує" - компетентний податковий орган Сторони, який робить запит про надання допомоги з податкових питань (надалі - запит про сприяння): "податкова служба, яку запитують" - компетентний податковий орган Сторони, який одержує запит про сприяння. Стаття 2 Сфера дії Угоди Сторони через компетентні податкові органи з метою забезпечення належного виконання податкового законодавства здійснюють взаємне сприяння: у запобіганні та припиненні порушень податкового законодавства; у наданні інформації про додержання податкового законодавства юридичними та фізичними особами; у наданні інформації про національні податкові системи і поточні зміни податкового законодавства; у створенні і функціонуванні комп'ютерних систем, що забезпечують роботу податкових органів; в організації роботи з платниками податків і податковими органами, включаючи розробку методичних рекомендацій по забезпеченню контролю за додержанням податкового законодавства; у галузі навчання кадрів і обміну спеціалістами; з інших питань, які потребують спільних дій. Положення цієї Угоди не перешкоджають співробітництву компетентних податкових органів згідно з іншими угодами, укладеними між Сторонами. Стаття 3 Форма і зміст запиту про сприяння Запит про сприяння направляється у письмовому вигляді з додатком необхідних для його розгляду документів. У надзвичайній ситуації запит про сприяння може бути зроблено в усній формі з подальшим його письмовим підтвердженням у можливо короткі терміни. Запит про сприяння повинен включати: найменування податкової служби, що запитує; найменування податкової служби, яку запитують; мету і причину запиту; назву (ім'я) та адресу платника податку, стосовно якого робиться запит; стислий виклад суті запиту і пов'язаних з ним юридичних обставин із зазначенням періоду, що розглядається, і конкретних видів податків. Податкова служба, яку запитують, має право зажадати додаткову інформацію щодо отриманого запиту про сприяння. Запит на одержання інформації та відповідь на нього складаються російською мовою. Стаття 4 Порядок виконання запиту про сприяння Компетентні податкові органи надають один одному допомогу згідно з національним законодавством і в межах своєї компетенції. Податкова служба, що запитує, може бути за її проханням сповіщена про час і місце проведення дій, здійснюваних на виконання запиту про сприяння, а її представники при додатковому узгодженні можуть бути присутніми при їх проведенні. Якщо запит про сприяння не може бути виконаний податковою службою, яку запитують, вона протягом місяця від дня надходження запиту письмово повідомляє про це податкову службу, що запитує, вказавши на причини відмови у сприянні. У виконанні запиту про сприяння може бути відмовлено, якщо його виконання суперечить національному законодавству або адміністративній практиці Сторони, яку запитують. Сторона, яку запитують, несе всі витрати, пов'язані з виконанням запиту про сприяння на її території. Стаття 5 Зміст інформації, що надається Компетентні податкові органи за запитом про сприяння або власною ініціативою надають один одному інформацію стосовно: реєстрації підприємств, їх філій і представництв, включаючи відомості про їх місцезнаходження, підпорядкованість, форму власності тощо; відкриття рахунків у державних і комерційних банках юридичними і фізичними особами, а також про наявність і рух на них грошових коштів; усіх видів доходів і об'єктів оподаткування юридичних і фізичних осіб, отриманих на території держави цієї Сторони, сплачених сум податків або іншої інформації, пов'язаної з оподаткуванням, інших питань, передбачених статтею 2 цієї Угоди. Стаття 6 Надання документів та інших матеріалів Податкова служба, яку запитують, надає за запитом про сприяння нормативні акти, завірені копії документів та інші матеріали, необхідні для виконання запитів про сприяння. Оригінали документів та інших матеріалів можуть вимагатись у випадку, коли завірених копій для розслідування або проведення перевірок недостатньо. Оригінали документів та інших матеріалів, що передаються, повинні бути повернені в узгоджені терміни. Матеріали можуть бути представлені у вигляді комп'ютеризованої інформації, із додатковою передачею супровідної інформації, необхідної для тлумачення цих матеріалів. У разі необхідності податкові органи однієї Сторони завіряють документи юридичних і фізичних осіб, які вимагаються для оподаткування у державі іншої Сторони. Стаття 7 Порядок передачі інформації Запити про сприяння, документи, матеріали та інша інформація передаються згідно з порядком, що визначається за домовленістю компетентних податкових органів. Сприяння здійснюється в рамках прямих зв'язків офіційних посадових осіб, що визначаються керівниками компетентних податкових органів. Стаття 8 Додержання конфіденційності Інформація, що стосується конкретних платників податків, є конфіденційною і забезпечується режимом захисту згідно з національним законодавством і вимогами компетентного податкового органу Сторони, яку запитують. Одержана інформація може бути використана Сторонами тільки в цілях, передбачених цією Угодою, у тому числі для адміністративного або судового розгляду. Для інших цілей інформація може бути використана лише за згодою Сторони, яку запитують. Стаття 9 Виконання Угоди Сторони будуть прагнути до досягнення взаємної згоди у врегулюванні спірних питань, які можуть виникнути при тлумаченні або застосуванні цієї Угоди. Сторони будуть при необхідності проводити консультації для оцінки ходу реалізації цієї Угоди і доцільності внесення до неї змін. Терміни таких консультацій визначаються додатково. З метою реалізації положень цієї Угоди Сторони можуть укладати додаткові угоди з окремих питань. Стаття 10 Набрання чинності і припинення дії Ця Угода набирає чинності з дати останнього письмового повідомлення про виконання Сторонами всіх внутрішньодержавних процедур, необхідних для набуття нею чинності, і припиняє свою дію по закінченні шести місяців від дня, коли одна з Сторін повідомить другу Сторону у письмовій формі про свій намір припинити її дію. Вчинено в м. Києві 14 травня 2001 року в двох дійсних примірниках, кожний українською, туркменською та російською мовами, причому всі тексти мають однакову силу. З метою тлумачення положень цієї Угоди текст російською мовою має переважну силу. За Кабінет Міністрів України За Уряд Туркменистану