• Марки акцизного збору на виноробній продукції, що зіпсувалась на складі виробника вина


У підприємства — виробника вина зіпсувалися на складі вина (закінчився термін їх придатності), а також цьому виробнику було повернуто неякісне вино з торговельного підприємства. Підприємство зняло акцизні марки, якими були промарковані ці вина, i наклеїло їх на інші пляшки з вином. Чи відповідає це вимогам чинного законодавства? Як діяти підприємству з акцизними марками, якщо промаркована ними продукція зіпсувалася?
(В. Таран, Одеська обл.)

 

Підприємства — виробники алкогольних напоїв повинні зберігати марки акцизного збору як документи суворої звітності (Положення № 849/95).
Марки наклеюються виробниками на кожну пляшку (упаковку) таким чином, щоб вони розривалися під час відкупорювання (розкривання) виробів.
Для алкогольних напоїв вітчизняного виробництва використовуються лише марки, які відповідають виду продукції та місткості тари (п. 20 Положення № 567).
З метою прикріплення марок повинен використовуватися клей (дисперсійний, дескрин тощо), що не дає можливості зняти їх з виробів без пошкодження i змивається у разі потреби після миття пляшок для повторного їх використання (п. 21 Положення № 567).
Придбані акцизні марки можуть використовуватися покупцями марок — виробниками алкогольних напоїв лише безпосередньо в процесі виробництва для маркування. Якщо алкогольні напої марковано з відхиленням від вимог вищезазначених Положень або марками, що не відповідають виду продукції та місткості тари та/або не видавалися безпосередньо виробнику зазначеної продукції, то вони вважаються немаркованими. Покупець марок веде їх облік за видами i забезпечує зберігання. У разі виявлення порушень обліку i зберігання придбаних підприємством марок продавець марок має право тимчасово зупинити подальший їх продаж такому покупцю (п. 16 Положення № 567).
Алкогольні напої можуть бути повернуті виробнику торговельним підприємством (організацією) як неякісні в порядку рекламації або під час зберігання на складі підприємства-виробника вони можуть зіпсуватися чи може закінчитися термін їх придатності. У разі неможливості вирівнювання i наклеювання на окремий папір акцизних марок, якщо алкогольні напої зіпсувалися (у разі повернення покупцем виробнику партії неякісної алкогольної продукції, у разі закінчення терміну придатності алкогольних напоїв чи їх зіпсування при зберіганні на складі виробника) на підприємстві-виробнику повинна бути створена комісія, що складає акт про списання таких марок, у якому мають зазначатися номери та серії кожної з них. В акті обов’язково зазначаються фактична кількість зіпсованих марок, а також організація (підприємство), яка повертає продукцію, найменування неякісних алкогольних напоїв, фактична їх кількість та загальний обсяг. До складу зазначеної комісії залучаються представники Державної податкової адміністрації, які очолюють комісію, i представник відповідної місцевої державної адміністрації. Кількість примірників акта відповідає кількості членів комісії, які представляють підприємство та уповноважені органи (п. 27 Положення № 567 та лист ДПА № 2063/10/16-2117).

Консультують фахівці Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контроль за виробництвом та обігом підакцизних товарів (ДААК) ДПА України