П О С Т А Н О В А
                      ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

             Про Рекомендації парламентських слухань
         з питання сучасного стану та перспектив розвитку
                  українсько-російських відносин

      ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 2004, N 11, ст.147 )



     Верховна Рада України  п о с т а н о в л я є:

     1. Схвалити Рекомендації  парламентських  слухань  з  питання
сучасного   стану  та  перспектив  розвитку  українсько-російських
відносин (додаються).

     2. Комітетам Верховної Ради України у закордонних справах,  з
питань   правової   політики,   з   питань  економічної  політики,
управління народним  господарством,  власності  та  інвестицій,  з
питань  фінансів  і  банківської діяльності,  з питань промислової
політики і підприємництва поінформувати Верховну  Раду  України  у
першому   півріччі  2004  року  про  стан  виконання  Рекомендацій
парламентських слухань з питання  сучасного  стану  та  перспектив
розвитку українсько-російських відносин.

     3. Контроль  за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет
Верховної Ради України у закордонних справах.


 Голова Верховної Ради України                            В.ЛИТВИН

 м. Київ, 20 листопада 2003 року
          N 1305-IV


                                              Схвалено
                                 Постановою Верховної Ради України
                                     від 20 листопада 2003 року
                                             N 1305-IV

                           РЕКОМЕНДАЦІЇ
         парламентських слухань з питання сучасного стану
      та перспектив розвитку українсько-російських відносин


     Верховна Рада    України,   обговоривши   на   парламентських
слуханнях   питання   щодо   сучасного   стану    та    перспектив
українсько-російських  відносин,   зазначає,  що  їхній  подальший
розвиток,  зміцнення економічного, торговельного, гуманітарного та
науково-технічного   співробітництва    як    основних    напрямів
двосторонньої співпраці,  здійснення  конструктивного  політичного
діалогу  мають  важливе  значення  для  забезпечення  національних
інтересів України.

     Стратегічний характер українсько-російських відносин  повинен
грунтуватися  на  обопільному визнанні та повазі суверенного права
кожної із сторін на проведення зовнішньої та внутрішньої  політики
на  основі  власних  національних  інтересів  та  цілей державного
розвитку,  відповідно  до  чинних  конституційних  та  інших  норм
національного законодавства кожної держави,  принципів та положень
Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною та
Російською Федерацією від 31 травня 1997 року ( 643_006 ).

     Розвиваючи відносини  партнерства  з  Російською  Федерацією,
Україна виходить з того,  що їхній розвиток має  бути  спрямований
на:

     забезпечення динамічного, стабільного та ефективного розвитку
національної економіки, підвищення рівня життя населення;

     розвиток добросусідських відносин між обома державами;

     зміцнення міжнародної та регіональної безпеки і стабільності.

     Реалізація такого підходу  в  розвитку  українсько-російських
відносин є однією з обов'язкових передумов для досягнення Україною
стратегічної мети - повномасштабної інтеграції  в  європейські  та
євроатлантичні структури.

     Пріоритетне значення     належить    торговельно-економічному
співробітництву.  Відносини у  цій  сфері  мають  грунтуватися  на
принципах  і  нормах,  що забезпечують успішну реалізацію курсу на
європейську та євроатлантичну інтеграцію України.

     Україна прагнутиме   до   органічного    поєднання    процесу
імплементації  принципів,  норм і стандартів Європейського Союзу з
розвитком взаємовигідного українсько-російського співробітництва.

     Розвиток відносин    з    Російською    Федерацією    як    у
двосторонньому,  так  і в багатосторонньому форматах буде і надалі
здійснюватися на засадах,  що  не  суперечать  процесу  приєднання
України  до  Світової  організації  торгівлі.  Виходячи  з  цього,
Україна продовжуватиме докладати зусиль щодо запровадження  режиму
вільної  торгівлі  без вилучень та обмежень.  Досягнення цієї мети
дасть змогу задіяти не використаний на сьогодні потенціал розвитку
двосторонньої економічної співпраці.

     Зміцнення режиму  українсько-російського кордону,  спрямоване
на ефективне запобігання нелегальним  міграції,  торгівлі  зброєю,
наркотичними   речовинами,   а   також   контрабанді,  не  повинно
створювати   перешкоди   нарощуванню   взаємовигідних   контактів,
розвитку торгівлі, вільному спілкуванню громадян.

     Для забезпечення  національних  інтересів України стратегічне
значення   має   розвиток   взаємовигідного   співробітництва    у
паливно-енергетичній  галузі,   зокрема  у  сфері  транспортування
енергоносіїв,  а   також   сприяння   ефективному   і   безпечному
функціонуванню трансконтинентальних транспортних коридорів.

     У поглибленні  економічних і культурних зв'язків між Україною
та  Росією  важлива  роль  належить  розвитку  та   інтенсифікації
прикордонного  і міжрегіонального співробітництва.  При реалізації
завдань  у  зазначених  сферах  принципово  важливим  є  ефективне
використання  потенціалу Програми економічного співробітництва між
Україною та Російською Федерацією  на  1998-2007  роки,  виконання
відповідних  двосторонніх та багатосторонніх угод і домовленостей,
пошук  нових  форм  та  механізмів  співпраці,   орієнтованих   на
вирішення проблемних питань у двосторонніх відносинах.

     Позитивний клімат  в українсько-російських відносинах,  їхній
динамічний розвиток на  рівноправних,  добросусідських  засадах  є
одним  із  факторів  забезпечення  стабільності  на  європейському
континенті,  зміцнення загальноєвропейської  архітектури  безпеки,
побудови єдиного європейського економічного простору.

     Виходячи      з      необхідності     подальшого     розвитку
українсько-російських  відносин  у дусі стратегічного партнерства,
вирішення ключових питань двостороннього співробітництва, Верховна
Рада України звертається з рекомендаціями:

     1. До Кабінету Міністрів України,  Верховної Ради  Автономної
Республіки   Крим,  Ради  міністрів  Автономної  Республіки  Крим,
обласних,  Київської та Севастопольської міських рад,  відповідних
державних  адміністрацій,  громадських  організацій  у межах своїх
повноважень: у своїй діяльності на виконання положень Договору про
дружбу,  співробітництво  і партнерство між Україною та Російською
Федерацією ( 643_006 ),  Програми економічного співробітництва між
Україною   та  Російською  Федерацією  на  1998-2007  роки,  інших
міждержавних,  міжрегіональних і галузевих угод  та  домовленостей
неухильно дотримуватися Конституції України ( 254к/96-ВР ),  інших
основоположних   документів   у   сфері   зовнішньополітичної   та
зовнішньоекономічної   діяльності,  якими  визначаються  принципи,
порядок здійснення та координації цієї діяльності.

     2. До Кабінету Міністрів України:

     1) забезпечити неухильне виконання:

     а) положень   Договору   про   дружбу,   співробітництво    і
партнерство між Україною та Російською Федерацією ( 643_006 );

     б) Програми  економічного  співробітництва  між  Україною  та
Російською Федерацією на 1998-2007 роки;

     в) Програми міжрегіонального та прикордонного співробітництва
України та Російської Федерації на 2001-2007 роки;

     2) активізувати переговорний процес щодо:

     а) розмежування  морських  просторів  в  Азовському і Чорному
морях та в Керченській протоці;

     б) вирішення      проблемних       питань       у       сфері
торговельно-економічного співробітництва,      щодо      власності
нерухомого майна колишнього СРСР за  кордоном,  повернення  коштів
юридичним     особам     -    резидентам    України,    вкладникам
Зовнішекономбанку СРСР;

     в) підготовки Угоди про реадмісію;

     г) розв'язання існуючих  питань  у  соціально-економічній  та
культурно-гуманітарній сферах;

     3) вжити   всіх  необхідних  заходів  відповідно  до  чинного
законодавства  України  та  міжнародного  права  з  метою  захисту
суверенітету,   територіальної   цілісності   та   недоторканності
державного кордону України у зв'язку із  ситуацією,  яка  склалася
внаслідок  односторонніх  дій  Російської  Федерації щодо зведення
гідротехнічної  споруди  у  Керченській  протоці,  які  суперечать
принципам  добросусідства  і  духу  стратегічного  партнерства між
двома державами.

     Верховній Раді України розглянути та ратифікувати Договір між
Україною   і   Російською   Федерацією  про  українсько-російський
державний кордон,  за відповідних умов - синхронно  з  парламентом
Російської Федерації.