Загальні вимоги щодо продажу марок акцизного збору суб’єктам підприємницької
діяльності, які відповідно до законодавства є платниками акцизного збору
з алкогольних напоїв та тютюнових виробів, визначено Положенням № 567,
п. 10 якого передбачено перелік документів, на підставі яких здійснюється
продаж акцизних марок.
Водночас особливості отримання марок акцизного збору виробниками лікеро-горілчаних
виробів передбачено п. 17 Порядку № 275, яким передбачено, що з моменту
видачі векселедавцем першого податкового векселя податковий орган здійснює
разовий продаж акцизних марок без сплати акцизного збору виходячи з
місячної потреби підприємства у маркуванні готової продукції, але не
більше за його місячну виробничу потужність без урахування технологічного
обладнання по розливу алкогольних напоїв, яке не перебуває у власності
(повному господарському віданні) платника акцизного збору.
У подальшому продаж акцизних марок здійснюється лише виходячи з розрахунку
суми акцизного збору, фактично сплаченої до бюджету в рахунок погашення
виданих податкових векселів i розрахованої за ставками акцизного збору
на готову продукцію. При цьому з метою визначення необхідної кількості
марок акцизного збору, що підлягають продажу векселедавцю, податковий
орган за місцем його реєстрації видає державній податковій адміністрації
в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві та Севастополі довідку
про стан погашення податкових векселів за формою, затвердженою Державною
податковою адміністрацією (п. 18 Порядку № 275).
Щодо розбіжностей між постановами № 567 та № 275, то їх немає, оскільки
саме податкові органи за місцем реєстрації суб’єкта підприємницької
діяльності видають продавцю марок довідку про стан погашення податкових
векселів.
Таким чином, продаж марок акцизного збору виробникам лікеро-горілчаної
продукції має здійснюватися із дотриманням вимог вищезазначених нормативно-правових
актів.