ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                   12.01.2004  N 11/5-20-97-ЕП

                                      Начальникам регіональних
                                      митниць та начальникам
                                      митниць


                      Про надання роз'яснень


     Консультативною  групою,   створеною  відповідно  до   наказу
Держмитслужби від  22.12.2003 N 894, розглянуто  запит Ягодинської
митниці  щодо шляхів  вирішення проблем, які  можуть виникати  при
застосуванні   окремих  положень  Митного   кодексу  України   від
11.07.2002 N 92-IV ( 92-15 ) (далі - Кодекс).

     Проаналізувавши запитання,  викладені у  зазначеному  запиті,
надаємо такі роз'яснення.

     1. Щодо  кваліфікації  порушень  митних  правил,  виявлених у
зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, та застосування при
цьому статей 339, 340 та 352 Кодексу ( 92-15 ).
     Станом на сьогоднішній день порядок проходження встановленого
відповідно до статті 68 Кодексу ( 92-15 ) митного контролю в зонах
(коридорах)  спрощеного митного контролю  в автомобільних  пунктах
пропуску  регламентовано  спільним наказом  Держприкордонслужби  і
Держмитслужби від 24.11.2003 N 297/793  ( z1133-03 ), в авіаційних
пунктах  пропуску  -  наказом Держмитслужби  від 16.08.2001 N  561
( z0775-01 ).
     У зв'язку  з набуттям чинності  Кодексом ( 92-15  ) зазначені
накази змін не  потребують, у тому числі, в  частині обов'язкового
письмового  декларування особою  переміщуваних  нею товарів  перед
початком їх огляду співробітником  митниці в автомобільних пунктах
пропуску.
     З врахуванням положень ч.  2 ст.  81 Кодексу  (  92-15  )  та
чинних   на  сьогодні  нормативно-правових  актів,  що  стосуються
порушеного  питання,  пропонуємо  при  виявленні  порушень  митних
правил   у   зонах   (коридорах)   спрощеного   митного   контролю
кваліфікувати їх:
     - в  разі заповнення особою митної декларації  та незаявлення
при цьому  точних відомостей про переміщувані  товари, транспортні
засоби, які  підлягають обов'язковому декларуванню,  - за ст.  ст.
339, 340 Кодексу ( 92-15 );
     - в  разі  вчинення  дій,  спрямованих на переміщення товарів
через митний кордон з приховуванням від митного контролю - за  ст.
ст. 339, 352 Кодексу ( 92-15 );
     - в разі порушення порядку  проходження  митного  контролю  у
зонах (коридорах) спрощеного митного контролю за відсутності події
письмового декларування та ознак приховування - за ст. 339 Кодексу
( 92-15 ).

     2. Щодо вилучення транспортних засобів, які використовувалися
для переміщення  безпосередніх предметів порушення  митних правил,
конфіскація  яких передбачена  санкціями статей 351 та 352 Кодексу
( 92-15 ).
     Вживаючи заходи для забезпечення  застосування санкцій статей
351  та  352  Кодексу  (   92-15  ),  пропонуємо  враховувати,  що
передбачена ними  конфіскація має застосовуватись  до транспортних
засобів, використаних для переміщення предметів цих правопорушень.
Тобто між переміщенням транспортного засобу та вчиненням порушення
митних правил має існувати причинний зв'язок,  транспортний  засіб
має  бути використаним внаслідок волевиявлення порушника у зв'язку
та  для   забезпечення   переміщення   через   митний   кордон   з
приховуванням   або   поза  митним  контролем  саме  безпосередніх
предметів порушень митних правил.
     З врахуванням   викладеного,   до  транспортних  засобів,  що
підлягають конфіскації  у  зв'язку  з  вчиненням  порушень  митних
правил,  передбачених  статтями  351,  352  Кодексу ( 92-15 ),  як
правило,   не   можуть   бути   віднесені,   зокрема,    ті,    що
використовуються  для  регулярних перевезень пасажирів та вантажів
Укрзалізницею, авіакомпаніями тощо.
     Пропонуємо довести  викладені  вище  роз'яснення до особового
складу підпорядкованих митниць.

 Заступник Голови Служби                                М.М.Іванюк

 НПО "Поверхность"
 (www.mdoffice.com.ua)