У РРО «СЛОГ-МИКРО», «Марія-2000», «Мини-500» та
інших відсутня контрольна стрічка. На момент поломки РРО або відключення
електроенергії немає можливості подивитися перший i останній касові
чеки. Отже, немає можливості заповнити графи 1 i 2 в розділі 3 КОРО.
Коли заповнювати ці графи та чи передбачено законодавством фінансові
санкції або адміністративна відповідальність за незаповнення зазначених
граф у КОРО?
Пунктом 7.8 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових
операцій i розрахункових книжок, затвердженого наказом № 614, передбачено
порядок ведення КОРО під час відключення електроенергії або в період
ремонту РРО, зокрема вимоги щодо заповнення граф 1, 2 розділу 3 КОРО.
Деякі РРО друкують контрольні стрічки не в єдиному циклі з касовими
чеками, а лише перед виконанням
Z-звіту. Під час відключення електроенергії або в період ремонту РРО
графи 1, 2 розділу 2 КОРО заповнюються після того, як РРО буде придатний
для використання. При цьому спочатку слід провести суму розрахунку за
період ремонту або відключення електроенергії, потім роздрукувати контрольну
стрічку та виконати Z-звіт i за отриманими даними заповнити необхідні
графи.
Щодо застосування фінансової санкції за незаповнення зазначених граф,
то законодавством такої відповідальності не передбачено.
Адміністративну відповідальність передбачено у разі порушення встановленого
порядку ведення КОРО, зареєстрованої на ті РРО, які друкують контрольні
стрічки в єдиному циклі з касовими чеками. У разі застосування РРО типу
«СЛОГ-МИКРО», «Мария-2000», «Мини-500» та незаповнення граф 1, 2 розділу
2 КОРО після виконання всіх вищезазначених дій таке порушення тягне
за собою накладення штрафу відповідно до ст. 1551 КпАп.
Чи враховуються знижки, надбавки, суми повернутого
товару під час заповнення графи 5 розділу 2 КОРО?
Розділом 7 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових
операцій i розрахункових книжок, затвердженого наказом № 614, передбачено
щоденне виконання записів про рух готівки та суми розрахунків.
До графи 5 розділу 2 КОРО записується сума фактичних розрахунків з покупцями,
а саме: та сума готівки, яка була отримана від покупців під час проведення
розрахункових операцій. Ця сума не повинна зменшуватись на суму коштів,
виданих за повернутий товар.
На момент відключення електроенергії розрахунки
з покупцями не провадяться i немає можливості виконати Z-звіт. Магазин
закривається, i наступного дня, після відновлення електропостачання,
виконується Z-звіт. Чи потрібно робити записи в КОРО i розрахункових
книжках, якщо магазин закрито i на момент відключення електроенергії
розрахунки з покупцями не провадяться?
Пунктом 4.9 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів
розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом № 614, визначено, що якщо на період виходу з ладу РРО або в разі відключення
електроенергії розрахункові операції провадяться з використанням КОРО
та розрахункової книжки, то після встановлення відремонтованого (резервного)
РРО або відновлення електропостачання слід провести через РРО суми розрахунків
за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також відповідно
до контрольної стрічки (у випадку обнуління оперативної пам’яті) — за
час роботи, що передував виходу з ладу РРО або виключенню електроенергії,
окремо за кожною ставкою ПДВ, після чого слід виконати Z-звіт.
У разі закриття магазину (на період відновлення роботи РРО), коли розрахунки
з покупцями не провадяться взагалі, графи КОРО стосовно обліку руху
готівки, сум розрахунків, обліку розрахункових операцій не заповнюються.
Який порядок заповнення розділів 3 та 4 КОРО у разі
виходу з ладу РРО або відключення електроенергії за умови використання
розрахункових книжок?
Одразу після виходу з ладу РРО або відключення електроенергії слід
підрахувати кошти на місці проведення розрахунків та записати наявну
суму до першої квитанції розрахункової книжки. Далі слід записати у
графах 1 — 5 розділу 3 КОРО (для використання з розрахунковою книжкою
на період виходу з ладу РРО призначена книга, зареєстрована на РРО,
що вийшов з ладу) такі дані:
номери першого та останнього фіскальних касових чеків за контрольною
стрічкою за поточний робочий день; якщо розрахункові операції з початку
дня не провадилися, у цих графах ставиться прочерк;
номер розрахункової книжки, що використовуватиметься при проведенні
розрахунків на робочому місці, де вийшов з ладу РРО;
дату i час початку використання розрахункової книжки, а також серію
i номер першої розрахункової квитанції; у вищезазначеному випадку це
буде серія та номер розрахункової квитанції, у корінці якої зроблено
запис про службове внесення готівки.
Після того як РРО відремонтували та встановили на місце, слід доповнити
розпочатий рядок розділу 3 КОРО та заповнити графи 6 — 8: дату i час,
коли використання розрахункової книжки було припинено, серію та номер
останньої використаної розрахункової квитанції. Після цього слід провести
через РРО загальну суму розрахунків за розрахунковою книжкою та виконати
Z-звіт; номер фіскального звітного чека записується до графи 8 розділу
3 КОРО.
Розділ 4 заповнюється під час проведення ремонту або техобслуговування
РРО: порядковий номер запису, дата i час виходу з ладу РРО чи початку
проведення техобслуговування, характер несправності (вид робіт) записуються
безпосередньо після поломки РРО (призупинення його експлуатації на період
проведення робіт). Графи 4 — 7 заповнюються після відновлення працездатності
РРО.
Слід звернути увагу на запис номерів першого та останнього фіскальних
касових чеків за контрольною стрічкою у випадку, якщо вийшов з ладу
портативний ЕККА, що друкує контрольну стрічку не в одному циклі з касовими
чеками, а перед виконанням Z-звіту. Зрозуміло, що цю інформацію неможливо
отримати до відновлення працездатності касового апарата. Тому номери
першого та останнього фіскальних касових чеків такого ЕККА записуються
після проведення через касовий апарат загальної суми розрахунків за
розрахунковою книжкою та виконання Z-звіту.