ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 19.05.2004 N 366 Про затвердження Порядку закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях Відповідно до Закону України від 22.02.00 N 1490-III ( 1490-14 ) "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.00 N 1469 ( 1469-2000-п ) "Про організаційні заходи щодо функціонування системи державних закупівель" та Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.00 N 280 ( z0020-01 ) (із змінами й доповненнями), Н А К А З У Ю: 1. Затвердити Порядок закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях, що додається. 2. Накази Державної митної служби України від 15.04.03 N 241 ( v0241342-03 ) "Про затвердження Положення про Тендерний комітет Держмитслужби та Порядку закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах України", від 02.03.04 N 155 ( v0155342-04 ) "Про внесення змін та доповнень до Положення про Тендерний комітет Держмитслужби та Порядку закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах України" у частині затвердження Порядку закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах України вважати такими, що втратили чинність. 3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Педешка А.І. Голова Служби М.М.Каленський ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Держмитслужби України 19.05.2004 N 366 ПОРЯДОК закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях 1. Загальні положення 1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України від 22.02.00 N 1490-III ( 1490-14 ) "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", зі змінами й доповненнями, постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.00 N 1469 ( 1469-2000-п ) "Про організаційні заходи щодо функціонування системи державних закупівель" з метою підвищення ефективності закупівель товарів, робіт і послуг для потреб митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій, ефективного використання бюджетних коштів, визначення найкращої пропозиції, а також створення конкуренції на відповідному ринку товарів, робіт і послуг. 1.2. Цей Порядок регулює механізм здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг для потреб Держмитслужби України, інших митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій і застосовується при централізованій закупівлі товарів Держмитслужбою України, утому числі форменого одягу, транспортних засобів, спеціальної та комп'ютерної техніки, необхідних для проведення митного контролю, житла для працівників митних органів і їх сімей та інших товарів; - закупівлі послуг, у тому числі на побутове обслуговування, проведення ремонту службових приміщень, забезпечення транспортом (крім залізничного), на здійснення наукових досліджень, експериментів, розробок та створення науково-технічної продукції згідно з Багатогалузевою науково-технічною програмою розвитку Державної митної служби України для потреб Держмитслужби України й інших митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій; - закупівлі робіт, у тому числі будівельних. Також цей Порядок застосовується для закупівлі товарів, робіт і послуг іншими митними органами, спеціалізованими митними установами і організаціями для їхніх потреб. 1.3. Цей Порядок застосовується до всіх закупівель товарів, робіт і послуг, які здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість закупівлі товарів, послуг дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 2000 євро, а робіт - 100000 євро. 1.4. Цей Порядок не застосовується у випадках, якщо предметом закупівлі є: - водо-, тепло- та енергопостачання; - водовідведення та обслуговування каналізаційних систем; - поштові послуги; - телекомунікаційні послуги, в т.ч. послуги електрозв'язку (за винятком мобільного); - послуги щодо перевезення залізничним транспортом. При укладенні договорів про закупівлю зазначених послуг, а також товарів, послуг, вартість яких не перевищує суму 2000 євро, робіт - 100000 євро, застосовуються пункти 3.2, 3.3, 3.5-3.7 глави 3, та глави 4, 5 цього Порядку. 2. Порядок організації та проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг 2.1. Організація та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів в централізованому порядку та для потреб центрального апарату здійснюються Тендерним комітетом Державної митної служби України. 2.2. При закупівлі товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів для потреб окремого митного органу, спеціалізованої митної установи або організації організація та проведення процедур закупівлі здійснюються Тендерним комітетом відповідного митного органу, спеціалізованої митної установи або організації. 2.3. Для вирішення конкретних питань, що виникають у процесі проведення процедур закупівлі, створюються робочі групи з членів Тендерного комітету та залучаються до роботи в Тендерному комітеті (без права голосу) працівники відповідних структурних підрозділів і на договірних засадах сторонні експерти та консультанти. 2.4. Закупівля товарів, робіт і послуг може здійснюватися шляхом проведення таких процедур: - відкритих торгів; - торгів з обмеженою участю; - двоступеневих торгів; - запиту цінових пропозицій (котирувань); - закупівлі в одного постачальника (учасника). 2.5. При закупівлі товарів і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 2000 євро (для робіт - 100000 євро), Держмитслужба України (інший митний орган, спеціалізована митна установа й організація) здійснює процедури закупівлі відповідно до пункту 2.4 цього Порядку. Під час оплати за договором, укладеним з постачальником (виконавцем), Держмитслужба України (інший митний орган, спеціалізована митна установа й організація) подає до Державного казначейства України (органу Державного казначейства України) звіт про результати здійснення процедури закупівлі товарів і послуг (вартість яких дорівнює або перевищує суму еквівалентну 5000 євро, для робіт - 100000 євро), а в разі застосування процедур торгів з обмеженою участю, двоступеневих торгів, якщо очікувана вартість закупівлі дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 100000 євро, або процедури закупівлі в одного виконавця - також лист погодження цих процедур Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України. 2.6. Не допускається поділ закупівлі товару, роботи, послуги на частини з метою уникнення проведення торгів (тендера). 2.7. Для здійснення централізованої закупівлі товарів, робіт і послуг керівник відповідного структурного підрозділу Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованої митної установи або організації), на який положенням про цей підрозділ покладено функції централізованої закупівлі товарів, робіт і послуг для потреб митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій, подає до Департаменту фінансового забезпечення Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованої митної установи або організації) (у строк, що не перевищує 15 календарних днів з дня затвердження кошторису витрат) план закупівлі відповідно до затверджених кошторисних лімітів фінансування та пріоритетності закупівель. 2.8. Вибір процедури закупівлі, терміни її проведення та питання визначення члена Тендерного комітету, чи посадової особи структурного підрозділу Держмитслужби України, відповідального за проведення закупівлі, розглядаються на засіданні Тендерного комітету та вносяться до плану-графіку проведення процедур державних закупівель, який затверджується головою Тендерного комітету. 2.9. Відповідальний за проведення торгів забезпечує: - розроблення тендерної документації, узгодження її членами Тендерного комітету Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованої митної установи й організації) та затвердження головою Тендерного комітету; - розміщення оголошення про здійснення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг, процедури попередньої кваліфікації учасників процедур державних закупівель у бюлетені "Вісник державних закупівель", у відповідних міжнародних виданнях чи міжнародній мережі електронного зв'язку у разі, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів - 200 тисячам євро; для послуг - 300 тисячам євро; для робіт - 4 мільйонам євро, або розсилання запрошень учасникам щодо участі в цих процедурах, а також інформування учасників процедур державних закупівель про їх результати; - надання тендерної документації на запит учасників для проведення процедур закупівлі чи процедури попередньої кваліфікації учасників процедур державних закупівель; - надання роз'яснень учасникам процедур державних закупівель щодо змісту тендерної документації в разі отримання від останніх відповідних запитів; - організацію приймання, зберігання та подання робочій групі тендерних пропозицій учасників процедур державних закупівель для проведення процедури розкриття цих пропозицій відповідно до вимог тендерної документації; - підготовку листа-звернення на адресу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та необхідної документації щодо погодження застосування процедури закупівлі в одного виконавця у разі, якщо очікувана вартість закупівлі дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 5 тисячам євро для товарів і послуг, та 100 тисячам євро для робіт, а також процедури торгів з обмеженою участю для закупівлі товарів, робіт і послуг, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 100 тисячам євро, крім випадку, коли процедура торгів з обмеженою участю застосовується після проведення попередньої кваліфікації учасників; - оформлення протоколу розкриття тендерних пропозицій, протоколу проведення процедури попередньої кваліфікації учасників процедур державних закупівель, матеріалів розгляду, порівняння та оцінки тендерних пропозицій (у довільній формі або у вигляді таблиць) та звіту про результати здійснення процедури закупівлі. 2.10. Вимоги тендерної документації повинні бути однаковими для всіх учасників процедури державних закупівель, однозначними в трактуванні та містити всю потрібну інформацію. Обсяг і склад тендерної документації, порядок її розроблення визначаються залежно від особливостей предмета закупівлі. 2.11. При проведенні відкритих торгів, двоступеневих торгів та торгів з обмеженою участю визначається переможець торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не були відхилені, на основі критеріїв і методики оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації. При проведенні процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) переможцем визначається той учасник, який подав пропозицію, що відповідає вимогам тендерної документації Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованої митної установи й організації) та має найнижчу ціну. 2.12. Рішення Тендерного комітету Держмитслужби України (інших митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій) приймаються на закритих засіданнях у присутності не менш як двох третин його складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів та оформлюються протоколами. 2.13. Тендерний комітет Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованої митної установи й організації) акцептує тендерну пропозицію, що визнана найкращою за результатами оцінки. Протягом п'яти календарних днів з дня акцепту Тендерний комітет Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованої митної установи й організації) надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки. 3. Порядок оформлення договорів 3.1. З учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано, Держмитслужба України (інший митний орган, спеціалізована митна установа й організація) укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю про їх результати, але не пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту. 3.2. Договір про закупівлю укладається за правилами, встановленими Цивільним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України. 3.3. При закупівлі товарів, робіт і послуг для Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованої митної установи й організації) узгодження проектів договорів проводиться в такому порядку: а) структурним підрозділом Держмитслужби України (іншим митним органом, спеціалізованою митною установою і організацією), що вносить проект договору, - у частині відповідності вимогам тендерної документації; б) Департаментом фінансового забезпечення (відділом фінансового та бухгалтерського обліку іншого митного органу, спеціалізованої митної установи й організації): - у частині передбаченості коштів кошторисом витрат і наявності фінансового забезпечення; - у частині відповідності нормативним актам щодо порядку розрахунків за договором, а також наявності кошторису на виконання робіт, розрахунку на надання послуг, протоколу погодження ціни (тарифів), специфікацій, графіків поставок, календарних планів виконання робіт тощо; в) Департаментом правового забезпечення (юридичною службою іншого митного органу, спеціалізованої митної установи й організації) - у частині відповідності договору чинному законодавству. 3.4. Строк узгодження проектів договорів не повинен перевищувати трьох робочих днів з дня їх отримання відповідним структурним підрозділом або спеціалізованим управлінням. 3.5. Посадові особи спеціалізованих митних установ та організацій, які за своїми функціональними обов'язками несуть відповідальність за закупівлю товарів, робіт і послуг для митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій і на яких відповідними положеннями покладено контроль за виконанням укладених Держмитслужбою договорів, контрактів, або посадові особи (тих структурних підрозділів Держмитслужби України, які виходили з пропозицією щодо закупівлі товарів, робіт чи послуг), на яких покладено контроль за виконанням укладених договорів (контрактів), візують кожну сторінку обох примірників проекту договору (контракту), а також додатків до нього. 3.6. Договір та додатки до нього (протоколи погодження цін (тарифів), специфікації, графіки поставки, календарні плани виконання робіт тощо) підписує Голова Держмитслужби України, його заступники, голова Тендерного комітету у порядку, визначеному наказом Держмитслужби України на кожний фінансовий рік, після візування цих документів директором Департаменту фінансового забезпечення та директором Департаменту правового забезпечення; у митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях - відповідно начальник митного органу, спеціалізованої митної установи чи організації після візування головним бухгалтером та юридичною службою. 3.7. Після підписання договору обидва примірники підлягають реєстрації. Перший примірник зберігається в Управлінні бухгалтерського обліку та звітності Департаменту фінансового забезпечення (відділі фінансів та бухгалтерського обліку іншого митного органу, спеціалізованої митної установи й організації), а його копії - у структурному підрозділі, на який за дорученням керівництва покладено контроль за виконанням договору, та в одержувача товарів, робіт і послуг з боку Держмитслужби України, визначеного умовами договору. Другий примірник договору передається чи надсилається постачальнику (виконавцю), з яким укладено договір. 4. Оплата укладених договорів та контроль за виконанням їх умов 4.1. Оплата проводиться після підписання договорів у строк й на умовах, визначених у них. 4.2. Формування цін при укладенні договорів здійснюється виключно в національній валюті. Ціна в договорі зазначається у гривнях. У випадках, установлених законом, при необхідності визначення у зобов'язанні грошового еквівалента в іноземній валюті, сума, що підлягає сплаті у гривнях, визначається за офіційним курсом відповідної валюти на день платежу. 4.3. Оплата за договорами на централізовані закупівлі товарів, робіт і послуг проводиться за підписом Голови Держмитслужби України або особи, що має право підпису фінансових документів (за наявності візи директора Департаменту фінансового забезпечення), на підставі службової записки відповідного структурного підрозділу, а за договорами, що укладаються безпосередньо іншими митними органами, спеціалізованими митними установами і організаціями, - за підписом начальника митного органу після візування головним бухгалтером і керівником юридичної служби. 4.4. Протягом трьох робочих днів після проведення оплати за договором Департаментом фінансового забезпечення (бухгалтерією іншого митного органу, спеціалізованої митної установи й організації) до спеціалізованого управління чи структурного підрозділу, на який покладено контроль за виконанням договору, подається повідомлення про оплату, на підставі якого здійснюється контроль за своєчасністю й повнотою поставки товарів, виконання робіт, надання послуг згідно з умовами договору (додаток 1). 4.5. Для своєчасного проведення розрахунків за укладеним договором посадові особи спеціалізованих митних установ та організацій або посадові особи структурних підрозділів Держмитслужби України, на яких покладено контроль за виконанням договору, протягом трьох робочих днів після поставки товару, виконання робіт чи надання послуг подають Департаменту фінансового забезпечення Держмитслужби України (відділу фінансів та бухгалтерского обліку іншого митного органу, спеціалізованої митної установи й організації) службову записку (додаток 2), рахунки та копії актів про прийняття-передання або інших документів, що підтверджують поставку товарів, виконання робіт чи надання послуг. 4.6. Контроль за виконанням умов договору згідно з цим Порядком несе керівник спеціалізованої митної установи чи організації (іншого митного органу), що за своїми функціональними обов'язками несе відповідальність за централізовану закупівлю товарів, робіт і послуг для потреб митних органів, спеціалізованих митних установ й організацій, або керівник структурного підрозділу, який виходить з пропозицією закупівлі товарів, робіт чи послуг для потреб митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій. Після виконання сторонами зобов'язань за договором структурний підрозділ Держмитслужби України (іншого митного органу, спеціалізованій митної установи й організації) проводить взаємне звірення розрахунків з постачальником товарів чи виконавцем робіт, послуг зі складанням акта звірення і подає його на підпис до Департаменту фінансового забезпечення (головного бухгалтера іншого митного органу, спеціалізованої митної установи й організації). 5. Прикінцеві положення 5.1. У разі невиконання або неналежного виконання постачальником (виконавцем) зобов'язань за договором структурний підрозділ Держмитслужби України, на який покладено контроль за виконанням умов договору, направляє до Департаменту правового забезпечення, а в іншому митному органі, спеціалізованій митній установі й організації - до юридичної служби, службову записку разом з усіма документами про необхідність пред'явлення претензії до контрагента за договором та розрахунок штрафних санкцій, а також про підстави для такого пред'явлення. Департамент правового забезпечення за погодженням з Департаментом фінансового забезпечення Держмитслужби України (в інших митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях - юридична служба за погодженням з відділом фінансів та бухгалтерського обліку пред'являє постачальнику (виконавцю) відповідну претензію (щодо сплати заборгованості, штрафних санкцій, передбачених умовами договору, тощо). У разі відхилення пред'явленої Держмитслужбою України претензії постачальником (виконавцем) повністю або частково Департамент правового забезпечення виносить це питання на розгляд Голови Держмитслужби України або Заступника Голови відповідно до розподілу обов'язків (в інших митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях - начальника митниці, спеціалізованої митної установи й організації) для прийняття відповідного рішення. Після прийняття Головою Держмитслужби України або Заступником Голови рішення щодо стягнення належної суми, Департамент правового забезпечення за погодженням з Департаментом фінансового забезпечення (в інших митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях - юридична служба за погодженням з відділом фінансів та бухгалтерського обліку готує позовну заяву до суду (щодо стягнення заборгованості, штрафних санкцій тощо) з постачальника (виконавця). Директор Департаменту правового забезпечення Ю.М.Очич Додаток 1 до Порядку закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях Начальнику _____________________________________ (назва структурного підрозділу, на _____________________________________ який покладено контроль за виконанням _____________________________________ умов договору; ___________________ прізвище, ініціали) СЛУЖБОВА ЗАПИСКА Департамент фінансового забезпечення доводить до Вашого відома, що платіжним дорученням N ______ від ___________ проведено оплату за договором _______________________________ за ___________ (номер договору, дата укладення, (найменування назва постачальника (виконавця) товару) на суму _________________ на підставі ____________________________ (найменування та номери документів) Прошу забезпечити контроль за дотриманням строків (термінів) та виконанням умов договору. Директор Департаменту фінансового забезпечення Вик. ________________ Тел. Додаток 2 до Порядку закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти в в митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях _______________________________ (Назва структурного підрозділу, _______________________________ на який покладено контроль за _______________________________ виконанням умов договору) Директору Департаменту фінансового забезпечення СЛУЖБОВА ЗАПИСКА __________________________________________________________________ (назва структурного підрозділу, на який покладено контроль за виконанням умов договору) направляє Вам для проведення розрахунків (попередньої оплати) за договором ________________________________________________________ (номер, дата договору, найменування постачальника (виконавця) рахунок на оплату та підтверджені документи. Додатки: 1. 2. 3. Начальник ___________________ Вик._________________ Тел. WEB MD Office "НПО Поверхность", www.master-d.com.ua