МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        16.07.2004  N 645

                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      3 серпня 2004 р.
                                      за N 969/9568


            Про затвердження Правил виділення часових
               інтервалів на приліт і виліт рейсів
                 у міжнародних аеропортах України


     З метою  приведення  нормативно-правової  бази,  що   регулює
діяльність цивільної авіації України,  до стандартів Європейського
Союзу  і  стандартів  та   рекомендованої   практики   Міжнародної
організації  цивільної  авіації  (IKAO),  а також підвищення рівня
безпеки польотів   та   поліпшення   рівня   організації    роботи
з формування сезонного розкладу рейсів Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити  Правила виділення часових інтервалів на приліт
і виліт рейсів у міжнародних аеропортах України, які додаються.

     2. Департаменту       нормативно-правового       забезпечення
(Ониськів М.М.)  у встановленому порядку забезпечити подання цього
наказу на державну реєстрацію в Міністерстві юстиції України.

     3. Державному     департаменту     авіаційного     транспорту
(Максимов В.О.)   довести   вимоги  зазначених  Правил  до  відома
підприємств авіаційного транспорту.

     4. Контроль  за  виконанням  наказу  покласти  на  заступника
Міністра транспорту - директора Укравіатрансу Максимова В.О.

 Міністр                                                 Г.М.Кірпа


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства
                                      транспорту України
                                      16.07.2004  N 645

                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      3 серпня 2004 р.
                                      за N 969/9568


                             ПРАВИЛА
          виділення часових інтервалів на приліт і виліт
             рейсів у міжнародних аеропортах України


                      1. Загальні положення

     1.1. Правила виділення часових інтервалів на приліт  і  виліт
рейсів   у   міжнародних   аеропортах  України  (далі  -  Правила)
розроблені з метою приведення нормативно-правової бази, що регулює
діяльність цивільної    авіації    України,   до   стандартів   ЄС
і стандартів та рекомендованої практики ІКАО.

     1.2. Ці  Правила  встановлюють  порядок   виділення   часових
інтервалів  (далі  - слоти) на приліт і виліт рейсів у міжнародних
аеропортах України, а також порядок контролю за виділенням часових
інтервалів    Державним   департаментом   авіаційного   транспорту
Міністерства транспорту України (далі - Укравіатранс).

     1.3. Правила поширюються на  авіакомпанії  (авіапідприємства)
та   міжнародні   аеропорти  України,  що  задіяні  у  плануванні,
забезпеченні та  виконанні  міжнародних  і   внутрішніх   польотів
у повітряному просторі України.

     1.4. Нормативні посилання
     При розробці цих Правил  використовувалися  такі  законодавчі
та нормативно-правові акти:
     Повітряний кодекс України ( 3167-12 );
     "Конвенция о   международной   гражданской   авиации,   ІКАО,
Doc 7300" ( 995_038 );
     Меморандум  ЄС 93/95 від 18.01.1993;
     Меморандум  ЄС 793/2004 від 21.04.2004;
     "Нормативные аспекты  выделения  слотов  на  прилет  и  вылет
рейсов в международных аэропортах, ИКАО, Циркуляр 283-АТ/119";
     Air Traffic Flow Management User Manual, IATA;
     Standard Schedule Information Manual, IATA;
     Worldwide Scheduling Guidelines, IATA.

     1.5. Позначення   та  скорочення,  що  застосовуються  у  цих
Правилах
     ЗПС - злітно-посадкова смуга;
     ПС - повітряне судно;
     ОПР - обслуговування повітряного руху;
     ІАТА - Міжнародна асоціація повітряного транспорту;
     ІКАО - Міжнародна організація цивільної авіації;
     On block time - період часу прибуття ПС в аеропорт;
     Off block time -   період часу відправлення ПС з аеропорту;
     SSIM- Standard Schedule Information Manual;
     SCR - Slot Clearance  Request/Reply - запит слот/відповідь.

     1.6. Терміни і визначення, що застосовуються у цих Правилах

     Аеропорт некоординований - аеропорт, у якому дійсна пропускна
спроможність є адекватною запитам користувачів. Виділення слотів є
прерогативою аеропорту,  авіакомпанії та агента,  що надає наземне
обслуговування.
     Аеропорт з гнучким узгодженням розкладу - аеропорт, у якому є
потенційно навантажені (напружені) періоди дня,  тижня або сезону.
Виділення слотів є (ймовірно) прерогативою аеропорту, авіакомпанії
та агента, що надає наземне обслуговування.
     Аеропорт з  обмеженою  пропускною спроможністю (координований
аеропорт) - аеропорт,  у якому дійсна пропускна спроможність є  не
адекватною запитам користувачів.
     Блок - період часу,  дозволений для безпосадочного рейсу  між
двома аеропортами,   з   яких   один   чи   обидва  відкриті  менш
ніж 24 годин на добу.
     Слот аеропорту  (часовий  інтервал)  -  визначений день і час
(звичайно в інтервалі 15 чи 30 хв.) прильоту ПС в аеропорт чи його
вильоту з аеропорту.
     Слот органу керування повітряним рухом - час злету чи посадки
ПС,   призначений   відповідним   органом   ОПР  для  оптимального
використання наявної пропускної спроможності в пунктах на маршруті
польоту  чи  в  аеропорту  призначення шляхом установлення порядку
організації повітряного руху з метою ефективного регулювання  його
потоками.
     Конференція ІАТА  з  координації  розкладів   -   добровільне
об'єднання авіакомпаній, єдиною метою якого є створення форуму для
консенсусу з поправок до розкладів рейсів відповідно  до  обмежень
пропускної спроможності аеропортів.
     Пропускна спроможність  аеровокзалу  -  кількість   пасажирів
і багажу, що обслуговується в аеровокзалі за одну годину.
     Пропускна спроможність  аеропорту  -   кількість   пасажирів,
багажу і  вантажу  та ПС за типами,  що обслуговується в аеропорту
за встановлений період часу  (комбінація  пропускної  спроможності
ЗПС, аеровокзалу та перонів).
     Пропускна спроможність   ЗПС   -    кількість    рухів    ПС,
що виражається  зазвичай  загальною  кількістю  посадок  і  злетів
за одну годину,  виконання  яких  за  висновком  Укравіатрансу  не
створює небезпеки польотів.
     Вимоги щодо   збереження   слота   -   встановлений    рівень
використання  виділеного  слота  в  ході визначеного періоду часу,
необхідний для його збереження.  Зазвичай цей рівень  визначається
у відсотках,  наприклад  80%  від  максимально  можливої кількості
рейсів.

        2. Процедури формування сезонного розкладу рейсів

     2.1. Аеропорти   залежно    від    пропускної    спроможності
поділяються на такі категорії:
     аеропорт некоординований;
     аеропорт з гнучким узгодженням розкладу;
     аеропорти з обмеженою пропускною спроможністю  (координований
аеропорт).

     2.2. Зарахування   аеропорту   до   тої  чи  іншої  категорії
здійснюється Укравіатрансом   після   аналізу   виконання   рейсів
за попередній сезон ІАТА.

     2.3. Залежно  від  пропускної  спроможності аеропорту правила
та технології узгодження  слотів  регулярних  і  чартерних  рейсів
для координування   аеропортів  повинні  базуватися  на  принципах
рівноправності  та  неупередженості  при  їх  розподілі,  віддаючи
пріоритет регулярним рейсам.

     2.4. Слот  надається  з  урахуванням  пропускної спроможності
аеропорту, яка визначається за такими критеріями:
     пропускна спроможність ЗПС;
     пропускна спроможність перонів  за  типами  ПС,  які  можливо
розмістити на перонах одночасно;
     пропускна спроможність пасажирських терміналів:
     кількість стійок реєстрації пасажирів і багажу;
     кількість виходів на посадку;
     загальна площа терміналу з розрахунку на одного пасажира.

     2.5. Надання  авіакомпанії  переважного  права  на  виконання
посадки у відповідному  аеропорту  не  означає  надання  їй  права
на отримання  слота,  а  виділення  авіакомпанії  слота  не дає їй
переважного права на виконання посадки.

     2.6. Авіакомпанії  іншої  країни  при  виконанні   регулярних
рейсів   до   аеропорту   з   обмеженою   пропускною  спроможністю
(координованого аеропорту) право нічної стоянки повітряного  судна
у період  з  00:00  до  06:00  місцевого  часу  може  бути  надане
за наявності  домовленостей  між  авіаційними   властями   України
та відповідної іноземної країни з цього приводу.

     2.7. Проект  сезонного  розкладу  для  конкретного  аеропорту
повинен бути сформований за 27 днів  до  другої  суботи  червня  і
за 27 днів до другої суботи листопада.

     2.8. Авіакомпанії,    що   виконують   (планують   виконання)
регулярні або  чартерні  рейси,  повинні  направити  до  аеропорту
телеграму встановленого формату - SSIM.

     2.9. У  разі  відсутності  заперечень слот у триденний термін
надається авіакомпанії і включається в проект сезонного розкладу.

     2.10. У   разі   наявності   заперечень   аеропорт    повинен
у триденний   термін   запропонувати   авіакомпанії   новий  слот.
При підтвердженні  його  з  боку  авіакомпанії  слот   включається
в проект  сезонного  розкладу.  У  разі  не  підтвердження  з боку
авіакомпанії запропонований слот анулюється у триденний термін.

     2.11. Проект  сформованого  сезонного  розкладу  для  кожного
аеропорту   розглядається   на   конференції  ІАТА  з  координації
розкладів.

     2.12. Не пізніше як за 30 діб до початку нового  сезону  ІАТА
сформований  сезонний розклад авіакомпаній розглядається та у разі
відсутності заперечень погоджується Укравіатрансом.

     2.13. Конфліктні  ситуації,  які  можуть  виникнути  під  час
формування сезонного   розкладу  між  аеропортом  і  авіакомпанією
або між  авіакомпаніями,   розглядаються   Укравіатрансом   окремо
за кожним таким фактом.

     2.14. На  виконання  одноразових  чартерних рейсів в аеропорт
з обмеженою пропускною спроможністю (координований аеропорт)  слот
погоджується  напередодні  дня виконання польоту (не пізніше 17:00
UTC) з відповідним аеропортом та Укравіатрансом.  Приліт або виліт
рейсу без попереднього погодження слота забороняється.

     2.15. Слот попередньо не узгоджується при виконанні:
     літерних рейсів;
     рейсів, які виконуються державними повітряними суднами;
     пошуково-рятувальних рейсів;
     польоту щодо термінового калібрування засобів  радіонавігації
та систем посадки;
     вимушеної  посадки.


 Начальник Управління координації
 польотів Укравіатрансу                                О.О.Зубарев