ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ Л И С Т N 3390/11/15-3116 від 03.04.98 м.Київ vd980403 vn3390/11/15-3116 Сумському обласному комітету профспілки працівників торгівлі та громадського харчування 244030, м.Суми, вул.Якіра, 10 Державній податковій адміністрації у Сумській області Щодо патентування деяких видів підприємницької діяльності За дорученням Кабінету Міністрів України від 19.03.98 р. інд. 67, Державна податкова адміністрація України розглянула лист Сумського обласного комітету профспілки працівників торгівлі та громадського харчування від 13.03.98 N 15 щодо негативного впливу Закону України від 10.02.98 N 102/98-ВР "Про внесення змін до Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" на фінансово-господарську діяльність підприємств громадського харчування і повідомляє. Стурбованість суб'єктів підприємництва в галузі торгівлі та громадського харчування Сумської області з приводу негативного впливу зазначеного Закону на фінансово-господарський стан підприємств непоодинока. Але здебільшого інформація в таких зверненнях щодо негативного впливу нового податкового законодавства на виробничу сферу грунтується на теоретичних висновках, а не на достовірних фактах та всебічному аналізі. Для того, щоб стверджувати про негативний влив патентування недостатньо теоретичного обгрунтування. Введенням в Україні порядку патентування торговельної діяльності (роздрібна торгівля, громадське харчування, оптова торгівля) за готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток, діяльність у сфері торгівлі іноземною валютою, діяльність з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг, що провадиться суб'єктами підприємницької діяльності відповідно до цього Закону, реально залучаються до оподаткування доходи вказаних суб'єктів підприємництва від тих видів діяльності, де існують значні труднощі з визначенням достовірної суми доходів. До цього слід додати, що плата за торгові патенти не призводить до посилення податкового тиску, і суб'єкти підприємницької діяльності, які придбали торгові патенти, не несуть фінансових втрат, оскільки Законом надано право органам місцевого самоврядування встановлювати вартість торгового патенту на здійснення торговельної діяльності в залежності від місцезнаходження пункту продажу товарів та асортиментного переліку. Крім того, нарахований до сплати податок на прибуток суб'єкта підприємницької діяльності або його структурного (відокремленого) підрозділу, одержаний від здійснення операцій, що підлягають патентуванню, зменшується на суму внесеної вартості торгового патенту за відповідний звітний період. Враховуючи вищевикладене, пропозиції по вдосконаленню Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" в частині, яка б задовольняла всім вимогам підприємств торгівлі та громадського харчування, можуть бути подані до Уряду після всебічного і грунтовного аналізу впливу норм Закону на їх виробничу діяльність з тим, щоб тикнути подальшого погіршання фінансового стану підприємств, зменшення доходів до бюджету, загострення платіжної кризи та руйнування економічного потенціалу підприємств. Крім того, Програмою діяльності Кабінету Міністрів України (схвалено на засіданні Кабінету Міністрів України 13 січня 1998 року), яка спрямована на подолання кризових явищ та стабілізації економічної ситуації, створенні умови для економічного зростання і на цій основі - забезпечення поліпшення суспільного добробуту також передбачено розширювати практику застосування презумптивного оподаткування шляхом впровадження сплати фіксованих сум податку у вигляді продажу патентів. Заступник Голови О.І.Шитря