КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ П О С Т А Н О В А від 25 серпня 2004 р. N 1086 Київ Про затвердження Державної програми прогнозування науково-технологічного та інноваційного розвитку на 2004-2006 роки Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є: 1. Затвердити Державну програму прогнозування науково-технологічного та інноваційного розвитку на 2004-2006 роки (далі - Програма), що додається. 2. Визначити державним замовником Програми Міністерство освіти і науки. 3. Міністерству освіти і науки разом з Міністерством фінансів, Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції під час складання проектів Державного бюджету та Державної програми економічного і соціального розвитку України передбачати починаючи з 2005 року кошти для здійснення заходів, визначених Програмою. Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ Інд. 28 ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. N 1086 ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА прогнозування науково-технологічного та інноваційного розвитку на 2004-2006 роки Метою Програми є: створення системи прогнозування науково-технологічного та інноваційного розвитку України, наукового обґрунтування державної соціально-економічної політики; визначення актуальних напрямів розвитку науки і техніки, найбільш перспективних напрямів інноваційної діяльності. Основними завданнями Програми є: створення на державному рівні системи безперервних і незалежних прогнозно-аналітичних досліджень та запровадження сучасних методів їх проведення; визначення базового та альтернативних варіантів розвитку науково-технологічної та інноваційної діяльності, найбільш перспективних технологій та інновацій для забезпечення виходу на світовий ринок, критичних технологій для забезпечення науково-технічного і соціального прогресу, стабільного економічного зростання в державі та національної безпеки. Організаційне забезпечення Програми Відповідальним за виконання Програми є МОН. Для виконання основних завдань Програми необхідно здійснити заходи згідно з додатком. З метою забезпечення їх виконання МОН разом з Національною академією наук до кінця 2004 року визначає в установленому порядку науково-дослідні організації, на базі яких створює групи експертів з питань науково-технічного та інноваційного розвитку. МОН подає щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України інформацію про стан справ. Фінансове забезпечення Програми Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, міжнародної технічної допомоги, а також інших джерел. Очікувані результати У результаті виконання Програми передбачається: провести моніторинг науково-технологічного та інноваційного потенціалу України; визначити актуальні напрями розвитку науки і техніки, найбільш перспективні напрями інноваційної діяльності з урахуванням кон'юнктури ринку, напрями можливого виходу на світовий ринок наукоємних товарів і технологій; зменшити ризик впровадження у виробництво неперспективних технологій; підвищити попит виробництва на результати наукових досліджень і розробок; спрямувати наукові дослідження, що проводяться за рахунок бюджетних коштів, на виконання програм економічного розвитку держави та підвищити їх ефективність; забезпечити сприяння комерціалізації науки з метою широкого практичного використання результатів виконання державних наукових і науково-технічних програм; підготувати практичні рекомендації щодо формування науково-технологічної та інноваційної політики. Додаток до Державної програми ЗАХОДИ щодо прогнозування розвитку науково-технологічної та інноваційної діяльності (тис. гривень) ---------------------------------------------------------------------------------------- Найменування |Відповідальні| Строк |Орієнтов-| У тому числі за роками заходу |за виконання |виконання|ний обсяг|--------------------------------------- | | |фінансу- | 2005 | 2006 | | |вання, |-------------------+------------------- | | |усього |усього|держав-|інші|усього|держав-|інші | | | | |ний |дже-| |ний |дже- | | | | |бюджет |рела| |бюджет |рела ---------------------------------------------------------------------------------------- 1. Визначення МОН III-IV джерел Національна квартали інформаційного академія наук 2004 р. забезпечення Програми 2. Визначення МОН -"- джерел Мінекономіки позабюджетного МЗС фінансування Програми 3. Формування МОН III 20 20 20 експертних Національна квартал груп для академія наук 2004 р. - виконання I квартал Програми 2005 р. 4. Розроблення -"- -"- 100 100 20 80 методик для здійснення довго- строкового прогнозування розвитку науково- технічної та інноваційної діяльності на основі методу експертних оцінок 5. Організація МОН IV 50 50 10 40 і проведення Національна квартал семінарів з академія наук 2004 р. - метою навчання II експертів квартал методиці 2005 р. прогнозно- аналітичних досліджень 6. Проведення МОН IV 20 20 20 оцінки Національна квартал потенціалу академія наук 2004 р. - науково- Держкомстат II технічної та квартал інноваційної 2005 р. сфери 7. Розроблення МОН IV 900 900 600 300 на основі Національна квартал методу академія наук 2004 р. - експертних II оцінок довго- квартал строкового 2005 р. прогнозу розвитку науково- технічної та інноваційної діяльності 8. Розроблення середньо- строкового прогнозу розвитку: інноваційної МОН III 200 200 150 50 діяльності квартал 2005 р. науково- -"- IV 200 200 150 50 технічної квартал діяльності 2005 р. 9. Визначення МОН III-IV 510 510 510 базового та Національна квартали альтернативних академія наук 2004 р. варіантів розвитку науково- технологічної та інноваційної діяльності, найбільш перспективних технологій та інновацій для забезпечення виходу на світовий ринок вітчизняних наукоємних товарів і технологій, критичних технологій для забезпечення науково- технічного і соціального прогресу, стабільного економічного зростання в державі та національної безпеки Усього 2000 1490 950 540 510 510