УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
N 1082/99 від 26.08.99 )
Про Положення про Державний комітет України
по водному господарству
1. Затвердити Положення про Державний комітет України по
водному господарству (додається).
2. Кабінету Міністрів України привести у місячний строк свої
рішення у відповідність із цим Указом.
Президент України Л.КУЧМА
м.Київ, 23 червня 1998 року
N 671/98
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 23 червня 1998 року N 671/98
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет України
по водному господарству
1. Державний комітет України по водному господарству (далі -
Держводгосп України) є центральним органом виконавчої влади, який
забезпечує реалізацію державної політики щодо розвитку водного
господарства та меліорації земель, несе відповідальність за
забезпечення потреб населення і галузей економіки України у водних
ресурсах.
2. Держводгосп України у своїй діяльності керується
Конституцією України ( 254к/96-ВР ), законами України, актами
Президента України та Кабінету Міністрів України, а також цим
Положенням. У межах своїх повноважень Держводгосп України
організовує виконання актів законодавства, здійснює систематичний
контроль за їх реалізацією.
Держводгосп України узагальнює практику застосування
законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє
пропозиції щодо вдосконалення законодавства та у встановленому
порядку вносить їх на розгляд Президента України і Кабінету
Міністрів України.
3. Основними завданнями Держводгоспу України є:
реалізація державної політики щодо розвитку водного
господарства та меліорації земель, здійснення в галузі єдиної
технічної політики, впровадження досягнень науки і техніки, нових
технологій, передового досвіду роботи;
розроблення та участь у реалізації загальнодержавних,
міждержавних і регіональних програм використання і охорони вод та
відтворення водних ресурсів;
забезпечення потреб населення і галузей економіки України у
водних ресурсах та проведення їх міжбасейнового перерозподілу;
проведення заходів, пов'язаних з попередженням шкідливої дії
вод і ліквідацією її наслідків, включаючи протипаводковий захист
населених пунктів та земель.
4. Держводгосп України відповідно до покладених на нього
завдань:
1) забезпечує реалізацію державної політики у галузі водного
господарства та меліорації земель:
2) бере участь у визначенні напрямів розвитку галузей
економіки України з урахуванням забезпечення раціонального
використання водних ресурсів;
3) бере участь у розробленні щорічних проектів
загальнодержавних програм економічного та соціального розвитку
України, закону про Державний бюджет України;
4) готує пропозиції та бере участь у реалізації політики у
сфері виконання робіт і поставок продукції для державних потреб;
5) визначає потребу населення і галузей економіки України у
водних ресурсах, розробляє пропозиції щодо пріоритетних напрямів
розвитку водного господарства та меліорації земель;
6) здійснює координацію та нормативно-методичне забезпечення
діяльності підприємств, установ і організацій, що належать до
сфери його управління, з питань використання вод і відтворення
водних ресурсів, утримання в належному стані водних об'єктів та з
інших питань відповідно до законодавства;
7) здійснює контроль за дотриманням режимів роботи водосховищ
комплексного призначення, водогосподарських систем і каналів,
достовірністю державного обліку водокористування, технічним станом
гідротехнічних споруд, господарською діяльністю у прибережних
захисних смугах;
8) розробляє довгострокові прогнози водогосподарських
балансів та схеми комплексного використання вод і охорони водних
ресурсів, бере участь у вирішенні питань, пов'язаних із
міждержавним розподілом стоку річок і використанням прикордонних
вод;
9) бере участь у створенні та забезпеченні функціонування
системи державного моніторингу навколишнього природного середовища
в частині проведення радіологічних і гідрохімічних спостережень на
водогосподарських системах комплексного призначення, в системах
міжгалузевого і сільськогосподарського водопостачання у зонах
впливу атомних електростанцій, у проведенні спостережень за станом
грунтів у зонах впливу меліоративних систем та переформуванням
берегів і гідрогеологічним стоком у прибережних зонах водосховищ;
здійснює моніторинг динаміки берегів озер і водосховищ;
10) організовує виконання робіт, пов'язаних з мінімізацією
шкідливої дії вод, які включають, зокрема, заходи щодо захисту від
підтоплення, протипаводкового і протиповеневого захисту населених
пунктів і земель, а також від аварійних та залпових забруднень
водних об'єктів; забезпечує функціонування підприємств, установ і
організацій, що належать до сфери його управління, у разі
виникнення аварії, катастрофи, стихійного лиха;
11) з урахуванням галузевих особливостей і специфіки
забезпечує проектування, будівництво і реконструкцію групових і
локальних водопроводів, систем водопостачання та каналізації в
сільській місцевості, гідротехнічних споруд і каналів,
меліоративних систем, водогосподарських об'єктів багатоцільового
використання;
12) здійснює заходи щодо поліпшення експлуатації
водогосподарських об'єктів комплексного призначення,
міжгосподарських зрошувальних і осушувальних систем, сільських
групових водопроводів, а також технічного обслуговування
внутрігосподарської меліоративної мережі із спорудами і розвідної
мережі сільськогосподарського водопостачання;
13) опрацьовує на підставі всебічного аналізу розробок і
висновків науково-дослідних установ, сільськогосподарських і
природоохоронних органів перспективні прогнози і основні напрями
розвитку меліорації земель та введення у дію меліорованих угідь,
обгрунтовує і визначає за участю Міністерства агропромислового
комплексу України потребу в лімітах державних централізованих
капітальних вкладень, вишукує інші джерела для фінансування робіт,
пов'язаних з реконструкцією та будівництвом меліоративних систем;
14) організовує розроблення, перегляд і затвердження
галузевих нормативно-технічних документів з проектування,
будівництва й експлуатації водогосподарських об'єктів та
меліоративних систем, промислового випуску будівельних виробів і
матеріалів, контролю за використанням і охороною водних ресурсів,
з енерго- та ресурсозбереження, охорони праці, кошторисного
ціноутворення;
15) замовляє на конкурсних засадах і координує виконання
науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, спрямованих
на реалізацію загальнодержавних програм з питань розвитку водного
господарства, підвищення технічного рівня і поліпшення якості
будівництва, реконструкції та експлуатації меліоративних систем, а
також комплексне обгрунтування водоохоронних заходів і розв'язання
проблем сільськогосподарського водопостачання;
16) координує роботу, пов'язану із забезпеченням єдності
вимірювань, здійсненням метрологічного контролю і нагляду на
підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери
його управління;
17) організовує впровадження досягнень науково-технічного
прогресу, винаходів і раціоналізаторських пропозицій, проводить
обмін передовим досвідом роботи і науково-технічною інформацією за
напрямами своєї діяльності з центральними органами виконавчої
влади та іноземними організаціями у порядку, передбаченому
законодавством; вивчає, узагальнює і використовує світовий досвід
для поліпшення стану водного господарства та меліорації земель;
18) видає ліцензії на право провадження підприємницької
діяльності щодо проектування, будівництва, ремонту та експлуатації
меліоративних систем;
19) розглядає та погоджує проекти щодо використання води у
процесі будівництва чи реконструкції водогосподарських об'єктів і
погоджує дозволи на спеціальне водокористування, здійснює ведення
державного обліку водокористування та державного водного кадастру;
20) надає всебічну допомогу підприємствам, установам і
організаціям галузі у створенні та функціонуванні лабораторій
радіологічного і гідрохімічного контролю відповідно до
законодавства; проводить системний аналіз якості поверхневих вод
та сповіщає органи виконавчої влади і самоврядування, а також
населення через засоби масової інформації про рівень забрудненості
цих вод; організовує розроблення оперативних та довгострокових
прогнозів зміни екологічного стану водних об'єктів і меліорованих
земель та підготовку науково обгрунтованих рекомендацій;
21) бере участь у реалізації інвестиційної політики, виходячи
з пріоритетних напрямів структурної перебудови економіки,
розміщенні державних інвестицій за цільовими програмами, як
правило, на конкурсних засадах;
22) вносить пропозиції щодо укладання і уточнення
міждержавних і міжурядових угод щодо прикордонних вод та інших
угод, договорів і контрактів економічного і технічного
співробітництва у галузі водного господарства, контролює їх
виконання;
23) здійснює у межах повноважень, визначених законодавством
України, функції управління майном підприємств, установ і
організацій, що належать до сфери його управління;
24) складає разом із заінтересованими центральними і
місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого
самоврядування загальногалузеві та регіональні баланси
забезпечення водогосподарського комплексу трудовими, сировинними й
енергетичними ресурсами;
25) готує пропозиції про роздержавлення і приватизацію майна,
забезпечує дотримання антимонопольного законодавства у галузі,
сприяє розвитку конкуренції, становленню структур ринкового типу;
26) забезпечує виконання завдань мобілізаційної підготовки та
мобілізаційної готовності держави у межах визначених
законодавством повноважень;
27) забезпечує у межах своєї компетенції реалізацію державної
політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням у
центральному апараті, на підприємствах, в установах і
організаціях, що належать до сфери його управління;
28) розглядає відповідно до законодавства України справи про
адміністративні правопорушення;
29) здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених
на нього завдань.
5. Держводгосп України має право:
залучати спеціалістів центральних і місцевих органів
виконавчої влади, підприємств, установ, організацій (за
погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до
його компетенції;
одержувати у встановленому законодавством порядку від
міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради
міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої
влади та органів місцевого самоврядування інформацію, документи і
матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням у
міжнародних організаціях та під час укладання міжнародних
договорів України;
укладати та розривати відповідно до законодавства України
контракти з керівниками підприємств, установ і організацій, що
належать до сфери його управління;
скликати у встановленому порядку наради з питань, що належать
до його компетенції.
6. Держводгосп України у процесі виконання покладених на
нього завдань взаємодіє з іншими центральними і місцевими органами
виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим,
органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами
іноземних держав.
7. Держводгосп України у межах своїх повноважень на основі та
на виконання актів законодавства видає накази, організовує і
контролює їх виконання.
Нормативно-правові акти Держводгоспу України підлягають
державній реєстрації у встановленому законодавством порядку.
Рішення Держводгоспу України, прийняті в межах його
повноважень, є обов'язковими для виконання центральними і
місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого
самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх
форм власності та громадянами.
Держводгосп України у разі потреби видає разом з іншими
центральними і місцевими органами виконавчої влади спільні акти.
8. Держводгосп України очолює Голова, якого призначає на
посаду та звільняє з посади Президент України.
Голова Держводгоспу України має заступників, які
призначаються на посаду та звільняються з посади відповідно до
законодавства. Розподіл обов'язків між заступниками проводить
Голова.
Голова здійснює керівництво Держводгоспом України і несе
відповідальність перед Президентом України та Кабінетом Міністрів
України за виконання покладених на Держводгосп України завдань і
здійснення ним своїх функцій, визначає ступінь відповідальності
своїх заступників та керівників структурних підрозділів
Держводгоспу.
9. Для погодженого вирішення питань у межах своїх
повноважень, обговорення найважливіших напрямів діяльності
Держводгоспу України утворюється колегія у складі Голови
Держводгоспу України (голова колегії), заступників Голови за
посадою, а також керівників структурних підрозділів Держводгоспу
України. До складу колегії можуть входити керівники інших
центральних органів виконавчої влади, а також керівники
підприємств, установ і організацій, що належать до сфери
управління Держводгоспу України.
Члени колегії затверджуються та увільняються від виконання
обов'язків Кабінетом Міністрів України.
Рішення колегії проводяться в життя наказами Держводгоспу
України.
10. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій щодо
основних напрямів розвитку галузі, обговорення найважливіших
програм та комплексних проектів водогосподарських заходів у
Держводгоспі України може утворюватися науково-технічна (наукова)
рада у складі науковців і висококваліфікованих фахівців. Склад
науково-технічної (наукової) ради і положення про неї затверджує
Голова Держводгоспу України.
У Комітеті з урахуванням специфіки його діяльності можуть
утворюватися й інші дорадчі та консультативні органи. Склад цих
органів і положення про них затверджує Голова Держводгоспу
України.
11. Гранична чисельність та структура центрального апарату
Держводгоспу України затверджується Кабінетом Міністрів України.
Штатний розпис та кошторис видатків на утримання центрального
апарату Держводгоспу України затверджуються у встановленому
законодавством порядку.
Положення про структурні підрозділи Держводгоспу України
затверджує його Голова.
12. Держводгосп України є юридичною особою, має самостійний
баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням
Державного Герба України і своїм найменуванням.
Глава Адміністрації
Президента України Є.КУШНАРЬОВ