ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ Н А К А З 05.08.2004 N 1624 Щодо затвердження Положення про порядок розгляду звернень громадян у структурних підрозділах Фонду державного майна України З метою забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів, своєчасного реагування на проблемні питання, зміцнення і розширення зв'язків з громадськістю та на виконання ст. 40 Конституції України ( 254к/96-ВР ), Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ), Закону України "Про державну службу " ( 3723-12 ), Указу Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення" ( 700/2002 ), Тимчасового регламенту ФДМУ та Інструкції по діловодству в ФДМУ, затверджених наказами Голови Фонду державного майна України, Н А К А З У Ю: 1. Затвердити Положення про порядок розгляду звернень громадян у структурних підрозділах Фонду державного майна України (далі - Положення), що додається. 2. Керівникам структурних підрозділів Фонду державного майна України (ФДМУ), Фонду майна Автономної Республіки Крим, регіональних відділень ФДМУ: організувати вивчення Положення з усіма працівниками і взяти під особистий контроль його виконання; внести доповнення до функціональних обов'язків працівників, які залучаються до роботи зі зверненнями громадян. 3. Управлінню документального забезпечення: надіслати Положення всім структурним підрозділам ФДМУ, Фонду майна Автономної Республіки Крим, регіональним відділенням ФДМУ; надати методичну допомогу в практичному впровадженні Положення в структурних підрозділах ФДМУ; забезпечити дійовий контроль за додержанням вимог Положення працівниками ФДМУ. 4. Заступникам Голови ФДМУ, директорам департаментів, начальникам управлінь, керівникам Фонду майна Автономної Республіки Крим та регіональних відділень ФДМУ забезпечити безумовне виконання посадовими особами ФДМУ норм цього Положення. 5. Визнати такою, що втратила чинність, Інструкцію про облік, проходження, розгляд листів, заяв, скарг та звернень громадян і контроль за їх виконанням у структурних підрозділах ФДМУ, затверджену Головою ФДМУ 16.06.99. 6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Голова Фонду М.Чечетов ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Фонду державного майна України 05.08.2004 N 1624 ПОЛОЖЕННЯ про порядок розгляду звернень громадян у структурних підрозділах Фонду державного майна України 1. Загальні положення 1.1. Це Положення розроблено відповідно до ст. 40 Конституції України ( 254к/96-ВР ) та на підставі Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ), Закону України "Про державну службу" ( 3723-12 ), Указу Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення" ( 700/2002 ), Тимчасового регламенту ФДМУ та Інструкції по діловодству в ФДМУ, затверджених наказами Голови ФДМУ. 1.2. Громадяни можуть звертатися до ФДМУ із зауваженнями і пропозиціями щодо діяльності органів приватизації, заявою про сприяння реалізації своїх прав і законних інтересів чи скаргою на їх порушення. 1.3. У роботі з письмовими та усними зверненнями громадян потрібно забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об'єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян з метою оперативного розв'язання порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання надалі таким порушенням. 1.4. Усі звернення громадян, що надходять до ФДМУ, підлягають обов'язковій класифікації за встановленими статтею 3 Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ) видами: пропозиції, заяви та скарги. Подальший розгляд пропозицій, заяв і скарг громадян проводиться з урахуванням особливостей їх розгляду, встановлених статтями 14 - 16 зазначеного Закону. 1.5. Звернення - це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Вимоги до форми звернення: Звернення має містити: прізвище, ім'я та по батькові громадянина; місце проживання громадянина; суть порушеного питання (зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги); підпис заявника (заявників) із зазначенням дати; звернення має бути надруковано або написано від руки розбірливо і чітко. Письмові звернення - це викладені в письмовій формі пропозиції, заяви, скарги, надіслані поштою чи передані громадянином особисто або через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Усні звернення - це викладені в усній формі пропозиції, заяви, скарги, записані посадовою особою ФДМУ під час особистого прийому. Звернення може бути: індивідуальне - звернення, яке подано окремою особою; колективне - звернення, яке подано групою осіб; анонімне - письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство; повторне - викладені в письмовій формі пропозиції, заяви, скарги, зауваження винятково з тих питань, які вже були порушені громадянином у попередньому зверненні і на які громадянин отримав відповідь (по суті) від ФДМУ і при цьому відсутні нові дані чи факти, що потребують перевірки; дублетне - пропозиції, заяви і скарги одного і того самого громадянина з одного і того самого питання, які надіслані різним адресатам і надійшли на розгляд від державних органів вищого рівня чи інших установ, організацій, підприємств, засобів масової інформації за належністю до ФДМУ для їх вирішення по суті, якщо останнім вже отримані звернення відповідного змісту. 2. Розгляд звернень громадян 2.1. Усі звернення громадян безпосередньо розглядаються та порушені в них питання, по можливості, вирішуються посадовими особами ФДМУ під час особистого прийому громадян, який проводиться згідно із затвердженим графіком. Порядок особистого прийому громадян посадовими особами ФДМУ та графік особистого прийому громадян визначаються та затверджуються першими керівниками ФДМУ. Про результати розгляду звернення громадянин повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина. Якщо розв'язати порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, то вони розглядаються в тому самому порядку, що й у разі письмового звернення. 2.2. Письмові звернення, оформлені належним чином і подані в установленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду. Письмові звернення громадян підлягають обов'язковому первинному розгляду з метою визначення їх належності до компетенції ФДМУ та призначення за ними конкретного виконавця. 2.3. Звернення може бути подано особисто як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне), чи надіслано поштою. Громадянин може подати звернення також через уповноважену на це іншу особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Колективні звернення розглядаються в тому ж порядку, як і індивідуальні звернення громадян. 2.4. Звернення Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються першими керівниками ФДМУ особисто. 2.5. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, порушених у зверненнях ветеранів війни та праці, інвалідів та інших непрацездатних осіб, а також осіб, що постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки. 2.6. Звернення, оформлене без дотримання встановлених вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями у термін не пізніше 10 днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ). Копія такого звернення залишається у впровадженні того органу чи установи, до яких звернувся заявник. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, вважається анонімним і розгляду не підлягає. У разі, якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою ФДМУ, воно в термін не більше п'яти днів повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями. Рішення про визнання звернення необгрунтованим приймає посадова особа, яка прийняла резолюцію щодо виконання конкретного звернення. Не розглядаються і повторні звернення до одного й того самого органу від одного і того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше питання вирішено по суті, а також скарги, подані з порушенням термінів, передбачених статтею 17 Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ), та звернення осіб, визначених судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особа, яка подала звернення. 2.7. Повторними вважаються звернення, в яких: 2.7.1. Оскаржується рішення, прийняте за попереднім зверненням, що надійшло до ФДМУ. 2.7.2. Повідомляється про несвоєчасний розгляд питань попереднього звернення, якщо з часу надходження останнього минув установлений законодавством термін розгляду і відповідь громадянину не надавалася. 2.7.3. Не вирішено по суті або вирішено не в повному обсязі питання, порушене в попередньому зверненні. 2.7.8. Керівник ФДМУ зобов'язаний ретельно розібратися в причинах повторного звернення громадянина. Якщо воно викликане порушенням встановленого порядку розгляду, то до посадових осіб, які допустили порушення прав громадянина, вживаються відповідні заходи реагування. Невирішення порушених у зверненні громадянина обгрунтованих питань, які належать до компетенції ФДМУ, посадової чи службової особи, що призвело до повторного звернення чи звернення до органу вищого рівня, має глибоко аналізуватися і в разі виявлення ознак тяганини, формалізму та бюрократизму мати наслідком невідворотне притягнення відповідних осіб до встановленої законом відповідальності. 2.9. Якщо в черговому зверненні громадянин (поряд з питаннями, що вже розглядались і на які була надана вичерпна відповідь або за якими прийнято відповідне рішення) звертається з іншими питаннями, новими фактами, то звернення не вважається повторним і розглядається ФДМУ у встановленому порядку. 2.10. Посадові особи ФДМУ під час розгляду звернень громадян зобов'язані уважно вникати в їх суть, у разі потреби вимагати у виконавців матеріали їх перевірки, направляти працівників на місце для перевірки викладених у зверненні обставин, уживати інших заходів для об'єктивного вирішення поставлених автором звернення питань, з'ясовувати та усувати причини і умови, які спонукають громадян скаржитись, якщо це не суперечить чинному законодавству. 2.11. Якщо питання, порушені в одержаному зверненні, не належать до повноважень ФДМУ, воно в термін не більш як 5 днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. Якщо порушені у зверненні питання частково належать до повноважень ФДМУ - відповідь з питань у межах компетенції ФДМУ надається громадянину в установленому порядку, а за рештою питань, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, у разі надання відповіді на звернення роз'яснюється порядок вирішення цих питань. 2.12. Підрозділи ФДМУ та посадові особи ФДМУ розглядають звернення громадян без стягнення за це плати. 3. Розгляд звернень громадян, які надійшли від народних депутатів України, термін їх виконання 3.1. Відповідно до статті 15 Закону України "Про статус народного депутата України" ( 2790-12 ) депутатський запит - це вимога народного депутата України, яка заявляється на сесії Верховної Ради України, до органів Верховної Ради України, до Кабінету Міністрів України, до керівників інших органів державної влади та місцевого самоврядування, а також до керівників підприємств, установ і організацій, розташованих на території України, незалежно від їх підпорядкування і форми власності, дати офіційне роз'яснення з питань, віднесених до їх компетенції. Орган або посадова особа, до яких звернувся заявник, зобов'язані дати офіційну відповідь не пізніше ніж у 15-денний термін або в інший термін, установлений Верховною Радою України. Відповідь на депутатський запит надсилається Голові Верховної Ради України та депутату, який його вніс. 3.2. Відповідно до статті 16 Закону України "Про статус народного депутата України" ( 2790-12 ) депутатське звернення - це викладена в письмовій формі пропозиція народного депутата, звернена до посадових осіб державних органів, керівників підприємств, установ та організацій, здійснити певні дії, дати офіційне роз'яснення чи викласти позицію з питань, віднесених до їх компетенції. Депутатське звернення є обов'язковим для розгляду посадовими особами, яким воно адресовано, протягом не більше 10 днів з моменту одержання. 3.3. Звернення громадян, які надійшли з листами народних депутатів України, розглядаються в загальному порядку відповідно до Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ). Повідомлення народних депутатів України про результат розгляду такого звернення здійснюється у 10-денний термін від дня надходження до ФДМУ. Якщо в депутатському зверненні міститься прохання повідомити тільки заявника, тоді відповідь народному депутату не надається. 3.4. У разі неможливості розгляду у визначений термін звернень громадян, які надійшли до ФДМУ, в обов'язковому порядку виконавець до закінчення 10-денного терміну повідомляє народного депутата і громадянина офіційним листом з викладенням причин продовження терміну розгляду. Термін розгляду звернення з урахуванням продовження не може перевищувати 30 днів від моменту його реєстрації у ФДМУ. 3.5. Якщо розгляд звернення з об'єктивних причин не може бути проведено у визначений термін, депутата повідомляють про це офіційним листом з викладенням мотивів продовження терміну розгляду. Розгляд звернень та запитів народних депутатів України за зверненнями громадян береться під особливий контроль першими керівниками ФДМУ. Про наслідки розгляду питань таких звернень і запитів керівник ФДМУ повідомляє народного депутата. Максимальний час розгляду депутатського запиту чи звернення з урахуванням продовження не може перевищувати 30 днів з моменту його одержання. 3.6. Запити та звернення депутатів місцевих рад, які надійшли до ФДМУ, в інтересах громадян розглядаються протягом термінів, установлених відповідною статтею Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" ( 93-15 ). 4. Розгляд скарг громадян 4.1. Положення не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним, антимонопольним і трудовим законодавством, а також законодавством про захист економічної конкуренції згідно зі статтею 12 Закону України "Про звернення громадян" ( 393/96-ВР ). 4.2. Скарга на дії чи рішення ФДМУ або посадової особи подається в порядку підлеглості вищій посадовій особі ФДМУ або посадовій особі відповідно до чинного законодавства, а в разі незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду. 4.3. Розгляд скарг громадян на дії працівників ФДМУ проводиться в порядку, передбаченому цим Положенням. 4.4. За кожною скаргою, в якій громадяни порушують питання про наявність порушень чи недоліків у роботі ФДМУ, або скаржаться на дії працівників ФДМУ, проводиться ретельна перевірка викладених фактів органом приватизації, до якого звернувся громадянин (центральним апаратом ФДМУ, Фондом майна Автономної Республіки Крим, регіональним відділенням ФДМУ). За результатами перевірки матеріали, в яких зазначається підтвердились чи ні наведені у скарзі відомості (факти) і які заходи пропонується вжити для усунення виявлених порушень чи недоліків та притягнення до відповідальності винних осіб, надаються відповідному керівнику або одному з його заступників. За наслідками розгляду та прийняття остаточного рішення громадянину надається письмова відповідь. 4.5. Рішення за розглядом скарги громадянина приймає керівник (або один з його заступників), у впровадженні якого перебуває скарга. 4.6. Посадова особа, визнавши скаргу такою, що підлягає задоволенню, зобов'язана забезпечити повноту і своєчасність розгляду скарги громадянина, а також прийняти рішення відповідно до чинного законодавства. Визнавши скаргу обгрунтованою - негайно вжити заходів до поновлення порушених прав громадянина. Рішення ФДМУ щодо розгляду скарги в разі незгоди з ним громадянина може бути оскаржено в суді в термін, передбачений законодавством України. 4.7. Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим структурним підрозділам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються, а також тим, які не мають повноважень для їх розгляду, або керівники яких приймали рішення з викладених у зверненні доказів. У разі необхідності керівником ФДМУ може бути доручено проведення додаткової перевірки конкретних обставин чи відомостей (фактів), викладених у зверненні громадянина відповідно до чинного законодавства. 5. Термін розгляду та надання відповідей на звернення громадян 5.1. Питання, порушені у зверненнях громадян, розглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяця від дня їх реєстрації у ФДМУ, враховуючи вихідні, святкові та неробочі дні. Звернення, які не потребують додаткового вивчення, розглядаються невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо у місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то керівник ФДМУ (Фонду майна Автономної Республіки Крим, регіонального відділення ФДМУ) або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особа, яка подала звернення. За обгрунтованою письмовою вимогою громадянина термін розгляду його звернення може бути скорочено від встановленого терміну. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів. 5.2. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку. 5.3. Звернення громадян, які надійшли до ФДМУ від міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, установ, організацій, з редакцій газет, журналів, радіо, телебачення, розглядаються у місячний термін від дати реєстрації такого звернення в ФДМУ. 5.4. Початком терміну розгляду звернення вважається день надходження та реєстрації в ФДМУ, а закінченням - день надіслання відповіді заявнику на його звернення. 5.5. За зверненнями громадян, за якими неможливо закінчити перевірку та прийняти в установлений термін рішення, виконавець не пізніше ніж за 3 робочі дні до закінчення цього терміну письмово доповідає посадовій особі, яка встановила контроль, і порушує питання щодо продовження терміну в межах, встановлених законодавством про звернення громадян. Про продовження вказаних термінів своєчасно інформуються органи чи посадові особи, яких необхідно про це сповіщати, та громадяни. 5.6. Відповідь за результатами розгляду звернень громадян в обов'язковому порядку надається тим органом, який отримав ці звернення і до компетенції якого належить вирішення порушених у зверненнях питань, за підписом керівників або інших посадових осіб в межах своїх повноважень. 5.7. Звернення вважається розглянутим, якщо всі поставлені в ньому питання розглянуто, прийнято обгрунтоване рішення та вжито необхідних заходів щодо його виконання, а заявника повідомлено про результати перевірки звернення. 5.8. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у зверненні, доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на чинне законодавство і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. При цьому вказують заходи, які вживались органами приватизації для перевірки цього звернення. Якщо надавалась усна відповідь, то складається відповідна довідка за погодженням з громадянином. Погодження долучається до матеріалів перевірки звернення та додається до справи відповідного звернення у разі зняття з контролю. 5.9. Відповідь за результатами розгляду колективного звернення (якщо звернення писали двоє та більше громадян) надсилається тому громадянину, який у зверненні підписався першим або адреса якого вказана. У тексті відповіді потрібно вказувати загальну кількість громадян, що звернулися. 6. Облік та діловодство щодо звернень громадян 6.1. Усі звернення громадян, що надійшли до ФДМУ поштою або особисто подані громадянином, мають прийматися та централізовано реєструватися Управлінням документального забезпечення відповідно до вимог Інструкції по діловодству в ФДМУ. 6.2. Облік особистого прийому громадян здійснюється в журналі обліку особистого прийому громадян керівника ФДМУ відповідальною особою із числа секретаріату приймальних (далі - секретаріат), призначеною керівником для здійснення прийому та контролю за виконанням рішень, прийнятих під час особистого прийому. Журнал обліку особистого прийому громадян має бути прошитий, пронумерований, підписаний посадовою особою ФДМУ та скріплений печаткою. Облік особистого прийому громадян у ФДМУ здійснює також відповідальний працівник підрозділу з організації роботи із зверненнями громадян ФДМУ. 6.3. Письмові звернення громадян, подані на ім'я Голови ФДМУ та його заступників під час особистого прийому, також підлягають централізованій реєстрації на реєстраційно-контрольних картках Управління документального забезпечення, їх передача здійснюється секретаріатом приймалень. 6.4. Після розгляду звернень громадян керівництвом ФДМУ за поданням секретаріату приймалень Управління документального забезпечення ФДМУ: вносить до реєстраційно-контрольної картки резолюцію керівництва стосовно призначення виконавця (виконавців) та встановлених термінів виконання доручення за зверненнями громадян; забезпечує оперативне доведення звернень громадян (та їх копій) до виконавців відповідно до вимог Інструкції по діловодству в ФДМУ; здійснює централізовану реєстрацію та відправлення вихідної кореспонденції відповідно до вимог Інструкції по діловодству в ФДМУ. 6.5. Вхідна кореспонденція за зверненнями громадян, одержана структурним підрозділом на виконання, в обов'язковому порядку обліковується в журналі звернень громадян цього ж структурного підрозділу ФДМУ. Облік звернень громадян у структурному підрозділі та доведення їх до безпосереднього виконання здійснюється в день його надходження (під підпис у журналі обліку). 6.6. За результатами розгляду звернення громадянина на його адресу надсилається відповідь за підписом посадової особи ФДМУ, за резолюцією якої розглядалися викладені у зверненні відомості, а в разі її відсутності - посадової особи, яка її заміщує, відповідно до розподілу функціональних обов'язків. 6.7. Результати розгляду звернень громадян заносяться до журналу обліку звернень громадян відповідальним працівником структурного підрозділу - виконавця після реєстрації відповіді на такі звернення на підставі копій відповіді заявнику. 6.8. Після виконання доручень за зверненнями громадян Управління документального забезпечення приймає від відповідальних виконавців, визначених у резолюціях керівництва ФДМУ, реєстраційно-контрольну картку, оформлену належним чином разом з документами, які підтверджують виконання в повному обсязі завдань щодо розгляду звернень громадян відповідно до резолюцій. Зазначені документи (у разі виконання завдання в повному обсязі) є підставою для зняття з контролю доручень, визначених за зверненнями громадян. Контрольні доручення, визначені керівництвом за зверненнями громадян, знімаються з контролю лише після того, як вжито заходів щодо вирішення питань, порушених у зверненні, і заявнику та, у разі необхідності, кореспондентові надано вичерпні письмові відповіді. Рішення про зняття з контролю звернень громадян приймають посадові особи, які прийняли рішення про взяття на контроль. 6.9. Пропозиції, заяви і скарги, на які даються попередні (проміжні) відповіді, з контролю не знімаються. Контроль завершується тільки після прийняття рішення і вжиття заходів щодо вирішення порушених у зверненні питань. 6.10. Термін зберігання документів за пропозиціями, заявами і скаргами визначається затвердженими керівниками організацій переліками документів і номенклатурами справ, що утворюються в процесі їх діяльності. Як правило, встановлюється п'ятирічний термін зберігання пропозицій, заяв, скарг та документів, пов'язаних з їх розглядом і вирішенням порушених питань. 7. Відповідальність за порушення законодавства про звернення громадян 7.1. Посадові особи, які допустили порушення законодавства про звернення громадян, несуть цивільну, адміністративну або преміальну відповідальність, передбачену законодавством України. До зазначених посадових осіб за неналежне виконання службових обов'язків з розгляду звернень громадян також можуть застосовуватися заходи дисциплінарного стягнення. 7.2. У разі незадоволення скарги ФДМУ або посадова особа, які прийняли неправомірне рішення щодо звернення громадянина, відшкодовують йому завдані матеріальні збитки, пов'язані з поданням і розглядом скарги, витрати на проїзд для розгляду скарги на вимогу відповідального органу і втрачений за цей час заробіток. Спори про стягнення витрат розглядаються в судовому порядку. 7.3. Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших протиправних дій тягнуть за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством. 8. Узагальнення, аналіз письмових та усних звернень громадян та забезпечення контролю за їх розглядом 8.1. Узагальнення та аналіз стану роботи із зверненнями громадян виконується відділом контролю за розглядом звернень громадян Контрольно-ревізійного департаменту на підставі інформації, яка готується щоквартально Управлінням документального забезпечення, Управлінням контролю та перевірки виконання актів і доручень Президента України, Верховної Ради України і Кабінету Міністрів України та структурними підрозділами ФДМУ відповідно до покладених на них повноважень. 8.2. Письмові та усні звернення громадян, а також критичні зауваження, які в них містяться, мають систематично, але не менше одного разу на квартал, узагальнюватися й аналізуватися з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав та інтересів громадян, вивчення громадської думки, вдосконалення роботи ФДМУ в даному напрямі. Особливу увагу слід звернути на усунення причин, які є підставою для надходження повторних та колективних скарг, а також змушують громадян звертатися до вищих та центральних органів державної влади, редакцій газет і журналів з питань, які можуть і повинні вирішуватись органами приватизації на місцях. 8.3. Результати аналізу використовуються: під час перевірок роботи підвідомчих органів приватизації (результати аналізу є предметом розгляду на засіданнях колегії та оперативних нарадах в ФДМУ); з метою підготовки та надіслання до структурних підрозділів інформації за результатами проведеного аналізу стану роботи із зверненнями громадян; з метою інформування вищих органів влади; для висвітлення питань, пов'язаних із зверненнями громадян у засоби масової інформації. 8.4. Голова ФДМУ організовує та здійснює контроль за роботою з питань розгляду звернень та прийому громадян особисто через своїх заступників, відділу контролю за розглядом звернень громадян Контрольно-ревізійного департаменту та керівників структурних підрозділів. 8.5. Керівники структурних підрозділів ФДМУ здійснюють безпосередній контроль за додержанням чинного законодавства з питань розгляду звернень громадян і норм цього Положення. 8.6. Під час здійснення контролю звертається увага на терміни й повноту розгляду порушених питань, об'єктивність перевірки звернень, законність і обгрунтованість прийнятих за ними рішень, своєчасність їх виконання і надіслання відповідей заявникам. 8.7. Стан роботи з питань звернень та прийому громадян у Фонді майна Автономної Республіки Крим та регіональних відділеннях ФДМУ перевіряється під час комплексних, виїзних перевірок. Під час перевірок слід всебічно вивчати організацію роботи з питань розгляду усних та письмових звернень громадян та проведення їх особистого прийому посадовими особами органів приватизації, викривати недоліки й надавати практичну допомогу щодо їх усунення. Результати перевірок відображаються в актах або довідках. 8.8. Стан роботи з питань розгляду звернень громадян та організації їх особистого прийому посадовими особами ФДМУ, а також окремі заяви і скарги, під час розгляду яких були допущені формалізм, байдужість і тяганина, у разі потреби розглядаються на засіданнях колегії, оперативних нарадах із заслуховуванням керівників структурних підрозділів, Фонду майна Автономної Республіки Крим, регіональних відділень ФДМУ. Начальник Управління документального забезпечення В.Адамець