Додатковий тираж


Особливість видавничої діяльності, яку здійснює редакція газети, полягає в тому, що в друкарнях при автоматичному формуванні пачок можуть мати місце випадки нестачі та браку продукції. Згідно з умовами договору з передплатними агентствами видавець у таких випадках зобов'язаний надати їм додатковий тираж для компенсації нестачі (браку). Як відображається вартість додаткового тиражу у складі валового доходу та валових витрат редакції?


Відповідно до п. 1.31 ст. 1 Закону № 334/94-ВР продаж товарів — це будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію, незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів.

Не вважаються продажем операції з надання товарів у межах договорів комісії, схову (відповідального зберігання), доручення, інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари.

Якщо договорами між редакцією газети та передплатними агентствами передбачено, що видавець зобов'язаний надавати за власний рахунок розповсюджувачу додатковий тираж для компенсації нестачі у стандартних пачках або заміни бракованих видань, то така операція для цілей визначення валових доходів і валових витрат не вважається продажем.

Виходячи з викладеного, редакція газети не відображає вартість додаткового тиражу продукції у складі валових доходів і відповідно до складу валових витрат не включає витрати на друкування таких газет.

За договорами купівлі-продажу право власності при передачі тиражу переходить до замовника (розповсюджувача). Чи провадиться коригування валового доходу та валових витрат у разі неповної реалізації тиражу замовником?

Відповідно до п. 5.10 ст. 5 Закону № 334/94-BР У разі коли після продажу товарів (робіт, послуг) здійснюється будь-яка зміна суми компенсаціїїх вартості, включаючи перерахунок у випадках повернення проданих товарів чи права власності на такі товари (результати робіт, послуг) продавцю, платник податку— продавець та платник податку — покупець здійснюють відповідний перерахунок валових доходів або валових витрат (балансової вартості основних фондів) у звітному періоді, в якому сталася така зміна суми компенсації.

При цьому редакції газети на суми нереалізованої продукції за договорами купівлі-продажу слід здійснити коригування валових витрат на вартість такої нереалізованої продукції покупцем.

КОНСУЛЬТУЮТЬ ФАХІВЦІ ДПА УКРАЇНИ

Відповіді підготовлено за сприяння Наталії ХОЦЯНІВСЬКОЇ - заступника директора Департаменту оподаткування юридичних осібДПА України — начальника управління податку на прибуток та податкових платежів

ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ № 36/2004