Закінчився термін придатності алкогольних напоїв


У підприємства — виробника алкогольних напоїв (вина) на складі зіпсувалося вино (закінчився термін придатності), а також йому було повернуто неякісне вино з місць торгівлі. Підприємство зняло акцизні марки, якими було марковано це вино, і наклеїло їх на інші пляшки з вином. Чи відповідає це вимогам чинного законодавства?

(Д. Ковальов, Миколаївсько обл.)


Згідно з Положенням № 849/95 підприємства — виробники алкогольних напоїв повинні зберігати марки акцизного збору як документи суворої звітності. Пунктом 20 Положення № 567 передбачено, що марки наклеюються виробниками на кожну пляшку, пачку (упаковку) у такий спосіб, щоб вони розривалися під час відкупорювання (розкривання) виробів. Для алкогольних напоїв вітчизняного виробництва використовуються лише марки, які відповідають виду продукції та місткості тари. Відповідно до п. 21 Положення № 567 для прикріплення марок повинен використовуватися клей (дисперсійний, дескрин тощо), який не дає змоги зняти їх з виробів без пошкодження і змивається у разі потреби при митті пляшок для повторного їх використання. При цьому відповідно до Положення № 849/95 придбані акцизні марки можуть використовуватися покупцями марок — виробниками алкогольних напоїв безпосередньо в процесі виробництва для маркування.

Зняття підприємством з пляшок марок акцизного збору без їх пошкодження і повторне їх використання для маркування алкогольних напоїв є порушенням вимог Положення № 567.

Якщо алкогольні напої марковано з відхиленням від вимог вищезазначених положень або марками, що не відповідають виду продукції та місткості тари та/або не видавалися безпосередньо виробнику (імпортеру) зазначеної продукції, то вони розглядаються як немарковані, а у разі виявлення порушень обліку і зберігання придбаних підприємством акцизних марок продавець марок має право тимчасово зупинити подальший їх продаж такому покупцю. Тобто алкогольні напої, повторно марковані марками акцизного збору, без пошкодження знятими підприємством з інших пляшок, розглядаються як немарковані.

Алкогольні напої можуть бути повернуті підприємству-виробнику торговельним підприємством (організацією) як неякісні в порядку рекламації або можуть зіпсуватися під час зберігання на складі підприємства-виробника чи може закінчитися термін їх придатності.

Якщо алкогольні напої зіпсувалися, й у разі неможливості вирівнювання і наклеювання на окремий аркуш паперу марок акцизного збору, якими марковано ці напої, відповідно до вимог Положення № 567 та листа № 2063/10/16-2117 на підприємстві-виробнику створюється комісія, що складає акт про списання таких марок, в якому зазначаються номер та серія кожної з них. В акті обов'язково зазначається фактична кількість зіпсованих марок, а також яка організація (підприємство) повертає продукцію, найменування неякісних алкогольних напоїв, фактична їх кількість та загальний об'єм. До складу зазначеної комісії входять представник органу державної податкової служби за місцезнаходженням виробника (голова комісії) і представник відповідної місцевої держадміністрації. Кількість примірників акта відповідає кількості членів комісії, що представляють підприємство та уповноважені органи.

КОНСУЛЬТУЮТЬ ФАХІВЦІ ДПА УКРАЇНИ

Відповіді підготовлено за сприяння фахівців Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів (ДААК) ДПА України: Юрія ВІЛЬХОВОГО — начальника управління організації перевірок та контрольно-аналітичної роботи: Олесі КВАРТЮК — заступника начальника управління методології акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів — начальника відділу розробки та вдосконалення законодавства з акцизного збору та Світлани ПОРТМАН — головного державного податкового інспектора відділу розробки та вдосконалення законодавства з акцизного збору

ВІСНИК ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ № 36/2004