КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 18 лютого 2002 р. N 194
                               Київ

      ( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
        N 1460 ( 1460-2004-п ) від 28.10.2004 )

             Про затвердження Положення про Державний
               департамент фінансового моніторингу

         ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
           N  101 (  101-2003-п ) від 20.01.2003
           N  187 (  187-2003-п ) від 21.02.2003
           N 1106 ( 1106-2003-п ) від 17.07.2003
           N  728 (  728-2004-п ) від 02.06.2004 
           N 1081 ( 1081-2004-п ) від 25.08.2004 )



     Кабінет Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

     Затвердити Положення про  Державний  департамент  фінансового
моніторингу (додається).


     Прем'єр-міністр України                               А.КІНАХ

     Інд. 29


                                          ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 18 лютого 2002 р. N 194

                            ПОЛОЖЕННЯ
        про Державний департамент фінансового моніторингу


     1.     Державний    департамент    фінансового    моніторингу
(Держфінмоніторинг)  є спеціально уповноваженим органом виконавчої
влади   з   питань  фінансового  моніторингу  -  урядовим  органом
державного   управління,   який   діє  у  складі  Мінфіну  і  йому
підпорядковується.  (  Пункт  1  в  редакції  Постанови  КМ  N 728
( 728-2004-п ) від 02.06.2004 )

     2.    Держфінмоніторинг    у   своїй   діяльності   керується
Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента
України  і  Кабінету  Міністрів  України,  міжнародними договорами
України,  цим Положенням та наказами Мінфіну. ( Пункт 2 в редакції
Постанови КМ N 728 ( 728-2004-п ) від 02.06.2004 )

     3. Основними завданнями Держфінмоніторингу є:

     участь у реалізації державної політики у сфері запобігання та
протидії легалізації  (відмиванню)  доходів,  одержаних  злочинним
шляхом, і фінансуванню тероризму;

     збір, обробка і аналіз інформації про фінансові операції,  що
підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу;

     створення та  забезпечення  функціонування  єдиної  державної
інформаційної  системи у сфері запобігання та протидії легалізації
(відмиванню) доходів,  одержаних злочинним шляхом,  і фінансуванню
тероризму;

     налагодження співробітництва,   взаємодії  та  інформаційного
обміну  з  органами  державної   влади,   компетентними   органами
іноземних держав та міжнародними організаціями в зазначеній сфері;

     забезпечення представництва України у відповідних міжнародних
організаціях.
(  Пункт  3  в  редакції  Постанови  КМ  N  728 ( 728-2004-п ) від
02.06.2004 )

     4.   Держфінмоніторинг  відповідно  до  покладених  на  нього
завдань:

     бере участь   у   реалізації   державної   політики  у  сфері
запобігання  та   протидії   легалізації   (відмиванню)   доходів,
одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму;

     вносить в  установленому  законодавством  порядку  пропозиції
щодо розроблення нормативно-правових актів з питань запобігання та
протидії  легалізації  (відмиванню)  доходів,  одержаних злочинним
шляхом, і фінансуванню тероризму та бере участь у їх підготовці;

     одержує від  органів  виконавчої  влади,  органів   місцевого
самоврядування, суб'єктів господарювання на свій запит інформацію,
необхідну для реалізації покладених на нього завдань;

     співпрацює з органами  виконавчої  влади,  іншими  державними
органами,  завданням  яких  є  запобігання та протидія легалізації
(відмиванню) доходів,  одержаних злочинним шляхом,  і фінансуванню
тероризму;

     погоджує нормативні     документи     суб'єктів    державного
фінансового  моніторингу,  що  стосуються  питань,  пов'язаних   з
виконанням  вимог  Закону  України  "Про  запобігання  та протидію
легалізації  (відмиванню)  доходів,  одержаних  злочинним  шляхом"
( 249-15 );

     бере участь   у   міжнародному   співробітництві   в    сфері
запобігання   та   протидії   легалізації   (відмиванню)  доходів,
одержаних злочинним шляхом,  і фінансуванню тероризму:  формує  та
подає   на   розгляд  Кабінету  Міністрів  України  перелік  країн
(територій), які не беруть участь у міжнародному співробітництві в
зазначеній сфері;

     досліджує методи та фінансові схеми легалізації  (відмивання)
доходів,  одержаних  злочинним  шляхом,  і фінансування тероризму,
сприяє виявленню в фінансових  операціях  ознак  використання  цих
доходів;

     здійснює координацію  та  методичне  забезпечення  діяльності
суб'єктів первинного  фінансового моніторингу з питань запобігання
та протидії легалізації (відмиванню) доходів,  одержаних злочинним
шляхом, і фінансуванню тероризму;

     проводить аналіз   ефективності   заходів,   що    вживаються
суб'єктами  первинного  фінансового моніторингу для запобігання та
протидії легалізації  (відмиванню)  доходів,  одержаних  злочинним
шляхом, і фінансуванню тероризму;

     забезпечує ведення  обліку  фінансових  операцій,  які  мають
ознаки   таких,   що   підлягають   фінансовому   моніторингу,   в
установленому законодавством порядку;

     бере участь   за  дорученням  Кабінету  Міністрів  України  у
підготовці проектів відповідних міжнародних договорів України;

     виконує інші  функції,  відповідно  до  покладених  на  нього
завдань.
(  Пункт  4  в  редакції  Постанови  КМ  N  728 ( 728-2004-п ) від
02.06.2004 )

     5. Держфінмоніторинг має право:

     залучати до розгляду питань, що належать до його компетенції,
спеціалістів центральних  і  місцевих  органів  виконавчої  влади,
підприємств,   установ    та  організацій  (за  погодженням  з  їх
керівниками);

     одержувати в установленому законодавством порядку від органів
виконавчої влади,  органів місцевого самоврядування,  підприємств,
установ та організацій інформацію (у тому числі ту,  що  становить
банківську  або  комерційну  таємницю),  необхідну  для  виконання
покладених на нього завдань;  від центральних  органів  виконавчої
влади   та  Національного  банку,  яким  він  надсилає  відповідні
матеріали  у  разі  наявності  достатніх  підстав,  що   фінансова
операція може бути пов'язана з легалізацією (відмиванням) доходів,
одержаних   злочинним   шляхом,   або   фінансуванням   тероризму,
інформацію про вжиття належних заходів;

     здійснювати в  установленому законодавством порядку доступ до
баз даних інших  суб'єктів  державного фінансового моніторингу  та
органів виконавчої влади;

     укладати міжнародні   договори   міжвідомчого   характеру   з
відповідними органами іноземних держав з питань співробітництва;

     видавати нормативно-правові  акти,  необхідні  для  виконання
покладених на нього завдань та функцій.
(  Пункт  5  в  редакції  Постанови  КМ  N  728 ( 728-2004-п ) від
02.06.2004 )

     6.   Держфінмоніторинг   очолює   перший  заступник  Міністра
фінансів - голова Держфінмоніторингу, який призначається на посаду
і  звільняється  з  посади  в  установленому порядку. ( Пункт 6 із
змінами,  внесеними  згідно з Постановою КМ N 1106 ( 1106-2003-п )
від 17.07.2003 )

     7. Голова Держфінмоніторингу має чотирьох заступників, у тому
числі  двох  перших,  які призначаються на посаду і звільняються з
посади  Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра фінансів,
погодженим  з  головою  Департаменту.  ( Абзац  перший пункту 7 із
змінами,  внесеними  згідно  з Постановами КМ N 101 ( 101-2003-п )
від 20.01.2003, N 187 ( 187-2003-п ) від 21.02.2003 )

     Розподіл обов'язків   між   заступниками   здійснює    голова
Держфінмоніторингу.

     8. Голова Держфінмоніторингу:

     здійснює керівництво    Департаментом,    несе    персональну
відповідальність перед Міністром фінансів за виконання  покладених
на Держфінмоніторинг завдань;

     призначає на   посаду   і   звільняє   з   посади  керівників
структурних підрозділів та інших  працівників  Департаменту,  крім
заступників голови;

     визначає ступінь   відповідальності   заступників  голови  та
керівників структурних підрозділів Департаменту;

     притягає до   дисциплінарної   відповідальності    керівників
структурних  підрозділів  та інших працівників Департаменту,  крім
заступників голови;

     підписує видані  в  межах  компетенції  Департаменту  накази,
організовує перевірку їх виконання;

     затверджує положення про структурні підрозділи Департаменту;

     здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим
Положенням.

     9. Реалізацію   покладених  на  Держфінмоніторинг  завдань  у
регіонах    здійснюють    відповідні     структурні     підрозділи
Департаменту.  (  Пункт   9   в   редакції  Постанови  КМ  N  1081
( 1081-2004-п ) від 25.08.2004 )

     10.   Для   узгодженого  вирішення  питань,  що  належать  до
компетенції Держфінмоніторингу, обговорення найважливіших напрямів
діяльності  в  Департаменті  утворюється  колегія  у складі голови
(голова  колегії),  його заступників за посадою. До складу колегії
можуть  входити  керівники  центральних  органів виконавчої влади,
територіальних   органів  Держфінмоніторингу,  представники  інших
державних   органів,   народні   депутати   України,  представники
громадських  організацій,  наукових установ та інші особи. ( Абзац
перший  пункту 10 в редакції Постанови КМ N 728 ( 728-2004-п ) від
02.06.2004 )

     Персональний склад колегії  затверджує  Міністр  фінансів  за
поданням голови Держфінмоніторингу.

     Рішення колегії      проводяться     в     життя     наказами
Держфінмоніторингу.

     11. Граничну    чисельність    працівників    і     структуру
Держфінмоніторингу  за  поданням  його  голови  затверджує Міністр
фінансів  у  межах  граничної  чисельності  працівників   Мінфіну,
затвердженої Кабінетом Міністрів України.

     12. Штатний    розпис,    кошторис    доходів    і   видатків
Держфінмоніторингу  затверджує  його  голова  за   погодженням   з
Міністром фінансів.

     13. Держфінмоніторинг   утримується   за  рахунок  державного
бюджету в межах коштів, передбачених на утримання Мінфіну.

     14. Умови   оплати   праці   працівників   Держфінмоніторингу
визначаються Кабінетом Міністрів України.

     15. Держфінмоніторинг  є  юридичною  особою,  має самостійний
баланс, реєстраційні рахунки в Державному казначействі, печатку із
зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.