Суб'єкт малого підприємництва перейшов на спрощену систему З оподаткування, обліку та звітності. На підприємстві запроваджено автоматизований облік. Чи обов'язково вести Книгу обліку доходів і витрат уручну?

Відповідь.

Згідно з п.1 Порядку ведення Книги обліку доходів і витрат суб'єкта малого підприємництва — юридичної особи, яка застосовує спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, затвердженого наказом ДПАУкраїни від 12.10.99 р. №554, суб'єкти малого підприємництва — юридичні особи, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (далі — суб'єкти малого підприємництва), зобов'язані вести Книгу обліку доходів і витрат, де в хронологічній послідовності на підставі первинних документів робити записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді.

Пунктом 11 Порядку передбачено, що Книгу обліку доходів і витрат має бути прошнуровано і пронумеровано сторінки. На останній сторінці вказується кількість сторінок, що є в Книзі, запис про це завіряється підписом керівника, печатками суб'єкта малого підприємництва і органу державної податкової служби, де зареєстровано суб'єкта малого підприємництва.

Якщо сторінки в Книзі обліку доходів і витрат закінчилися, суб'єкт малого підприємництва зобов'язаний завести нову Книгу обліку доходів і витрат. При цьому дата першого запису в новій Книзі має припадати на день, наступний за останнім днем запису, зробленим у Книзі, яка велась раніше.

Отже, суб'єкт малого підприємництва — юридична особа, який застосовує спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, зобов'язаний вести Книгу обліку доходів і витрат відповідно до вимог названого Порядку.

Роз'яснює заступник начальника управління — начальник відділу Державної податкової адміністрації України В.ЦВЄТКОВА

"ПРАЦЯ І ЗАРПЛАТА" № 42 листопад