ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                    23.02.2004  N 91/4/13-1114


     ДПАУ розглянула запит стосовно сплати податку  з  реклами  та
повідомляє таке.

     Відповідно до   ст.   15   Закону  України  від  25.06.91  р.
N 1251-XII ( 1251-12 )  "Про  систему  оподаткування"  в  редакції
Закону  України від 18.02.97 р.  N 77/97-ВР ( 77/97-ВР ) податок з
реклами належить  до  місцевих  податків  і  зборів  (обов'язкових
платежів),   а   механізм   його   справляння  та  порядок  сплати
встановлюється сільськими,  селищними,  міськими  радами  в  межах
граничних розмірів ставок, установлених законами України.

     Декретом КМУ  від 20.05.93 р.  N 56-93 ( 56-93 ) "Про місцеві
податки і збори" визначено види місцевих  податків  і  зборів,  їх
граничні   розміри  та  порядок  обчислення.  Статтею  11  Декрету
визначено  об'єкт  оподаткування,  платники   податку,   зазначено
граничні розміри ставок податку з реклами.

     Об'єктом податку  з реклами є вартість послуг за встановлення
та розміщення реклами.

     Податок з  реклами  сплачується  з  усіх  видів  оголошень  і
повідомлень,  які  передають  інформацію  з  комерційною  метою за
допомогою засобів масової інформації,  преси,  телебачення,  афіш,
плакатів,  рекламних  щитів,  інших  технічних  засобів,  майна та
одягу:  на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті та
в інших місцях.

     Граничний розмір  податку  з  реклами не повинен перевищувати
0,1 %  вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5  %
за розміщення реклами на тривалий час.

     Згідно зі  ст.  1 Закону України від 03.07.96 р.  N 270/96-ВР
( 270/96-ВР ) "Про рекламу" реклама - це спеціальна інформація про
осіб  чи  продукцію,  яка  розповсюджується в будь-якій формі та в
будь-який спосіб з метою прямого  або  опосередкованого  одержання
прибутку.  Тобто  заклик  підписатися  на  газету є рекламою,  яка
повинна оподатковуватися за порядком, встановленим рішенням органу
місцевого самоврядування.

     У випадку,  коли  газета  розміщує  на своїх сторінках власну
рекламу, вона повинна нараховувати податок з реклами із розрахунку
тарифів на платні послуги за розміщення реклами,  затверджених для
розрахунків із  сторонніми  організаціями.  Якщо  газета  розміщує
тільки  власну рекламу,  і тарифів на розміщення реклами не існує,
вона  повинна  обчислити  податок   із   розрахунку   собівартості
виготовлення  друкованого  засобу  пропорційно  питомій  вазі  від
займаного рекламою місця.

 Голова                                                   М.Азаров